whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی 10 وبسایت و اپلیکیشن برتر برای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

1402/04/10 ساعت 13:04


در بازار پرهیاهوی ارزهای دیجیتال، بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در تلاش هستند تا بیش‌ترین سود را به دست آورند. اگر چه هیچ‌کس‌ نمی‌تواند در تمام معاملات خود برنده باشد، اما استراتژی‌هایی وجود دارد که‌ می‌تواند احتمال برنده شدن معامله‌گران را افزایش دهد. یکی از تعیین کننده‌‌ترین عوامل در حصول نتیجه مطلوب، استفاده از بهترین ابزارهای موجود برای تحلیل بازار است. به همین دلیل در این مقاله از پرشین الیت به بررسی 10 ابزار و وبسایت مفید برای تحلیل بنیادی بازار‌ می‌پردازیم که‌ می‌توانند به شما در تصمیم‌گیری درست در بازار ارز دیجیتال کمک کنند.

در پرشین الیت می‌توانید با دریافت انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس در معاملاتتان پیروزمندانه و موفق عمل کنید. کافی است پس از احراز هویت بایننس در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی عضو شوید.

1. لونار کراش (Lunar Crush)

همانطور که‌ می‌دانید اکثر مردم اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر یا ردیت دنبال‌ می‌کنند. اگر چه نادیده گرفتن بسیاری از کانال‌های معتبر اینفلوئنسرهای یوتیوب کار آسانی نیست، اما این کانال‌های تک صدایی مطمئناً با صدای جمعی جامعه ارزهای دیجیتال قابل مقایسه نیستند. این فرآیند شامل جمع آوری داده‌ها از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و ردیت، لینک‌های محبوب، اخبار مختلف، حجم جستجوی گوگل و فعالیت‌های دیگر در این شبکه‌ها است.

لونار کراش یک ابزار عالی برای صرفه‌جویی در زمان است و شما را از جستجوی مداوم اینترنت بین منابع مختلف اطلاعاتی بی نیاز‌ می‌کند. برخی از مواردی که در رسانه‌های اجتماعی اندازه‌گیری می‌شوند عبارتند از لایک‌ها، نظرات، ارسال‌های مجدد، فالوورها و لینک‌های URL به اشتراک گذاشته شده.
 
با استفاده از این داده‌ها، این وبسایت دو معیار مختلف برای رتبه بندی آلتکوین‌ها ایجاد کرده است:

1.1. گلکسی اسکور

این امتیاز به پروژه‌ها امتیاز از 100 می‌دهد و هر چه این امتیاز به 100 نزدیکتر باشد، پروژه از دقت و کیفیت بیش‌تری برخوردار است. امتیاز "Galaxy Score" می‌تواند در فرآیند سنجش عملکرد و کیفیت کلی هر پروژه مفید باشد. حرکات قیمت، احساسات اجتماعی، تأثیر اجتماعی و رتبه‌بندی همبستگی داده‌های سقوط قمری با حرکات قیمت سکه از جمله مواردی هستند که مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

عامل "احساسات اجتماعی" موضوعات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را از نظر دیدگاه مردم در مورد صعودی یا نزولی بودن حرکت قیمت در آینده بررسی‌ می‌کند. عامل «تأثیر اجتماعی» حجم ارجاعات به سکه مورد نظر و تعداد تعاملات در شبکه‌های اجتماعی را در نظر‌ می‌گیرد که اساساً میزان آگاهی مردم از یک پروژه را نشان‌ می‌دهد. در نهایت، «نرخ همبستگی» نیز در الگوریتمی استفاده می‌شود که همبستگی داده‌های اجتماعی را با قیمت و حجم معاملات تحلیل می‌کند.

2.1. آلت رنک 

دومین‌ اندیکاتور جالب در لونار کراش،‌ اندیکاتور «Alt Rank» است. این شاخص آلت کوین‌ها را از نظر استراتژی سرمایه‌گذاری بررسی‌ می‌کند و عملکرد آن‌ها را در مقایسه با بیت کوین‌ می‌سنجد. "Alt Rank" به لطف الگوریتمی خاص و با تجزیه و تحلیل اخبار، نظرات و احساسات بازار، ارزش و محبوبیت سکه‌ها را بررسی‌ می‌کند و بین 0 تا 2009 به آن‌ها امتیاز‌ می‌دهد که هر چه این امتیاز کم‌تر باشد، محبوبیت و عملکرد آلت کوین بهتر است. در این امتیازدهی، معیارهای مالی (مانند تغییرات قیمت سکه و حجم معاملات) در کنار معیارهای اجتماعی (مانند تعداد لایک، کامنت و فالوور) برای بازه‌های زمانی مشخص در نظر گرفته‌ می‌شود.

