whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

استراتژی کندل استیک و آموزش کندل شناسی فوق پیشرفته

1400/10/11 ساعت 05:22


الگوها نقش مهمی‌در تکامل دانش انسان داشته اند. کشف الگوهای ستارگان یا همان صورت‌های فلکی، درک ما را از کهکشان‌ها تغییر داد. نوع دیگری از الگو نیز نحوه خلق ثروت در جهان را تغییر داد. مورد دوم، الگوهای کندل استیک بودند. در ادامه همه چیز را در مورد کندل‌ها (شمع‌های ژاپنی)، نمودارهای شمعی و کندل شناسی به شما خواهیم گفت و در مورد الگوهای کندلی و استراتژی‌های معاملاتی‌ای که بر پایه آنها شکل می‌گیرند نیز توضیح خواهیم داد.

تاریخ پیدایش کندل استیک

داستان الگوهای کندل استیک (الگوهای شمعدانی یا شمعی نیز گفته می‌شوند) و نمودار شمعی در قرن 17 میلادی آغاز شد. در آن زمان یک کشاورز برنج به نام Homma Munisa  در ژاپن، از الگوهای شمعدانی برای پیش بینی روند صعودی یا نزولی قیمت در بازار آتی برنج استفاده کرد. گفته می‌شود که دارایی او معادل 300 میلیارد دلار امروزی بوده است.

 

image

اولین استفاده از تحلیل تکنیکال و کندل استیک توسط یک کشاورز ژاپنی در قرن 17 میلادی بود

 

نحوه ورود کندل استیک به جهان غرب

استیو نیسون، الگوهای شمعدانی را در دهه 1980 به دنیای غرب معرفی کرد. از آن زمان، الگوهای شمعدانی، مورد علاقه معامله گران و تحلیلگران تکنیکال قرار گرفتند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت شمع‌های ژاپنی، سادگی و توانایی آنها در نمایش اطلاعات متعددی در رابطه با قیمت دارایی‌ها است. این همان چیزی است که کندل‌ها را از نمودار خطی متمایز می‌کند.

تعریف کندل استیک

کندل استیک به زبان ساده، نوعی نمودار است که برای نمایش قیمت‌های باز، بالا، پایین و بسته شدن دارایی‌ها استفاده می‌شود. به این دلیل اینگونه نامگذاری شده است که هر جزء از نمودار شبیه یک شمع مومیِ‌ واقعی است و به شمع در زبان انگلیسی کندل گفته می‌شود.

هر شمع یک بدنه دارد که به آن BODY نیز گفته می‌شود. سایه‌ها نیز خطوطی هستند که در بالا یا پایین شمع  های ژاپنی شکل می‌گیرند. برخی از شمع‌ها سایه بلند تری دارند و برخی بدون سایه  یا دارای سایه کوتاه در یک یا هر دو طرف خود هستند.

تفاوت نمودار شمعی با نمودار خطی

نمودار خطی فقط قیمت بسته شدن دارایی‌ها را در یک دوره معاملاتی خاص نشان می‌دهد. از این رو نمودارهای خطی، یک بعدی هستند. اما کندل استیک، در هر لحظه چهار داده کلیدی را در مورد یک دارایی‌ها خاص به بیننده نمایش می‌دهد. این چهار داده به اختصار OHLC نامیده می‌شوند.

O  قیمت باز شدن          Hبالاترین قیمت        L  پایین ترین قیمت     C قیمت بسته شدن

درک OHLC یک سهم برای پیش‌بینی روندها حیاتی است. با نمایش این چهار مولفه به صورت یکجا، کندل استیک، به نموداری محبوب نزد معامله گران تبدیل شده است. با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد از نمودارهای شمعی دوری می‌کنند زیرا فکر می‌کنند که این نمودارها خیلی پیچیده هستند. اما این یک باور نادرست است.

 

image

داده هایی که هر کندل از نمودار کندل استیک ارائه می‌دهد

انواع کندل در نمودار‌های کندل استیک

  •    کندل صعودی

هر زمان که قیمت بسته شدن دارایی‌ها بیشتر از قیمت بازشدن آنها باشد، یک کندل صعودی شکل می‌گیرد. این بدان معناست که خریدران، برنده شده اند. یک شمع صعودی معمولاً به رنگ سبز یا سفید نشان داده می‌شود.

