whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نوسان ‌گیری چیست و چه تفاوتی با معامله روزانه دارد؟

1400/10/15 ساعت 02:05


بسیاری از معامله گران تازه کار، زمانی که تازه تصمیم دارند شروع به ترید کنند نمی‌داننند کدام سبک معامله را انتخاب کنید. این افراد غالبا در انتخاب بین دو سبک معامله روزانه (Day Trading) و نوسان گیری (Swing Trading) به یک دوراهی دشوار می‌رسند. اگر شما نیز این مشکل را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در ادامه تفاوت‌های اصلی معاملات روزانه و  نوسان گیری را بررسی می‌کنیم و خواهیم دید که کدام یک برای شما مناسب تر است.

نوسان گیری در مقابل معامله روزانه، کدام یک را انتخاب کنیم؟

قبل از شروع معامله، ابتدا باید تعیین کنید که چقدر می‌خواهید فعال باشید. این یکی از سوالات اساسی است که به هموار کردن راه پیش رو کمک می‌کند. مسئولیت‌های فعلی شما چیست و چقدر زمان در اختیار دارید؟ هرگاه کاملا مطمئن بودید که می‌خواهید به صورت روزانه معامله کنید یا اینکه تمایل دارید معاملات خود را برای  روزها باز نگه دارید بدانید که بین دو سبک نوسان گیری و معامله روزانه، موفق به انتخاب شده اید. در نهایت در این انتخاب، همه چیز به بازه‌های زمانی، سطوح تخصص تکنیکال و البته انتخاب شخصی شما بستگی خواهد داشت.

image

انتخاب بین دو سبک نوسان گیری و معامله گری روزانه وابسته به سبک زندگی تریدر است

هدف نهایی، هم برای معامله‌گران روزانه و هم برای نوسان گیر‌ها، کسب سود است. پس از این نظر، هیچ تفاوتی وجود ندارد. چیزهایی که تفاوت را ایجاد می‌کنند دوره‌های نگهداری معاملات و در نتیجه ابزارهای تکنیکال مورد استفاده هستند. انتخاب یکی از این دو سبک به نحوه برنامه ریزی شما برای پیشرفت بستگی دارد. هیچ نسخه واحدی وجود ندارد که بتوان برای همه معامله گران پیچید. اینکه هر تریدر کدام سبک را انتخاب می‌کند تا حد زیادی یک تصمیم شخصی است.

آنچه در مورد نوسان گیری باید بدانید

ü    نوسان گیری یا همان سوینگ تریدینگ، یکی از محبوب‌ترین سبک‌های معاملات ارزهای دیجیتال و دیگر بازارهای مالی است و استراتژی‌های زیادی در این سبک ایجاد شده است.

ü    این سبک برای معامله گرانی مناسب است که می‌خواهند به طور فعال، ترید کنند اما در عین حال دوست دارند مشاغل روزانه خود را نیز حفظ کنند.

ü    زیبایی نوسان گیری در شکل‌پذیری آن و نحوه تناسب آن با استراتژی‌های اکثر معامله‌گران است.

ü    برخلاف معاملات روزانه، نوسان گیری یک کار فشرده نیست و تنها معامله گران را ملزم می‌کند که هر روز(یا هر چند روز یک بار) ساعت معدودی را به تحلیل تکنیکال یا بنیادی مشغول باشند.

ü    نوسان گیر‌ها،معامله‌گرانی هستند که ترید در بازه‌های زمانی میان مدت را انتخاب می‌کنند. منظور از این بازه‌های زمانی می‌تواند نمودار H4 یا نمودار روزانه باشد.

ü    نوسان گیرها بر طبق بازه‌های زمانی انتخابی‌ خود موقعیت‌های خرید و فروش را شناسایی می‌کنند. این بدان معناست که یک نوسان گیر، نگران نوسانات کوتاه مدتِ دارایی ها نیست، به ارزش گذاری بلندمدت دارایی‌ها نیز علاقه ای ندارند. هدف کلی نوسان گیر‌ها کسب درآمد از اوج‌ها و قعرهای موجود در نمودار قیمت دارایی‌ها است.

image

نوسان گیرها نسبت به تریدرهای روزانه، زمان کمتری را پای چارت هستند

ü    به طور معمول، در نوسان گیری نقاط ورود با استفاده از مجموعه ای از شاخص‌های تکنیکال انتخاب می‌شوند. این شاخص‌ها می‌توانند میانگین‌های متحرک، MACD، باندهای بولینگر و یا  موارد مشابه دیگر  باشند.  

ü    نکته جالب در مورد نوسان گیری این است که عناصر معاملات روزانه را استفاده و آنها را با هم ترکیب می‌کند

ü    و سپس از صبر و شکیبایی تریدر برای رسیدن به سودآوری بهره مند می‌شود.

ü    در نهایت، از آنجایی که پوزیشن‌های باز ارز دیجیتال بیش از یک روز نگه داشته می‌شوند، نوسان گیری جزو معامله‌گری بنیادی قرار میگیرد.