هم‌چنین، اگر شما از آن دسته معامله‌گرانی هستید که در کوتاه مدت روی آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید تا بتوانند در بلندمدت با سود خود بیت‌کوین بیش‌تری جمع‌آوری کنند، این شاخص می‌تواند کمک بزرگی باشد زیرا به شما کمک می‌کند عملکرد قیمتی را دنبال کنید. هر پروژه علاوه بر‌ اندازه‌گیری فعالیت‌ها در شبکه اجتماعی، با عملکرد بیت کوین مقایسه کنید.

این وبسایت گزینه‌های دیگری را نیز در اختیار شما قرار‌ می‌دهد که‌ می‌توانید به راحتی آن‌ها را امتحان کنید زیرا رایگان هستند.

2. مساری (Messari)

مساری اطلاعات جامعی در مورد دنیای ارزهای دیجیتال ارائه‌ می‌دهد و به شما کمک‌ می‌کند تا سکه‌های ارزشمندی را که در بین هزاران سکه در بازار پنهان شده‌اند، به سبد سرمایه‌گذاری خود شناسایی اضافه کنید. در هر سه نسخه این وبسایت،‌ می‌توانید لیست‌های نظارتی و لیستی از سکه‌های مورد نظر خود را ایجاد و دنبال کنید. هم‌چنین امکان استفاده از نمودارها،‌ اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و نمایشگر در هر سه نسخه وجود دارد.

در صفحه نمایشگر،‌ می‌توانید سکه‌ها را بر اساس انواع، ROI و آمار دسته‌بندی کنید. در قسمت Classifications می‌توانید نوع سکه‌های قابل توجه مانند دارایی‌های DeFi، سکه‌های پایدار، سکه‌های مبادله‌ای و غیره را تعیین کنید. در بخش بازگشت سرمایه (ROI) می‌توانید بهترین و بدترین عملکرد بازار در روز، هفته و سال گذشته را مشاهده کنید.

به عنوان مثال، اگر‌ می‌خواهید روی سکه‌هایی با ارزش بازار کوچک سرمایه‌گذاری کنید،‌ می‌توانید در تنظیمات صفحه نمایشگر مشخص کنید که این پلتفرم هیچ سکه‌ای با ارزش بازار بیش از 10 میلیون دلار به شما نشان ندهد. البته برخی از گزینه‌های صفحه نمایشگر پیشرفته تنها در نسخه‌های حرفه‌ای و پیشرفته این پلتفرم در دسترس کاربران است.

علاوه بر این، با جستجوی جداگانه هر سکه،‌ می‌توانید به اطلاعات بی شماری در مورد تاریخچه، اطلاعات بازار، نرخ رشد سکه، اخبار و سایر جزئیات سکه دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز آن را به لیست تماشای خود اضافه کنید.

این پلتفرم در تلاش برای کاهش حجم Wash trading نیز موفق بوده است. Wash Trading یک دستکاری بازار متقلبانه است که در آن بازیگران بزرگ اقدام به خرید و فروش فوری و مکرر مقادیر زیاد‌ می‌کنند تا به طور مصنوعی حجم و حجم معاملات بازار را افزایش دهند. مساری به منظور کاهش حجم مبادلات شستشو فهرستی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال تهیه کرده و حجم معاملات هر یک از این صرافی‌ها را به صورت جداگانه اعلام‌ می‌کند.

3. گلس نود (Glassnode)

گلس نود را می‌توان پیشرو در ارائه اطلاعات زنجیره‌ای درباره شاخص‌های بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت‌کوین و اتریوم دانست. برخی از داده‌های مفید زنجیره‌ای این پلتفرم شامل آدرس‌های فعال، اطلاعات بازار مشتقات، داده‌های مبادله، کارمزد تراکنش، فعالیت ماینر و بسیاری موارد دیگر است.