  •    کندل نزولی

در شمع‌های نزولی، قیمت پایانی کمتر از قیمت باز شدن است. این بدان معنی است که خرس‌ها یا همان فروشندگان پیروز شدند. یک شمع نزولی معمولاً به رنگ قرمز یا سیاه نشان داده می‌شود.

 الگوهای اصلی کندل استیک که باید آنها را بشناسید

اکنون که متوجه شدید که چگونه یک کندل صعودی و نزولی شکل می‌گیرد، اجازه دهید  الگوهای اصلی کندل استیک را معرفی کنیم. الگوهای کندل استیک را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  الگوهای تک کندلی

در این مقاله، ما بر روی چند الگوی اصلی شمعدانی تمرکز می‌کنیم. سایر الگوهای شمعی، از ترکیب همین الگوهای پایه ساخته می‌شوند.

الگوی شمعدانی شماره 1: اسپایک

نکته مهمی‌که در مورد شمع‌ها باید به آن توجه کرد، طول بدنه آنها است. طول بدنه (فاصله بین high تا low کندل) نشان دهنده شدت خرید یا فروش توسط خریداران و فروشندگان است.

اولین الگوی اصلی شمعدانی که به بررسی آن خواهیم پرداخت، اسپایک‌ها هستند. در این کندل‌ها تفاوت قابل توجهی بین قیمت باز و بسته شدن یک دارایی‌ها وجود دارد. به طور معمول این کندل ها نشان دهنده یک حرکت بزرگ به سمت بالا یا پایین در بازار هستند. می‌توانند هم صعودی (سبز) و هم نزولی (قرمز) باشند.

image

اسپایک یا همان شمع های طویل، جزو الگوهای کندل استیکِ تک شمعی هستند

الگوی شمعدانی شماره 2: ریز کندل ها

منظور از ریز کندل تمامی‌کندل‌هایی است که طول کلی و بدنه آنها کوچک است.

یک کندل ریز حرکت کوچکی را در بازار یا دارایی‌ها نشان می‌دهد. زمانی شکل می‌گیرد که تفاوت کمی‌بین قیمت بسته و باز دارایی‌ها وجود داشته باشد. این نوع شمع معمولا زمانی دیده می‌شود که فعالیت یا نوسان کمتری در بازارها وجود داشته باشد. مثلا یک کندل کوتاه را می‌توان در ماه دسامبر زمانی که فصل تعطیلات سرمایه گذاران است، مشاهده کرد.

الگوی شمعدان شماره 3: ماروبوزو Marubozu))

در ژاپنی Marubozu به معنی طاس است و به این کلمه در اصطلاح به کندل‌های فول بادی بدون سایه گفته می‌شود. به عبارت دیگر یک ماروبوزو یک شمع بدون فتیله است Marubozu‌ها نیز می‌توانند صعودی یا نزولی باشند.

ماروبوزو صعودی

این کندل به این معنی است که گاوها(خریداران) به هیچ وجه اجازه ندادند که خرس‌ها (فروشندگان) قیمت دارایی‌ها را پایین بیاورند. بنابراین، قیمت باز دارایی‌ها همان قیمت پایین آن است و دارایی‌ها در بالاترین قیمت روز بسته می‌شوند. یک Marubozu سبز یا سفیدِ صعودی، نشان دهنده افزایش شدید قیمت در بازار است.

یک Marubozu صعودی می‌تواند به این معنی باشد که دارایی‌ها می‌توانند در چند جلسه معاملاتی آینده افزایش یابد. معامله گران می‌توانند در قیمت پایانی بعد از تشکیل یک ماروبوزو اقدام به خرید کنند.  

 ماروبوزو نزولی

از سوی دیگر، ماروبوزوی سیاه یا قرمز در بازار، خبر از نزول یا بدبینی شدید می‌دهد. در اینجا خرس‌ها مسئول هستند و اجازه نمی‌دهند که گاوها قیمت دارایی‌ها را از زمان باز شدن آن تا پایان روز بالا ببرند. Marubozu نزولی فرصت خوبی برای فروش کوتاه مدت است یعنی بعد از بسته شدن کندل روزانه اگر کندل به صورت یک ماروبوزو نزولی بود می‌توانید شروع به فروش استقراضی کنید و حد ضرر خود را بالای ماروبوزو قرار دهید.

