whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش کامل سایت کوین مارکت کپ (COINMARKETCAP) به زبان ساده

1401/08/10 ساعت 03:03


وب سایت Coinmarketcap یکی از بهترین و معروف‌ ترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال بوده که امروزه افراد زیادی از آن بهره می‌گیرند. این وب‌سایت معتبر اطلاعات بسیار جامعی در خصوص تمام جنبه‌های بازار ارز دیجیتال در اختیار مخاطبان خود می‌گذارد، از این‌ جهت نیز خیلی‌ها به‌ دنبال فراگیری آموزش کار با وب سایت Coinmarketcap هستند.

سرمایه گذارانی که علاوه‌بر عضویت در پرمیوم تریدینگ در سایت کوین مارکت کپ نیز ثبت نام نموده‌اند، می‌توانند در سریع‌ ترین زمان ممکن شاهد نتایج فوق‌ العاده عالی باشند و به‌ راحتی دارایی‌های خود را چند برابر کنند. بنابراین اگر شما هم قصد بهره‌گیری از این وب‌سایت بی‌نظیر را دارید، بهتر است تا پایان مطلب ما را همراهی کنید و موارد مهمی که ذکر می‌شود را نادیده نگیرید.

معرفی وب سایت Coinmarketcap

قبل‌ از این‌ که به آموزش کار با وب سایت Coinmarketcap بپردازیم، لازم است به‌ خوبی شما را با این وب‌ سایت معروف آشنا کنیم و اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم. کوین مارکت کپ در واقع ارزش بازار یک شاخص مستقیم و ساده بوده که به کاربران نشان می‌دهد بازار کریپتوکارنسی چه ابعادی دارد.

این شاخص به کاربران کمک می‌کند تا تصمیمات هوشمندانه‌تری جهت سرمایه‌ گذاری بگیرند و دچار ضررهای سنگین احتمالی نشوند. وب سایت Coinmarketcap مانند یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ در حوزه رمز ارزهای دیجیتال بوده که ارزش زیادی دارد. تمام خدمات و اطلاعاتی که در این وب‌ سایت ارائه می‌شود، به صورت کامل و رایگان هستند و با کمک آن‌ها می‌توان از مزایای بیشماری بهره برد.

ویژگی‌ها و مشخصات کوین مارکت کپ 

بعد از وارد شدن به صفحه اصلی ساین کوین مارکت کپ، می‌توانید از تعداد بی‌شماری رمز ارز دیجیتال بازدید نمایید که مسلماً با دیدن آن‌ها حیرت‌زده خواهید شد. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید در حال حاضر بیشتر 17000 رمز ارز مختلف در این وب‌ سایت برای مبادله می‌شود. در کنار آن حدود 459 صرافی به نمایش درآمده که می‌توانید از میان آن‌ها، گزینه ایده‌آلی را برای خود انتخاب کنید.

در آخرین بخش نمایش‌ داده‌ شده وب سایت نیز می‌توانید تسلط ارز دیجیتال بر روی بازار و حجم معامله شده طی 24 ساعت اخیر را مشاهده کنید.‌ این سایت از پورتفوی رایگان که از قابلیت شخصی‌ سازی برخوردار است نیز بهره ببرید و لیستی از تمام صرافی‌های معتبر دنیا که براساس امتیاز کاربران رتبه‌ بندی شده‌اند ببینید.

در صورتی‌ که قصد استفاده از صرافی معتبر بایننس را داشتید، بهتر است مراحل احراز هویت بایننس را با احتیاط کافی انجام دهید تا بعداً به مشکل برنخورید. اگر هم در این زمینه تجربه کافی ندارید، حتماً از افراد متخصص راهنمایی بگیرید.

در سایت Coinmarketcap کاربران می‌توانند خیلی راحت آخرین تغییرات نرخی را ببینند و با در نظر گرفتن آن‌ها، معاملات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. این وب‌سایت دارای دیده‌بان شخصی watch list است که از آن می‌توانید برای رصد کردن رمزارزها استفاده کنید. 

