whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نرخ بهره چیست و چگونه کار می‌کند؟

1402/04/19 ساعت 03:48


نرخ بهره به عبارتی هزینه قرض گرفتن پول و یا دریافت پس انداز آن می‌باشد که به عنوان درصدی از مبلغ قرض شده یا پس انداز محاسبه می‌گردد. این نرخ بهره بر هزینه وام تأثیر می‌گذارد در نتیجه آنها می‌توانند اقتصاد را تسریع کنند. نرخ بهره به جهت رسیدن به رشد اقتصادی ایده آل توسط فدرال رزرو مدیریت می‌شود.

ما در این نگارش سعی کردیم برای درک نحوه عملکرد نرخ بهره، شرح و نحوه تأثیرگذاری آن را ذکر کنیم. نرخ بهره در بازارهای رمزارزها بسیار مؤثر است. به خصوص زمانی که نرخ بهره جدید را اعلام می‌کنند می‌تواند بر روی قیمت‌های مارکت تأثیر بسزایی داشته باشد.

اگر شما در این زمان عضویت کانال سیگنال‌دهی را داشته باشید که معتبر باشد نباید نگران چیزی باشید؛ اما خیلی از کانال‌ها هستند که با پیش بینی نامربوط کلی خسارت را به تریدرها وارد می‌کنند. اگر می‌خواهید از حفظ سرمایه خود خیالی آسوده داشته باشید پیشنهاد ما به شما عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت می‌باشد.

این تیم با کادری مجرب سیگنال‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که ریسک پایینی دارند و در زمان اخبار بهترین عملکرد را از خود بر جای می‌گذارند. شما برای استفاده از سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال باید احراز هویت بایننس خود را تکمیل نمایید تا به خدمات صرافی دسترسی داشته باشید. پس شما می‌توانید با استفاده از احراز شدن سود سیگنال‌های این کانال را دریافت نمایید و نگرانی از جهت از بین رفتن سرمایه خود نداشته باشید. 

نرخ بهره چیست؟

نرخی است که هنگام قرض گرفتن از یک وام دهنده می‌پردازید و نرخ بهره‌ای که هنگام سپرده‌گذاری در بانک یا اتحادیه اعتباری دریافت می‌کنید.

نرخ‌های بهره تعیین شده توسط وام دهندگان انواع وام‌ها مانند بهره کارت اعتباری، سود وام دانشجویی و بهره وام مسکن را پوشش می‌دهد. این زمانی است که شما یک حساب پس انداز یا گواهی سپرده باز می‌کنید و یا هنگام خرید اوراق قرضه سود دریافت می‌کنید.

فدرال رزرو نرخ بهره کوتاه مدت را تعیین می‌کند، اما بانک‌ها نرخ وام‌ها و حساب‌های پس انداز خود را تعیین می‌کنند. وام‌های مسکن متعارف و وام‌های خودرو معمولاً دارای نرخ‌های ثابت هستند، در حالی که نرخ‌های ARM و کارت‌های اعتباری متغیر هستند.

نرخ بهره به دو صورت محاسبه می‌شود. بهره ساده به عنوان درصدی از اصل سرمایه در طول زمان محاسبه می‌شود، اما بهره مرکب شامل بهره انباشته همراه با اصل است. اکثر وام‌ها و سپرده‌های پس انداز از بهره مرکب استفاده می‌کنند. سود مرکب، وام گرفتن را گران‌تر می‌نماید، اما به پس‌انداز شما کمک می‌کند. بهره بر علاقه شماست اما بازده سرمایه گذاری شما.

