whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش سیگنال گیری فارکس

1401/11/29 ساعت 08:58


سیگنال های فارکس هشدارهای معاملات آنلاین هستند که آخرین اطلاعات بازار را در مورد فرصت های معاملاتی در جفت ارزهای خارجی اصلی ارائه می دهند. برای اموزش نحوه سیگنال گیری فارکس ابتدا باید با تعریف و چگونگی عملکرد سیگنال فارکس و همچنین انواع استراتژی های فارکس شناخت داشته باشید که در ادامه به این مطالب می پردازیم.

پیش از هر چیز باید به خدمات استثنایی پرشین الیت در حوزه ارز دیجیتال اشاره کنیم. در این سایت می‌توانید به رصد قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای بپردازید. همچنین در صورت نیاز به خرید تتر اقدام فرمایید و یا برای دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز در بهترین گروه ارز دیجیتال عضو شوید.

سیگنال های فارکس چیست؟

سیگنال فارکس شاخصی است که از یک عامل یا ترکیبی از عوامل بدست می‌آید که  زمان بهینه را برای خرید یا فروش یک جفت ارز پیشنهاد می‌کند. یک مثال می تواند یک سیگنال نشانگر فنی مانند یک متقاطع میانگین متحرک باشد که می تواند نقطه معکوس روند را نشان دهد و ممکن است موقعیت خلاف روند را نشان دهد.

معامله گران با پیشینه تحلیل تکنیکال معمولاً از تعدادی سیگنال فارکس در معاملات خود استفاده می کنند . یکی از مزیت‌های مهم معاملات سیگنال این است که شما از شر معامله‌های احساسی خلاص می‌شوید، که ممکن است در صورت برقراری تماس بد در بازار، شما را با مشکل مواجه کند.

اکثر معامله گران متمایل به فنی و  سیستم های معاملاتی خودکار  از سیگنال های معاملاتی  به دست آمده از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند . این به آنها اجازه می دهد تا به طور عینی تعیین کنند  که چه زمانی باید در موقعیت های ارزی قرار بگیرند یا از آن خارج شوند  و تنها بر اساس مشاهداتی مانند اقدام قیمت یا حجم معاملات باشند.

استفاده از سیگنال‌ها در معاملات خود می‌تواند نتایج معاملاتی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، چه از سیگنال‌های خود استفاده کنید یا به یک ارائه‌دهنده سیگنال فارکس با سابقه اثبات شده تکیه کنید.

نحوه استفاده از سیگنال های فارکس 

یکی از اساسی ترین سیگنال های فارکس که توسط معامله گران استفاده می شود شامل مناطقی در نمودار قیمت است که خریداران و فروشندگان تمایل به همگرایی دارند . این  سطوح در صورتی که کمتر از قیمت فعلی بازار باشند. به عنوان سطوح حمایت و  اگر بالاتر از سطح بازار باشند سطوح مقاومت شناخته می شوند.

معامله گران ممکن است از این مناطق به خوبی تعریف شده برای قرار دادن سفارشات محدود خرید قبل از سطوح حمایتی و فروش سفارشات محدود قبل از سطوح مقاومت به عنوان بخشی از برنامه های معاملاتی خود استفاده کنند. آنها همچنین ممکن است دستورات توقف ضرر خود را زیر سطح حمایت و بالاتر از سطح مقاومت قرار دهند.

واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD)

واگرایی میانگین متحرک همگرایی یک شاخص بازار است که واگرایی را از قیمت بازار جدا می کند، یا واگرایی منظم را نشان می دهد که نشان دهنده افت قیمت است یا واگرایی پنهان که نشان دهنده ادامه روند فعلی است. شما MACD را به صورت دو نمودار خطی می خوانید که به قیمت و واگرایی اشاره می کند.

میانگین متحرک (MA)

سایر شاخص های فنی بر اساس قیمت عبارتند از  میانگین متحرک  (Mas) هنگامی که یک میانگین متحرک کوتاه مدت  از بالاتر یا پایین تر از میانگین بلندمدت عبور می کند، سیگنال معاملاتی محبوبی ایجاد می کند. اگر MA کوتاه مدت از MA بلندمدت عبور کند، متقاطع سیگنال خرید تولید می کند. اگر کوتاه مدت از MA بلند مدت عبور کند، سیگنال فروش تولید می شود.

