whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چگونه یک رمز ارز عالی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

1402/01/04 ساعت 00:14


هنگام تصمیم‌گیری در مورد ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری، باید تخصیص دارایی مناسب را دنبال کنید تا بین طبقات مختلف دارایی از جمله ارزهای دیجیتال متنوع، برای کاهش بیشتر ریسک، بین ارزهای دیجیتال مختلف تنوع ایجاد کنید. Cryptocurrency تحت یک سیستم غیرمتمرکز کار می کند. بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز بود. این ارز در سال 2008 اختراع و در سال 2009 منتشر شد. از آن زمان تا کنون ارزهای رمزنگاری شده زیادی معرفی شده اند. بر اساس آمار فضایی Crypto، تا جولای 2022، بیش از 20268 ارز دیجیتال در جهان وجود داشته است.

هر سال که می گذرد تعداد آنها در حال افزایش است. بر اساس داده‌های منتشر شده در وب‌سایت CoinMarketCap، تا تاریخ 29 سپتامبر، ارزش بازار جهانی کریپتو 934.23 میلیارد دلار است که در 526 صرافی در سراسر جهان معامله می‌شود. با توجه به این اعداد، منطقی است که در مورد اینکه کدام رمز ارز را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید سردرگم شوید. در این مقاله از پرشین الیت ، خواهیم دید که چگونه یک رمز ارز عالی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم. پرشین الیت که در حوزه ارز دیجیتال از متخصص ترین سایت ها میباشد انواع ابزار ترید در دنیای دیجیتال از جمله سیگنال فیوچرز و اندیکاتور VIP را در کنار جدیدترین  اخبار ارز دیجیتال به شما ارائه می‌کند. 

برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید از جمله این موارد میتوان به نکات زیر اشاره کنیم:

1.  اصول اولیه 

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اساسی ترین اصل همیشه این است: تحقیقات خود را انجام دهید. قبل از اینکه روی هر ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، باید تحقیقات اساسی در مورد پروژه، موارد استفاده از آن، تیم و بنیانگذاران آن، اقتصاد توکن و فناوری زیربنایی آن انجام دهید. شما نمی توانید این کار را به شخص دیگری محول کنید. در واقع، اینکه شما حرف دیگران را از کانال‌های یوتیوب، رسانه‌ها، دوستان یا خانواده  گوش کنید، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران کریپتو است. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که در تجارت یا سرمایه گذاری کریپتو موفق باشید، مگر اینکه مسئولیت تمام سرمایه گذاری های خود را به عهده بگیرید. یک بار دیگر تکرار میکنیم تحقیقات خود را انجام دهید! 

پس مهم است که بتوانید با تحقیقات خود به تحلیل درستی از سیگنال ارز دیجیتال دست یابید. برای دریافت بهترین سیگنال ارز دیجیتال عضو کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت شوید.

روش های مختلفی برای انتخاب ارز دیجیتال وجود دارد. درست مانند انتخاب سهام یا صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) برای سرمایه گذاری، روش های مختلفی برای انتخاب سکه یا توکن برای خرید وجود دارد. رویکردهای مختلف برای انواع مختلف سرمایه گذاران و افق های زمانی مناسب است، همه آنها مشروعیت خود را دارند و می توانند کار کنند.

سرمایه‌گذار متخصص ارزهای دیجیتال می‌داند که هر رویکردی مزایا و معایب خود را دارد و بنابراین به دنبال ترکیب این رویکردها برای اتخاذ بهترین و شایسته‌ترین تصمیم سرمایه‌گذاری است. بهترین سرمایه گذاران با استفاده از عواملی که در این مقاله پوشش می دهیم و با کمی تحلیل فنی کیفی که به توسعه تاریخی قیمت نگاه می کند، تجزیه و تحلیل کیفی کاملی را روی ارز دیجیتال و پروژه انجام می دهند. احراز هویت بایننس از سری اقداماتی است که برای فعالیت در دنیای دیجیتال لازم است.

2. بازار سرمایه 

ارزش بازار ساده ترین ویژگی برای انتخاب رمز ارز عالی است که صرفاً بر اساس یک عدد واحد است. ارزش بازار با ضرب تعداد کل توکن‌های فعلی در گردش X در قیمت فعلی بازار محاسبه می‌شود. بسته به ارزش کل بازار، سکه‌ها در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند و مقایسه ارزهای دیجیتال را آسان‌تر می‌کنند. معمولاً از چهار دسته زیر استفاده می شود:

  • سرمایه بزرگ: > 5 میلیارد
  • سرمایه متوسط: 1-5 میلیارد
  • سرمایه کوچک: 500 میلیون تا 1 میلیارد
  • سرمایه میکرو: < 500 دقیقه 