چگونه نرخ بهره بر وام‌ها تأثیر می‌گذارد؟

محاسبه‌گر نرخ بهره می‌تواند به شما در درک هزینه کل وام با استفاده از فرمول بهره مرکب کمک کند. پنج عامل سود مرکب را تعیین می‌کنند:

  • مبلغ انباشته اصل دارایی به علاوه بهره
  • اصل شما (اندازه وام اصلی یا مقدار پول سپرده شده)
  • نرخ بهره
  • دوره‌های ترکیبی (ماهانه، سه ماهه یا سالانه)
  • مدت وام یا سپرده

محاسبه‌کننده‌های نرخ بهره می‌توانند برآورد هزینه واقعی وام را در طول زمان به وام گیرندگان ارائه دهند، زیرا آنها کل مبلغ پرداختی اعم از اصل و بهره را برای طول عمر وام محاسبه می‌کنند.

یکی دیگر از اصطلاحات کلیدی که باید بدانید نرخ درصد سالانه (APR) است که نحوه تبلیغ بانک‌ها و شرکت های کارت اعتباری برای وام است. APR کل هزینه وام است و می‌تواند شامل نرخ بهره و سایر کارمزدها باشد. 

نرخ‌های ثابت در مقابل متغیر

بانک‌ها ممکن است یک نرخ ثابت یا متغیر را اعمال کنند. نرخ ثابت در طول عمر وام ثابت خواهد ماند. وام‌های مسکن، وام‌های خودرو و بسیاری از وام‌های دانشجویی ثابت هستند.

وام‌هایی با نرخ متغیر به معیاری مانند نرخ وام‌دهی اولیه بانک گره خورده‌اند، پایین‌ترین نرخی که بانک‌ها به معتبرترین مشتریان خود وام می‌دهند. هر گونه تغییر در آن نرخ اصلی، نرخ بهره وام را تغییر خواهد داد. بانک‌ها معمولاً زمانی که فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال را تعدیل می‌کند، نرخ اولیه خود را تغییر می‌دهند. وام‌های مرتبط با نرخ‌های متغیر شامل وام مسکن با نرخ قابل تنظیم (ARM) و بدهی کارت اعتباری است.

با نرخ ثابت:

  • مبلغی که پرداخت می‌کنید در طول عمر وام، صرف نظر از شرایط بازار، تغییر نمی‌کند.
  • تهیه بودجه ماهانه ساده‌تر است؛ زیرا هزینه وام ثابت است.
  • اگر نرخ بهره کاهش یابد، ممکن است بتوانید وام را مجدداً تأمین مالی کنید.

با نرخ متغیر:

  • اگر فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال را کاهش دهد معمولاً نرخ وام کاهش می‌یابد.
  • در شرایط عادی بازار، نرخ به طور معمول کمتر از نرخ یک وام با نرخ ثابت قابل مقایسه است و آنها را برای مدت کوتاه مناسب می‌کند.
  • افزایش سریع نرخ بهره می‌تواند بودجه شما را خراب کند.

نرخ بهره چگونه برای شما مفید است؟

شما بابت پول سپرده شده در حساب پس انداز، حساب بازار پول یا گواهی سپرده سود دریافت می‌کنید. این بهره به عنوان بازده درصدی سالانه (APY) توصیف می‌شود.

راه دیگر برای به دست آوردن سود این است که خودتان "قرض دهنده" شوید. شهرداری‌ها، دولت فدرال و شرکت‌ها اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت را برای جمع آوری پول منتشر می‌کنند. وقتی اوراق قرضه می‌خرید، به ناشر وام می‌دهید و آنها نرخ ثابتی (ماهانه، سه ماهه یا سالانه) را در یک دوره زمانی معین به شما می‌پردازند. در پایان دوره وام (در سررسید)، سرمایه اولیه خود را پس می‌گیرید.

بسیاری از بازنشستگان از پرداخت‌های ثابتی که از اوراق قرضه دریافت می‌کنند به عنوان یک چک ثابت در دوران بازنشستگی استفاده می‌کنند.

قدرت بهره مرکب

ترکیب کردن به هسته وام گرفتن و پس انداز می‌رسد. بهره مرکب گاهی اوقات به عنوان "سود سود " نامیده می‌شود، زیرا سود هر دوره پرداخت را جمع می‌کند و به طور تصاعدی در دوره‌های زمانی طولانی‌تر رشد می‌یابد. بهره مرکب به نفع پس انداز کنندگان است، اما هزینه واقعی وام را برای وام گیرندگان گران‌تر می‌کند.