برای مثال، از آنجایی که بسیاری از معامله‌گران دارایی‌های خود را برای خرید و فروش به صرافی‌های ارزهای دیجیتال منتقل می‌کنند، دانستن حجم معاملات صرافی‌ها و مقایسه آن‌ها با جریان‌های ورودی به صرافی‌ها در 24 ساعت یا چند روز گذشته می‌تواند بسیار سودمند باشد. هم‌چنین، اگر می‌خواهید یک نمای کلی از آنچه در اکوسیستم معاملات ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، دریافت کنید، می‌توانید تعداد آدرس‌های فعال جدید در شبکه بیت‌کوین یا اتریوم را بررسی کنید. در تصویر زیر چهار نمودار از اطلاعات زنجیره‌ای بیت کوین را در طول 2 سال گذشته مشاهده‌ می‌کنید که شامل تعداد آدرس‌های فعال، تعداد آدرس‌های جدید، تعداد تراکنش‌ها و کل حجم انتقال شده است.

دسترسی به بسیاری از داده‌های این پلتفرم رایگان است. با این حال، اگر نیاز به دسترسی به اطلاعات دقیق‌تر در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر (مثلاً 10 دقیقه) دارید، می‌توانید نسخه پیشرفته را با قیمت 30 دلار و نسخه حرفه‌ای آن را با قیمت 800 دلار دریافت کنید، اگر چه دوباره به نظر می‌رسد نسخه حرفه‌ای برای مؤسسات و سرمایه‌گذاری بیش‌تر مناسب‌تر است.

در قسمت «Glassnode Studio» می‌توانید به آدرس‌های جدید، آدرس‌های فعال، آدرس‌هایی با مقدار مشخصی دارایی، نرخ هش، سختی استخراج، درآمد ماینرها، کارمزد تراکنش‌ها و سایر اطلاعات مربوط به هر زنجیره دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این، در تب «مقایسه» در قسمت «استودیو گلس نود»،‌ می‌توانید دو‌ اندازه از دو دارایی مختلف را با هم مقایسه کنید. تب Insights شما را به دنیایی از اخبار، یادداشت‌ها، تحلیل‌ها و گزارش‌ها‌ می‌برد. به طور خاص، بخش اخبار هفتگی زنجیره‌ای با عنوان "The week on chain" مورد توجه و استفاده بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی است که از داده‌های زنجیره‌ای برای تصمیم‌گیری‌های تجاری خود استفاده‌ می‌کنند.

4. اسکیو (Skew)

Skew در میان بسیاری از معامله‌گران تا حدودی ناشناخته است، اما کاربردهای بسیاری برای صندوق‌های تامینی و مدیریت دارایی و هم‌چنین معاملات خارج از بورس (OTC) دارد. اگر به ابزارهای خاص ارز دیجیتال مانند قراردادهای آتی و اختیار معامله نیز علاقه دارید، Skew می‌تواند ابزار خوبی باشد. علاوه بر این، در این پلتفرم به نمودارهای جذاب برای بازار معاملات روزانه اتر و بیت کوین دسترسی خواهید داشت که شامل دفترچه سفارش، حجم داده و اسپردهای پیشنهادی برای صرافی‌های مختلف است.

به عنوان مثال، اگر در صرافی‌هایی مانند Bybit یا OKEx معامله‌ می‌کنید و‌ می‌خواهید اطلاعاتی در مورد نقدینگی، حجم معاملات 24 ساعته، حجم معاملات امروز نسبت به روزهای دیگر، تعداد و مبلغ قراردادهای مشتقه و موارد دیگر کسب کنید. Skew می‌تواند به شما کمک کند. در تصویر زیر سه نمودار را مشاهده‌ می‌کنید که به ترتیب از سمت راست حجم معاملات روزانه، میزان قراردادهای آتی بیت کوین و حجم 24 ساعته قراردادهای آتی بیت کوین در صرافی‌های مختلف را نشان‌ می‌دهد.

