whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

مفهوم Proposer Boost در اجماع اتریوم

1401/12/06 ساعت 09:38


در می ماه سال 2022 بیکن چین (Beacon Chain) ارز دیجیتال اتریوم سازمان دهی هفت بلوکی را تجربه کرد منظور از این موضوع این است که بار دیگر هفت بلوک از زنجیره بیکن خارج شد. اما واقعاً چه اتفاقی افتاده است؟ مفهوم Proposer Boost در اجماع اتریوم چیست؟ در ادامه ی این مقاله از پرشین الیت به بررسی مفهوم Proposer Boost در اجماع اتریوم خواهیم پرداخت. پرشین الیت وب سایتی است که در کسب سود و افزایش اطلاعات شما در ارتباط با دنیای ارز دیجیتال به شما کمک میکند. با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت میتوانید از جدیدترین سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس استفاده کنید.

اتریوم سازمان دهی هفت بلوکی را تجربه کرد یعنی چه؟

این سازماندهی مجدد نشانگر انتخاب ناقص فورک نیست، بلکه یک تقسیم بندی غیر پیش پا افتاده از نرم افزار مشتری به روز شده در مقابل قدیمی است. پیش از ادغام که به طور آزمایشی در ماه آگوست انجام شد، زنجیره Beacon اتریوم روز چهارشنبه یک سازمان دهی مجدد هفت بلوکی تجربه کرد. بر اساس داده های Beacon Scan، روز چهارشنبه، هفت بلوک از شماره 3,887,075 تا 3,887,081 بین ساعت 08:55:23 تا 08:56:35 صبح UTC از زنجیره بیکن حذف شدند. اصطلاح reorg یا بازآرایی یا سازمان دهی به رویدادی اطلاق می‌شود که در آن بلوکی که بخشی از زنجیره متعارف بود، مانند زنجیره بیکن، به دلیل شکستن بلوک رقیب از زنجیره حذف می‌شود. این می تواند نتیجه یک حمله مخرب از یک ماینر با منابع بالا یا یک  باگ باشد. چنین حوادثی باعث می شود که زنجیره به طور ناخواسته منشعب یا تکراری شود.

در این موقعیت، برنامه نویسان بر این باورند که این مشکل به دلیل شرایط است نه یک چیز جدی مانند یک مشکل امنیتی یا نقص اساسی، و به طور خاص " proposer boost fork " حائز اهمیت شده است. این اصطلاح به روشی اشاره دارد که در آن پیشنهاد دهندگان خاص برای انتخاب بلوک بعدی در بلاک چین اولویت دارند. پرستون ون لون، برنامه نویس و توسعه دهنده Core Ethereum پیشنهاد کرد که سازماندهی مجدد به دلیل «تقسیم‌بندی ناجزیی » نرم‌افزار گره مشتری جدید و قدیمی است و لزوماً هیچ چیز مخربی نیست و پس از آن ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، این نظریه را یک "فرضیه خوب" نامید.

برای فعالیت در دنیای ارز دیجیتال نیاز به احراز هویت بایننس است، برای اینکه  احراز هویت بایننس را به درستی انجام دهید میتوانید با متخصصین پرشین الیت مشورت کنید.

مارتین کوپلمان، یکی از بنیانگذاران زنجیره Gnosis سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، یکی از اولین کسانی بود که این اتفاق را صبح چهارشنبه از طریق توییتر منتشر کرد و اشاره کرد که «نشان می‌دهد که استراتژی تأیید فعلی گره‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد. امیدوارم منجر به یک زنجیره پایدارتر شود!»

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال میتوانید عضو گروه ارز دیجیتال شوید و از جدیدترین اخبار مطلع شوید.

