whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

پوزیشن لانگ Long و شورت Short و نحوه کسب سود از آن ها

1402/03/30 ساعت 23:49


پوزیشن لانگ Long و شورت Short دو لغت پرکاربرد و مهم در دنیای ارزهای دیجیتال هستند. اگر هولدر یا تریدر باشید، قطعاً با این دوکلمه بسیار سروکار داشته‌اید. اما اگر تازه با دنیای کریپتوکارنسی و فارکس آشنا شده‌اید باید نکته مهمی را قبل از گرفتن پوزیشن سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال انجام دهید.

شما برای کسب سودهای شگفت‌انگیز از کانال سیگنال ارز دیجیتال باید احراز هویت بایننس خود را ثبت نمایید. پس از این احراز شما می‌توانید از پوزیشن لانگ Long و شورت Short سودهای بی‌نظیری را دریافت نمایید. در این مقاله تصمیم داریم شما را با این دو اصطلاح و نحوه کسب سود از آن‌ها آشنا کنیم تا بتوانید لذت سودهای دلاری را تجربه نمایید.

مفهوم لانگ و شورت چیست؟

پوزیشن لانگ Long و شورت Short بیانگر گمانه‌زنی‌های معامله‌گران از روند قیمت ارزهای دیجیتال است. به این معنا که قیمت ارز موردنظر نزولی خواهد بود و یا صعودی؟ به طور کل، شما با پیش‌بینی درست روند بازار بر اساس مشاهدات خود می‌توانید از افزایش و یا کاهش قیمت آن ارز سود خوبی را دریافت نمایید.

در پوزیشن لانگ Long، فرد تحلیل گر بر این عقیده است که قیمت ارز مورد نظر از یک ناحیه قیمتی مشخص شده شروع به رشد می‌کند، در این حالت معامله‌گر وارد پوزیشن لانگ می‌شود. اما در پوزیشن شورت Short، معامله‌گرهای ارز دیجیتال بر این باور هستند که قیمت از یک نقطه مشخص شروع به ریزش می‌کند، در این حالت است که تریدر وارد پوزیشن شورت می‌شود.

شما این قدرت را دارید که یک ارز دیجیتال را به‌صورت پوزیشن لانگ یا شورت معامله نمایید. در صرافی‌هایی که خدمات معاملاتی از قبیل: فیوچرز، مارجین تریدینگ و پرپچوال ارائه می‌دهند این نوع پوزیشن‌ها قابل‌استفاده هستند. پس شما باید در بازارهای صعودی از پوزیشن‌های لانگ و در بازارهای نزولی از پوزیشن‌های شورت استفاده نمایید.

تریدرها و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، اصولاً زمانی که یک ارز کاهش قیمت دارد آن را خریداری می‌کنند و در زمان افزایش قیمت آن ارز را می‌فروشند. بدین معنا که هر گاه قیمت ارز مورد نظر در آستانه رشدی قرار بگیرد آن‌ها وارد پوزیشن‌ لانگ شده و هنگامی که قیمت آن ارز از سطح مقاومتی خود باز ‌گردد، وارد پوزیشن شورت می‌شوند و از آن‌ها سود دریافت می‌کنند.

پوزیشن (Position) چیست؟

Position زمانی که به‌تنهایی به کار برده می‌شود به معنای شرایط تریدر در بازارهای معاملاتی است. در مارکت ارز دیجیتال دو نوع پوزیشن وجود دارد:

  • پوزیشن لانگ Long
  • پوزیشن شورت Short

زمانی که ازتان پرسیده می‌شود پوزیشن شما چیست؟ به این معنا خواهد بود که در روند فعلی بازار شما از کاهش قیمت بر اساس پیش‌بینی‌ها سود می‌گیرید یا از افزایش قیمت؟ حال به بررسی این موضوع می‌پردازیم که در چه شرایطی باید وارد یک پوزیشن لانگ Long شویم؟

پاسخ این سؤال کوتاه است شما باید زمانی وارد این پوزیشن شوید که احتمال می‌دهید قیمت آن ارز صعودی می‌شود. تصور کنید در حال تحلیل‌کردن ارز دیجیتال بیت‌کوین در تایم فریم روزانه هستید و پس از تحلیل‌ پیش‌بینی می‌کنید که قیمت این ارز افزایش پیدا می‌کند و احتمال دارد تا چند روز آینده %100 سود بدهد.