متأسفانه بیش‌تر اطلاعات این پلتفرم فقط برای کاربرانی در دسترس است که حساب خود را به سطح پیشرفته ارتقا داده‌اند. با این حال، کاربرد این پلتفرم برای معامله‌گران حرفه‌ای به قدری زیاد است که باید در بین بهترین ابزارهای تحلیل بازار گنجانده شود.

5. سانتیمنت (Santiment)

Sentiment هم‌چنین ابزاری برای تجزیه و تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال است و بر اساس داده‌های بازار فرصت‌هایی را در اختیار شما قرار‌ می‌دهد. این ابزار اساسا داده‌های استخراج شده از شبکه‌های اجتماعی و داده‌های مربوط به توسعه زنجیره‌ای را برای بیش از 900 پروژه ترکیب‌ می‌کند و به روشی ساده و قابل فهم در اختیار شما قرار‌ می‌دهد.

این بخش پایگاه داده مجموعه‌ای از داده‌ها مانند تاریخچه تیم پشتیبانی و مبنای اقتصادی سکه برای پروژه‌های ارز دیجیتال است. اطلاعات موجود در این پلت فرم توسط گروهی از کارشناسان تأیید‌ می‌شود. علاوه بر این، ابزارهای مختلفی نیز برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات در اختیار شما قرار‌ می‌گیرد. هدف نهایی Sentiment تمرکززدایی هر چه بیش‌تر اطلاعات بدون کاهش کیفیت آن‌هاست. این اطلاعات شامل نمودارها، گزارش‌ها، تجزیه و تحلیل و دسته بندی سکه‌ها است.

داده‌های این پلتفرم از منابع مختلف اطلاعاتی به دست آمده است. ارزیابی احساسات عمومی بازار، فعالیت کاربران در شبکه‌های بلاک چین مختلف مانند فعالیت نهنگ‌ها یا حجم معاملات و در نهایت، سایر منابع اطلاعاتی مانند تجزیه و تحلیل عرضه اولیه سکه (ICO)، وضعیت قانون‌گذاری پروژه، ساختار اقتصادی پروژه و بسیاری موارد دیگر که در نتیجه آن احساس فراهم‌ می‌کند، گنجانده شده است.

دسترسی به بسیاری از داده‌های این وبسایت نیز مستلزم پرداخت هزینه است. اما نکته جالب در مورد این پلتفرم، انتشار توکن ویژه‌ای از سوی Sentiment به نام «SAN» (SAN) است که‌ می‌توانید از آن برای دسترسی به این داده‌ها و برخی خدمات ویژه این پلتفرم استفاده کنید. هم‌چنین، اگر به جمع آوری داده‌های این شبکه کمک کنید،‌ می‌توانید توکن‌های Sun را به عنوان پاداش دریافت کنید. در حال حاضر این توکن در رتبه 771 بازار قرار دارد و با قیمت (ارز دیجیتال) 4847 تومان معامله‌ می‌شود.

علاوه بر این، یکی دیگر از گزینه‌های جذاب این پلتفرم «Santrends» است که به کاربران این امکان را‌ می‌دهد تا با جستجوی کلمات و عبارات مختلف، مشاهده کنند که هر کلمه چند بار تکرار‌ می‌شود.

6. کوین گیکو (Coingecko)

کوین گیکو ابزاری مشابه Coin Market Cap است و قیمت فعلی ارزهای دیجیتال مختلف را به شما نشان‌ می‌دهد. با این حال، مزایای منحصر به فرد کوین گیکو نسبت به CoinMarketCap نیز این وبسایت را به یکی از پربازدیدترین و پر استفاده‌‌ترین پلتفرم‌ها برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. ابزارهای مختلف ارائه شده توسط کوین گیکو‌ می‌تواند کمک خوبی برای یافتن پروژه‌های سودآور در هرج و مرج بازار باشد.

این پلتفرم دارای دسته‌بندی‌های گسترده‌ای برای دسته‌بندی داده‌های بازار در بیش از 6000 دارایی دیجیتال است و با نظارت دقیق بر نحوه گسترش بازار و اطلاعات زنجیره‌ای مختلف، داغ‌‌ترین اخبار و اطلاعات را در مورد جدیدترین توکن‌ها در اختیار کاربران قرار‌ می‌دهد. هم‌چنین ارزش بازار، حجم معاملات، استیبل کوین و ابزار مشتق از جمله فیلترهایی هستند که‌ می‌توانید لیست شخصی سکه‌های مورد نظر خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کنید. یکی از گزینه‌های جالب برای مشاهده سکه‌ها قسمت "حرکات بزرگ" است که سکه‌هایی را با بیش‌ترین پمپ و شدیدترین تخلیه نشان‌ می‌دهد. پمپ به معنای افزایش شدید و دامپ به معنای کاهش شدید قیمت است.

