whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال ریپل  

1401/08/08 ساعت 02:06


ریپل یکی از محبوب‌ ترین ارزهای دیجیتال بوده که امروزه افراد زیادی در بازار کریپتوکارنسی از آن بهره می‌گیرند. هنگامی‌ که ارزهای دیجیتالی همچون اتریوم یا بیت کوین خریداری می‌کنید، در اصل شما در شبکه بلاک چین آن‌ها سرمایه‌ گذاری کرده‌اید و مالک قسمتی از این شبکه‌ها هستید. در حالی‌ که وقتی ارز ریپل می‌خرید، به‌ هیچ‌ عنوان در شبکه ریپل سرمایه‌ گذاری انجام نداده‌اید.

ریپل نام شرکتی بوده که ارز دیجیتال XRP را به وجود آورده‌ و با هدف ایجاد شبکه‌ای مناسب جهت پرداخت و ارتباط غیر متمرکز برای مؤسسات مالی و بانک‌های سراسر جهان، تشکیل شده است. این ارز دیجیتال ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد زیادی دارد که در ادامه مقاله قصد داریم به شکل جامع‌تر، آن‌ها را بررسی کنیم. پس اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.  

معرفی شرکت ریپل 

ریپل یک شرکت فعال در زمینه امور بانکی و مالی بوده که دفتر مرکزی آن در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا واقع شده‌ است. رایان فوجر «Rayan Fugger»، کریس لارسن «Chris Larsen» و جد مک کالب «Jed McCaleb» با همکاری یکدیگر، شرکت ریپل را راه‌اندازی کرده‌اند و به عنوان بنیان گذاران این شرکت شناخته شده‌اند.  

این شرکت محبوب، مأموریتی محوری و اصلی برای خود تعریف کرده و مهم ترین هدف آن از ایجاد ریپل، آسان کردن فرآیند نقل‌ و انتقالات پول در شبکه‌های بانکی بین‌ المللی برای افزایش سرعت تراکنش‌ها و همچنین کاهش دادن هزینه‌های مربوط به آن‌‌ها بوده است.

دقت داشته باشید معامله گرانی که در بهترین کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو هستند، می‌توانند سرمایه‌ گذاری مناسب‌تری بر روی ارز ریپل داشته باشند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود در انتخاب سیگنال مورد نظرتان، احتیاط کافی به خرج دهید.

لازم است بدانید کار اصلی شرکت ریپل، تولید کردن محصولات مختلف به‌ صورت غیر متمرکز و با توجه به سفارش مشتریان خود یعنی همان مؤسسات مالی یا بانک‌ها بوده و در حال‌ حاضر بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی معتبر زیادی در کشور آمریکا و سایر کشورها از محصولات و خدمات این شرکت بهره می‌گیرند. 

شرکت ریپل دارای محصولات منحصر به فردی بوده که قبل از سرمایه گذاری بر روی ارز XRP بهتر است آن‌ها را بشناسید.

شرکت ریپل دارای محصولات منحصر به فردی بوده که قبل از سرمایه گذاری بر روی ارز XRP بهتر است آن‌ها را بشناسید.

اصلی ترین محصولات شرکت ریپل 

همان طور که در قبل گفته شد، شرکت ریپل دارای یک‌سری محصولات بوده که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خود را دارند. دقت داشته باشید ارز دیجیتال XRP فقط بر روی شبکه ایکس رپید کار می‌کند و بر روی دیگر شبکه‌ها هیچ گونه ارزش خاصی ندارد. در ادامه نیز همراه ما باشید تا به توضیح جامع هر کدام از این شبکه‌ها بپردازیم.

  • XRapid

معمولا اکثر بانک‌هایی که به شکل مستقیم از ارز ریپل استفاده می‌کنند، جهت حل مشکل نقدینگی در معاملات‌شان از XRapid استفاده می‌نمایند. نحوه کارکرد شبکه ایکس رپید به این صورت بوده که ابتدا پول فیات را به XRP تبدیل می‌شود و پس از انتقال، تبدیل به پول مورد نیاز در بانک مقصد خواهد شد. در این حالت، بانک مبدا یا مقصد جهت برقراری ارتباط با یکدیگر، احتیاجی به نقدینگی و بانک واسطه ندارند.  

توجه داشته باشید بزرگ ترین مشکل XRapid، نقدینگی جهت ارز دیجیتال ریپل بوده چون برای این کار باید با اکثر صرافی‌های دنیا ارتباط برقرار کنید تا به حجم معاملات قابل توجهی برسید.