نحوه استفاده از سیگنال های فارکس 

باندهای بولینگر (BB)

باندهای بولینگر توسط جان بولینگر برای نشان دادن میانگین متحرک در وسط مسیرهای صعودی و نزولی آن میانگین ایجاد شدند. این اندیکاتور می تواند باز شود، که نشان دهنده یک بازار صعودی است، یا خطوط می توانند فشرده شوند، که نشان دهنده یک بازار نزولی است. اگر باندها توسط حرکت قیمت فعلی رد شوند، این یک ورود احتمالی به بازار است. در همین حال، شکست از یک روند فعلی می تواند نشان دهنده یک معامله احتمالی باشد.

نشانگر حرکت جهت دار (DMI)

شاخص دیگر، نشانگر حرکت جهت دار (DMI)، می تواند برای  درک این که آیا قیمت ها در یک جهت خاص روند دارند  یا نه، و همچنین در صورت وجود، قدرت روند مفید است.

نوسانات تاریخی 

محاسبه نوسانات تاریخی می‌تواند به شما کمک کند  تا ریسک‌های مربوط به انجام معامله را بر اساس اقدام قیمت گذشته ارزیابی کنید ، که همچنین می‌تواند به شما ایده دهد که چه نوع اندازه موقعیتی را باید بر اساس موزون ریسک اتخاذ کنید. نوسانات تاریخی بالاتر نشان دهنده خطر بیشتر است.

اسیلاتورها

اسیلاتورها شاخص های فنی هستند که اغلب در تحلیل تکنیکال برای تعیین شرایط بازار بیش از حد خرید و فروش بیش از حد استفاده می شوند. یکی از محبوب ترین شاخص های فنی از این نوع که می تواند برای تولید سیگنال های فارکس استفاده شود، شاخص قدرت نسبی (RSI) است.

شاخص قدرت نسبی (RSI)

RSI یک  اندیکاتور مومنتوم محدود است  که محدوده ای بین 0 تا 100 دارد و می تواند نشان دهد که احتمال معکوس شدن روند در زمانی که به قلمرو شدید حرکت می کند، وجود دارد.

هنگامی که اندیکاتور RSI بالای سطح 80 بیش از حد خرید شده باشد، می توان یک معکوس در یک بازار در حال افزایش را نشان داد، در حالی که یک معکوس در یک بازار در حال نزول می تواند با شرایط فروش بیش از حد زمانی که شاخص به زیر 20 می رسد نشان دهد. واگرایی بین قیمت و RSI زمانی که اندیکاتور  است  . در قلمرو شدید بالای 80 یا زیر 20 سیگنال معکوس بازار حتی قوی تری می دهد.

از کجا می توان سیگنال های فارکس را دریافت کرد؟

یکی از ساده‌ترین راه‌های دریافت سیگنال‌های فارکس از  طریق  ارائه‌دهنده سیگنال از طریق نرم‌افزاری  است که بازار فارکس را برای فرصت‌های معاملاتی اسکن می‌کند یا می‌تواند شرکتی باشد که سیگنال‌های معاملاتی را به مشتریان خود، اغلب از طریق پیام‌های متنی، کانال سیگنال ارز دیجیتال تلگرام، واتس‌اپ، ایمیل ارائه می‌کند. یا اطلاعیه های پلت فرم آنلاین. بسیاری از  شرکت های کارگزاری آنلاین  نیز سیگنال های معاملاتی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

علاوه بر این، اغلب می توانید شاخص هایی را به نمودارهای سهامی که در حال بررسی هستید اضافه کنید. همانطور که یک سهم را بررسی می کنید، می توانید شاخصی را که می خواهید با حرکت سهام مقایسه کنید، انتخاب کنید. علاوه بر این، اغلب می توانید نشانگرها را برای مقایسه حرکات آنها روی هم قرار دهید.

مهم نیست سیگنال‌ ارز دیجیتال هایی که دنبال می‌کنید چگونه تولید می‌شوند، یا اگر فقط روی معاملات فارکس متمرکز هستید بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در یک ارائه‌دهنده سیگنال این است که یکی را پیدا کنید. که سودآورترین سیگنال ارز دیجیتال را در یک بازه زمانی معین می دهد.