در صفحه اول این وبسایت می‌توانید اطلاعاتی در مورد 100 سکه برتر بازار مشاهده کنید. هم‌چنین در بالای هر صفحه‌ می‌توانید تعداد سکه‌ها و مبادلاتی که این پلتفرم پوشش‌ می‌دهد را مشاهده کنید. در زمان نگارش این مقاله، کوین گیکو اطلاعاتی در مورد 6288 سکه و 435 صرافی ارائه‌ می‌دهد. در این قسمت علاوه بر ارزش کل بازار، میزان تسلط بیت کوین و حجم تراکنش‌ها،‌ می‌توانید قیمت گاز (کارمزد اتریوم) را نیز مشاهده کنید که بر حسب Gwei محاسبه‌ می‌شود و تراکم فعلی شبکه اتریوم را نشان‌ می‌دهد. . یک راه خوب برای تعیین زمان مناسب برای خرید اتر این است که به طور منظم از کوین گیکو بازدید کنید و میزان گاز یا هزینه‌هایی را که باید برای تراکنش‌های اتریوم بپردازید بررسی کنید. در کوین گیکو می‌توانید صرافی‌های مختلفی را مشاهده کنید که بر اساس صرافی‌های معاملاتی روزانه (Spot)، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و مبادلات مشتقه از هم جدا شده‌اند.

CoinGecko نه تنها شما را از اعداد و ارقام بازار به‌روز نگه می‌دارد، بلکه آخرین اخبار را از منابع خبری معتبر، به‌روزترین مقالات تیم‌های توسعه و پروژه‌های ارزهای دیجیتال و هم‌چنین پادکستی در مورد رویدادهای این حوزه ارائه می‌کند. برای دسترسی به این بخش، می‌توانید ماوس را روی برگه اخبار نگه دارید. یکی دیگر از گزینه‌های جذاب در این وبسایت «واژه نامه» است که اصطلاحات کلیدی در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال را در قالب عبارات کوتاه توضیح‌ می‌دهد. برای استفاده از این بخش‌ می‌توانید به تب "یادگیری" در بالای صفحه اول وبسایت مراجعه کنید.

در قسمت «ابزارها» با موارد جالب دیگری نیز روبرو هستیم. در بخش "کسب" می‌توانید محاسبه کنید که با سرمایه‌گذاری هر مقدار از هر سکه در پلتفرم‌های مختلف در بازه‌های زمانی یک ماه، یک سال، پنج سال و ده سال چقدر‌ می‌توانید درآمد کسب کنید. بخش «Stack Sats» محاسبه می‌کند که با خرید مقدار مشخصی ساتوشی در روز، چقدر بیت‌کوین در بلندمدت به دست خواهید آورد. بخش "مقایسه CoinGecko" هم‌چنین اطلاعات جالبی در مورد دو سکه مختلف در کنار هم به شما نشان‌ می‌دهد تا بتوانید دید بهتری از سکه‌های مورد نظر خود برای انتخاب‌های سرمایه‌گذاری داشته باشید. یکی دیگر از ابزارهای جالب این پلتفرم به نام «Halving بیت کوین» تعداد روزها و بلاک‌های باقی مانده تا نصف شدن بیت کوین بعدی را در اختیار شما قرار‌ می‌دهد.

7. کریپتو پنیک (Cryptopanic)

اگر شما نیز زمان زیادی را صرف جستجوی وبسایت‌ها و پیام رسآن‌های مختلف برای یافتن اخبار جدید در زمینه ارزهای دیجیتال‌ می‌کنید، کریپتو پنیک به طور ویژه برای شما طراحی شده است تا در وقت ارزشمند شما صرفه‌جویی کند.