  • XCurrent

ایکس کارنت یک شبکه ویژه بوده که مؤسسات و بانک‌ها جهت انجام پرداخت‌های برون مرزی از آن بهره می‌گیرند. این شبکه بر روی دفتری به نام Interledger که توسط ریپل طراحی شده، فعالیت خود را انجام می‌دهد. البته ناگفته نماند که دفتر مورد نظر توسط W3C یا شرکت کنسرسیوم شبکه جهانی وب، مدیریت و کنترل می‌شود. 

اصلی ترین هدف ایکس کارنت، ایجاد کردن یک فضا برای تراکنش‌های تمام ارزها و انجام پرداخت به صورت آنی است. در واقع این شرکت با فراهم نمودن نقدینگی کافی از انواع ارزها، این امکان را برای مؤسسات مالی فراهم کرده تا بدون نگرانی با یکدیگر به یک تعامل مالی بپردازند. 

  • XVia

واسطه میان ایکس رپید و ایکس کارنت که امکان برقراری ارتباط بین انواع محصولات ریپل را با روش‌های نسبتاً ساده ایجاد کرده، XVia نام دارد. این محصول بی‌نظیر را در سال 2018 طراحی کرده‌اند و تا به حال آزمایش‌های زیادی بر روی آن انجام شده است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال ریپل  

حال که به خوبی با شرکت ریپل و محصولات آن آشنا شدید، بهتر است اطلاعات مفیدی نیز در مورد ارز ریپل به دست آورید. این ارز دیجیتال اختصاصی با نماد XRP شناخته می‌شود و قابل استخراج نیست. همان طور که در ابتدا هم ذکر شد، با خرید ارز دیجیتال ریپل صاحب بخشی از سهام شرکت ریپل نخواهید شد. 

شرکت ریپل در سال 2013 حدود 100 میلیارد رمز ارز ریپل منتشر کرد و همین امر موجب شد اکثر سرمایه‌ گذاران درباره ادعای غیر متمرکز بودن آن دچار شک شوند. توزیع کوین‌ها هم به این شکل بود که 20 درصد در اختیار بنیان‌ گذاران شرکت ریپل و حدود 80 درصد برای عرضه به بازار مشخص شده بود.

البته جهت جلوگیری از کاهش ارزش این نوع توکن، شرکت ریپل توزیع آن را در بازار مدیریت می‌کند. در حالت نرمال باید ماهانه حدود 1 میلیارد رمز ارز ریپل در بازار منتشر شود.

سرمایه‌ گذارانی که با توجه به سیگنال ارز دیجیتال، کار سرمایه‌ گذاری و ترید را انجام می‌دهند،  شاهد موفقیت‌های بیشتری هستند. از این رو بهتر است برای خرید و فروش ریپل، حتما از سیگنال‌های معتبر استفاده کنید تا ریسک ضرر را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

نحوه خرید ارز دیجیتال ریپل   

خرید ارز دیجیتال ریپل اصلا کار دشواری نیست و هر کسی می‌تواند با انجام چند راهکار ساده، به‌ راحتی این ارز دیجیتال را برای خود خریداری نماید. افرادی که قصد خرید ارز ریپل به شکل مستقیم را دارند، باید از طریق سایت‌های داخلی آنلاین اقدامات لازم را انجام دهند.

در حال حاضر اکثر سایت‌های داخلی از اتریوم و بیت کوین پشتیبانی می‌نمایند، به‌ همین دلیل کاربران ایرانی باید ابتدا از سایت‌های ایرانی اتریوم یا بیت کویین را خریداری نمایند و سپس آن را در صرافی‌های بین‌ المللی به ارز ریپل تبدیل نمایند. 

صرافی‌های خارجی که ریپل در آن‌ها خرید و فروش می‌شود، بسیار متنوع هستند اما دقت داشته باشید که نباید به تمام این صرافی‌ها اطمینان کنید زیرا در چنین شرایطی احتمال دارد سرمایه خود را از دست بدهید و دچار ضرر شوید.

صرافی‌های مناسب برای معامله ارز دیجیتال ریپل  

به‌ طور معمول ارز دیجیتال ریپل در صرافی‌های مختلفی می‌تواند معامله شود و این امر به‌ علت محبوبیت بالای آن است. امروزه صرافی‌های بسیار زیادی در تلاش هستند تا امکان خرید و فروش یا معامله این ارز دیجیتال را نیز به صرافی‌های خود بیفزایند.

