whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال UNUS SED LEO

1401/02/16 ساعت 17:19


UNUS SED LEO یک توکن است که از آن به عنوان "توکن کاربردی در قلب اکوسیستمiFinex  یاد می کنند. این ارز طراحی شده است تا در صرافی ارز دیجیتال Bitfinex  به عنوان راهی برای کاهش کارمزد معاملات، وام دهی و سایر هزینه های مبادله استفاده شود.

UNUS SED LEO یک توکن برای iFinex، شرکت مادر صرافی رمزارز Bifinex است. این توکن در ماه می 2019 پس از سود 1 میلیارد دلاری این شرکت از عرضه اولیه به طور رسمی راه اندازی شد. دارندگان این توکن در پلتفرم های iFinex بابت کارمزد خرید و فروش و معاملات خود تخفیف می گیرند. در حقیقت خود شرکت توکن‌ها را پس می‌خرد.

این توکن آخرین پروژه‌ی شرکت مادرِ صرافیِ ارز دیجیتال Bitfinex، یعنی iFinex است. لئو (LEO)، اولین ارز دیجیتالی نیست که در طول دوره ی کاری پر فراز و نشیب iFinex راه اندازی شده است. این توکن یک ابزار دو زنجیره ای است که روی بلاک چین اتریوم و EOS کار می کند. جنبه‌های منحصربه‌فرد متعددی در رابطه با این پروژه وجود دارد ولی  در کل می توان گفت که LEO یکی از معدود ارزهای دیجیتال است که از همان اول برای ماندگار ماندن در بازار کریپتوکارنسی طراحی نشد.

UNUS SED LEO (LEO) چیست؟

UNUS SED LEO یک توکن ابزاری است که در اکوسیستم iFinex از آن استفاده می شود. نام غیر معمول آن از یک نقل قول لاتین از یکی از افسانه های ازوپ گرفته شده است.

این ارز دیجیتال به کاربران بیت فینکس اجازه می دهد تا در کارمزد معاملات خود صرفه جویی کنند. میزان تخفیف به میزان LEO‌ای بستگی دارد که مشتری در حساب خود دارد.

 

2 LEO

UNUS SED LEO در ماه می 2019 راه اندازی شد ولی برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، برنامه ریزی بلند مدتی برای آن در نظر گرفته نشده بود.

بنیانگذاران LEO چه کسانی هستند؟

UNUS SED LEO توسط شرکت iFinex به وجود آمد. در آن زمان بخشی از وجوه شرکت Crypto Capital که پرداختی‌های iFinex را پردازش می‌کرد توسط دولت مصادره شد. در نتیجه iFinex که شرکت مادرِ Bitfinex است، هشدار داد که ممکن است امکان بازیابی این وجوه وجود نداشته باشد. در نهایت این شرکت برای پوشش کسری مالی، تصمیم گرفت توکن LEO را راه اندازی کند.

برای جبران پول از دست رفته، iFinex از برنامه‌های خود برای بازخرید تدریجی توکن از سرمایه‌گذاران تا زمانی که هیچ کدام از این توکن ها در بازار باقی نماند، رونمایی کرد. یک طرح شفاف‌سازی نیز راه‌اندازی شد تا جامعه کریپتوکارنسی بتواند پیشرفت طرح را زیر نظر داشته باشد و از رسیدن به اهداف تعیین‌شده اطمینان حاصل کند.

 

 3 LEO

کاربرد توکن LEO

حال سوال اینجاست که از ارز UNUS SED LEO (LEO) به چه هدفی استفاده می شود؟ همانطور که گفته شد هدف استفاده از این ارز، دادن مزایایی خاص به کاربرانی است که از اکوسیستم iFinex استفاده می کنند (شاید به عنوان راهی برای بازیابی اعتماد آنها پس از اتفاقی که در بالا مورد بحث قرار گرفت). LEO به همه دارندگان خود، طیف وسیعی از تخفیف ها را در پلتفرم معاملاتی Bitfinex و سایر پلتفرم های وابسته به iFinex ارائه می دهد. این تخفیف ها شامل کاهش کارمزد گیرنده، کاهش کارمزد وام و تخفیف در برداشت و غیره می شود.

به جز این تخفیف ها، توکن LEO ارزش دیگری ندارد. برخلاف FTX و سایر توکن‌های راه‌اندازی شده توسط صرافی‌ها، LEO نمی‌تواند برای ایجاد موقعیت‌های اهرمی استفاده شود.

چه چیزی  LEOرا منحصر به فرد می کند؟

مکانیزم سوزاندن توکن به این معنی است که iFinex متعهد به خرید UNUS SED LEO از بازار به صورت ماهانه است. مقداری که خریداری و سوزانده می شود حداقل برابر با 27٪ از درآمد ایجاد شده توسط iFinex است و توکن ها نیز با نرخ بازار خریداری می شوند. این شرکت اعلام کرده بود که مکانیسم سوزاندن تا زمانی که 100٪ توکن ها بازخرید نشده باشند، ادامه خواهد یافت.