از کجا می توان سیگنال های فارکس را دریافت کرد

برای استفاده از یک ارائه دهنده سیگنال، معمولاً فقط سفارشات را به صورت دستی بر اساس آنچه ارائه دهنده سیگنال به شما پیشنهاد می دهد وارد می کنید. برخی از ارائه‌دهندگان می‌توانند  به‌طور خودکار سفارش‌های سیگنال را برای شما وارد کنند ، که می‌تواند از دور شدن بازار از شما بین زمانی که سیگنال ارسال می‌شود تا زمانی که به تجارت روی آن می‌روید، جلوگیری می‌کند.

ارائه دهنده سیگنال خود را انتخاب کنید

ارائه دهنده سیگنال مناسب می تواند بر پتانسیل سود شما تأثیر بگذارد و بر تصمیم گیری بلندمدت شما تأثیر بگذارد. با در نظر گرفتن نیازها، بودجه، سبک معامله و تحمل ریسک، از بین این توصیه ها عاقلانه انتخاب کنید. 

هرچه بیشتر از این سیگنال ها استفاده کنید، بهتر می توانید حرکت در بازار، زمان خرید، زمان فروش و زمان نگهداری را پیش بینی کنید. هرچه شاخص های بیشتری را بررسی کنید، تصمیمات شما آگاهانه تر خواهد بود. زمانی که اطلاعات قابل اعتماد و متنوعی دارید، ایجاد یک استراتژی آسان است.

سیگنال های رایگان فارکس چگونه هستند؟

یگنال‌های رایگان فارکس معمولاً پیام‌های کوتاهی هستند که حاوی اطلاعاتی هستند که می‌توانند شما را در تصمیم‌گیری‌های تجاری راهنمایی کنند. آنها می توانند بر اساس تحلیل تکنیکی یا بنیادی یا سایر اشکال تحلیل باشند. سیگنال های معاملاتی اخبار فارکس سیگنال هایی را بر اساس رویدادهایی در اخبار ارائه می دهند که می توانند بر بازارها تأثیر بگذارند. سیگنال های تحلیل تکنیکال فارکس سیگنال هایی برای کمک به شناسایی فرصت های معاملاتی بر اساس تحلیل تکنیکال ارائه می کنند.

سیگنال های معاملاتی خودکار در مقابل سیگنال های تجاری عادی  

دانستن تفاوت بین سیگنال های معاملاتی خودکار و سیگنال های معاملاتی معمولی مهم است. 
تفاوت بین سیگنال های معاملاتی خودکار و سیگنال های معاملاتی معمولی در این است که سیگنال های خودکار معاملات را برای شما انجام می دهند. ارائه دهنده همچنین پس از اتمام معامله به شما اطلاع می دهد. 

به طور خلاصه، سیگنال های معاملاتی هم مزایا و هم معایبی دارند:

 مزایا 

راهی برای یادگیری تجزیه و تحلیل. 

معاملات انجام شده را مشاهده خواهید کرد، تجزیه و تحلیلی که بر معاملات و نتیجه آنها تأثیر گذاشت. در حین یادگیری، سود کسب کنید. شما می توانید در حالی که در مورد تجزیه و تحلیل و نحوه تجارت یاد می گیرید درآمد کسب کنید فقط در صورت نیاز تجارت کنید. این برای معامله گران نوسان و دیگرانی که همیشه بازار را تماشا نمی کنند یا نمی توانند تماشا کنند ایده آل است. ایجاد اعتماد به نفس. معاملات شما بر اساس اطلاعات محکم است. احساسات را از معاملات خود حذف کنید. احساسات شما بر معاملات شما تاثیری نخواهد داشت. معاملات شما فقط بر اساس فرمول های ریاضی است. 

معایب به راحتی تنبل می شوید و فقط به سیگنال ها تکیه می کنید. از آنجا که معاملات و تجزیه و تحلیل برای آنها انجام می شود، معامله گران ممکن است از تجزیه و تحلیل بازارها دست بکشند و خودشان به دنبال فرصت ها بگردند. به نوبه خود، یادگیری تجارت را متوقف می‌کنند، که خطرناک است. سیگنال‌ها همیشه قابل اعتماد نیستند. سیگنال‌های فنی و اساسی گاهی اوقات ممکن است اشتباه باشند. ممکن است سیگنال ها با استراتژی شما مناسب نباشند. بیشتر اوقات، شما باید استراتژی خود را با ارائه دهنده تنظیم کنید، نه برعکس. ممکن است گران باشد. 