در این شرایط، شما قطعاً باید وارد پوزیشن لانگ و یا پوزیشن خرید شوید. اما از چه طریقی؟ شما باید به‌واسطه صرافی‌هایی که از قراردادهای معاملاتی فیوچرز یا دیگر قراردادها پشتیبانی می‌کنند، خریدوفروش ارزهای دیجیتال را انجام دهید. اگر بخواهید سودهای فوق‌العاده‌ای را از این بازار دریافت نمایید باید چند نکته مهم را مدنظر قرار دهید. این نکات عبارت‌اند از:

  • شما باید بر حسب تحلیل‌های تکنیکال معتبر به‌منظور تصمیم‌گیری جهت واردشدن به معاملات استفاده نمایید.
  • شما باید در کانال‌های سیگنال‌دهی مطمئن عضویت داشته باشید و بتوانید به‌صورت منظم اخبار را دنبال کنید تا بهتر موقعیت بازار را بشناسید.
  • مهم نیست که شما با چه نوع روشی ارز را تحلیل می‌کنید؛ بلکه مهم این است که باید تحلیلتان آن قدر مطمئن باشد که شما را به سوددهی برساند.

این نکته را هم بدانید که ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات به‌خصوص تتر، معامله می‌شوند و همیشه در حال چالش به‌منظور افزایش قیمت هستند.

انواع پوزیشن لانگ

پوزیشن‌های لانگ دارای انواع گوناگونی هستند که سودهای حاصل از آن‌ها دارای تفاوت‌هایی است. در متن ذیل به شرح انواع پوزیشن‌های لانگ می‌پردازیم:

پوزیشن لانگ در سرمایه‌گذاری بلندمدت

این سرمایه‌گذاری با نام انگلیسی holding شناخته می‌شود؛ اما در فارسی هر زمان که فرد تصمیم به سرمایه‌گذاری بلندمدت در یک ارز می‌گیرد و وارد پوزیشن لانگ می‌شود، اصطلاحاً آن ارز را «هولد» می‌‌کند. به افرادی که ارزها را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت خریداری می‌کنند «هولدر» گفته می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، می‌توان بیان کرد که داشتن پوزیشن لانگ در سرمایه‌گذاری بلندمدت یک ارز دیجیتال، به این معناست که آن ارز در اکانتتان قرار می‌گیرد و شما صاحب آن خواهید بود. هولدرها با این امید که ارزش ارز خریداری شده در آینده افزایش می‌یابد، پوزیشن لانگ Long خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند.

برای گرفتن پوزیشن لانگ Long جهت هولد کردن، باید جفت‌ارز موردنظر را هنگامی که آن ارز بر اساس تحلیلی معتبر در آخرین کف‌ها قرار دارد، از قسمت اسپات صرافی خریداری نمایید.

احتمالات بسیاری برای هولد کردن یک ارز وجود دارد برای مثال می‌توان به این مورد اشاره کرد که ممکن است ارزش دارایی شما با گذر زمان نه‌تنها زیاد نشود، بلکه کمتر از هنگامی شود که آن را خریداری کرده‌اید در این صورت شما ضرر می‌کنید.
اگر شما تصمیم به هولد کردن یک ارز دارید، باید قبل از واردشدن به پوزیشن لانگ Long، آن ارز را به‌صورت دقیق تحلیل کنید و خرید خود را در کف انجام داده و در سقف پوزیشنتان را ببندید.

پوزیشن لانگ در قراردادهای آپشن

گرفتن پوزیشن لانگ در قرارداد آپشن به این معناست که خریدار با پرداخت وجهی به فروشنده اختیار معامله را به عهده می‌گیرد. به‌این‌ترتیب، این حق را دارد که در تاریخ مشخصی در آینده، مقدار واحد ارز درج شده در قرارداد را خریداری نماید و یا معامله را لغو کند.

دلیل واردشدن افراد به قراردادهای آپشن و پوزیشن لانگ این است که از پیش‌بینی خود %100 مطمئن نیستند. تفاوتی که در این قرارداد نسبت به فیوچرز و اسپات وجود دارد این است که در صورت اشتباه بودن پیش‌بینی، سرمایه‌گذار معامله را لغو می‌کند در این صورت به دارایی او ضرر چندانی نمی‌رسد.