در حالی که برخی از ارزهای دیجیتال فقط روی یک بلاک چین راه اندازی می شوند، توکن های LEO بر روی دو بلاک چین منتشر می شوند. 64 درصد از عرضه اولیه روی اتریوم بوده و 36 درصد باقی مانده را می‌توان در EOS پیدا کرد.

در حال حاضر چند سکه UNUS SED LEO (LEO) در گردش است؟

همانطور که اشاره شد، عرضه توکن های LEO به گونه ای برنامه ریزی شده بود که در طول زمان مقدار آن کمتر شود. در ابتدا مجموع عرضه 1 میلیارد تعیین شد.

LEO در کنار استیبل کوین تتر به قیمت 1 دلار و بر اساس 1:1 فروخته شد. به این معنی که تنها در 10 روز جمعاً 1 میلیارد دلار جمع آوری شد.

امنیت شبکه UNUS SED LEO چگونه است؟

همانطور که گفته شد این توکن ها به ترتیب مبتنی بر اتریوم و EOS هستند. داشبوردی توسط Bitfinex منتشر شده است که اطلاعات لحظه به لحظه ای در مورد عرضه فعلی و تعداد توکن های LEO سوزانده شده را نشان می دهد.

 

UNUS SED LEO

برای درک واقعی پروژه ارز LEO، درک تاریخچه Bitfinex و تتر مهم است. علیرغم اینکه هر دو نهاد ادعایی خلاف این موضوع را داشتند اما Bitfinex و تتر هر دو توسط یک شرکت مادر، یعنی iFinex مستقر در جزیره ویرجین بریتانیا، کنترل می‌شوند. وقتی Bitfinex و تتر متهم شدند که صدها میلیون دلار را بین شرکت های خود جابجا می‌کنند جنجال‌های بیشتری هم به وجود آمد.

در فوریه 2021 دفتر دادستان کل ایالت نیویورک اعلام کرد Bitfinex و تتر مشتریان و بازار را با اغراق در مورد ذخایر خود فریب دادند و تقریباً 850 میلیون دلار ضرر را از مردم سراسر جهان پنهان کردند. در نتیجه جریمه ای 18.5 میلیون دلاری برای این شرکت صادر شده و Bitfinex از فعالیت در ایالت نیویورک منع شد.

این تنها کابوس روابط عمومی Bitfinex نیست. این صرافی عملاً در سال 2016 پس از یک هک گسترده که منجر به سرقت تقریباً 120000 بیت کوین (BTC) از صرافی شد، تعطیل شد.

ممکن است برای برخی عمل ایجاد توکن برای جبران ضررهای مالی مشکوک به نظر برسد. با این حال با همکاری دولت ایالات متحده، بازیابی بیت کوین سرقت شده تا به امروز ادامه دارد.

مزایای داشتن توکن های UNUS SED LEO

مزایای داشتن توکن های UNUS SED LEO عبارتند از:

1) صرفه جویی در کمیسیون در Bitfinex. تمام کارمزدها برای کسانی که این توکن را در اختیار دارند 15 درصد کاهش می یابد.

2) تخفیف ماهانه در Bitfinex. دارندگان توکن به ازای هر 10 هزار USDT تخفیف 0.05 درصدی دریافت می‌کنند. حداکثر تخفیف 5 درصد است.

3) تخفیف در برداشت و تکمیل ارزهای دیجیتال و پول فیات در صرافی Bitfinex. دارندگان بیش از 50 میلیون UNUS SED LEO تا 25 درصد تخفیف در برداشت و سپرده ارزهای دیجیتال دریافت خواهند کرد. همچنین مشتریان بازار که دارای توکن هایی به مبلغ 50 میلیون دلار باشند می توانند تا سقف 2 میلیون دلار در ماه بدون هزینه اضافی برداشت کنند.

ریشه ی نام ارز UNUS SED LEO

ریشه ی نام این ارز به عبارت لاتین "Unus Sed Leo" بر می گردد که از افسانه Aesop داستان‌نویس یونانی به نام Sow and the Lioness گرفته شده است. این عبارت که "تک، اما یک شیر" ترجمه شده است بر فلسفه برتری کیفیت بر کمیت متمرکز است. به این ترتیب که قدرت و شجاعت یک توله شیر بیشتر از کل دسته ی یک خروس است.

جدای از مسئله ی حفظ غرور، Bitfinex در طول عمر کاری خود سهم زیادی از بلایا و مصیبت ها را تحمل کرده است. با این حال همچنان با بیش از یک میلیون بازدید هفتگی و 173 دارایی قابل مبادله، این صرافی به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار مبادلات ارزهای دیجیتال باقی مانده است.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.