منظور از مکانیزم اجماع اتریوم چیست؟

اصطلاح "مکانیسم اجماع" اغلب به صورت محاوره ای برای اشاره به پروتکل های "اثبات سهام"، "اثبات کار" یا "اثبات صلاحیت" استفاده می شود. با این حال، اینها فقط اجزایی در مکانیسم های اجماع هستند که در برابر حملات Sybil محافظت می کنند. مکانیسم‌های اجماع مجموعه کاملی از ایده‌ها، پروتکل‌ها و انگیزه‌ها هستند که مجموعه‌ای از گره‌ها را قادر می‌سازد تا در مورد وضعیت یک بلاک چین به توافق برسند. منظور ما از اجماع این است که یک توافق کلی حاصل شده است. گروهی از مردم را در نظر بگیرید که به سینما می روند. اگر در مورد انتخاب پیشنهادی فیلم اختلاف نظر وجود نداشته باشد، اجماع حاصل می شود.

اگر اختلاف نظر وجود داشته باشد، گروه باید ابزاری داشته باشد تا تصمیم بگیرد کدام فیلم را ببیند. در موارد شدید، گروه در نهایت از هم جدا می شود. در رابطه با بلاک چین اتریوم، این فرآیند رسمی شده است و رسیدن به اجماع به این معنی است که حداقل 66 درصد از گره‌های شبکه در مورد وضعیت جهانی شبکه توافق دارند. اصطلاح مکانیزم اجماع به کل پشته پروتکل‌ها، انگیزه ها و ایده‌هایی اشاره دارد که به شبکه‌ای از گره‌ها اجازه می‌دهد در مورد وضعیت یک بلاک چین به توافق برسند.

سیگنال ارز دیجیتال در کسب اطلاعات مربوط به نوسانات ارز دیجیتال بسیار مفید هستند. سیگنال فیوچرز برای معاملات آتی بسیار کاربردی و حائز اهمیت هستند. 

اتریوم از مکانیزم اجماع مبتنی بر اثبات سهام استفاده می کند که امنیت رمزنگاری-اقتصادی خود را از مجموعه ای از پاداش ها و جریمه های اعمال شده برای سرمایه قفل شده توسط سهامداران به دست می آورد. این ساختار انگیزشی افراد ذینفع را تشویق می‌کند تا اعتبارسنجی‌های صادقانه را اجرا کنند، کسانی  که این کار را نمی‌کنند تنبیه می‌کند و هزینه بسیار بالایی برای حمله به شبکه ایجاد می‌کند.  سپس، پروتکلی وجود دارد که نحوه انتخاب اعتبار نویسان صادق برای پیشنهاد یا اعتبارسنجی بلوک ها، پردازش تراکنش ها و رای دادن به دیدگاه آن ها در مورد رئیس زنجیره را کنترل می کند.

در موقعیت‌های نادری که چندین بلوک در یک موقعیت در نزدیکی سر زنجیره قرار دارند، مکانیزم انتخاب چندشعبه وجود دارد که بلوک‌هایی را انتخاب می‌کند که «سنگین‌ترین» زنجیره را تشکیل می‌دهند، که توسط تعادل اتر شرط بندی شده آنها با تعداد اعتبارسنجی‌هایی که به بلوک‌های وزن‌شده رأی داده‌اند اندازه‌گیری می‌شود. برخی از مفاهیم برای اجماع مهم هستند که به صراحت در کد تعریف نشده اند، مانند امنیت اضافی ارائه شده توسط هماهنگی اجتماعی خارج از باند که به عنوان آخرین خط دفاعی در برابر حملات در شبکه وجود دارد. این مولفه ها با هم مکانیسم اجماع را تشکیل می دهند.

برای استفاده از جدیدترین سیگنال ارز دیجیتال میتوانید به کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت سر بزنید و از جدیدترین سیگنال فیوچرز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که استفاده از ابزارهایی مانند سیگنال فیوچرز در کسب سود از اتریوم بسیار مهم است برای استفاده از بهترین سیگنال فیوچرز میتوانید عضوکانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت شوید.

