whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

صفر تا صد ارز دیجیتال

1400/07/01 ساعت 01:36


اولین قدم برای شناخت ارزهای دیجیتال، آشنایی با فضای بلاک چین و دنیای کریپتوکارنسی است. انجام معامله در رمز ارزها، بدون داشتن اطلاعات کافی یا سیگنال ارز دیجیتال قدرتمند، کاری بسیار خطرناک خواهد بود. به همین دلیل اگر تصمیم به ورود به دنیای رمز ارزها برای معامله و یا حتی ماینینگ را دارید، تا پایان این مقاله همراه باشید. 

برای دریافت انواع سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی عضو شوید. پرشین الیت آماده است تا با فراهم آوردن خدمات منحصر به فردی چون احراز هویت بایننس، رصد آنی قیمت ارز دیجیتال، خرید تتر، فروش اندیکاتور vip و اشتراک در بهترین گروه ارز دیجیتال رویاهای شما را تحقق بخشد.

 

 image

ارزهای دیجیتال  با استفاده از رمزنگاری دیجیتال برای پردازش تراکنش ها و ایجاد "ارز های" جدید ایجاد می شوند.

ارز دیجیتال چرا و چگونه متولد شد؟

اکنون که ارز دیجیتال تبدیل به اخبار شماره یک دنیا شده است، شناخت پیشینه و دلیل تولد آن خالی از لطف نخواهد بود. 

بیت کوین اولین رمز ارز در دنیا کریپتوکارنسی است و سازنده این رمز ارز قدرتمند شخص یا شرکتی به نام ساتوشی ناکاموتو می باشد. 

از آنجایی که هیچ شخصی خالق رمز ارز بیت کوین را ندیده است، گمانه زنی هایی در رابطه با اینکه سازنده این رمز از فرد، افراد و یا شرکت باشد، وجود دارد. 

شاید بتوان گفت که مهم ترین دلیل تولید رمز ارزها نداشتن وابستگی به قدرت دولت های بزرگ دنیا باشد. 

زیرا ارز دیجیتال در فضای بلاک چین و با قواعد و قوانین معادلات پیچیده ریاضی کار می کند و نیاز به هیچ کشور و قدرتی ندارد

در فضای بلاک چین بزرگترین و تنها ناظر خود اشخاص می باشند و این موضوع باعث می شود تا معملات بسیار واضح و شفاف باشند.

در حال حاضر ارزهای دیجیتال متفاوتی وجود دارد و تفاوت‌های نسبتاً جزئی با هم دارند. به عنوان مثال، اتریوم تراکنش ها را بسیار سریعتر از بیت کوین پردازش می کند، در حالی که کاردانو از نظر زیست محیطی پایدارتر است. 

 

image


ارزهای رمزنگاری شده مانند اتریوم و ریپل نسبت به مدل اصلی بیت کوین تفاوت هایی در ارزهای خود ایجاد کرده اند تا از کاربردهای خاص پشتیبانی کنند.

چرا «کریپتو» اینقدر محبوب است؟

برخی افراد بر این باورند که ارزهای رمزنگاری شده می توانند ظرف مدت 5 سال جایگزین ارزهای معمولی شوند.

کسانی که در حوزه کریپتو دخیل هستند استدلال می کنند که با دور زدن وابستگی به بانک ها، ارز را دموکراتیک می کنند. در ظاهر، هر کسی که به یک کامپیوتر  دسترسی دارد، می تواند برای ارز رمزنگاری شده «ماینینگ » کند.

با این حال، شایان ذکر است که از آنجایی که ارزهای دیجیتال توسط بانک ها یا مؤسسات مالی تنظیم نمی شوند، این پتانسیل را دارند که نه تنها به سرعت ارزش مالی کسب کنند، بلکه (به همان سرعت) ارزش خود را نیز از دست بدهند. 

تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بر خلاف انتقال‌های بانکی که ممکن است چند روز طول بکشد، معمولاً در عرض چند دقیقه پردازش می‌شوند. 

بلاک چین چیست؟

بلاک چین شبکه‌ای از اطلاعات است که سرور های ذخیره و امنیت این اطلاعات، اشخاص هستند. 

این بدان معنی است که هر فرد که وارد فضای بلاک چین می شود علاوه بر اینکه خود یک کاربر و معامله گر است، حکم یک سرور ذخیره اطلاعات را نیز دارد. 

