whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال MKR

1400/11/12 ساعت 03:08


رمز ارز میکر Maker که به نام اختصاری MKR نیز شناخته می شود، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال دنیای کریپتو می باشد که در رتبه ۵۵ سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap قرار دارد و ۱/۰ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. ارز دیجیتال MKR یکی توکن های میکردائو MakerDAO که یک پروژه غیر متمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک چین می باشد. این پلتفرم اجازه مدیریت استیبل کوین DAI را برای کاربران فراهم می نماید. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی کامل ارز دیجیتال MKR، اهداف در نظر گرفته شده برای آن، چگونگی عملکرد و غیره این رمز ارز را بررسی نماییم. اگر علاقمند به سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال می باشید تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

 

image

ارز دیجیتال MKR

 

تاریخچه ارز دیجیتال MKR

همانطور که اشاره شد رمز ارز MKR، یکی از توکن های میکردائو MakerDAO می باشد. میکردائو یکی از نهاد های اکوسیستم میکر Maker می باشد که توسط یک کارآفرین اهل کشور دانمارک به نام رنه کریستنسن Rune Christensen در سال ۲۰۱۵ میلادی راه اندازی شد. وی فارغ التحصیل از دانشگاه  Copenhagen در رشته بیوشیمی است. کریستنسن پیش از این پروژه به مدیریت شرکت استخدام بین المللی مشغول بود. این پروژه بر روی بستر شبکه اتریوم Ethereum فعال است. در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی رمز ارز میکر Maker به عنوان اولین رمز ارز در شبکه اتریوم Ethereum معرفی شد.

به عبارت دیگر این پلتفرم قدرت خود را از شبکه اتریوم دریافت نموده است. همانطور که می دانید ارزش بلاک چین اتریوم Ethereum به خاطر اکوسیستمی می باشد که برای قرارداد های هوشمند ایجاد نموده است. این توکن قابلیت استخراج کردن یا ماینینگ را ندارد و سازگار با استاندارد ECR20، می باشد.

 

image

ارز دیجیتال MKR

آشنایی با ارز دیجیتال MKR و پلتفرم Maker

ارز دیجیتال MKR همان طور که گفته شد توکن کاربردی پروژه میکر Maker  می باشد. در اثر نوسان قیمت بازار رمز ارزها، کوین MKR یا همان میکر یا از بین می رود یا ایجاد می شود. که دلیل آن حفظ ثبات قیمت این ارز دیجیتالی عنوان شده است. رمز ارز MKR اغلب جهت پرداخت در پلتفرم Maker مورد استفاده قرار می گیرد. این توکن همچنین برای کل سیستم به منزله وثیقه عمل می نماید. 

در سال ۲۰۱۵ میلادی ایده‌ اولیه ارز دیجیتال MKR شکل گرفت و به طور کامل در سال ۲۰۱۷ میلادی راه اندازی گشت. وظیفه تعریف شده برای پروژه میکر Maker کار با رمز ارز DAI می باشد که خود یکی از ارزهای غیر متمرکز رمزنگاری شده در دنیای کریپتوکارنسی می باشد. پروتکل Maker از جمله بزرگترین برنامه های کاربردی DAPP ( برنامه های غیر متمرکز ) در بلاک چین اتریوم Ethereum محسوب می شود. این پروتکل به وسیله گروهی از مشارکت کنندگان که شامل توسعه دهندگان بنیاد Maker، نهاد های دیگر و شرکای خارجی آن طراحی گشته است. این برنامه را می توان اولین برنامه مالی DeFi یا غیر متمرکز به حساب آورد که از اقبال عمومی برخوردار شده است.

چگونگی عملکرد پلتفرم میکر Maker

سیستم پلتفرم Maker به دارندگان رمز ارز MKR اجازه شرکت در رای گیری را می دهد. هدف نهایی این امر ایجاد نمودن یک ساختار غیر متمرکز و دموکراتیک می باشد. کاربرانی که از توکن میکر MKR برخوردار هستند تشویق به رای دادن به نفع کل پلتفرم می شوند. چون در غیر این صورت  توکن ‌های میکر MKR ممکن است ارزش خود را در اثر سوء مدیریت از دست بدهند. پلتفرم میکر Maker مبتنی بر فناوری بلاک چین است و هدف اصلی آن آسان نمودن پرداخت های بین المللی در کنار P2P یا همان انتقال های نظیر به نظیر ایجاد شده است.

همان طور که اشاره شد میکر یا همان ارز دیجیتال MKR از جمله توکن ‌های شبکه اتریوم محسوب می شود. توکن دای DAI که در قسمت قبل به آن اشاره شد، یک ارز دیجیتال با ارزش و قیمت ثابت می باشد که هدف از ایجاد نمودن آن نیز رفع نوسانات بازار رمز ارز ها عنوان شده است. تیم سازنده و پشتیبان میکر Maker به منظور حفظ نمودن ثبات ارزش توکن DAI بسیار تلاش می نماید و برای این منظور چند روش متفاوت را در دستور کار خود جای داده است.

کوین دای DAI یک استیبل کوین یا یک کوین ثابت می باشد که در ارتباط با میکر Maker عمل می کند. انگیزه اصلی پلتفرم میکر Maker مبارزه نمودن با نوسانات موجود در بازار کریپتو عنوان شده است. DAI قابلیت استخراج ندارد، اما با یک CDP که مخفف Collateralized Debt Position ( به معنی موقعیت بدهی به ازای وثیقه ) که به منزله یک وام می باشد، می شود آن را خریداری نمود. وقتی که این وام تسویه شد، توکن های DAI نیز از بین خواهند رفت. این اتفاق در زمان انجام قرارداد هوشمند رخ می دهد. پلتفرم میکر Maker جهت ثبات توکن DAI از سه مکانیسم اولیه بهره می گیرد. می توان اینگونه عنوان نمود که این پلتفرم شامل مکانیسم بازخورد نرخ هدف  feedback mechanism target rate ، قیمت هدف target price و پارامتر حساسیت  sensitivity parameterمی باشد.