در اینجا مثالی از نحوه عملکرد سود مرکب از دیدگاه پس انداز آورده شده است:

1000 دلار در یک حساب پس انداز که سالانه 5% درآمد دارد، واریز کنید.
پس از سال اول، 50 دلار درآمد کسب می‌کنید که کل مبلغ خود را به 1050 دلار می‌رساند.
در سال دوم، شما 5٪ از کل مبلغ جدید را که 52.50 دلار است کسب می‌نمایید اکنون 1102.50 دلار دارید.
در سال سوم، شما 5% با 1102.50 دلار 55.23 دلار سود که جمعاً 1157.63 دلار می‌شود را کسب می‌نمایید.

سود مرکب می‌تواند پس انداز شما را تقویت کند. اما اگر پول قرض می‌کنید، ترکیب کردن واقعاً می‌تواند یک باد مخالف باشد. نرخ‌های وام، به‌ویژه آنهایی که در کارت‌های اعتباری و سایر وام‌هایی که با وثیقه پشتیبانی نمی‌شوند، معمولاً به طور قابل‌توجهی بالاتر از نرخ‌های پس‌انداز است.

نرخ بهره دارای قطعات متحرک زیادی است و اصطلاحات آن می‌تواند گیج کننده باشد. اگر وام گیرنده هستید و نرخ بهره بالاست، پرداخت‌های ماهانه شما نیز بالا خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر برای خرید چیزی پول قرض می‌کنید، نرخ‌های بالاتر کالا را گران‌تر می‌کند؛ مانند خانه، ماشین، تعطیلات.

به یاد داشته باشید که همان طور که از یک باغ مراقبت می‌کنید بر علاقه خود نظارت می‌نمایید. وام یک علف هرز است، پس هر چه زودتر آن را قطع کنید. پس انداز شما گل است، پس بگذارید شکوفا شوند.

سرمایه گذاری

سود سهام Astock یک پرداخت معمولی است که شما صرفاً برای داشتن سهام یک شرکت خاص دریافت می‌کنید. به نوعی، این امر مانند کسب پول نقد است، اما مانند بسیاری از جنبه‌های پول و سرمایه گذاری، پیچیده‌تر از این است.

صدها شرکت سود سهام پرداخت می‌کنند و میلیون‌ها سرمایه گذار هر سال چک سود سهام (یا سپرده‌های دیجیتال) را جمع آوری می‌کنند. شرکت‌ها برای جذب و نگه داشتن سرمایه گذاران سود سهام پرداخت می‌کنند و سرمایه گذاران از سود سهام برای خرید خواربار، پرداخت بدهی یا گرفتن مرخصی استفاده می‌کنند. برخی از افراد سود سهام خود را مجدداً سرمایه گذاری می‌کنند، به این معنی که از درآمد حاصله برای خرید سهام اضافی و رشد پرتفوی خود استفاده می‌نمایند.

سود سهام درصدی از سود است که برخی از شرکت‌ها به طور منظم به سهام‌داران پرداخت می‌کنند. سود سهام درآمدی را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند که در صورت تمایل می‌توانند دوباره سرمایه گذاری کنند.از آنجایی که سود سهام از درآمد شرکت گرفته می‌شود، توانایی شرکت را برای سرمایه گذاری در رشد محدود می‌کند.

این سود ممکن است؛ مانند پول رایگان به نظر برسد، اما این‌طور نیست. آنها از درآمدهای یک شرکت پرداخت می‌شوند، به این معنی که سود سهام توانایی شرکت را برای تأمین مالی سرمایه‌گذاری‌های آتی از جمله تحقیق، ارتقای تجهیزات، توسعه محصولات جدید و پاداش کارکنان کاهش می‌دهد. دریافت سود سهام ممکن است سرگرم کننده باشد، اما رشد درآمد و محصولات جدید هیجان انگیز آن چیزی است که اغلب سهام را به سمت بالا سوق می‌دهد.