با توجه به اینکه بلاک چین، زنجیره ای از بلاک های متعدد است و هر بلاک جایگاه ذخیره یک داده است، امکان تقلب و یا دستکاری اطلاعاتی در این مجموعه صفر خواهد بود. 

برای شناخت بهتر بلاک چین، این بستر را با وب سایتی مانند آمازون یا ویکی پدیا مقایسه می کنیم. 

در وبسایت ها موجود امروزی، داده ها بر روی سروری فیزیکی در کشوری مشخص ثبت می شود و هر گونه تغییر و یا ورود و خروج به آن سایت در سرور اصلی ذخیره می شود. حال اگر آن کشور تصمیم به دستکاری یا جابجایی اطلاعات آن سرور نماید به آسانی این امکان برای او وجود خواهد داشت. 

در دنیای بلاک چین یک سرور وجود ندارد، هر شخص در دنیای بلاک چین خود به تنهایی سرور اطلاعات این فضا به حساب می آید و اکنون که شخص خاصی صاحب این سرور نیست، هیچ فردی امکان تغییر در اطلاعات را نخواهد داشت. 

 

image

در دیدگاه دیجیتال، بلاک چین به معنای واقعی کلمه زنجیره ای از بلوک های برنامه ای است.

استخراج ارز دیجیتال

یکی از راه‌های دسترسی به ارز دیجیتال استخراج یا ماینینگ ارز است. 

برای این امر در فضای بلاک چین به عنصری به نام هش نیاز پیدا خواهیم کرد. هر هش در فضای بلاک چین میتواند بلوک ها را به یکدیگر متصل نماید.

اتصال هر بلوک به بلوک قبلی به وسیله کامپیوتر های بسیار پیشرفته ممکن خواهد بود و همانطور که اطلاع دارید سیستم های بزرگ و قدرتمند برای حل مسائل و اتصال بلوک ها به یکدیگر نیازمند انرژی زیادی اند و این انرژی از طریق برق فراهم می‌شود. 

شاید بتوان گفت بزرگترین ایراد ماینینگ ارز دیجیتال مصرف برق بالای آن است و برای رفع این موضوع بسیاری از کشورها، افراد را به استفاده از برق های تجدید پذیر تشویق کرده اند.

 

image

ماینرهای کریپتو از رایانه های خود برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده می کنند که در اصل به معنای شکستن کدها است.

 

معروف ترین رمز ارزها در دنیای ارز های دیجیتال

حال که با فضای بلاک چین و کریپتوکارنسی آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده تا معروف ترین ارزهای دیجیتال را بشناسید.

Bitcoin (بیت کوین)

اولین بار این رمز ارز در سال 2008 پس از انتشار مقاله‌ای به شهرت رسید اما مهم ترین بخش در شناخت بیت کوین سال 2018 بود که ارز دیجیتال بیت کوین با قیمت 13 هزار دلار توانست توجه بسیاری را به خود معطوف نماید.

شاید بتوان دلیل موفقیت بیت کوین را قوانین جدید و خارج از عرف دانست.

اکنون می توان از آن برای خرید کالاها و خدمات به صورت الکترونیکی استفاده کرد - و همچنین می تواند به عنوان راهی برای پرداخت کالاها به ارز خارجی و در عین حال اجتناب از کارمزد تراکنش استفاده شود. بیت کوین تا حد زیادی محبوب ترین ارز دیجیتال است و بسیاری از معامله گران رمزارز شروع به تجارت رمزنگاری با آن می کنند. 

Ethereum (اتریوم)

اگر بتوان به بیت کوین لقب پادشاه ارز دیجیتال را داد، قطعا اتریوم لایق لقب ملکه خواهد بود.

این رمز ارز غیرمتمرکز به دلیل امنیت بسیار بالا یکی از بهترین رمز ارزهای دنیای دیجیتال است، ویتالیک بوترین سازنده رمز ارز اتریوم در سال 2015 اقدام به معرفی و عرضه ارز دیجیتال خود نمود و در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست موفقیت بالایی کسب نماید.

اتریوم که بدون هیچ گونه خرابی، تقلب یا دخالت اشخاص ثالث طراحی شده است. همچنین به عنوان یک ارز دیجیتال معمولی خرید و فروش می شود. کاربردهای بالقوه اتریوم فوق العاده امیدوارکننده هستند. 