 

image

ارز دیجیتال MKR

معایب و مزیت های ارز دیجیتال MKR

اولین و مهمترین مزیت این رمز ارز و سایر ارزهای رمزنگاری شده از این نوع، تلاش برای شکستن انحصار بازار و تمرکز زدایی می باشد. مزیت دیگر را می توان به این شکل بیان نمود، از آن جا که این سیستم شامل دو توکن میکر  MKRو دای DAI می باشد، این نوع رمز ارزهای در دسته کوین های ثابت یا همان استیبل کوین ها قرار می گیرد و نوسانات ناگهانی بازار اغلب بر ارزش آن ها تاثیری ندارد. مزیت دیگری که ارز دیجیتال MKR و پلتفرم آن دارا می باشد، مبتنی بودن سیستم آن ها بر قراردادهای هوشمند یا CPD ها می باشد.

از جمله معایبی که این رمز ارز دارا می باشد می توان مواردی مثل تکمیل نشدن تابع ترانسفر برای این توکن را نام برد. همین امر سبب می شود که پس از درخواست ارسال حساب های قراردادی به آدرس مورد نظر،  هیچ گزارش ارسال و یا تاییدی برای کاربران ارسال نشود. ‌مورد بعدی سرریز این توکن است که در اثر نداشتن محدودیت در اکتساب توکن رخ می دهد. این امر مصداق همان حالتی است که کاربر بیش از ظرفیت و یا با حساب خالی معامله و خرید و فروش انجام می دهد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال Maker

همچون سایر رمز ارزها جهت تهیه ارز دیجیتال میکر می بایست از طریق صرافی های پشتیبانی کننده از آن اقدام نمود. در ادامه شناخته شده ترین این صرافی ها را نام خواهیم برد. در صورتی که می خواهید لیست کامل این صرافی ها را مشاهده نمایید می توانید به ساین کوین مارکت کپ مراجعه نمایید.

  • صرافی بایننس Binance: این صرافی از پلتفرم های خارجی معتبر جهت انجام معاملات است که حجم معاملات روزانه انجام شده در آن رقم بسیار بالایی می باشد.
  • صرافی اوکی اکسچنج OKEx: این صرافی یکی از بهترین پلتفرم ها جهت معاملات رمز ارزها می باشد که دارای بیش از 20 میلیون کاربر از تمام دنیا می باشد.
  • صرافی کوکوین KuCoin: صرافی کوکوین نیز پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال MKR و دیگر رمز ارزها می باشد.
  • صرافی هوبی گلوبال Huobi Global: این صرافی نیز یکی از صرافی های شناخته شده و معتبر است که در سال ۲۰۱۳ میلادی راه اندازی شده و از رمز ارز میکر پشتیبانی می کند.
  • صرافی بیترکس Bittrex: این صرافی نیز بسیار معتبر است و از رمز ارزهای زیادی پشتیبانی می نماید.
  • صرافی یونی سواپ  Uniswap
  • صرافی کوین بیس پرو Coinbase Pro
  • صرافی پولونیکس Poloniex

 

image

ارز دیجیتال MKR

آینده ارز دیجیتال MKR

برای این که از سرمایه گذاری کردن در ارز دیجیتال Maker مطمئن شوید، علاوه بر بررسی توکن، می بایست آینده پروتکل آن را نیز در نظر بگیرید. چرا که همچون سایر رمز ارزهای دنیای ارزهای رمزنگاری شده، عملکرد میکر MKR در درون پروتکل ان رقم می خورد. کارشناسان بسیار عملکرد پروتکل میکر Maker را بسیار خوب ارزیابی می نمایند و آن را در حال حاضر جلوتر از پروتکل های دیگر می دانند. با این حال تصمیم در سرمایه گذاری یک تصمیم شخصی است و باید خود شما تمامی جوانب را مد نظر داشته باشید. در صورتی که اهداف مدیریتی و در نظر گرفته شده برای این پروژه تحقق یابد، پیش بینی می شود آینده درخشان و روشنی در انتظار ارز دیجیتال MKR یا همان میکر باشد. در صورتی که حتی این ارز دیجیتالی در اثر نوسانات بازار با کاهش قیمت مواجه شود، مدیریت پروژه به وسیله سوزاندن توکن های آن می تواند قیمت MKR را افزایش دهد. در نهایت می توان گفت پیش بینی آینده رمز ارز MKR  وابسته به عملکردی است که مجموعه مدیریتی میکر در پیش خواهند گرفت.

در این میان بهره گرفتن از خدمات مختلف سایت های معتبری مثل پرشین الیت، که از جمله این خدمات می توان به ارائه سیگنال ارز دیجیتال،  فروش اندیکاتور و سیگنال فیوچرز اشاره نمود، بسیار می تواند به شما در تصمیم گیری کمک نماید. با مراجعه به این سایت می توانید محدوده های مناسب و مطلوب جهت خرید ارزهای مختلف دیجیتال را شناسایی نمایید. سایت پرشین الیت در زمینه ارائه قیمت ارزهای دیجیتال، احراز هویت بایننس Binance و ارائه سیگنال کانال های خارجی وی آی پی و معتبر و غیره خدمات بسیار خوب و مطمئنی را به کاربران خود ارائه می دهد. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.