سود سهام چیست؟

سود سهام مجموعه‌ای از پول است که برخی از شرکت‌ها از سود خود به هر سهام‌دار معمولاً به صورت سه ماهه و به صورت نقدی (به ارز محلی، به صورت چک یا واریز دیجیتالی به حساب سرمایه گذاری شما) پرداخت می‌کنند. گاهی اوقات، یک شرکت سود سهام را با سهام پرداخت می‌کند، اما اکثریت قریب به اتفاق سود سهام عادی به صورت نقدی توزیع می‌شود.

هنگامی که یک شرکت سود سهام پرداخت می‌کند، این میزان سود انباشته (پس از تقسیم سود) را کاهش می‌دهد. همچنین، اعلام سود تنها به افرادی کمک می‌کند که قبلاً سهام دارند، بنابراین ممکن است به طور موقت جذابیت سهام را برای خریداران جدید بالقوه کاهش دهد، سود سهام نه تنها سود انباشته، بلکه وجه نقد شرکت را نیز کاهش می‌دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید سهام XYZ به قیمت 50 دلار معامله می‌شود و یک میلیارد سهام موجود است. سه ماهه گذشته 2 دلار به ازای هر سهم (یا 2 میلیارد دلار) درآمد داشت و سود سهام خود را 0.50 دلار برای هر سهم اعلام کرد. پس از تقسیم سود، همه سهام برابر با 49.50 دلار معامله می‌شود و سود انباشته XYZ به میزان 0.50 x 1 میلیارد دلار= 500 میلیون دلار کاهش می‌یابد. در حالی که موقعیت نقدی XYZ به میزان 500 میلیون دلار کاهش می‌یابد، سهام‌داران XYZ در مجموع، 500 میلیون دلار بیشتر پول نقد نگه می‌دارند.

سود سهام چگونه کار می‌کند؟

بیایید به یک مثال نگاه کنیم. از اواسط سال 2022، سهام اپل (AAPL) به قیمت 155 دلار معامله می‌شد و این شرکت سود سه ماهه 23 سنت برای هر سهم پرداخت می‌کرد. این بدان معناست که برای هر سهمی که دارید، اپل هر سه ماه یک چک 23 سنت از شما کم می‌کند. اگر 100 سهم دارید، انتظار دارید 23 دلار (0.23 دلار ضربدر 100) در هر سه ماهه یا حدود 92 دلار در سال دریافت نمایید.

مسلماً، 92 دلار برای ریسک بیش از 15500 دلار (100 سهم ضربدر 155 دلار در هر سهم) سود چندانی به نظر نمی‌رسد. اما سود سهام اپل بر اساس استانداردهای بازار سهام نسبتاً پایین است. 

با این حال، شایان ذکر است که سود سهام تضمین نشده است. یک شرکت ممکن است در هر زمانی برنامه سود سهام خود را افزایش، کاهش یا حتی حذف کند.

چگونه سود سهام را قضاوت و مقایسه می‌کنید؟

گاهی اوقات سود سهامی را می‌شنوید که به عنوان "بازده" در یک سهام شناخته می‌شود. محاسبه بازده سود یکی از راه‌های تعیین سخاوتمندانه یا منصفانه بودن سود سهام و مقایسه آن با سود سهام رقیب است.

برای محاسبه بازده سود سهام، سود سالانه هر سهم را در نظر بگیرید و آن را بر قیمت هر سهم تقسیم کنید که بازدهی 0.59 درصدی دارد. در دنیای سود سهام، 0.59 درصد پایین است. غول انرژی ExxonMobil (XOM) بازدهی حدود 4 درصدی دارد. سود سه ماهه آن تا اواسط سال 2022 0.88 دلار یا 3.52 دلار به ازای هر سهم در سال است. در اواسط سال 2022 قیمت سهم 90 دلار، بازده (3.52 دلار ÷ 90) = 3.9٪ خواهد بود.