از نمونه صرافی‌های معتبری که بیشتر کاربران ایرانی از آن بهره می‌گیرند، می‌توان صرافی بایننس را نام برد. احراز هویت بایننس مانند احراز هویت در سایر صرافی‌ها خیلی پیچیده نیست و تمام کاربران، حتی افراد مبتدی می‌توانند در سریع ترین زمان ممکن این کار را انجام دهند. 

صرافی OKEx، صرافی کوینکس و صرافی Bybit نیز از دیگر گزینه‌های معتبر و قابل‌ اعتمادی هستند که کاربران در دنیای ارز دیجیتال می‌توانند برای معامله ریپل از آن‌ها استفاده کنند. تنوع بسیار بالای صرافی‌هایی که از ریپل پشتیبانی می‌نمایند، موجب شده تا انتقال این ارز دیجیتال به‌ سادگی انجام شود و کاربران این حوزه، دیگر نگرانی در این خصوص نداشته باشند. 

ارز دیجیتال ریپل کیف پول مخصوصی ندارد اما می‌توانید از کیف پول‌های دیگری برای نگهداری آن بهره بگیرید.

ارز دیجیتال ریپل کیف پول مخصوصی ندارد اما می‌توانید از کیف پول‌های دیگری برای نگهداری آن بهره بگیرید.

کیف پول‌های مخصوص ارز ریپل 

برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال نظیر اتریوم و بیت کوین، تا کنون هیچ کیف پول رسمی از سمت سایت رسمی ریپل جهت ذخیره این ارز دیجیتال معرفی نشده‌ است زیرا هدف اصلی این شرکت، ذخیره ارز ریپل به وسیله نهادهای مالی و مؤسسات بوده و از این جهت هیچ‌ گونه مسئولیتی جهت سرمایه‌ گذاران کوچک را برعهده نمی‌گیرد. البته چند کیف پول تست شده برای نگهداری ارز دیجیتال ریپل وجود دارد که در ادامه قصد داریم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول لجر

این کیف پول یکی از امن‌ ترین و بهترین کیف پول‌های ریپل بوده که کاربران می‌توانند با خیالی آسوده رمز ارزهای خود را در آن ذخیره کنند. کیف پول سخت افزاری لجر از قابلیت پشتیبانی تمام ارزهای دیجیتال برخوردار است و افرادی که از آن بهره بگیرند، می‌توانند خدمات و امکانات بسیار جامعی را دریافت نمایند.

  • کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک همانند کیف پول لجر به‌ صورت چند ارزی بوده و قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف را دارد. این کیف پول از 2 نوع موبایلی و دستکتاپ بوده و کاربران می‌توانند به‌ سادگی آن را برای خود راه‌اندازی کنند و دارایی‌های‌شان را در مکانی امن نگه دارند. 

  • کیف پول توست

یکی دیگر از کیف پول‌های بی‌نظیری که برای نگهداری ارز ریپل می‌توانید آن را بر روی دستگاه‌تان نصب کنید، کیف پول توست نام دارد. این کیف پول در واقع نوعی کیف پول منبع باز بوده و استفاده از آن برای تمام افراد راحت است. ناگفته نماند در این کیف پول، کلیدها به‌ صورت مستقیم بر روی دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند و افراد می‌توانند هر زمانی‌ که خواستند، کلیدهای خصوصی‌شان را چک کنند. 

  • کیف پول کوینومی 

کیف پول محبوب کوینومی به‌ غیر از ارز ریپل، از 125 ارز دیجیتال دیگر نیز به‌ همراه هزاران توکن پشتیبانی می‌نماید. این کیف پول بر روی سیستم عامل‌های آی او اس، اندروید، لینوکس، ویندوز و مک به‌ سادگی قابل استفاده بوده و محدودیتی جهت به کارگیری آن وجود ندارد. 

قیمت ارز ریپل 

ارز دیجیتال XRP، در حال حاضر جایگاه سوم در بازار ارزهای دیجیتال را از آن خود کرده و روز به روز توجه کاربران بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند. این ارز دیجیتال محبوب در سال 2013 به صرافی‌ها با قیمت هر واحد 0.005 عرضه شد اما در سال 2018 توانست به اوج قیمت خود یعنی 3.8 دلار برسد.

