whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

The Graph چیست و چگونه کار می‌کند؟

1402/04/22 ساعت 13:48


در این مقاله به شرح ارز دیجیتال GRT می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که به چه صورت کار می‌کند. ابرسایت پرشین الیت مجموعه‌ای از خدمات مرتبط با احراز هویت بایننس و کوکوین و ارائه انواع سیگنال فیوچرز و اسپات، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی Persian Elite را فراهم می‌کند.

پرشین الیت به شما کمک می‌کند تا به صورت امن و قابل اعتماد حساب کاربری خود را در صرافی‌های بایننس و کوکوین تأیید کنید. با احراز هویت بایننس یا کوکوین به سطح بالاتری از امنیت دسترسی خواهید داشت و قابلیت‌های جدیدی مانند برداشت ورودی و خروجی بیشتر را در اختیار خواهید

ارز دیجیتال The Graph (GRT) چیست؟

Graph یک سیستم نمایه سازی غیرمتمرکز است که به کاربران امکان می‌دهد داده‌ها را از شبکه‌های بلاک چین جستجو کنند و توسعه DApp را آسان‌تر می‌کند.

Graph یک پروتکل منبع باز است که بر روی بلاک چین اتریوم میزبانی می‌شود و مانند گوگل برای نمایه سازی و پرس و جو طراحی شده است. Graph اطلاعات را از بلاک چین های دیگر گردآوری، سازماندهی و ذخیره می‌نماید و کاربران را قابل جستجو می‌کند.

استفاده از The Graph توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا به سرعت به داده‌های شبکه‌های بلاک چین دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) را آسان‌تر نمایند.GRT ارز اصلی The Graph است که کاربران برای درخواست‌های خود پول می‌پردازند.

پروتکل نمایه‌سازی غیرمتمرکز Graph از رابط‌های برنامه‌نویسی منبع باز (API) که به عنوان زیرگراف شناخته می‌شوند، استفاده می‌کند، ایندکس‌هایی که داده‌ها را در یک نمودار بلاک چین جهانی بر اساس درخواست کاربر سازمان‌دهی می‌کنند.

زیرگراف‌ها قابل انتقال هستند و به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهند که از GraphQL (زبان مورد استفاده توسط (The Graph برای جستجوی سریع و کارآمد داده‌ها استفاده کنند. شبکه غیرمتمرکز Graph از تکنولوژی بلاک چین حمایت می‌کند، یک سامانه دفتر کل توزیع‌ شده که تراکنش‌های شفاف و امن را ممکن می‌نماید.

با عرضه یک رابط کارآمد جهت توسعه دهندگان به منظور دسترسی و تحقیق از آمارهای سیو شده در شبکه‌های غیرمتمرکز که بررسی مستقیم آنها کار راحتی نیست، به سرعت بخشیدن به ایجاد DApps در آن شبکه کمک می‌کند.

یکی از موارد استفاده The Graph در زمینه رو به رشد مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. دسترسی توسعه دهندگان به اطلاعات شبکه بلاک چین مورد کاربرد در دستور کار DeFi را بهینه می‌کند.

کاربران همچنین می‌توانند از GRT برای ایجاد توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT)، دارایی‌های دیجیتالی منحصر به‌ فرد که در سیستم‌های بلاک چین نگهداری می‌شوند، استفاده کنند. با ساده ‌سازی دسترسی توسعه‌ دهندگان به این داده‌ها، The Graph توسعه بازارهای NFT و سایر برنامه‌های مرتبط با NFT را ترویج می‌دهد.

تاریخچه گراف

The Graph که در سال 2018 راه اندازی شد، یک شبکه غیرمتمرکز است که یک کیف پول و پلتفرم کاربر پسند را برای توسعه دهندگان برای دسترسی به داده‌های بلاک چین فراهم می‌کند.

The Graph (تأسیس شده در سال 2018) یک بازیکن نسبتاً جدید در این حوزه می‌باشد که به واسطه Jannis Pohlmann،Yaniv Tal  و Brandon Ramirez گسترش یافته است. ایده اصلی آنها به وجود آوردن یک سیستم غیرمتمرکز به منظور دسترسی راحت به آمارها و بررسی‌ها برای توسعه دهندگان در شبکه‌های بلاک چین بود.

Graph Protocol Incorporation که اکنون با نام Edge & Node شناخته می‌شود، اکوسیستم The Graph را مفهوم سازی و توسعه داد. توکن این پروژه تا اواخر سال 2020 روی شبکه اصلی راه اندازی نشد. این نشان دهنده راه اندازی رسمی پروتکل بود و به توسعه دهندگان اجازه می‌داد زیرگراف‌هایی را در شبکه‌های مختلف بلاک چین ایجاد و استقرار دهند.