 

image

الگوی کندل استیک ماروبوزو – در این تصویر یک ماروبوزوی صعودی را می‌بینید

الگوی شمعدانی شماره 4: دوجی

الگوی شمعدان دوجی نشانه سردرگمی‌شدید گاوها و خرس‌ها در بازار است. شمع دوجی شبیه صلیب است. در دوجی تفاوت بسیار کمی ‌بین قیمت باز و بسته شدن دارایی‌ها وجود دارد. از این رو بدنه شمع، تقریبا ایجاد نمی‌شود.

یک شمع دوجی دارای یک سایه بالا و پایین است. این بدان معنی است که هم گاوها و هم خرس‌ها سعی کرده اند کنترل دارایی‌ها را در دست بگیرند اما در نهایت هر دوی آنها شکست خورده اند. از این رو قیمت کلوز کندل، تقریباً برابر با قیمت اپن آن است. اگر یک دوجی پس از یک روند صعودی یا نزولی تشکیل شود، احتمال برگشت بسیار زیاد است. این موضوع به آن دلیل است که گاوها و خرس‌ها نمی‌توانند قیمت دارایی‌ها را برای مدت طولانی، بالا یا پایین نگه دارند.

الگوی شمعدانی شماره 5: کندل فرفرە یا اسپینینگ

مانند دوجی، شمع‌های فرفرە ای نیز به شما می‌گوید که بلاتکلیفی و سردرگمی‌در بازار وجود دارد. نه گاو‌ها و و نه خرس‌ها قادر به تسلط بر بازارها نیستند. شمع‌های فرفرە ای به دلیل شباهتشان از نام یک اسباب بازی گرفته شده اند و  بدنه کوچکی دارند (البته بزرگتر از بدنه یک دوجی). سایه بالایی و سایه پایینی یک فرفره شبیه هم هستند.

image

یک کندل فرفره  در کنار یک دوجی در میانه روند

الگوی شمعدانی شماره 6: پین بار

پین بارها کندل‌هایی با بادی کوچک هستند و از یک طرف سایه ای بلند دارند اما از سمت دیگر، بدون سایه یا با سایه  بسیار کوتاه اند. رنگ پین بار اهمیت چندانی ندارد که سیاه باشد یا سفید.

پین بارها نشانه‌هایی از بازگشت روند هستند. در منابع مختلفِ  کندل استیک، طبقه بندی‌های مختلفی برای پین بارها در نظر گرفته شده است. در این نوشته الگوهای مرد حلق آویز، شوتینگ ستار‌، چکش و چکش معکوس همگی انواعی از پین بارها در نظر گرفته شده اند.

پین بارها به شرطی که بعد از کندل‌های  اسپایک نیایند و در انتهای یک سوینگ واقع شوند بیانگر ورود قدرتمندانه معامله گرانِ طرف مقابل هستند که این اتفاق خبر از بازگشت قریب الوقوع روند می‌دهد. پین بارهایی که در تایم‌های بالاتر تشکیل می‌شوند قدرت بیشتری دارند. اگر پین بار بعد از یک اسپایک بیاید به معنی تسویه است یعنی تعدادی از معامله گران سود خود را نقد کرده اند. به خاطر همین ‌قیمت کمی  بازگشت داشته است و نباید گول این بازگشت را بخورید زیرا قیمت به احتمال زیاد به روند قبلی باز می‌گردد.

 الگوهای دو کندلی

الگوی پوشا یا اینگولفینگ

در متون مختلف تعریف الگوی پوشا متفاوت است. در برخی از متون، هر گاه طول یک کندل (از High تا LOW آن) توسط بادی(Open تا Close) کندل دیگری پوشش داده شد یک الگوی پوشا داریم.

برخی دیگر از صاحب نظران عقیده دارند نیاز به این همه سخت گیری نیست. این افراد می‌گویند تنها در صورتی که یک کندل پشت کندل قبل از خود کلوز کند به شرطی که کندل اول یک کندل استاندارد یا پین بار باشد ما یک الگوی پوشا داریم. بهتر است با شادو‌های سمت دیگر کندل‌ها کاری نداشته باشیم. منظور از کندل استاندارد کندلی است که طول آن نه بسیار بلند و نه خیلی کوتاه باشد (متوسط باشد) و دو سوم آن بادی باشد.