نحوه ثبت نام در سایت Coinmarketcap

برای ثبت‌ نام در وب سایت Coinmarketcap در ابتدا باید گزینه sign up را از طرف سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید تا صفحه مربوط به ثبت‌ نام برای‌تان به نمایش گذاشته شود. در این قسمت باید آدرس ایمیل و رمز عبور قوی را به‌ صورت دلخواه وارد کنید و سپس گزینه create an account را انتخاب نمایید. 

بعد از انجام این مراحل، برای ایمیل ثبت‌ شده کد تأییدیه ارسال خواهد شد که لازم است آن را تایید کنید. با تایید این کد، ثبت‌ نام‌تان در کوین مارکت کپ به اتمام می‌رسد و پس از آن شما هم می‌توانید در کنار سایر افراد از خدمات ویژه سایت بهره ببرید. 

با کمک کوین مارکت کپ می‌توانید حقایقی را به شکل مستقیم در مورد نحوه عملکرد انواع ارزهای دیجیتال مشاهده کنید. 

با کمک کوین مارکت کپ می‌توانید حقایقی را به شکل مستقیم در مورد نحوه عملکرد انواع ارزهای دیجیتال مشاهده کنید. 

امکانات و خدمات وب سایت کوین مارکت کپ

در این بخش از آموزش کار با وب سایتCoinmarketcap  قصد داریم شما را با امکانات و خدمات این سایت محبوب آشنا کنیم و هر کدام از آن‌ها را به‌ طور مفید، مورد بررسی قرار دهیم. 

  • Rankings

در قسمت اول سایت، گزینه Rankings را می‌توانید مشاهده کنید که در آن رمز ارزهای موجود در بازار رتبه‌بندی شده‌اند. این رتبه‌بندی‌ها بر اساس حجم معامله، قیمت، مارکت کپ و و سایر موارد صورت‌ گرفته و نوعی منبع مناسب جهت تحلیل ارز دیجیتال است. در این بخش می‌توانید آخرین نرخ معامله‌ شده را هم به‌ راحتی ببینید.
با انتخاب کویین موردنظر، خیلی سریع به صفحه آن کوین انتقال می‌یابید و اطلاعات تکمیلی مفیدی را در خصوص آن می‌تواتید مشاهده نمایید. از این‌ رو نیز می‌توان گفت سایت Coinmarketcap برای افراد تازه‌ وارد بسیار مناسب است.

  • Overview 

با کمک این سربرگ می‌توان آخرین نرخ معامله‌ شده ارز دیجیتال بیت کوین و درصد تغییرات آن را مشاهده نمود. در بخش بعدی سربرگ Overviw کاربران قادر به مشاهده چارت رمز ارز مورد نظر هستند. شما می‌توانید این چارت را طبق مارکت کپ یا قیمت بررسی نمایید. بازه‌های یک‌ روزه الی سالانه نیز در بخش زمانی و چارت به‌ راحتی قابل‌تغییر هستند.

اگر تحلیل‌های صادر شده در این قسمت برای‌تان کافی نبود، می‌توانید سربرگ تریدینگ ویو را انتخاب نمایید تا به‌ صورت مستقیم وارد سایت تریدینگ ویو شوید و از ابزارهای تحلیل آنچین که در سایت وجود دارند استفاده کنید.

  •  Market

در بخش مارکت، لیست صرافی‌های معتبر و قابل‌ اعتماد که کار خرید و فروش بیت کوین را می‌توانید در آن انجام دهید هم قابل رویت است. این بخش شامل 3 قسمت Future، Perpetual و Spot بوده که با کلیک کردن بر روی هر کدام از آن‌ها می‌توانید ببینید که در هر یک از بازارها با چه نرخی و چه صرافی رمز ارز بیت کوین معامله می‌شود. 

  •  historical data

معامله گران برای مطلع شدن از آخرین تغییرات ارز بیت کوین، علاوه‌بر عضو شدن در کانال سیگنال ارز دیجیتال می‌توانند به بخش historical data سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنند و خیلی راحت تغییرات در تاریخ‌های گذشته و حجم معامله شده مشاهده نمایند. در واقع این بخش برای تحلیل فاندامنتال مناسب بوده و افرادی که از آن بهره بگیرند، می‌توانند موفقیت‌های زیادی به دست آورند.  