پوزیشن لانگ در قراردادهای فیوچرز

اگر بخواهیم به مقایسه پوزیشن لانگ Long در قراردادهای فیوچرز و قراردادهای آپشن بپردازیم به این نتیجه خواهیم رسید که اگر پوزیشن خرید در قرارداد آپشن هنگام سررسید قرارداد نهایی شود، ارز خریداری شده جزو دارایی شما به‌حساب می‌آید و در اکانت شما قرار می‌گیرد.

ولی پوزیشن لانگ Long در قراردادهای فیوچرز به این شکل است که ارز خریداری شده در اکانت شما قرار نمی‌گیرد؛ یعنی شما صاحب آن ارز نیستید، بلکه فقط شرط‌بندی کرده‌اید.

فرض کنیم نتیجه تحلیل‌های شما روند صعودی بازار باشد و شما وارد پوزیشن خرید شوید اگر بازار بر اساس گمانه‌زنی‌های شما حرکت کند، با درنظرگرفتن اهرم انتخابی، میزان موجودی حساب و بر حسب درصد حرکت مارکت در جهت روند صعودی، شما خواهید توانست از بازار سودهای دلاری بسیاری را دریافت نمایید.

اما نکته بسیار مهمی که باید در گرفتن این پوزیشن مدنظر قرار دهید این است که برای مدیریت ریسک در فیوچرز، باید حد سود (take profit) و حد ضرر(stop loss) را مشخص نمایید تا اگر روند بازار طبق تحلیل شما حرکت کرد، با سود تعیین شده، معامله را ببندید و اگر روند بازار خلاف تحلیل شما شد، با کمترین ضرر از پوزیشن خارج شوید.

چه زمانی وارد پوزیشن شورت (Short) شویم؟

برخی از افراد این تصور را دارند زمانی که قیمت یک ارز در حال کاهش است باید از مارکت خارج شوند. اما این تفکر اشتباه است شما در بازارهای معاملاتی می‌توانید از کاهش قیمت‌ها هم سود دریافت کنید. اکثر تریدرها در بازارهای نزولی هم معامله می‌کنند و وارد پوزیشن‌های شورت Short یا پوزیشن Sell می‌شوند.

اولین صرافی‌ که پوزیشن شورت Short را وارد دنیای ارزهای دیجیتال کرد، صرافی BITFENIX بود ولی در حال حاضر اکثر صرافی‌های کریپتوکارنسی، از این نوع معاملات پشتیبانی می‌کنند.

برای واردشدن به این پوزیشن شما باید به بخش معاملات فیوچرز صرافی خود وارد شوید. این قسمت شامل امکانات بسیاری است که می‌تواند در دسترس شما قرار بگیرد. این امکانات عبارت‌اند از: استفاده از معاملات مارجین، پوزیشن لانگ Long و پوزیشن شورت Short.

تصور کنید شما یک ارز را به قیمت 4000 دلار می‌فروشید و قیمت آن به 3800 دلار کاهش می‌یابد؛ اما شما 4000 دلار پول نقد در حساب خود دارید. حالا می‌توانید یک واحد از آن ارز را با قیمت 3800 دلار دوباره خریداری نمایید. در نتیجه شما از ضرر 200 دلاری خود جلوگیری کرده‌اید.

در مثال بالا شما فقط جلوی ضرر را گرفته‌اید و سودی هم کسب نکردید. حال با گرفتن پوزیشن شورت وارد قراردادی می‌شوید که با فروش آن نه‌تنها ضرر نمی‌دهید؛ بلکه به‌صورت دلاری هم سود دریافت می‌کنید.

آموزش معاملات شورت

پوزیشن شورت Short نیاز به دانش و تجربه بسیاری دارد. این معاملات برای اکثر افرادی که به دنیای کریپتوکارنسی علاقه دارند ولی اطلاعات کافی در این حوزه ندارند پیچیده است؛ اما نگران نباشید در این بخش به شرح دقیق پوزیشن شورت Short می پردازیم.