کیف پول Graph

پس از راه اندازی شبکه اصلی،The Graph شاهد علاقه و پذیرش گسترده جامعه DeFi بود. بسیاری از پروژه‌های برجسته DeFi، نمودار را برای تسهیل دسترسی کاربر به داده‌های زنجیره‌ای خود اتخاذ کرده‌اند.

کیف پول Graph راهی مناسب و امن برای ذخیره و مدیریت توکن‌های GRT است. کاربران می‌توانند توکن‌های GRT را با استفاده از The Graph Wallet که با دستگاه‌های iOS و Android سازگار است ذخیره، ارسال و دریافت کنند و از آن برای تعامل با برنامه‌هایی که GRT را می‌پذیرند استفاده نمایند.

تعداد شبکه‌های پشتیبانی شده در The Graph به طور پیوسته افزایش یافته است که به انعطاف پذیری بیشتر در انواع موارد استفاده اجازه می‌دهد. علاوه بر این، The Graph با چندین پروژه بلاک چین پیشرو از جمله Chainlink و Uniswap همکاری کرده است.

ارز دیجیتال The Graph (GRT) چگونه عمل می‌کند؟

Graph (GRT) یک اکوسیستم باز و مبتنی بر جامعه و یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز با موارد استفاده پر کاربرد است که گزینه‌های نمایه‌سازی و بررسی را به منظور توسعه دهندگانی که DApps می‌سازند فراهم می‌کند.

Graph از تکونولوژی بلاک چین و یک پروتکل نمایه سازی سخت به منظور آسان کردن بررسی آمارهای بلاک چین کارآمدتر استفاده می‌نماید. ابتدا DApp ها را قادر می‌سازد تا اتریوم را با داده‌ها از طریق تراکنش های قرارداد هوشمند تقویت کنند. Graph به ویژه از فناوری GraphQL برای توصیف جزئیات هر API استفاده می‌کند. 

گره‌های گراف، مرحله اولیه تجمیع داده‌ها را انجام می‌دهند. آنها ستون فقرات شبکه هستند و قراردادهای هوشمند را اسکن می‌کنند. از فناوری GraphQL برای توصیف داده‌های هر API با جزئیات بیشتر استفاده می‌کند. 

گره‌های گراف، مرحله اولیه تجمیع داده‌ها را انجام می‌دهند. آنها ستون فقرات شبکه هستند و قراردادهای هوشمند را اسکن می‌کنند. از فناوری GraphQL برای توصیف داده‌های هر API با جزئیات بیشتر استفاده می‌کند. 

اتریوم تنها در صورتی به شما امکان می‌دهد که داده‌های اولیه را از پروژه‌های مربوط به NFTهای پیچیده مانند CryptoPunks و قراردادهای هوشمند مانند Uniswap بازیابی کنید.

می‌توان از API Graph یا زیرگراف‌های نمایه شده برای پرس‌وجو از زنجیره‌های بلوکی و بازیابی داده‌های پیچیده‌تر، سریع‌تر، کارآمدتر و بدون به خطر انداختن ویژگی‌های امنیتی برای تمرکززدایی استفاده کرد.

پروتکل Graph داده‌های درخواست شده از شبکه گراف را در زیرگراف‌ها تجزیه و تحلیل و ذخیره می‌کند و سپس نتایج را به سرعت به برنامه درخواست کننده بر می گرداند. کاربران قادر هستند زیرگراف‌های پلتفرم را با به کار گرفتن پورتالThe Graph Explorer مرور نمایند. The Graph  بر روی نرم افزار منبع باز طراحی شده است.

نمای کلی کاوشگر گراف

شش بازیگر اصلی در اکوسیستم The Graph برای دسترسی و سازماندهی داده‌ها با استفاده از زیرگراف‌ها با هم کار می‌کنند. آنها عبارت‌اند از:

  • مصرف کنندگان:

توسعه دهندگانی که به منظور به وجود آوردن DApp به اطلاعات احتیاج دارند. آنها هزینه پرس و جو را می‌پردازند و یک درخواست برای داده‌ها ارسال می‌کنند.

  • نمایه سازها:

 اپراتورهای گره وظیفه دارند زیرگراف‌های سیگنال داده شده را نمایه سازی و پرس و جو کنند و باید GRT را به اشتراک بگذارند.

  • Delegators:

با واگذاری GRT به نمایه سازها، بدون راه اندازی گره، به مدیریت شبکه کمک می‌کنند.