چگونه بهترین سیگنال های فارکس را پیدا کنیم

چگونه بهترین سیگنال های فارکس را پیدا کنیم؟ 

میزان سودی که می کنید یا ضررهایی که در طول معاملات فارکس متحمل می شوید به سیستم سیگنال های فارکس بستگی دارد. کیفیت عالی سیگنال های فارکس برای به دست آوردن سود قابل توجه از طریق معاملات فارکس بسیار مهم است. برای کار با سیگنال فارکس به هیچ مهارتی نیاز نیست، اما وقتی نوبت به انتخاب بهترین سیگنال فارکس می‌رسد، معامله‌گر باید تمام مهارت‌های خود را برای بررسی کیفیت سیستم سیگنال فارکس بکار بگیرد. 

سیگنال فارکس را بر اساس عوامل زیر بررسی کنید:

 1. منطقه زمانی 

 منطقه زمانی ارائه دهنده خدمات را بررسی کنید. منطقه زمانی سیگنال‌های فارکس باید با منطقه زمانی معامله‌گر مطابقت داشته باشد تا سیگنال‌های معاملاتی بتوانند در ساعات مناسب وارد شوند. 

2. مقایسه کنید

حتی اگر ارائه‌دهنده خدمات کنونی سیگنال‌های فارکس را دوست دارید، جستجوی سایر ارائه‌دهندگان خدمات در صنعت همیشه یک حرکت محتاطانه است. خدمات را مقایسه کنید و یکی را انتخاب کنید که کاملاً با سبک تجارت شما مطابقت دارد.

3. سابقه 

هنگام ارزیابی سابقه ارائه دهنده خدمات سیگنال های فارکس بسیار مراقب باشید. سابقه کار اطلاعات دقیقی را در مورد عملکرد سیگنال فارکس نشان می دهد. برای یافتن بهترین سیگنال فارکس، تنها سوابقی را در نظر بگیرید که توسط اشخاص ثالث قابل اعتماد تأیید شده اند.

 4. تجزیه و تحلیل کامل 

ارائه دهندگان خدمات سیگنال فارکس کم تلاش را نادیده بگیرید و کل بسته خدمات را انتخاب کنید. شما باید از ماهیت کاری خدمات سیگنال فارکس کاملا آگاه باشید. بنابراین، ارائه دهنده خدمات را مجبور کنید تا تجزیه و تحلیل دقیق بازار و همچنین نمودارهای بازار را به شما ارائه دهد. 

5. روی سبک و الزامات معاملاتی خود تمرکز کنید.

 باید اطمینان حاصل کنید که سیگنال فارکس نیازها و سبک معاملاتی شما را برآورده می کند. سیگنال‌های فارکس با طیف گسترده‌ای از سبک‌های معاملاتی مانند شکست‌های درون روزی، معاملات بلندمدت و کوتاه‌مدت و موارد دیگر ارائه می‌شوند. سودآوری را اولویت اصلی خود قرار دهید و بهترین سیگنال‌های فارکس را انتخاب کنید که متناسب با سبک معاملاتی شما باشد

6. خدمات اضافی  

بررسی خدمات اضافی ارائه دهنده خدمات سیگنال فارکس را از دست ندهید. این خدمات معمولاً در راستای آموزش یا تجارت اجتماعی هستند. اگر سیگنال فارکس از کیفیت عالی برخوردار باشد، خدمات اضافی تجارت را حتی سودآورتر خواهد کرد.

نتیجه گیری 

طبیعی است که بخواهیم با کمترین تلاش و هزینه بتوانیم به نتایج خوبی در معاملات دست یابیم. مردم همچنین ترجیح می دهند از اشتباهات خود اجتناب کنند و در عوض بر افکار و نظرات دیگران تکیه کنند. بسیاری از معامله گران مبتدی به دنبال دستیابی به سود در بازار در سریع ترین زمان و بدون زحمت هستند. به همین دلیل است که بسیاری از معامله‌گران عضویت در گروه ارز دیجیتال پرشین الیت را برای دريافت سیگنال های معتبر از جمله سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس ترجیح می دهند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.