بازده سود سهام با قیمت سهام در نوسان است. اگر قیمت سهام اکسون موبایل به 95 دلار افزایش یابد و سود سهام تغییر نکند، بازدهی به (3.52 ÷ 95) = 3.7٪ کاهش می‌یابد. اگر سهام به 50 دلار سقوط کند، بازده سود سهام کمی افزایش می‌یابد، به (50 ÷ 3.52 دلار) = 7.04٪، اما این لزوماً خبر خوبی نخواهد بود.مطمئناً، فعلاً بازدهی بالایی دارد.

اما زمانی که قیمت سهام یک شرکت به سرعت کاهش می‌یابد - به خصوص اگر ناشی از کاهش سودآوری باشد - ممکن است کاهش سود قریب‌الوقوع باشد و اگر شما یک سرمایه گذار موجود بودید، علی‌رغم بازده سود سهام بالاتر، کاهش قیمت سهام سخت خواهد بود.

بسته بندی پرتفوی با سود سهام بالا ممکن است به نظر پول آسانی باشد، اما این لزوما درست نیست. به یاد داشته باشید: با کاهش قیمت سهام، بازده افزایش می‌یابد؛ بنابراین یک بازده بالا باید به شما هشدار دهد که نمودار سهام را بررسی کنید و ببینید آیا اخیراً افت زیادی داشته است یا خیر. سپس دلیل آن را دریابید.

چرا شرکت‌ها سود سهام پرداخت می‌کنند؟

ممکن است منطقی‌تر به نظر برسد که یک شرکت سود خود را حفظ کند و آنها را به سمت رشد تجارت بازگرداند. اما جذب سرمایه گذاران جدید و حفظ سرمایه گذاران فعلی نیز مهم است. اگر قیمت سهام زیاد بالا نرود - چه به این دلیل که رشد شرکت کند است یا در یک صنعت رقابتی از دست رفته است - می‌تواند بخشی از سود خود را صرف سود سهام کند، سرمایه گذاران فعلی را راضی نگه دارد و شاید سرمایه گذاران جدیدی را که به دنبال درآمد هستند جذب نماید.

یک شرکت باتجربه با سودهای کلان ممکن است با فشار سرمایه گذاران برای شروع سود سهام مواجه شود، اگر سهام در رکود باشد. یا ممکن است یک شرکت خوب کار کند و آن‌قدر پول نقد تولید کند که تحت فشار قرار گیرد تا بخشی از پول را به سهام‌داران بپردازد.

نسبت پرداخت سود سهام چیست؟

درصد سودی که شرکت در سود سهام پرداخت می‌کند متفاوت است. به یاد داشته باشید، هر چه این درصد بیشتر باشد، شرکت کمتر می‌تواند در رشد آینده سرمایه گذاری کند. زمانی که اپل در اواسط سال 2022 درآمد سه ماهه 1.20 دلار برای هر سهم را گزارش کرد، سود سهام 23 سنت یا تقریباً 19 درصد از درآمد سه ماهه را در نظر گرفت. 

در همین حال، برای سه ماهه مشابه، سازنده تجهیزات ساختمانی کاترپیلار (CAT) 2.88 دلار به ازای هر سهم درآمد و 1.11 دلار به ازای هر سهم به عنوان سود سهام پرداخت کرد. این بدان معناست که CAT تقریباً 38٪ از سود سه ماهه خود را صرف سود سهام می‌کند.

آیا این باعث می‌شود که CAT سهام بهتری نسبت به اپل برای خرید باشد؟ نه لزوماً، زیرا می‌تواند به این معنا باشد که پتانسیل رشد کمتری برای CAT وجود دارد یا استفاده‌های جایگزین کمتری برای پول نقد آن وجود دارد.