  • متصدیان:

توسعه دهندگان زیرگراف‌هایی را تعیین می‌کنند که با کیفیت بالا در فهرست نمودار گنجانده شوند.

  • ماهیگیران:

شرکت کنندگانی که صحت پاسخ‌های پرس و جو را در شبکه تأیید می‌کنند.

  • داوران:

به تعیین اینکه آیا یک Indexer درگیر فعالیت‌های مخرب بوده است یا خیر کمک می‌کنند. حاکمیت غیرمتمرکز داوران را مشخص می‌نماید.

این شرکت‌کنندگان می‌توانند در ازای مشارکت‌های خود از شبکه مبلغی دریافت کنند، اما تنها پس از پرداخت .GRT GraphQL در حال حاضر توسعه و استفاده از برنامه را در اتریوم، سیستم فایل بین سیاره‌ای و شبکه‌های اثبات اعتبار (PoA) امکان پذیر می‌کند، با این انتظار که در آینده نزدیک شبکه‌های بیشتری در دسترس قرار گیرند.

نمودار چه مشکلی را حل می‌کند؟

Graph یک پروتکل نمایه سازی غیرمتمرکز را در اختیار شما قرار می‌دهد که نمایه سازی و بررسی اطلاعات بلاک چین و همچنین یک نوع حاکمیت جامعه محور، شفاف و ایمن را خودکار می‌کند.

با ارائه یک پروتکل نمایه سازی غیرمتمرکز که فرایند را خودکار می‌کند، The Graph به موضوع نمایه سازی و پرس و جوی متمرکز داده‌های بلاک چین می‌پردازد. این موضوع فهرست سازی و جستجوی داده‌های بلاک چین را کارآمدتر می‌کند و در زمان و هزینه توسعه دهندگان صرفه جویی می‌نماید.

دارندگان GRT می‌توانند از طریق یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) در اداره شبکه گراف شرکت کنند. این تضمین می‌کند که توسعه دهندگان و مشارکت‌کنندگان با استفاده از راه‌ حل‌های نمایه‌سازی و جستجوی The Graph تصمیم‌گیری می‌کنند که بر شبکه تأثیر می‌گذارد و شبکه را غیرمتمرکز و جامعه محور نگه می‌دارد.

علاوه بر این، از آنجایی که گراف بین گره‌ها توزیع می‌شود، امنیت و شفافیتی را ارائه می‌دهد که شاخص‌هایی متمرکز نمی‌توانند مطابقت داشته باشند. از آنجایی که داده‌های بلاک چین در یک شبکه غیرمتمرکز نمایه و جستجو می‌شوند، مجرمان سایبری فرصت کمی برای به خطر انداختن سیستم دارند.

نحوه استفاده از نمودار

کاربران می‌توانند از طریق Graph Explorer به Graph دسترسی داشته باشند، جایی که توسعه دهندگان می‌توانند زیرگراف‌ها را ایجاد کنند، مصرف‌کنندگان می‌توانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند و GRT می‌تواند در صرافی‌های ارزهای دیجیتال فروخته شود.

در متن ذیل مراحل چگونگی استفاده از The Graph را بیان می‌کنیم:

یک کتابخانه یا نرم افزار مانند Graph Node یا Graph Explorer نصب کنید، یک رابط کاربری که کاربران و توسعه دهندگان را قادر می‌سازد با شبکه گراف تعامل داشته باشند.

گام بعدی این است که تعیین نمایید کدام زیرگراف را باید بررسی کرد.

پس از شناسایی زیرگراف به پرس و جو، کاربران می‌توانند تحقیقات خود را تعریف کنند.

اکنون که بررسی‌ها تعریف شده است، کاربران می‌توانند از گره گراف برای تحقیق در زیرگراف استفاده کنند.Graph دارای نرم افزار منبع باز است که توسعه دهندگان می‌توانند از آن برای ساخت و انتشار زیرگراف‌ها استفاده نمایند.

زیرگراف‌ها در شبکه گراف

کاربران قادر هستند در برنامه‌های غیرمتمرکز ترکیب شده با شبکه گراف به بررسی و دسترسی اطلاعات بپردازند. آن‌ها همچنین می‌توانند GRT را در صرافی‌های ارزهای دیجیتال که جفت‌های معاملاتی GRT ارائه می‌دهند، مبادله کنند و آنها را قادر می‌سازد تا توکن‌های GRT را مانند هر ارز دیجیتال دیگری بخرند و بفروشند.

نحوه خرید نمودار (GRT)

کاربران می‌توانند با باز کردن یک حساب در یک صرافی ارز دیجیتال که جفت‌های معاملاتی GRT را ارائه می‌کند و سفارش تهیه، The Graph (GRT) را خریداری کنند.