کریپتو پنیک اساسا یک وبسایت خبری با رابط کاربری ساده است که به معامله‌گران و علاقه مندان در فضای ارزهای دیجیتال کمک‌ می‌کند تا از آخرین اخبار روز دنیای دارایی‌های دیجیتال به روز باشند. به خصوص اگر معامله‌گر روزانه بازار باشید، خواندن اخباری که بر روند قیمت تاثیر‌ می‌گذارد قطعا برای شما مفید خواهد بود. این پلتفرم اخبار و مقالات را از سراسر وبسایت‌های خبری معتبر در این زمینه جمع‌آوری‌ می‌کند و شما را از جستجوی مداوم در صفحات مختلف نجات‌ می‌دهد.

فقط با نگاهی اجمالی به کریپتوپنیکس، می‌توانید از بسیاری از اخبار داغ، از وبسایت‌‌های خبری گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، موضوعات پرطرفدار، رویدادها، نظرسنجی‌ها، پروژه‌های نوظهور و خیلی چیزهای دیگر که در حال حاضر در رسانه‌های ارزهای دیجیتال در حال وقوع هستند، مطلع شوید. در صفحه اول این پلتفرم، اخبار جدید را با منبع و در سمت راست، جزئیات خبری را که انتخاب کرده‌اید، از سمت چپ مشاهده‌ می‌کنید.

اگر وارد حساب کاربری خود شده‌اید،‌ می‌توانید به اخباری که سیگنال مثبت یا منفی‌ می‌دهد رای دهید. در این صورت خبر برای دیگران نیز با آرای سبز به عنوان علامت مثبت و صعودی یا قرمز به عنوان علامت منفی و نزولی ثبت‌ می‌شود. هم‌چنین به عنوان کاربر‌ می‌توانید اخبار مهم یا خنده دار را مشخص کنید.

در سمت راست صفحه‌ می‌توانید یک سکه خاص را انتخاب کنید تا فقط اخبار مربوط به آن سکه را ببینید. هم‌چنین‌ می‌توانید مشخص کنید که اخبار سکه مورد نظر شما به پیام رسان مورد علاقه شما ارسال شود. در حال حاضر کریپتو پنیک از پیام رسآن‌های تلگرام، دیسکورد و اسلک پشتیبانی‌ می‌نماید.

8. کوین مارکت کل (Coinmarketcal)

کوین مارکت کل یک تقویم کامل برای ارزهای دیجیتال است. از ابتدای ظهور دارایی‌های دیجیتال، رویدادهای مختلفی رخ داده یا برگزار شده است، در حالی که بسیاری از آن‌ها پوشش خبری دریافت‌ نمی‌کنند. کوین مارکت همه رویدادهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، مانند راه‌‌اندازی سکه‌های جدید و پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین را در یک مکان گرد هم‌ می‌آورد.

جمع‌آوری تمامی رویدادها در این فضا کاری سخت و زمان بر است که توسط یک نفر و حتی یک تیم انجام‌ نمی‌شود. برای این منظور، کوین مارکت تمام اطلاعات خود را از جامعه ارزهای دیجیتال دریافت‌ می‌کند. در واقع به همان‌ اندازه که کاربران از اطلاعات این پلتفرم بهره‌مند‌ می‌شوند، به حفظ و به روز رسانی آن نیز کمک‌ می‌کنند. تأییدکنندگان اطلاعات جدید مدیران وبسایت نیستند، بلکه سایر کاربرانی هستند که در یک سیستم رأی گیری تصمیم‌ می‌گیرند که آیا رویدادها درست یا نادرست هستند. هم‌چنین، افرادی که رویداد جدیدی را ثبت‌ می‌کنند،‌ می‌توانند با بیت کوین از بازدیدکنندگان دیگر پاداش بگیرند.

با استفاده از فیلترهای مختلف، از جمله بازه زمانی خاص، کلمات کلیدی، سکه‌ها، تبادل، نوع رویداد و اولویت دسته،‌ می‌توانید رویدادهای مورد نظر خود را از ده‌ها رویداد آینده انتخاب کنید.

9. کریپتو میسو (Cryptomiso)

این پلتفرم که بیش از 150 ارز دیجیتال را پوشش‌ می‌دهد، فعالیت توسعه دهندگان پروژه را در 3 ماه، 6 ماه، 9 ماه و 1 سال گذشته به شما نشان‌ می‌دهد.

