whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تفاوت انواع تتر USDT و کارمزد انتقال هر کدام

1400/08/24 ساعت 06:53


همانطور که می‌دانید چند نوع تتر USDT وجود دارد به همین دلیل شناخت انواع آن‌ها برای واریز و برداشت اهمیت بسیاری دارد. تتر یکی از بزرگترین ارزهای پایدار در بازار ارزهای دیجیتال است به همین دلیل است که به این ارز، ارز پایدار می‌گویند. این ارز، ارزشی معادل با دلار دارد اما در برخی از مواقع ممکن است به دلیل عرضه و تقاضا ارزش آن بیشتر یا کمتر از دلار شود.

همچنین لازم است بدانید با توجه به نوسانات قیمتی، این ارز چندان گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست اما با این حال همچنان دو گروه هستند که از این ارز استفاده می‌کنند. 

  • معامله‌گران برای جلوگیری از ضرر از Tether استفاده می‌کنند.
  • افرادی که تمایل دارند در یک فرصت مناسب وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند از این ارز استفاده می‌کنند.

در دنیای پرچالش مالی، وقتی به دنبال معیارهای مطمئنی هستید، انواع سیگنال‌ فیوچرز، سیگنال فارکس و ارز دیجیتال پرشین الیت به شما نشان‌دهنده راه مستقیم هستند. با کانال سیگنال ارز دیجیتال که با دقت برای شما انتخاب شده، به مسیری پویا و موفق در جهان مالی پی می‌برید.

پیشنهادهای منحصر به فرد ما در زمینه سبد ارز دیجیتال، مشاوره‌ تخصصی بازارهای مالی و خدمات احراز هویت بایننس، نه تنها می‌توانند شما را در جاده‌ موفقیت هدایت کنند، بلکه تجربه‌ای جدید و جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورند.

تشخیص انواع تتر

احتمالا اگر از افرادی هستید که سابقه بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال دارید می‌دانید که تتر USDT تنها در شبکه امنی وجود داشته است اما در سال 2019 تغییرات بسیاری برای این ارز دیجیتال رخ دارد. شبکه امنی نه تنها به صورت مطلوب تراکنش‌ها را یا این دلار دیجیتال انجام نمی‌داد بلکه سرعت تراکنش‌ها در این شبکه بسیار کم شده بود، زمان انجام تراکنش‌ها طولانی و کارمزدها افزایش پیدا کرده بود به همین دلیل شرکت این ارز پایدار تصمیم گرفت به جای متمرکز بودن بر روی این شبکه، بر روی شبکه‌های دیگر نیز فعالیت این ارز را انجام دهد.

لازم به ذکر است تتر بلاک‌چین مستقل ندارد چرا که یک کوین رمزنگاری شده نیست  بلکه این ارز از نوع توکن است و روی سایر بلاک‌چین‌ها فعالیت می‌کند. از سال 2020 این ارز بر روی سه شبکه ایجاد شد و صرافی‌ها نیز تنها تترهایی که بر روی این شبکه‌ها قرار دارند را پشتیبانی می‌کنند. این سه شبکه شامل موارد زیر است:

 

image

تتر USDT

نکته مهمی که باید بدانید نحوه نام‌گذاری این ارزها در شبکه‌های مختلف است. ممکن است در بسیاری از صرافی‌ها برای خرید تتر با نام شبکه‌های اتریوم یا تتر مواجه نشوید چرا که این نوع ارزها را با استانداردهایی که دارند نامگذاری کرده‌اند اگر چه در شبکه امنی با همان نام این ارز وجود دارد.

در شبکه اتریوم این ارز با استاندارد ERC20 و در شبکه ترون با استاندارد TRC20 نمایش داده می‌شود. تفاوت این دو بر بسترهای ترون و اتریوم است. برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره مشخصات این دو توکن به دست آورید می‌توانید به وب سایت Coinmarketcap مراجعه کنید و در قسمت اکسپلور مشخصات و تفاوت‌های این ارزها را مشاهده کنید.