منظور از بازآرایی یا دوباره سازماندهی (reorge)

تکرارهای کوتاه همیشه به دلیل تأخیر اتفاق می افتد. ماینر A و ماینر B ممکن است به طور همزمان یک بلوک معتبر پیدا کنند، اما به دلیل نحوه انتشار بلاک ها در شبکه p2p، بخشی از شبکه ابتدا بلوک A و بخشی دیگر بلوک B را می بیند. اگر دو بلوک سختی یکسانی داشته باشند، یک تساوی وجود دارد و مشتریان یا به صورت تصادفی انتخاب می کنند یا بلوک قبلی را انتخاب می کنند. معمولاً زمانی که سومین ماینر C یک بلوک را در بالای بلوک A یا B بسازد، در نهایت تساوی شکسته می شود و بلوک دیگر فراموش می شود. Reorgهای طولانی‌تر از آن تقریباً همیشه به دلیل شکست شدید شبکه، اشکالات مشتری یا حملات مخرب است.

به عبارت دیگر  سازماندهی مجدد زنجیره یا "reorg" زمانی اتفاق می افتد که گره شما بلوک هایی را دریافت کند که بخشی از طولانی ترین زنجیره جدید هستند. گره شما بلوک های طولانی ترین زنجیره قدیمی خود را به نفع بلوک هایی که طولانی ترین زنجیره جدید را می سازند غیرفعال می کند.این فرآیند به گره‌های مجزا در سراسر شبکه اجازه می‌دهد تا بر روی نسخه  مشابهی از بلاک چین به توافق برسند، زیرا دیدگاه جهانی پذیرفته‌شده از بلاک چین همیشه دارای طولانی‌ترین زنجیره بلوک‌ها خواهد بود، اگر یک باگ وجود داشته باشد یا به دلیل یک حمله مخرب باشد هم منجر به یک بلاک چین تکراری موقت می شود و هرچه یک سازماندهی مجدد بیشتر طول بکشد، آسیب بیشتری به شبکه ها وارد می شود.

در وب سایت پرشین الیت علاوه بر خرید اندیکاتور VIP میتوانید از جدیدترین اخبار ارز دیجیتال و قیمت خرید تتر نیز با خبر شوید.

چرا Proposer Boost حائز اهمیت است؟

Proposer ها اعتبار سنجی هستند که وظیفه دارند هر 12 ثانیه یک بلوک جدید را در یک «اسلات» پیشنهاد کنند. یک اعتبار سنجی proposer معمولاً به صورت تصادفی انتخاب می شود و به عنوان بخشی از یک کمیته از حدود 1.32 اعتبارسنجی ها انتخاب می شود. در واقع Proposer Boost راه حلی برای مبارزه با سازماندهی مجدد یا reorg است. Proposer Boost در اجماع اتریوم در واقع یک میدان زمانی برای مقابله با همزمانی ایجاد میکند و در چنین شرایطی ماینرها در یک زمان مشخصی بلوک های خود را ارائه میکنند و در واقع Proposer Boost در اجماع اتریوم مانع برهم خوردن نظم طبیعی بلوک ها خواهد شد.

در دنیای دیجیتال استفاده ی درست از ابزار ها بسیار مفید هستند، این موضوع در دنیای فارکس هم بسیار مهم است و شما میتوانید با استفاده از سیگنال فارکس به کسب سود بهتری بپردازید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله از پرشین الیت مطالعه کردید در بعضی موارد در اجماع اتریوم دچار بازآرایی یا سازماندهی مجدد خواهد شد که به این سبب Proposer Boost در اجماع اتریوم میدانی برای زمانبندی ساخت بلوک ها توسط ماینرها ایجاد میکند و به این سبب مانع میشود که روند طبیعی ساخت بلوک ها خواهد شد. پرشین الیت وب سایتی معتبر برای خرید انواع اندیکاتورVIP ،انواع ارز دیجیتال و استفاده از بهترین سیگنال فیوچرز میباشد، برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت ما مراجعه کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.