اگر چه این داده‌ها قطعی نیستند، اما‌ می‌توانند به شما در شناسایی سکه‌ها یا توکن‌های کلاهبرداری یا پروژه‌هایی که ارزش واقعی زیادی ندارند کمک کند. به عنوان مثال، اگر یک سکه یا توکن خاص اخیراً به‌روزرسانی نشده است، حتی اگر به هر دلیلی قیمت بازار افزایش یافته باشد، بهتر است احتمال ادامه فعالیت، ارزش ذاتی یا میزان بودجه آن را برای اجرای یک‌ایده در نظر بگیرید. به‌ اندازه کافی قدرتمند است. با این حال، به خاطر داشته باشید که تمام فعالیت‌های توسعه دهندگان به پلتفرم GitHub گزارش‌ نمی‌شود و برخی به روز رسانی‌ها از طریق گزارش‌های خصوصی ارائه‌ می‌شوند.

10. کوین دنس (Coin dance)

کوین دنس بستری برای ارائه آمار و اطلاعات در مورد بیت کوین و بیت کوین کش است و بر اساس همکاری اعضای انجمن است. این پلتفرم تمام معیارهای مربوط به بیت کوین، از استخراج بلوک گرفته تا حجم معاملات را ردیابی‌ می‌کند، و هم‌چنین احساسات بازار را رصد‌ می‌کند. به گفته تیم پشتیبانی این پلتفرم، تکامل و توسعه پروتکل بیت کوین باید بر عهده جامعه بیت کوین باشد. هم‌چنین، آن‌ها معتقدند که همه افراد جامعه بیت کوین بدون توجه به پیشینه فنی، موقعیت اجتماعی یا تعداد سکه‌هایی که دارند، باید در به اشتراک‌گذاری اطلاعات و رشد اکوسیستم این شبکه مشارکت کنند.

در قسمت بالای این وبسایت، اطلاعاتی در مورد حجم، آمار، داده‌های گره شبکه، تصمیمات اولیه شبکه، اطلاعات مربوط به استخراج بلوک و منابعی خواهید یافت که به کاربران کمک‌ می‌کند تا در مورد شبکه بیت کوین اطلاعات بیش‌تری کسب کنند.

بیش‌تر اطلاعاتی که در این قسمت‌ها در اختیار شما قرار‌ می‌گیرد حاصل همکاری اعضای شبکه است. در بخش حجم، نمودارهای حجم معاملات هر هفته توسط اعضای جامعه بیت کوین و بر اساس داده‌های بازارهای همتا به همتا LocalBitcoins، Paxful و Bisq به روز‌ می‌شوند. در بخش‌های بعدی، جزئیات دقیقی در مورد‌ اندازه بلوک‌های استخراج‌شده، گره‌ها و به‌روزرسانی‌های آن‌ها، جستجوهای Google برای بیت‌کوین، داده‌های جمعیتی و دسته‌های اعضای جامعه و موارد دیگر به شما ارائه می‌شود.

کلام آخر

در تجارت هیچ عاملی‌ نمی‌تواند جای سخت‌کوشی و دقت را بگیرد و در این مرحله هیچ چیز جایگزین تحقیقات شخصی و هوش انسانی‌ نمی‌شود. با این حال، منابع و ابزارهای مختلفی که به عنوان یک معامله‌گر استفاده‌ می‌کنید، به شما کمک‌ می‌کند تا فرآیند شناسایی اهداف و تصمیم گیری در بازار را با سهولت بیش‌تری طی کنید و در نهایت سود بیش‌تری کسب کنید. در این بین، بهترین رویکرد این است که استراتژی‌ها و ابزارها را در عمل امتحان کنید تا مشخص کنید کدام ابزار‌ می‌تواند بر اساس اهداف و نیازهای شما بیش‌ترین کمک را به شما کند.

هنگامی که ابزار مورد علاقه خود را پیدا کردید، فرصت را از دست ندهید و یک روال ثابت برای استفاده از ابزارهای مورد نیاز خود اتخاذ کنید. با تلاش و پیگیری مستمر، به زودی شاهد پیشرفت‌هایی در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود خواهید بود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.