ویژگی‌های ارز تتر در شبکه Omni

برای آشنا شدن با مشخصات تتر USDT در شبکه امنی همانطور که گفتیم باید به وب‌سایت coinmarketcap مراجعه کنید اولین و سومین اکسپلور مشخصات این ارز را در شبکه امنی نشان می‌دهند. شما می‌توانید تمام ویژگی‌ها و مشخصات این ارزها را در آدرس Omniexplorer.info مشاهده کنید. اکسپلور دوم که با نماد Tether Explorer نشان داده می‌شود برای هر سه شبکه تتر وجود دارد.

از جمله تفاوت‌هایی که در این شبکه وجود دارد می‌توان به ساختار آدرس کیف پول و مقدار کارمزدی که برای تراکنش آن وجود دارد اشاره کرد. در این شبکه، آدرس کیف پول با یک عدد بین 1 تا 3 شروع می‌شود. شما با انتخاب گزینه View all در اکسپلور می‌توانید تمامی آدرس‌های کیف پول این شبکه را ببینید. همچنین کارمزد تراکنش‌ها در قسمت Fee ذکر شده است لازم به ذکر است این کارمزد باید با بیت کوین پرداخت شود به همین دلیل باید مقداری بیت کوین در کیف پول خود داشته باشید تا بتوانید این تراکنش‌ها را انجام دهید.

ویژگی‌های تتر در شبکه اتریوم

یکی از شبکه‌های محبوب برای ارز تتر USDT، شبکه اتریوم است. با انتخاب اکسپلور دوم در سایت Coinmarketcap می‌توانید اطلاعات و مشخصات شبکه اتریوم را ببینید. مهم‌ترین تفاوت در بین انواع این شبکه‌ها همانطور که گفتیم در آدرس کیف پول آن‌ها است. ساختار آدرس کیف پول این شبکه X0 است. همچنین لازم است بدانید در صورتی که قصد دارید عملیات واریز و برداشت را در این شبکه انجام دهید باید مقداری اتریوم در کیف پول داشته باشد چرا که کارمزدها در این شبکه بر مبنای اتریوم است.

image 

بازار ارزهای دیجیتال

ویژگی‌های تتر USDT در شبکه ترون

تتر USDT در شبکه ترون از دیگر انواع این دلار دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال است. برای مشاهده مشخصات این شبکه می‌توانید از اکسپلور 4 در سایت Coinmarketcap کمک بگیرید. ساختار کیف پول این شبکه با T شروع می‌شود پس زمانی که می‌خواهید از این شبکه استفاده کنید به این نکته توجه داشته باشید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید درباره واریز در این شبکه است در صورتی که فرد آدرس کیف پول ترون را به شما دهد اما شما واریز را با اتریوم انجام دهید، پول شما از بین می‌رود چرا که بسیاری از صرافی‌ها اجازه این کار را نمی‌دهند و شما امکان پیگیری تراکنش را ندارید زیرا  تراکنش‌هایی که در شبکه‌های بلاک‌چین انجام می‌شوند، برگشت ناپذیر هستند.

نکات مهم در واریز و برداشت تتر

یکی از نکات مهم درباره ارزهای تتر USDT آدرس کیف پول است. شما متناسب با اینکه چه توکن یا ارز اتریومی در شبکه اتریوم خود دارید، آدرس کیف پول شما نیز همان خواهد بود. در واقع برای هر توکن در شبکه اتریوم کیف پول مخصوصی وجود ندارد این ساختار برای هر نوع کیف پولی به همین صورت خواهد بود. به همین دلیل است که کارمزدهای تراکنش با نوع ارز شبکه باید مشابه باشند.

تصور کنید که هر کشور ارز فیات مخصوص به خود را دارد برای مثال در انگلستان پوند در تمام شهرهای این کشور قابل قبول است و استان‌های این کشور نیز زیر مجموعه آن هستند به همین دلیل پوند را قبول دارند. در شبکه‌های بلاک‌چین نیز توکن‌هایی که در شبکه وجود دارند زیر مجموعه‌ای از شبکه هستند به همین دلیل برای کارمزد شبکه باید از توکن‌های تحت شبکه استفاده کرد.