هر گاه قیمت، یک سمت اینساید باری را دید اگر برگردد و سمت دیگر را نیز تاچ کند احتمال اینکه مسیر خود را در طرف دیگر ادامه دهد بسیار زیاد است. مثلا یک اینسایدبار صعودی، درون کندلی نزولی داریم. قیمت کمی ‌پایینتر از low اینساید بار می‌آید اما نمی‌تواند low کندل مادر را تاچ کند و بر میگردد و high اینساید باز را نیز تاچ می‌کند در این حالت، سیگنالی صعودی و قوی صادر شده است که می‌توانید با آن همراه شوید.

 

image

کندل سوم در کادر قرمز ابتدا high  و سپس low  یک اینساید بار را تاچ و سپس نزول آغاز شده است

 

کاربرد کندل استیک در بازار ارز دیجیتال

در پایان باید گفت استراتژی‌های کندل استیک در بسیاری از بازارهای مالی از بازار سهام و فارکس تا بازار ارز دیجیتال قابل استفاده هستند اما در برخی از بازارهای مالی به دلیل اینکه کندل‌ها دقیق نیستند ضریب خطای این گونه استراتژی‌ها نیز افزایش می‌یابد. برخی از تریدرها  عقیده دارند نباید به طور کامل به الگوهای کندل استیک اعتماد کرد. این گونه افراد، بعد از گرفتن تاییدیه‌های مختلف با این الگوها ترید می‌کنند.

استفاده از کندل ها در کنار خرید سیگنال ارز دیجیتال یا خرید اندیکاتور ترید

سایت پرشین الیت نیز خدمات متنوعی از جمله امکان خرید سیگنال ارز دیجیتال یا خرید انواع اندیکاتور ترید را برای تریدر‌ها فراهم می‌کند. در صورتی که اعتماد کافی به استراتژی‌های معاملاتی کندل استیک در بازار ارز دیجیتال ندارید یا سطح آموزش خود را  کافی نمی‌دانید می‌توانید از ابزارهای کمکی پرشین الیت در کنار این استراتژی‌ها استفاده کرده و سوددهی خود را ارتقا دهید.

 

image

نحوه ورود بر پایه الگوی کندل استیک پوشا (Engulfing pattern)

 

 الگوهای پوشا یکی از قوی ترین الگوهای کندل استیک است که خبر از بازگشت قیمت و تغییر روند می‌دهد.

الگوی پوشا بر دو نوع صعودی و نزولی است. در پوشای صعودی کندل پوشش دهنده صعودی است و در پوشای نزولی برعکس این حالت است.

الگوهای ابر سیاه و الگوی نفوذی

در این دو الگو، بعد از یک کندل با بدنه قوی مثلا یک ماروبوزو یا کندل استاندارد، گپی  قیمتی (پرش قیمت) در جهت حرکت آن رخ می‌دهد ولی کندل بعدی، این گپ را پر می‌کند، در خلاف جهت کندل اول حرکت می‌کند و حداقل نصف کندل اول را پوشش می‌دهد این دو الگو جزو الگوهای قدرتمند بازگشت روند هستند که می‌توانید در جهت آنها وارد معامله شوید.

در الگوی ابر سیاه یک کندل صعودی قدرتمند داریم سپس یک گپ صعودی و بعد از آن یک کندل نزولی قوی که گپ را پر می‌کند این الگو خبر از بازگشت قریب الوقوع نزولی دارد.

در الگوی نفوذی که piercing نیز گفته می‌شود عکس الگوی ابر سیاه رخ می‌دهد یعنی به ترتیب  یک کندل نزولی قوی، یک گپ نزولی و در نهایت یک کندل صعودی پرکنندۀ گپ شکل می‌گیرد.

الگوی تویزر

در مورد الگوی تویزر هم اختلاف نظر‌های زیادی وجود دارد برخی می‌گویند حتما باید دو کندل کوچک داشته باشیم که رنگ یکی مخالف دیگری باشد و اپن یک کندل دقیقا روی کلوز کندل دیگر قرار گرفته باشد. اما برخی دیگر عقیده دارند نه رنگ و نه شکل کندل‌ها هیچ اهمیتی ندارد. تنها کافیست دو کندل در یک قیمت یکسان بسته شده باشند. در این صورت یک الگوی تویزر خواهیم داشت که می‌توانیم روی قیمت پایانی کندل‌های آن یک خط بکشیم و وقتی قیمت به آن پولبک کرد در جهت خلاف روند قبلی وارد معامله شویم.