کاربران می‌توانند با باز کردن یک حساب در یک صرافی ارز دیجیتال که جفت‌های معاملاتی GRT مانند Binance یا Coinbase را ارائه می‌کند، The Graph (GRT) را خریداری کنند. پس از آن، حساب را تأمین مالی کنید، جفت معاملاتی GRT را پیدا کنید و برای توکن‌های GRT سفارش خرید بدهید. پس از تکمیل سفارش خرید، توکن‌های GRT به حساب صرافی واریز می‌شوند.

پس از تأیید سفارش، صرافی معامله را تکمیل می‌کند. اگر کاربر سفارش بازار را صادر کند، معامله تقریباً بلافاصله با قیمت فعلی بازار انجام می‌شود. از سوی دیگر، اگر کاربر سفارش محدودی را انجام دهد، خرید تنها زمانی اتفاق می‌افتد که بازار به قیمت تعیین ‌شده برسد. پس از تکمیل سفارش خرید، توکن‌های GRT به حساب صرافی واریز می‌شوند.

آیا رمزارز The Graph (GRT) سرمایه گذاری خوبی به حساب می‌آید؟

با توجه به ماهیت بی ثبات و کنترل نشده بازار ارزهای دیجیتال، دقت لازم و درک کامل استفاده، پذیرش و خطرات The Graph (GRT) قبل از سرمایه گذاری به شدت توصیه می‌شود.

محبوبیت ارز دیجیتال The Graph (GRT) از زمان عرضه آن در دسامبر 2020 افزایش یافته است. مانند سایر ارزهای دیجیتال، انجام تحقیقات گسترده قبل از سرمایه گذاری در GRT ضروری است.

یکی از عواملی که هنگام در نظر گرفتن پتانسیل مالی GRT باید در نظر گرفته شود، کاربرد آن است. با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای دسترسی آسان به داده‌های زنجیره بلوکی و فهرست بندی آن، GRT ابزاری ضروری برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز می‌باشد.

برنامه‌های بلاک چین محبوب مانند Uniswap، Aave و Compound شبکه گراف را می‌پذیرند. این نویدبخش تقاضای آینده این پلتفرم است. پایگاه کارمندان نیز ارزش در نظر گرفتن را دارد. بنیان‌گذار The Graph تجربه گسترده‌ای در تجارت بلاک چین دارد و این شرکت قبلاً ظرفیت خود را برای انجام اهداف خود نشان داده است.

به همین ترتیب، این تیم از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر کمک مالی دریافت کرده است که ثابت می‌کند از پشتوانه مالی برای ادامه توسعه شبکه گراف برخوردار هستند. اگر چه جذاب است، اما درک خطرات ذاتی مرتبط با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. ارزش GRT بسیار سوداگرانه است و در معرض نوسانات ناگهانی در بازار است.

با توجه به اینکه صنعت کریپتوکارنسی عمدتاً در بسیاری از کشورها کنترل نشده است، توجه به نگرانی‌های نظارتی نیز ضروری است؛ بنابراین، مانند هر سرمایه گذاری، تحقیقات گسترده ضروری می‌باشد.

خدمات پرشین الیت

پرشین الیت یکی از تیم‌های زبده و کارآمد در زمینه تحلیل ارزهای مختلف و ارائه سیگنال‌های فارکس و ارز دیجیتال می‌باشد. شما می‌توانید با عضو شدن در کانال سیگنال ارز دیجیتال و احراز هویت بایننس خدمات مرتبط با معاملات را در دسترس قرار داده و از سود سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال بهره‌مند شوید.

ابرسایت پرشین الیت سیگنال‌های معتبر و دقیق در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کند. این سیگنال‌ها شامل سیگنال فیوچرز و اسپات، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال می‌شوند. با استفاده از این سیگنال‌ها، شما می‌توانید به تحلیل‌های کارشناسان ما دسترسی پیدا کنید و تصمیمات خرید و فروش بهتری در بازارهای مالی بگیرید.

سیگنال‌ها با توجه به تحلیل فنی پیشکسوتان بین‌المللی در جهان و اخبار مرتبط با بازارها تهیه می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌های خود در مورد معاملات مالی بهتر و دقیق‌تر عمل کنید. به طور کلی، پرشین الیت با ارائه خدمات احراز هویت بایننس و کوکوین و ارائه سیگنال‌های متنوع در حوزه‌های مختلف، به شما امکان می‌دهد تا در بازارهای مالی و ارز دیجیتال با اطمینان بیشتری عمل کنید و تصمیمات بهتری را اتخاذ کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.