چرا ارزش بازار اهمیت دارد و در مورد رمز ارز چه می گوید؟ هرچه ارزش بازار بالاتر باشد، به طور کلی نوسانات آن در طول زمان کمتر می شود. علاوه بر این، هر چه ارزش بازار بالاتر باشد، نقدینگی بالاتری دارد و امکان ورود و خروج از موقعیت های معاملاتی را در هر زمان ممکن می کند. هرچه ارزش بازار کمتر باشد، معمولاً نسبت ریسک به پاداش بالاتر است. سرمایه‌گذاری‌های کریپتو هرگز ایمن نیستند، اما انتخاب 10 رمز ارز عالی عموماً به این معنی است که شما در یک پروژه معتبر با تیم معتبر و با حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر و یا سرمایه‌گذاران نهادی سرمایه‌گذاری می‌کنید.

3. حداکثر تامین 

ما از ارزهای فیات می دانیم که ارزش آنها به کل مقدار پول موجود و به عبارت دیگر عرضه کل آنها بستگی دارد. اقتصاد پایه به ما می گوید: "کمیابی، ارزش ایجاد می کند". هر چه پول و عرضه بیشتر باشد، ارزش آن کمتر است (همه چیزها برابر هستند). وقتی صحبت از یک ارز دیجیتال به میان می‌آید، تقلب دشوار می‌شود، زیرا توکن‌ها طبق برنامه زمان‌بندی انتشار در طول زمان صادر می‌شوند. از این رو، عرضه کل و حداکثر عرضه توکن وجود دارد. عرضه کل، مقدار توکن‌هایی را که در حال حاضر در گردش هستند، توصیف می‌کند، حداکثر عرضه، مقدار کل توکن‌هایی را که در طول عمر آن رمز ارز صادر می‌شود، توصیف می‌کند.

در حالی که ارزش کل بازار بر اساس عرضه فعلی (عرضه کل) است، ارزش بازار کاملاً نقدینه شده حداکثر عرضه را در نظر می گیرد. چرا این مهم است؟ هنگام ارزیابی جذابیت قیمت توکن فعلی، با قضاوت بر اساس ارزش بازار پروژه، باید ارزش کل بازار در مقابل ارزش بازار کاملاً نقدینه شده را در نظر بگیریم. چیزی که ممکن است در نگاه اول جذاب و ارزان به نظر برسد، با در نظر گرفتن حداکثر عرضه واقعی در ارزش بازار کاملاً نقدینه شده، می تواند به شدت متورم شود. هرچه تفاوت بین عرضه کل و حداکثر عرضه بیشتر باشد، احتیاط بیشتری لازم است زیرا انتشار توکن در آینده می تواند منجر به کاهش ارزش قیمت فعلی بازار شود. کانال سیگنال ارز دیجیتال به طور روزانه شما را از جدیدترین اخبار قیمت ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز مطلع میکند.

4. کاغذ سفید

کاغذهای سفید عموماً اسناد فنی در زمینه فناوری اطلاعات هستند که یک فناوری، مفهوم یا راه حل جدید را با جزئیات فنی توصیف می کنند. در فضای کریپتو، وایت پیپر معمولاً ترکیبی از یک طرح تجاری و کاغذ سفید فنی است که در یک سند قرار داده شده است و یک منبع مرکزی و رسمی را ایجاد می کند که در آن سرمایه گذاران بالقوه می توانند در مورد پروژه، تیم، چشم انداز، اهداف، اقتصاد رمز ارز و همچنین فناوری بلاک چین آموزش ببینند. در حالی که وایت پیپر ارزهای دیجیتال از بهترین شیوه‌های تعیین‌شده پیروی می‌کند، تنظیم نمی‌شود، یک سند تأیید نشده که توسط خود پروژه صادر می‌شود.

از این رو، باید آن را به طور انتقادی ارزیابی کرد و با یک دید شکاکانه آن را بررسی کرد. یک وایت پیپر حرفه ای کریپتو باید شامل عناصری مانند چشم انداز، تیم، فناوری، شهرت، شرکا و مشاوران، اقتصاد توکن، موارد استفاده باشد. چشم انداز: آیا کاغذ سفید چشم انداز روشنی را برای آنچه پروژه آن باید به دست آورد و برای کاربرانش انجام دهد ترسیم می کند؟ چگونه به کاربران کمک می کند؟

تیم:

یک وایت پیپر باید مهمترین اعضای تیم را با شرکا فهرست کرده و به پروفایل های لینکدین آنها پیوند دهد. سابقه آنها چیست؟ آیا آنها تجربه بلاک چین و تجربه صنعت مرتبط دارند؟ چه نقش های در گذشته داشته اند؟

وایت پیپر:

