whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

استاندارد  TRC20

1401/07/17 ساعت 04:10


TRC20 یک استاندارد برای ایجاد توکن می‌باشد که مخصوص به شبکه رمزارز ترون است. جالب است بدانید که مدیرعامل پروژه ارز دیجیتال ترون با نام جاستین سن تلاش زیادی کرد تا شبکه ترون را به اتریوم تشبیه کند و حتی استاندارد توکن‌های این شبکه را نیز شبیه به استاندارد اتریوم در نظر گرفت! کار تا جایی پیش رفت که عنوان استاندارد ترون هم شبیه به استاندارد اتریوم نام‌گذاری شد! هر چند که باید گفت استاندارد توکن TRC20 با استاندارد ERC20 تا حدودی هم‌خوانی دارند و توسعه‌دهندگان صنعت رمزارز به راحتی می‌توانند توکن اتریوم را به شبکه ترون منتقل نمایند. 

پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن یک تجربه خوب معاملاتی از سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت استفاده کنید و همچنین برای تحلیل‌های ارزنده تکنیکال خود از این وبسیات اندیکاتور vip خریداری کنید.

از توکن های شبکه ترون چه استفاده هایی می شود؟

بیشترین استفاده از شبکه ترون به ارز تتر مرتبط است. در بازار رمزارزهای دیجیتال، تتر یکی از پایدارترین سکه‌ها با ارزشی برابر ده میلیارد دلار است. این رمزارز بر روی شبکه‌های مختلف و معتبری مثل ترون، اتریوم و امنی(omni) قرار گرفته است. جالب است بدانید که با وجود تبلیغات فراوانی که برای ترون صورت گرفت، پروژه‌های کمی بودند که حاضر شدند تا توکن شبکه اتریومیشان را به ترون منتقل سازند. رمزارز ترون که با نماد TRX مشخص می‌شود و همین طور توکن این رمزارز، در کیف پول خود آدسی با حرف T دارند. 

چه استانداردهایی بر روی شبکه ترون وجود دارد که آن را به اتریوم شبیه می کند؟

شبکه ترون دارای دو استاندارد TRC10 و TRC20 می‌باشد. در یکی از این استانداردها می‌توانید قراردادها یا پروتکل‌های هوشمند را نیز به دست آورید. ابتدا استاندارد TRC10 در این شبکه به سادگی ایجاد شد. با ایجاد یک استاندارد پیچیده یعنی TRC20 امکان گرفتن پروتکل‌های هوشمند هم به وجود آمد و همین عامل بود که ترون را به اتریوم شبیه کرد.  

چه تفاوت هایی بر روی شبکه ترون وجود دارد که آن را از شبکه اتریوم متمایز می کند؟

در سال 2017 میلادی رمزارز ترون برای اولین بار بر روی شبکه اتریوم آزمایش شد و سال بعد یعنی 2018 بر روی شبکه اختصاصی ترون بارگزاری شد.

اجماع دو شبکه ترون و اتریوم متفاوت است. اجماع در شبکه اتریوم با ماینینگ تراکنش‌ها که ماهیتی غیرمتمرکز دارد، انجام می‌گیرد، در حالی که در شبکه ترون به شکل استیک کردن است. در این روش، هر بار نمایندگانی که بیشترین مقدار رمزارز ترون را دارند، جهت تایید تراکنش‌ها، انتخاب می‌شوند. 

نکته : با نگهداری کریپتو در روش استیک، درآمد حاصل می‌شود، در صورتی که در روش ماینینگ درآمد بر مبنای استخراج ارز است.

سرعت تراکنش‌ها و همچنین، میزان کارمزد هم در هر دو شبکه متفاوت است. کارمزد در شبکه اتریوم خیلی بالاتر است ولی سرعت تراکنش‌ها کمتر می‌باشد. البته هر دو گزینه نسبت به بیت کوین برتری دارد. ولی در مقایسه با شبکه جدیدی مثل ترون، سرعت خیلی کندتر است. این نسبت چیزی در حدود صد و بیست و پنج ده هزارم است! یعنی سرعت در شبکه ترون 80 برابر بهتر از اتریوم می‌باشد. از طرفی در این شبکه کارمزد کمتری هم پرداخت می‌کنید. به علاوه، برای برداشت و واریز تتر در شبکه TRC20 کارمزدی دریافت نمی‌شود.

این دو شبکه یک تفاوت دیگر هم دارند. به دلایلی مثل قدمت و حجم مبادلات تا الان، توکن‌های اتریوم در معاملات کریپتو و صرافی‌ها از اعتبار بالاتری برخوردارند. به علاوه صرافی‌های کمتری وجود دارند که ترون را پشتیبانی کنند.

واریز یا برداشت بین دو شبکه ترون و اتیوم 

به صورت مستقیم نمی‌توانید انتقالی بین دو شبکه ترون و اتریوم انجام دهید. بنابراین، اصلا نمی‌توانید به شکل مستقیم از شبکه ترون به اتریوم واریز کنید و یا برداشت نمایید. با انجام همچین تراکنشی از طریق کیف پول، به احتمال زیاد کل مبلغ از بین می‌رود. دقت کنید که تراکنش ذکر شده، قابلیت برگشت پذیری ندارد. زیرا خصوصیت ذاتی بلاکچین، برگشت ناپذیر بودن آن می‌باشد. برای هر گونه نقل و انتقالی باید به یک صرافی مراجعه نمایید. این صرافی باید قادر باشد تا از توکن و رمزارز مبدا و مقصد پشتیبانی کند.

کلام آخر

در این نوشته با استاندارد TRC20 آشنا شدیم، همچنین آموختیم که از توکن‌های شبکه ترون چه استفاده‌هایی می‌کنیم؟ چرا استانداردهای شبکه ترون و استانداردهای شبکه اتریوم شبیه هم هستند و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، همچنین امکان واریز و برداشت بین این دو شبکه را نیز بررسی کردیم. در نهایت توصیه می‌کنیم تا حتما در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید تا شانس معاملاتی خود را تا جای ممکن بالا ببرید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.