 

image

الگوی تویزر یک الگوی کندل استیک است که در چارت انواع ارز دیجیتال نیز به کرات دیده می‌شود

الگوی‌های چند کندلی

ستاره صبحگاهی و شامگاهی

این دو الگو هر کدام از سه کندل تشکیل شده اند کندل اول و سوم بادی بزرگ و سایه کوتاهی دارند و کندل وسطی غالبا کوچک است کندل سوم باید  کاملا کندل دوم را پوشش دهد. کندل دوم می‌تواند دوجی‌، فرفره یا حتی پین بار باشد رنگ کندل دوم اهمیتی ندارد تنها کافیست دو کندل اول و سوم، رنگی مخالف هم داشته باشند. این یک الگوی قوی بازگشتی است و در بسیاری از بازار‌های مالی مخصوصا در تایم‌های بالا به خوبی کار می‌کند.

در الگوی کندل استیکِ ستاره صبحگاهی، کندل اول قوی و نزولی است سپس نوعی وقفه در بازار دیده می‌شود که این وقفه به صورت دوجی، فرفره یا پین بار خود را نشان می‌دهد. سپس یک کندل قوی صعودی که کندل دوم را پوشش میدهد و خبر از صعود قیمت می‌دهد. در ستاره شامگاهی، عکس حالت ستاره صبحگاهی رخ می‌دهد و احتمال تغییر روند از صعودی به نزولی وجود دارد.

چند استراتژی قدرتمند کندل استیک

استراتژی ورود بعد از تشکیل پیوت

در این استراتژی منتظر تشکیل یک الگوی پوشا در چارت می‌مانیم. بعد از کلوز کندل پوشاننده به دو تایم فریم پایین تر می‌رویم و تلاش می‌کنیم بتوانیم یک خط روند بکشیم که در جهت الگوی پوشا بشکند. با شکست خط روند می‌توان در جهت الگوی پوشای تایم بالا وارد معامله شویم. دلیل اینکه به دو تایم پایین تر می‌رویم این است که تایم مشاهده الگوی پوشا تایم تحلیل نام دارد و تایم ورود ما باید دو تایم فریم از تایم تحلیل کوچکتر باشد. استاپ لاس را پشت کندل پوشش داده شده بگذارید و تارگت هم می‌تواند دو برابر استاپ لاس  یا ضریبی از آن باشد.

image

تشکیل الگوی پوشا در تایم H4 و رفتن به دو تایم فرکتالیِ پایینتر برای کشیدن خط روند

 

به دلیل اینکه الگوهای پوشای زیادی را می‌توان در بازارهای مالی پیدا کرد این استراتژی می‌تواند فرصت‌های معاملاتی خوبی را به تریدر‌ها بدهد. البته باید بدانید که همواره الگوهای پوشا در تایم‌های بالاتر شانس موفقیت بیشتری دارند.

استراتژی ورود در وسط کندل‌های اسپایک

همانطور که گفتیم کندل‌های اسپایک کندل‌های با بدنه طویل هستند که طول آنها بیش از دو برابر کندل‌های استاندارد است. در سبک‌های پرایس اکشن نوین، عقیده بر این است که یک کندل طویل به دلیل کمبود نقدینگی ایجاد می‌شود و اتفاقی شبیه نوعی گپ قیمتی در بدنه آن رخ می‌دهد.

مانند گپ‌ها که در برگشت‌های بعدی تبدیل به سطوح حمایت و مقاومت می‌شوند وسط کندل‌های اسپایک نیز می‌تواند جلوی بازگشت‌های بعدی قیمت را بگیرد پس اگر قیمت به وسط یک کندل اسپایک برگشت می‌توانید به دو تایم پایین تر بروید و اگر تراکمی‌کندلی، متشکل از چند کندل را مشاهده کردید روی آن و به سمت قیمت اردر معاملاتی مخالف بکارید. در پشت تراکم کندلی نیز استاپ لاس خود را قرار دهید. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که این تراکم‌ها یا گره‌های قیمتی که در تایم‌های پایین در وسط کندل‌های اسپایک دیده میشوند مکان‌های مناسبی برای تریدر در جهت اسپایک هستند.

مثلا فرض کنید یک اسپایک صعودی دارید که قیمت کمی بالاتر از آن در نوسان است. ابتدا وسط آن را علامت بزنید و سپس به تایم های پایین تر نموداری بروید و محل علامت شده را نگاه کنید. اگر در محل علامت و یا نزدیک به آن یک تراکم متشکل از چند کندل پیدا کردید که تقریبا high  و low  آنها در یک محدوده بود آن را مانند یک مانع بر سر راه قیمت در نظر بگیرید. میتوانید وقتی قیمت به این مانع پولبک کرد موقعیت خرید بگیرید و استاپ خود را پشت توده مورد نظر قرار دهید.