تصور کنید در بازار رمزارزها شما پیش‌بینی می‌کنید که ممکن است شاهد کاهش قیمت یک ارز دیجیتال باشیم، شما می‌توانید در این لحظه با واردشدن به پوزیشن شورت Short آن ارز، از روند کاهشی قیمت آن سود دریافت نمایید.

تریدرهای دنیای ارزهای دیجیتال، هنگامی که قیمت یک رمزارز در حال کاهش باشد، در صرافی خود وارد معامله‌ای می‌شوند تا اگر قیمت آن ارز کاهش یافت سود خود را دریافت نمایند. به عبارتی دیگر، پوزیشن شورت Short یعنی شرط‌بندی روی کاهش قیمت یک ارز و دریافت‌کردن سود در برابر پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های درست آن ارز.

در بازار رمزارزها شما هم می‌توانید خرید کنید و سپس بفروشید و هم می‌توانید بفروشید و بعد خریداری نمایید. در بین معامله‌گرها، Short یا شورت کردن باSell یا فروختن مفهوم یکسانی دارند و به‌جای هم استفاده می‌شوند.

پوزیشن لانگ Long و شورت Short نوعی از معاملات پر ریسک به شمار می‌روند. پوزیشن سل می‌تواند ریسک‌های بیشتری را به دنبال داشته باشد؛ زیرا احتمال دارد برخلاف تحلیل‌های شما پیش رود و شما دارایی خود را از دست بدهید.

اما اگر مدیریت سرمایه را هم رعایت نکرده باشید و یا اینکه تحلیل را به‌صورت کامل بلد نباشید، احتمال ازدست‌دادن کل سرمایه شما وجود دارد.

مقایسه پوزیشن لانگ Long و شورت Short

پوزیشن لانگ Long و شورت Short هر دو از موقعیت‌های مختلف بازارهای معاملاتی هستند. با درنظرگرفتن شرایط بازار، تریدر پوزیشن لانگ Long و شورت Short را انتخاب می‌کند.

تفاوت پوزیشن لانگ Long و شورت Short به این صورت است:

  • پوزیشن لانگ Long برای بازارهای صعودی و پوزیشن شورت Short برای بازارهای نزولی به‌کاررفته می‌شود.
  • احتمال ضررهای بالقوه نامحدود در پوزیشن شورت Short وجود دارد.
  • اغلب در پوزیشن‌ شورت Short نیاز به پرداخت سود به صرافی است؛ اما در پوزیشن‌های لانگ چنین چیزی وجود ندارد.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با پوزیشن لانگ Long و شورت Short آشنا کنیم تا بتوانید سودهای خوبی را از این دو دریافت کنید. اما باید این را بدانید که اگر دانش لازم را برای واردشدن به این میدان ندارید بی شک ضرر خواهید کرد و احتمال ازدست‌رفتن سرمایه شما بسیار می‌شود.

شما می‌توانید با عضو شدن در مجموعه پرشین الیت و استفاده از کانال‌های سیگنال‌دهی این تیم بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای سودهای بی‌نظیری را دریافت نمایید. زیرا هیچ یک از تریدرها به‌تنهایی و بدون تجربه و تخصص لازم قادر به تحلیل درست در دنیای رمزارزها نیستند.

کانال‌های معتبری که مجموعه پرشین الیت با مبلغ ناچیزی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد شامل 101 کانال سیگنال‌دهی است که مورد تأیید تریدرهای حرفه‌ای هم قرار گرفته است. 

در اکثر شبکه‌های اجتماعی و فضاهای اینترنتی افراد بسیاری دارنده کانال‌های سیگنال‌دهی هستند که یا سیگنال‌های خود را کپی می‌کنند و یا بدون تحلیل در کانال خود قرار می‌دهند. این افراد فقط به دنبال پول گرفتن از شما هستند و شما با اعتماد به آن‌ها به‌راحتی کل سرمایه خود را از دست می‌دهید.

پرشین الیت باسابقه‌ای درخشان در حوزه معاملات ارز دیجیتال این تجربه را به دست آورده است تا بهترین سیگنال‌ها را با سودهای عالی در اختیار کاربران قرار دهد تا بتوانند به‌جای ازدست‌دادن سرمایه، آن را چندبرابر نمایند. پس این فرصت طلایی را از دست ندهید و برای عضویت در این مجموعه اقدام کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.