  • Wallets

این سربرگ یک لیست کامل از کیف پول‌هایی که ارز دیجیتال بیت کوین را پشتیبانی می‌نمایند، در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در حین انتخاب دچار سردرگمی نشوند و بتوانند راحت‌تر گزینه مورد نظرشان‌را انتخاب کنند. 

  • recently added

همان طور که از نام آن هم مشخص بوده، این قسمت پروژه‌ها و رمزارزهایی که طی چند مدت اخیر به بازار ارز دیجیتال وارد شده‌اند را به شکل لیستی مفید، به نمایش می‌گذارد. از این رو شما می‌توانید خیلی راحت با جستجو در آن جا، از داده‌هایی که اخیراً در این حوزه رخ داده مطلع شوید و از این طریق نسبت به دیگر سرمایه ‌گذاران یک قدم جلوتر باشید. 

  • Legal tender countries

در این بخش از آموزش کار با وب سایت Coinmarketcap قرار است شما را با Legal tender countries آشنا کنیم. افراد با مراجعه کردن به این قسمت می‌توانند کشورهایی که کار خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به شکل قانونی انجام می‌دهند را مشاهده نمایند.

علاوه‌بر این اطلاعات کاملی درباره ارزهای دیجیتال نیز ذکر شده و می‌توانید به سادگی متوجه شوید که هر ارز دیجیتال به عنوان پول رایج کدام کشور شناخته شده است. ناگفته نماند که هم اکنون فقط السالوادور به صورت قانونی از رمز ارز استیبل کوین تتر و بیت کوین، پشتیبانی می‌نماید.

با استفاده از اطلاعات موجود در وب سایت Coinmarketcap می‌توانید حین خرید دارایی‌های کریپتو، تصمیمات عالی‌تری در لحظه بگیرید.  

با استفاده از اطلاعات موجود در وب سایت Coinmarketcap می‌توانید حین خرید دارایی‌های کریپتو، تصمیمات عالی‌تری در لحظه بگیرید.  

  • Exchanges

در نوار صرافی‌ها، 3 گزینه شاخص وجود دارد که به صورت صرافی‌های متمرکز، صرافی‌های غیر متمرکز و مشتقات هستند. در قسمت صرافی‌های متمرکز spot، تمام صرافی‌های متمرکز در دنیا طبق امتیاز کاربران و همچنین حجم معاملاتی که در آن‌ها انجام شده، رتبه‌ بندی شده‌اند.

با مراجعه به بخش مشتقات derivatives، خدمات مشتق بعضی از صرافی‌ها لیست شده است. در قسمت صرافی‌های غیر متمرکز DEX نیز همان طور که از نامش مشخص بوده، فهرست تمام صرافی‌های غیر متمرکز در معرض دید کاربران قرار گرفته است.

سعی کنید از بین گزینه‌های موجود، صرافی را انتخاب نمایید که به صورت امن و قابل اعتماد باشد تا دارایی‌های خود را از دست ندهید و با خیال راحت سرمایه گذاری کنید. دقت داشته باشید در حال حاضر خیلی از افراد سودجو با راه اندازی صرافی‌های نامعتبر، سر تحلیل گران کلاه می‌گذارند. از این جهت توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی، ابتدا تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهید، سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید. 

  • Portfolio

از دیگر امکانات مهمی که در وب سایت Coinmarketcap وجود دارد، بخش پرتفوی است. در این بخش با انتخاب کردن گزینه create portfolio می‌توانید خیلی راحت و در سریع ترین زمان ممکن، یک پرتفوی بی‌نظیر طبق سلیقه خود ایجاد نمایید.

برای این کار در ابتدا لازم است گزینه create portfolio را انتخاب نمایید و سپس با قرار دادن یک اسم دلخواه، پرتفوی را ایجاد کنید. بعد از ثبت پرتفوی، در قسمت add new می‌توانید بدون محدودیت توکن مورد نظرتان را انتخاب نمایید و سپس آن را به پرتفوی خود بیفزایید. 

برای مثال توکن بیت کوین را در نظر داشته باشید، در بخش خرید آن ابتدا می‌توانید مقدار یا quantity مورد نظر را وارد کنید و در قسمت price per coin، قیمت واحد ارز مورد نظر را انتخاب نمایید. مقدار کارمزد کم شده و تاریخ خرید ارز دیجیتال را هم می‌توان در این بخش وارد نمود. همچنین هر نکته خاصی دیگری که بخواهید را می‌توانید در این بخش وارد کنید.