این افزایش قیمت بسیار جالب و چشمگیر بود زیرا تقریبا حدود 70.000 درصد افزایش داشته است و چنین افزایش قیمتی تا کنون برای تمام ارزهای دیجیتال رخ نداده است. البته ناگفته نماند که پس از این افزایش قیمت، ریپل سقوط بسیار شدیدی نیز داشت و از 3.8 دلار به 0.5 دلار کاهش یافت.

هم اکنون که این مقاله در حال نگارش است، قیمت لحظه‌ای ریپل 0.501964 دلار است. توجه داشته باشید که قیمت این ارز دیجیتال هم مانند سایر ارزهای دیجیتال ثابت نبوده و دائما در حال تغییر است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که قیمت ریپل قابل دستکاری بوده چون قسمت زیادی از آن در دسترس شرکت‌ها قرار گرفته و فقط توسط ایکس رپید پشتیبانی می‌شود. در چنین شرایطی هم احتمال دارد با افزایش پذیرش مؤسسات مالی و بانک‌ها، قیمت ارز ریپل هم افزایش یابد. همچنین بهتر است بدانید اتفاق‌هایی که در شرکت ریپل رخ می‌دهد، تأثیرات زیادی بر روی قیمت آن به جای می‌گذارد.  

از شبکه ریپل می‌توانید جهت انتقال ارزهای فیات و دیگر رمز ارزها نیز استفاده نمایید.

از شبکه ریپل می‌توانید جهت انتقال ارزهای فیات و دیگر رمز ارزها نیز استفاده نمایید.

مزایای ارز دیجیتال ریپل   

در اوایل ریپل برای یک سیستم پرداخت روزمره طراحی‌ شده بود، به‌ همین‌ علت ارز XRP جهت انجام تراکنش‌ها بسیار ایمن‌تر از ارزهای دیگر نظیر بیت کوین شناخته شده است. در این ارز دیجیتال معاملات بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر انجام می‌شوند و معامله‌ گران می‌توانند از این طریق سود بیشتری به دست آورند.

ریپل به‌ عنوان یک سازمان رسمی، کار خود را شروع کرده زیرا هدف آن نظم‌دهی به سیستم‌های بانکی سنتی است. به‌ همین خاطر ارز ریپل نظیر اکثر ارزهای دیجیتال به‌ طور مکرر بررسی انطباق نمی‌نماید. این ارز دیجیتال را می‌توان با حداقل ارز یکسان و با هر دارایی مانند طلا یا ارز نیز مبادله کرد.

لازم است بدانید ارز ریپل همچون ارزهای دیجیتال ناشناخته نبوده که بلاک چین خود را داشته باشند. در واقع هر چقدر بانک‌ها از این ارز دیجیتال بیشتر به منزله‌ بستر معاملات استفاده نمایند، ارزش آن بالاتر می‌رود.  

اگر زمانی تمام بانک‌ها تصمیم بگیرند که از ریپل به‌ عنوان ارز واحد بانکی استفاده نمایند، به جای این‌ که مبادلات ارزی غیر ضروری را انجام دهند، تمام پذیرندگان اولیه ریپل سود قابل‌ توجهی به دست خواهند آورد. 

معایب ارز دیجیتال ریپل   

ارز دیجیتال ریپل علاوه‌بر مزایا، دارای یک‌سری معایب نیز بوده که سرمایه‌ گذاران و تمام افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، بهتر است آن‌ها را هم بشناسند.

  • توجه داشته باشید به‌ علت متمرکز بودن این ارز دیجیتال، خرید آن در اصل همان سرمایه‌ گذاری در بانک محسوب می‌شود. 
  • تعداد نودهای اعتبار سنجی اصلی که در این شبکه وجود دارد، محدود بوده و هیچ پاداشی هم برای آن‌ها در شبکه بیت کوین مشخص نشده‌ است.‌
  • شرکت ریپل دارای نوع انحصاری بوده چون آزمایش‌های ریپل حدود 60% از سکه‌ها را در اختیار گرفته‌اند. 
  • برای ایجاد یک کیف پول اختصاصی لازم است حتما ابتدا 20 واحد از رمز ارز ریپل را خریداری نمایید.
  • ریپل نوعی پروتکل منبع باز بوده که به‌ علت پروتکل‌های آن، احتمال هک شدن و از دست دادن سرمایه به‌ طور مداوم وجود دارد.  