آیا پرداخت کنندگان سود سهام باید بخشی از سبد سهام شما باشند و چند درصد؟ خیلی چیزها به دانستن اهداف سرمایه گذاری شما بستگی دارد برای مثال خواه درآمد را هدف قرار دهید یا رشد بلندمدت و یا درک میزان تحمل ریسک خود. بازده سود سهام بالا ممکن است؛ مانند پول آزاد به نظر برسد. اما همچنین ممکن است یک علامت هشدار دهنده باشد که ثروت یک شرکت در حال محو شدن است و سود سهام آینده می‌تواند کاهش یا حذف شود.

وقتی در سهام یک شرکت سرمایه گذاری می‌کنید، سهمی از سود آتی آن را می خرید. این سودها ممکن است از طریق سود سهام دوره‌ای به سهام‌داران بازگردانده شود یا توسط شرکت برای تأمین مالی عملیات جاری و آتی خود نگهداری شود.

سؤالات متداول

نرخ بهره چیست؟

زمانی که بانک‌ها از شما پول را به شکلی که قرض می‌کنند و یا پولی را که برای استفاده از پول سپرده شده به شما می‌پردازند را نرخ بهره می‌نامند. آنها از این پول برای تأمین وام استفاده می‌کنند. بانک‌ها نسبت به سرمایه گذاران، نرخ بالاتری از وام گیرندگان دریافت می‌نمایند. 

نرخ بهره چگونه کار می‌کند؟

بانک نرخ بهره را به موجودی کارت اعتباری و یا کل بخش پرداخت نشده وام اعمال می‌نماید و فرد باید کمترین بهره را در هر دوره ترکیبی بپردازید. اگر نه بدهی معوق شما افزایش می‌یابد، حتی اگر در حال پرداخت هستید. اگرچه نرخ‌های بهره بسیار رقابتی هستند، اما یکسان نیستند. اگر بانک فکر کند که احتمال بازپرداخت بدهی کمتر است، نرخ بهره بالاتری را اعمال می‌کند. به همین دلیل، بانک‌ها تمایل دارند نرخ بهره بالاتری را به وام‌های چرخشی مانند کارت‌های اعتباری اختصاص دهند، زیرا مدیریت این نوع وام‌ها گران‌تر است. همچنین بانک‌ها از افرادی که آنها را ریسک‌پذیر می‌دانند نرخ‌های بالاتری را دریافت می‌نمایند. هر چه امتیاز اعتباری شما بالاتر باشد، نرخ بهره کمتری باید پرداخت کنید.

نرخ بهره چگونه تعیین می‌شود؟

نرخ بهره بر حسب نرخ وجوه فدرال یا عملکرد اوراق خزانه داری تعیین می‌گردد. نرخ وجوه فدرال توسط فدرال رزرو به عنوان ملاکی جهت نرخ‌های بهره کوتاه مدت تعیین می‌شوند. این نرخ همان چیزی است که بانک‌ها برای وام‌های یک شبه از یکدیگر دریافت می‌کنند که بر عرضه پول کشور و در نهایت بر سلامت اقتصاد مؤثر می‌باشد. بازده اوراق خزانه با درخواست اوراق خزانه ایالات متحده که در حراج به فروش می‌رسد تعیین می‌گردد. زمانی که تقاضا زیاد باشد، سرمایه گذاران بیشتر برای اوراق قرضه پرداخت می‌کنند. در نتیجه بازده آنها کمتر است. بازده پایین خزانه داری بر نرخ بهره اوراق قرضه بلندمدت مانند وام مسکن 15 ساله و 30 ساله تأثیر می‌گذارد.

چگونه نرخ بهره را محاسبه می‌کنید؟

برای محاسبه نرخ بهره، پرداخت را بر مبلغ موجودی تقسیم کنید. به عنوان مثال، هزینه‌های بهره 10 دلاری در کل موجودی 1000 دلاری، نرخ بهره 1% خواهد بود (10 ÷ 1000 = 0.01). نرخ بهره معمولاً به صورت سالانه بیان می‌شود، بنابراین اگر هزینه بهره 10 دلار در ماه باشد، ممکن است به صورت 12٪ در سال بیان شود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.