لازم به ذکر است این مسئله برای شبکه ترون نیز صدق می‌کند در نتیجه برای واریز یا برداشت در شبکه ترون نیز برای پرداخت کارمزد باید ارز ترون را داشته باشید. بسیاری از صرافی‌ها از شبکه ترون کارمزدی دریافت نمی‌کنند.

 

image

دلار دیجیتال

مشکلات تبادل ارزهای تتر

یکی از مشکلاتی که در تتر USDT وجود دارد خرید این ارز از یکی از شبکه‌های اتریوم یا ترون و واریز آن در آدرس کیف پول است اما هنگامی که معامله‌گران قصد برداشت را دارند، شبکه اجازه این کار را نمی‌دهد چرا که وجه لازم برای پرداخت کارمزد در کیف پول وجود ندارد. برخی از صرافی‌ها مانند صرافی بایننس اخطاری در این حالت را به کاربران خود نمی‌دهد. بلکه می‌توانند کارمزد را با همان ارزی که در کیف پول دارند بدون هیچ مشکلی پرداخت کنند.

شبکه اتریوم از بین شبکه‌هایی که در آن خرید و فروش انجام می‌شود اول است بعد از آن نیز شبکه ترون و شبکه امنی قرار دارد. همانطور که گفتیم کارمزد پرداخت در شبکه امنی از سایر شبکه‌ها بیشتر است و سرعت تایید تراکنش در این شبکه از دیگر شبکه‌ها بسیار کمتر است. لازم به ذکر است برای پرداخت کارمزد این شبکه باید ارز بیت کوین را در کیف پول خود داشته باشید.

نحوه انتقال تتر با کمترین کارمزد

همانطور که گفتیم ارز تتر USDT روی سه شبکه بلاک‌چین متفاوت فعالیت می‌کند.  این ارز بر روی بلاک‌چین‌های مختلف راه‌اندازی شده است در نتیجه هر یک از این بلاک‌چین‌ها مشخصات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند به همین دلیل نمی‌توان مشخص کرد که کدام شبکه از دیگر شبکه‌ها بهتر است. کارمزد و نحوه تایید تراکنش در هر یک از این شبکه‌ها متفاوت است و به همین علت است که این ارز بر روی شبکه‌های متفاوت انتشار پیدا کرده است. برای اینکه بتوانید کارمزدهای هر شبکه را مقایسه کنید می‌توانید از صرافی‌های مختلف استفاده کنید.

 

image

تتر USDT

بهترین شبکه برای انتقال تتر کدام است؟

یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال تتر USDT که کیف پول خوبی داشته باشد و تمامی صرافی‌ها نیز از آن پشتیبانی کنند، شبکه ترون با استاندارد TRC20 است. کارمزدی که در این شبکه برای واریز و برداشته وجود دارد منطقی است برای مثال در صرافی بایننس کارمزد این شبکه یک دلار است.

لازم به ذکر است بسیاری از صرافی‌های ایرانی نیز از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. همانطور که گفتیم کیف پول‌ها متعددی نیز از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌های تراست والت، اتمیک والت و ... نمونه از این کیف پول‌ها هستند. همچنین مقدار ارز لار دیجیتالی که در شبکه ترون وجود دارد با دیگر شبکه‌ها قابل مقایسه نیست چرا که کارمزد این شبکه از سایر شبکه‌ها کمتر است. برای انتقال این ارز در کیف پول‌های ترون نیاز است که مقداری ارز ترون در داخل کیف پول خود داشته باشید. همچنین لازم است بدانید که قیمت ترون بسیار کمتر از قیمت اتریوم است. 

 

image

بازار ارزهای دیجیتال

کلام آخر

تتر USDT یکی از کاربردی‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال است. اگر چه از این ارز نمی‌توان برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد اما همچنان کاربردهایی برای برخی از معامله‌گران دارد. همانطور که گفتیم این ارز دارای سه شبکه متفاوت است و شما باید با توجه به کاربردی و نیازی که دارید از یکی از این شبکه‌ها و استانداردها استفاده کنید.

در این مقاله تلاش کردیم تا تفاوت‌های هر یک از این انواع تتر را به شما آموزش دهیم تا بتوانید متناسب با مشخصاتی که هر یک از این شبکه‌ها دارند از آن‌ها استفاده کنید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.