آیا ارز دیجیتال ریپل به صورت غیر متمرکز است؟

مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین ابهامی که در خصوص ارز دیجیتال ریپل مطرح‌ شده، رد شدن ادعای متمرکز بودن آن است. اکثر افراد متخصص در این زمینه معتقدند که تقریباً همه‌ چیز در شبکه ریپل تحت اختیار شرکت آن قرار گرفته و حتی در فرآیند تامین امنیت مربوط به تراکنش‌ها نیز شرکت به شکل مستقیم دست دارد. 

دقت داشته باشید در شبکه ریپل میزان اعتبارسنجی تراکنش به‌ صورت محدود بوده و به دلیل الگوریتم اجماع شبکه مورد نظر، هر تراکنش زمانی تأیید خواهد شد که حداقل 80 درصد نودها آن را مورد تأیید قرار دهند. توسعه‌ دهندگان ریپل جهت برطرف‌ شدن این ابهام، افزایش تعداد نودهای اعتبارسنجی را وعده داده‌اند اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

شرکت ریپل برای چندمین‌ بار اعلام کرده که هیچ‌ گونه نظارت و کنترلی بر روی ارز دیجیتال ریپل یا تراکنش‌های آن ندارد. آن‌ها معتقد هستند حتی اگر زمانی شرکت ریپل دیگر وجود نداشته باشد، ارز آن به کار خود ادامه می‌دهد. البته ناگفته نماند در صورت متوقف شدن فعالیت شرکت ریپل، این ارز هم دیگر ارزشی نخواهد داشت.

در هر صورت ابهام در غیر متمرکز بودن ارز ریپل هنوز به شکل کامل برطرف نشده اما آنچه اهمیت دارد این است که ریپل بدون ایجاد چالش زیاد تا به امروز فعالیت‌های خود را ادامه داده‌ و به‌نظر می‌رسد در آینده هم این مسئله نتواند ضربه زیادی به آن وارد نماید. 

دقت داشته باشید در حال حاضر سایت‌های زیادی همچون پرشین به فروش اندیکاتور vip می‌پردازند و شما می‌توانید از میان آن‌ها بهترین اندیکاتور را برای خود انتخاب نمایید و معاملات‌تان را به شکل بهتری انجام دهید. 

قبل از سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال، حتما آینده آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که انتخاب‌تان بدون ریسک است.

قبل از سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال، حتما آینده آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که انتخاب‌تان بدون ریسک است. 

پیش ‌بینی آینده ارز دیجیتال ریپل 

شاید تا این بخش از مقاله برای شما هم این سوال به‌ وجود آمده باشد که در آینده چه اتفاقی قرار است برای شرکت ریپل و یا ارز دیجیتال XRP بی‌افتد؟ با توجه به این که در حال‌ حاضر رقیبان جدی نظیر سوئیف در کنار شرکت ریپل وجود دارند و همچنین تنها در یکی از محصولات ریپل ارز XRP نقش دارد، کاربردی بودن آن تا حدودی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

از این‌ رو به‌ نظر می‌رسد با تداوم شرایط فعلی در شرکت ریپل، نمی‌توان آینده‌ خیلی درخشانی را برای ارز دیجیتال XRP تصور کرد، مگر این‌ که شرکت دست‌ به‌ کار شود و با اجرای برنامه‌های اصولی زمینه را جهت افزایش کاربرد این ارز دیجیتال و بالا رفتن قیمت آن فراهم نماید.  

پس بهتر است بدون تحقیقات کافی، اقدام به خرید ارز دیجیتال ریپل نکنید و حتما برای سرمایه گذاری از افرادی که در این زمینه دارای تخصص کافی هستند، کمک و راهنمایی بگیرید تا به مشکل برخورید و بهترین معامله را هم انجام دهید. 

کلام آخر 

در این مطلب به‌ خوبی ارز ریپل را مورد بررسی قرار دادیم و شما را با هر آنچه که لازم بود در این زمینه بدانید، آشنا کردیم. همان‌ طور که متوجه شدید این ارز دیجیتال بیشتر برای مؤسسات مالی و بانک‌ها کاربرد دارد، به‌ همین خاطر اگر به‌ دنبال یک سرمایه‌ گذاری بلند مدت و پر سود هستید، بهتر است بدانید که انتخاب‌های بهتری نیز در مقایسه با ریپل در بازار کریپتوکارنسی پیش روی‌تان قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. با عضویت در پرمیوم تریدینگ هم می‌توانید اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در سریع‌ ترین زمان ممکن کسب نمایید و در کنار سایر افراد حرفه‌ای، به سود زیادی برسید.  


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.