در قسمت فروش هم کاملاً مانند قسمت خرید می‌توانید آخرین تراکنش فروش‌تان را همراه با کارمزد کم شده و تاریخ، وارد نمایید. قسمت جا به‌ جایی هم به 2 بخش برداشت و واریز تقسیم بندی شده که کاربران بتوانند آخرین برداشت و واریز ارزشان را همراه با کارمزد کسر شده و تاریخ، در این بخش وارد کنند. به همین ترتیب ساده شما هم می‌توانید یک پرتفوی با جزییات بی‌نظیر و به صورت کاملاً رایگان، در سایت کوین مارکت کپ برای خود داشته باشید‌.  

  • watchlist

افرادی که علاقمند به فراگیری آموزش کار با وب سایت Coinmarketcap هستند، بهتر است بدانند که در بخش watchlist، ارزهایی را که می‌خواهند رصد کنند یا این که تغییرات‌شان را پیگیری نمایند، به دیده‌بان سایت بی‌افزایند. با انتخاب کردن گزینه add coin هم لیست تمام ارزهای دیجیتال در بازار به نمایش گذاشته می‌شود که بعد از انتخاب و افزودن ارز مورد نظر به لیست، می‌توانید از جزییات دقیقی که ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.
برای این که سرمایه گذاری عالی هم بر روی ارزهای دیجیتال داشته باشید، بهتر است حتما از یک سیگنال ارز دیجیتال که از اعتبار کافی برخوردار بوده، بهره بگیرید‌. برای انتخاب سیگنال‌های ارز دیجیتال، احتیاط کافی به خرج دهید و سراغ گزینه‌هایی بروید که مطمئن و قابل اعتماد هستند تا دچار ضرر نشوید.

  •  ایردراپ‌های رایگان

در گزینه ایردراپ‌های رایگان، کاربران می‌توانند به راحتی لیستی از ایردراپ‌های رایگان که در سراسر جهان در حال انجام هستند را مشاهده کنند. در جدول سمت را یک لیست از ایردراپ‌ها که قرار است به زودی اتفاق بی‌افتند، به نمایش گذاشته شده است. در جدول سمت چپ هم می‌توان از ایردراپ‌های مختلفی که در حال انجام هستند، بازدید کرد. 

  •  Blockchain EExplore

کاربران با مراجعه به جستجوگر سایت کوین مارکت کپ، می‌توانند به سادگی کد هش تراکنش‌هایی که داخل شبکه بلاکچین انجام شده را جستجو کنند. در حال حاضر بهتر است بدانید که این جستجو در 4 شبکه اصلی اتریوم، بایننس کوین، بیت کوین و لایت کوین انجام می‌شود. تمام کاربرانی که در Coinmarketcap ثبت نام کرده باشند، می‌توانند از Blockchain EExplore استفاده کنند و محدودیتی در این خصوص، وجود ندارد.

اگر به دنبال جزئیات هر نوع ارز دیجیتال هستید، بهتر است حتما سری به کوین مارکت کپ بزنید. 

اگر به دنبال جزئیات هر نوع ارز دیجیتال هستید، بهتر است حتما سری به کوین مارکت کپ بزنید. 

کلام آخر 

با توجه به مطالب مفیدی که در مقاله آموزش کار با وب سایت Coinmarketcap قرار داده شده، مسلماً متوجه شده‌اید که سایت کوین مارکت کپ، برای مشاهده نمودن قیمت یک ارز دیجیتال طراحی نشده و کاربران می‌توانند از ابزارهای مفیدی که در آن وجود دارد، جهت پیشرفت در دنیای ارز دیجیتال استفاده کنند.

این وب سایت در واقع یک منبع عالی و به روز از تغییرات قیمت ارز بوده که برای تمام سرمایه گزاران و تحلیل گران مناسب است. اگر در کنار کوین مارکت کپ می‌خواهید از یک اندیکاتور فوق العاده نیز بهره بگیرید، بهتر است به سایت‌های معتبری همچون پرشین الیت که به فروش اندیکاتور vip می‌پردازند، مراجعه نمایید تا خدمات بی‌نقصی دریافت کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.