MIOTA به عنوان راهی برای تسهیل ریزتراکنش‌های رایگان بین دستگاه‌های متصل به اینترنت توسعه داده شد. این یک ارز دیجیتال منحصر به فرد است که به جای استفاده از دفتر کل بلاک چین، از یک نمودار غیر چرخه‌ای جهت‌دار (DAG) به نام Tangle استفاده می کند. Tangle به خوبی می‌تواند آینده ارزهای دیجیتال باشد. 

  • مونرو Monero 

مانند بیت کوین، مونرو برای خرید کالاها و خدمات ایجاد شد. برخلاف بیت کوین، Monero طوری طراحی شده است که این کار را کاملاً ناشناس انجام دهد. در بلاک چین بیت کوین، امکان مشاهده هر تراکنش در بلاک چین وجود دارد، اما Monero فقط یک آدرس موقت را ذخیره می کند و منبع تراکنش را غیرقابل ردیابی می کند.

  • ( ZEC ) Zcash

ارز دیگری است که حریم خصوصی و تمرکززدایی را در اولویت قرار می دهد. تیمی از دانشمندان کامپیوتر و رمزنگاران پیشرفت‌هایی در رمزنگاری ایجاد کردند که به کاربران Zcash اجازه می‌دهد تراکنش‌های غیرقابل ردیابی را انجام دهند. 

رمز ارز ترون شبکه ای بزرگ با پشتوانه تولید سرگرمی در سراسر جهان است و از آنجایی که این رمز ارز در بستر بلاک چین فعال است، می تواند به صورت مستقیم با کاربران خود در ارتباط باشد.

چارلز هاسکیسون با انتشار رمز ارز کاردانو در سال 2017 به این عقیده که نسل سوم بلاک چین را پایه گذاری کرده است و ایرادات نسل اول و دوم که بیت کوین و اتریوم هستند را به خوبی رفع و پوشش داده است، جامه عمل پوشاند. 

از مهمترین اهداف ارز دیجیتال کاردانو می توان به اجرای نظارت های قانونی بر تراکنش ها اشاره کرد.

تتر ارز دیجیتالی امن است که قیمت آن وابسته به قیمت روز دلار آمریکا است. یکی از مزایای تتر انتقال آسان آن در صرافی ها است. یعنی اگر شما نیاز به انتقال رمز ارز میان صرافی ها داشته باشید، تتر بهترین ارز دیجیتال خواهد بود. 

پیشرفت هر روزه دنیای ارزهای دیجیتال باعث شده است که هر روز تعداد بسیار زیادی رمز ارز وارد این شبکه شوند. 

image

ارز دیجیتال

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

ارزهای دیجیتال را می‌توان در صرافی‌های ارزهای دیجیتال ، مانند Coinbase ( COIN ) ، BlockFi و بایننس خریداری کرد و در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره کرد. صرافی‌ها پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که در آن‌ها می‌توانید ارزهای دیجیتال را بخرید، بفروشید و معامله کنید.کاربران می توانند حساب های بانکی خود را به واریز انتقال پروفایل خود پیوند دهند و وجه را بین صرافی و حساب بانکی خود انتقال دهند.

صرافی های ارزهای دیجیتال

هدف اصلی کیف پول ها ذخیره سازی و امنیت است. کیف پول می تواند یک برنامه نرم افزاری یا دستگاه فیزیکی مانند درایو USB باشد. 

کیف پول های شخصی می توانند به بسیاری از صرافی ها مانند حساب های بانکی متصل شوند. در حالی که بسیاری از صرافی ها خدمات کیف پول خود را برای سرمایه گذاران ارائه می دهند. پلتفرم‌های دیگر، مانند OpenSea، به طور خاص NFT و سایر دارایی‌های دیجیتال را ذخیره، تجارت و فروش می‌کنند.

هزینه های مرتبط با صرافی ها 

یک صرافی رمزارز عمدتاً از طریق کارمزد وجوه تولید می کند. اکثر معامله گران مایلند صرافی هایی با کارمزد پایین انتخاب کنند. با این حال، برخی از صرافی ها در ازای هزینه های بالاتر، ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند.  کارمزد معامله بسته به جفت ارز یا روش پرداخت می تواند تا 1٪ از تراکنش باشد. 