یک اسپایک نزولی که بازار با شادو، وسط آن را دوباره تاچ کرده و بعد ادامه ریزش رخ داده است

استراتژی ترید در انتهای شادو‌های بلند

در تایم‌های چهار ساعته و بالاتر h4) ‌، D1 و...) اگر سایه‌های بلندی را در چارت قیمتی مشاهده کردید که طول آنها بیش از طول یک کندل کامل بود. انتهای آنها را علامت بزنید و مانند یک سطح حمایت و مقاومت قوی با این سطوح برخورد کنید. تجربه نشان می‌دهد که قیمت از نوک شادو‌های بلند بر می‌گردد یا اگر از آنها رد شود در برگشت بعدی، از سمت دیگر به نوک شادو‌ها واکنش می‌دهد و از آنها بر میگردد.

 

image

 

مثلا فرض کنید در تایم ۴ ساعته در چارت یک ارز دیجیتال شادویی بلند و رو به پایین می‌بینید. که قیمت فعلا در قیمتی بالاتر از از نوک آن شادو نوسان می‌کند. اگر قیمت، بار دیگر تا نوک آن شادو پایین بیاید احتمال زیادی دارد که از آن، یک برگشت صعودی قدرتمند داشته باشد پس می‌توانید روی نوک آن شادو آردر خرید بکارید. اگر قیمت از آن برگشت و صعودی شد که سود خواهید کرد و اگر از آن عبور کرد و بیشتر نزول کرد نیز جای نگرانی نیست. زیرا همانطور که گفتیم احتمال پولبک به نوک آن شادو زیاد است و در پولبک، می‌توانید به صورت سر به سر از بازار خارج شوید.

استراتژی ورود در نقطه اپن یا کلوز کندل‌های مهم

وقتی یک پین بار در تایم‌های بالای ۴ ساعته می‌بینید می‌توانید خطی مماس با بدنه آن در سمتی که سایه ندارد بکشید یا مثلا زیر کندل کوچک ستاره (کندل دوم) در الگوی ستاره شامگاهی یک خط افقی بکشید و وقتی در تایم‌های پایین تر قیمت به خطوط کشیده شده پولبک کرد در جهت الگوهای مذکور وارد معامله شوید. قیمتی که هر دو کندل الگوی تویزر روی آن قرار دارند نیز نقطه مناسبی برای ورود به بازار در جهت الگوی تویزر است و می‌تواند سود خوبی به شما بدهد.

خط قرمز قیمت مهم الگوی  کندل استیکِ تویزر است که بازار به آن واکنش داده و بعد صعود کرده است

 استراتژی مربع پوشا

 الگوی کندل استیک پوشا را در داخل یک مربع قرار دهید مربعی که اندازه اش تنها بتواند دو کندل الگو را  را از بالا و پایین پوشش دهد و بیشتر نباشد. سپس در وسط این مربع می‌توانید اردر بکارید و در جهت الگوی پوشا وارد بازار شوید.

مثلا یک الگوی پوشای صعودی دارید روی آن یک مربع بکشید و زمانی که قیمت به وسط این مربع پولبک کرد پوزیشن خرید بگیرید. این نیز یک استراتژی کندل استیک موفق دیگر است زیرا در سبک‌های نوین پرایس اکشن به الگوهای پوشا پیوت نیز گفته می‌شود و وسط پیوت‌ها مکانی ایده آل برای ورود در جهت پیوت است.

image

 

استراتژی ورود با اینساید بار

منظور از اینساید بار کندل‌های کوچکی هستند که تمامی‌طول آنها توسط بدنه کندلی بزرگ ترِ قبل از آنها پوشش داده شده است. به عبارت دیگر یک اینساید بار کندلی است که در فضای بین اپن تا کلوز کندل قبلی خود شکل می‌گیرد. استراتژی‌های کندل استیک زیادی بر پایه اینساید بارها وجود دارد ولی ما در این نوشته تنها به یکی از مهمترین آنها می‌پردازیم.

 

image

 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

محسن توانایی
محسن توانایی 1400/10/11
دمتون گرم عالی بود