وایت پیپر باید به وضوح راه حل فناوری اساسی خود را مشخص کند، به خصوص اگر بلاک چین اختصاصی خود را معرفی کند. معماری بلاک چین چیست؟ چه نوع یادداشت هایی وجود دارد، شبکه را تایید و ایمن می کند؟ چه مکانیزم اجماع مورد استفاده قرار می گیرد و دقیقا چگونه کار می کند؟

مشارکت ها و مشاوران:

بهترین پروژه های رمزنگاری دارای شرکا و مشاوران معتبری هستند که به اجرای پروژه کمک می کنند. سرمایه گذاران در مراحل اولیه چه کسانی هستند؟ مشاوران کلیدی چه کسانی هستند و سابقه، تجربه، آنها چیست؟

اقتصاد توکن:

چه نوع توکنی صادر می شود؟ حداکثر عرضه طبق برنامه انتشار توکن چقدر است؟ چه اقداماتی برای تضمین ارزش توکن وجود دارد؟ تورم زا است یا سبب کاهش تورم؟ نرخ تورم سالانه چقدر است؟ منابع مالی چگونه مصرف می شود؟ چگونه از توکن در شبکه برای مصرف و کسب درآمد استفاده می شود؟

موارد استفاده:

مثال های متعددی از کاربران معمولی شبکه باید ارائه شود. نیازها، مشکلات، راه حل ها و مزایای کاربر را شرح می دهد. همچنین نشان می دهد که چرا و چگونه این کاربران از پروژه برای باز کردن شبکه استفاده می کنند. هرچه جزئیات بیشتر باشد بهتر است، نشان می دهد که تیم واقعاً به این پروژه فکر کرده است.

فناوری:

یک پروژه رمزنگاری مبتنی بر فناوری بلاک چین است که به روشی خاص اجرا شده است. یک پروژه باید این فناوری را با جزئیات در کاغذ سفید خود ترسیم کند، زیرا فناوری می تواند در عواملی مانند زیرساخت های اساسی، الگوریتم اجماع، استاندارد نشانه و موارد دیگر متفاوت باشد.

زیرساخت:

لایه های زیرین بلاک چین چیست؟ آیا فقط شامل زنجیره اصلی می شود یا زنجیره های جانبی را نیز شامل می شود؟ چه نوع گره هایی شبکه را تشکیل می دهند، به عنوان مثال. یادداشت های اعتبار سنجی، گره های نظارتی و غیره؟ امنیت شبکه چگونه است؟ مقیاس شبکه چگونه است؟

الگوریتم اجماع:

گره‌ها در شبکه چگونه در مورد اعتبار تراکنش‌های ارسالی به توافق می‌رسند؟ شبکه های غیرمتمرکز از یک الگوریتم اجماع مانند اثبات کار PoW؛ به عنوان مثال، بیت کوین، اثبات سهام POS، به عنوان مثال Solana ،Cardano یا اثبات اعتبار (PoA) یا موارد دیگر برای تأیید اعتبار تراکنش ها استفاده می کنند.

استاندارد توکن:

توکن روی چه بلاک چینی صادر شد؟ ERC20، ERC721 بلاک چین اتریوم، BEP 20 زنجیره هوشمند بایننس، TRX-20 (بلاک چین ترون)، پلتفرم اساسی پیامدهایی برای هزینه تراکنش ها، کارایی، مقیاس پذیری و موارد دیگر دارد. بیشتر آلت کوین ها هنوز هم توکن های ERC20 هستند، اما این می تواند هزینه های گاز بالایی برای تراکنش ها داشته باشد. تتر یکی از ارزهای دیجیتالی است که میتواند آینده ی درخشانی را داشته باشد برای اطلاع از قیمت خرید تتر به سایت ما مراجعه کنید.

کلام پایانی

هیچ کمبودی در ارزهای دیجیتال و توکن ها در بازار رمزنگاری وجود ندارد. چه به دنبال ورود به تجارت کریپتو باشید و چه به دنبال تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار بلندمدت هستید، باید تجزیه و تحلیل کاملی فراتر از قیمت‌های کریپتو انجام دهید و بر روی رمز ارزهای جداگانه تمرکز کنید. این مسئولیت شما است که تحقیقات خود را انجام دهید.

برای ارزیابی نحوه خرید کریپتو و اینکه چه توکن هایی را انتخاب کنید، باید عواملی مانند تیم، شرکا، موارد استفاده، فناوری اساسی، حداکثر عرضه را در نظر بگیرید. تمام این اطلاعات را می توان در وایت پیپر پروژه کریپتو یافت. تنها زمانی که تحقیق را انجام دادید و مشخص کردید که واقعاً می‌خواهید این سکه را بخرید، می‌توانید محل خرید رمزارز را در نظر بگیرید.

تیم تخصصی پرشین الیت به شما کمک میکند که بتوانید با استفاده سیگنال فارکس در دنیای فارکس و سیگنال فیوچرز به کسب سود مطلوبی دست پیدا کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.