کارمزد واریز و برداشت: معمولاً واریز پول در صرافی ارزان‌تر از برداشت از آن است. برخی از صرافی ها به شما امکان می دهند از طریق کارت اعتباری سپرده گذاری کنید، اما معمولاً بین 3 تا 4 درصد هزینه دارد.

تایید هویت 

بیشتر معامله‌گران می‌خواهند از صرافی‌هایی استفاده کنند که دارای بررسی شناسه است. تأیید هویت می تواند به جلوگیری از فعالیت غیرقانونی یا تقلبی کمک کند. اگر به دلایلی یا مشکل احراز هویت خود روبرو شدید راهنمایی ما درباره ی احراز هویت بایننس به یاری شما خواهد آمد.

چه چیزی آنها را متمایز می کند؟

همه صرافی ها مزایا و معایب خود را دارند. برخی آلتکوین ها و توکن های بیشتری نسبت به دیگران ارائه می دهند. بعضی ها روی موبایل خوب کار می کنند. برخی ممکن است ایمن تر باشند یا کارمزد تراکنش ارزان تری داشته باشند. همه چیز به این بستگی دارد که برای شما کدام در اولویت است. محبوب ترین صرافی Binance است که تقریباً 10 برابر محبوب تر از دومین و سومین صرافی محبوب FTX . و Coinbase است.

قیمت گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

ارزهای رمزنگاری شده یک ابزار معاملاتی پرریسک هستند زیرا بسیار جدیدتر از ارزهای فیات هستند، این امر پیش بینی ارزش آنها را دشوار می کند. ارزهای رمزنگاری شده ممکن است برای معامله گرانی که به دنبال ابزار معاملاتی با ریسک بالا و بالقوه با پاداش بالا هستند، مناسب باشد.

چه چیزی باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می شود؟ 

خرید کم، فروش بالا – با استفاده از استراتژی سرمایه گذاری کلاسیک، کاربران می توانند ارزش کریپتو را با خرید و نگه داشتن سکه افزایش دهند. خرید باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش ارزش کریپتو می شود.

  • ماینینگ – عمل استخراج بیت کوین یا آلت کوین می تواند سودآور باشد. همچنین بر عرضه ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد.
  • افزایش سودمندی – با سرمایه گذاری موسسات بیشتری در رمزارز و پذیرش آن به عنوان نوعی پرداخت، سودمندی آن افزایش می یابد. به عنوان یک کاربر، می توانید در این فرآیند مشارکت داشته باشید. این امر ارزش ارزهای دیجیتال را در دراز مدت افزایش می دهد. 
  • پوشش رسانه ای – قیمت ارزهای دیجیتال با توجه به پوشش رسانه ای در نوسان است. کاربران می توانند از طریق حساب های رسانه های اجتماعی خود بر این موضوع تأثیر بگذارند.

مزایا و معایب دنیای رمز ارزها 

برای ورود به دنیای ارز دیجیتال شناخت مزایا و معایب آن می تواند کمک خوبی برای تصمیم گیری های بهتر باشد. 

مزایا و معایب دنیای ارزهای دیجیتال عبارتند از:

● مزایا

امنیت بسیار بالای تراکنش و معاملات

سرعت بالای انجام تراکنش های مالی بزرگ

امکان استفاده از رمز ارزها در سراسر دنیا 

داشتن امنیت و حریم خصوصی بسیار بالا و غیر قابل دسترس

● معایب

نبود امکان بازیابی کلید های خصوصی در صورت فراموشی یا گم کردن کلید

نبود امکان پیگیری تراکنش ها

کلام آخر

اگر به تازگی با دنیای ارز دیجیتال آشنا شده‌اید، بهتر است قبل از اقدام به معامله و استخراج رمز ارزها، اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید و یا از اشخاص و شرکت‌ها معتبر سیگنال ارز دیجیتال مطمئن دریافت کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع در کانال VIP عضو شوید تا از بهترین توصیه‌های تریدرهای موفق دنیا بهره‌مند شوید. برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود در زمینه رمز ارزها فقط کافی است تا با ما در ارتباط باشید تا از ابتدا شما را برای دست‌یابی به سود معاملاتی بسیار خوب، یاری کنیم.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

نادر سلطانی
نادر سلطانی 1401/04/31
سلام بسیار عالی