ü    همچنین، نوسان گیری سبکی است که هم برای معامله گران تکنیکال(چارتیست ها)و هم برای معامله گران بنیادی، جذاب است تریدر‌های بنیادی برای ورود به معاملات، به اخبار متکی هستند. دوره زمانی که یک تریدر بنیادی، موقعیت معاملاتی خود را حفظ می‌کند مستقیماً تحت تاثیر رویدادهای خبری است. این رویدادها ممکن است سبب آغاز یک روند یا نشان دهنده پایان آن باشند.

ü     از آنجایی که نوسان گیری نیازی به نگاه کردن مداومِ معامله گر به نمودارهای معاملاتی ندارد، در بین بسیاری از تریدرهای کریپتو  محبوبیت زیادی دارد.

آنچه  در مورد معامله روزانه باید بدانید

ü    معاملات روزانه، همانطور که از نام آن مشخص است به معنی انجام چندین معامله به صورت روزانه است.

ü    طبق قانون الگوی معامله‌گر روزانه (PDT) که توسط سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی    (FINRA)  ایجاد شده است، سرمایه‌گذارانی که حداقل چهار معامله «رفت و برگشت» را در مدت پنج روز انجام دهند، معامله‌گران روزانه محسوب می‌شوند (این تعریف برای بازار سهام است اما برای سایر بازارها نیز کم و بیش صادق است)

ü    معامله گران روزانه به دنبال کسب سود از اختلاف قیمت‌ها هستند. آنها ممکن است بر اساس دلایل تکنیکال، بنیادی یا کمی‌، موقعیت‌های معاملاتی را بگیرند.

image

ترید روزانه نسبت به سوینگ تریدینگ به سطح بالاتری از تحلیل تکنیکال نیاز دارد

ü    معامله گران روزانه در بازارهای مالیِ مختلف حضور وجود دارند و آنچه در همه آنها مشترک است این است که معمولاً موقعیت خود را برای شب حفظ نمی‌کنند.

مقایسه نوسان گیری و معامله روزانه

شباهت‌ها:

هر دو نیاز به درک کافی از تحلیل تکنیکال دارند

اگر مایلید روی درک کامل ابزارهای تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری کنید و از آنها به بهترین نحو برای کسب سودهای بزرگ استفاده کنید، ممکن است در نظر بگیرید که یک نوسان گیر باشید.

 با این حال، در نهایت باید در استفاده از این ابزارها واقعاً خوب باشید. معامله گران روزانه نیز باید با سیستم‌ها و نرم افزارهای تحلیل تکنیکالِ چارت، بسیار خوب کار کنند زیرا در واقع، تریدرهای روزانه حتی بیشتر از نوسان گیرها با چارت کار دارند.

هر دو دارای پتانسیل سودآوری بالایی دارند

معاملات روزانه به طور کلی سود بیشتری از نوسان گیری دارند این به ویژه در مورد حساب‌های کوچک، بیشتر صادق است. با این حال، کارشناسان در این زمینه اختلاف نظر دارند زیرا بسیاری معتقدند که نوسان گیری در تایم فریم‌های بالا نسبت به ترید روزانه، پتانسیل بیشتری برای سود آوری دارد.

 تفاوت‌ها:

سطح ریسک متفاوت

جنبه دیگری که باید در نظر گرفت این است که معاملات روزانه معمولاً شامل کار با مارجین، یعنی سرمایه وام گرفته شده هستند. معامله مارجین به معامله گران روزانه امکان می‌دهد تا سود خود را به حداکثر برسانند. البته معاملات مارجین در صورت اشتباه بودن استراتژی‌ها، می‌توانند به سرعت یک تریدر روزانه را در معرض خطر قرار دهند. نوسان گیری در مقایسه با معاملات روزانه،  ریسک کمتری دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که نوسان گیری، کاملاً بدون ریسک است. در واقع، اگر به اندازه کافی مراقب نباشید، در ترید نوسانی  نیز فضای زیادی برای زیان کردن وجود دارد.

image

ترید روزانه برای افراد تازه کار می‌تواند پر ریسک تر از نوسان گیری باشد

زمان لازم برای معامله

باید میزانِ زمانی را که می‌خواهید برای فعالیت‌های معاملاتی خود اختصاص دهید در نظر بگیرید. معامله روزانه معمولاً یک تلاش تمام وقت است، زیرا باید هر روز برای مدت زمان زیادی در حال مطالعه نمودارها و مدیریت معاملات باشید. اما نوسان گیری با صرف زمان بسیار کمتری، قابل انجام است. نوسان گیری شامل خرید یا فروش دارایی‌ها و نگهداری آنها برای چند روز تا چند هفته است.

 نوسان گیرها می‌دانند که یک معامله ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا به بازدهی برسد. برخلاف معامله‌گران روزانه، نوسان گیر‌ها معمولاً به دنبال این نیستند که ترید را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنند. نوسان گیری به عنوان یک تلاش پاره وقت، کاملاً قابل مدیریت است. شما مجبور نیستید آن را به صورت تمام وقت انجام دهید. 

نیاز به سطح تخصص و امکانات متفاوت

مبتدی‌ها معمولاً در نوسان گیری، بسیار بهتر از معاملات روزانه هستند. این موضوع به این دلیل است که دومی‌، شما را در رقابت مستقیم با سرمایه گذاران عمده ای قرار می‌دهد که از فناوری و نرم افزارهای پیشرفته استفاده می‌کنند تا در بازی خود باقی بمانند. با این حال، نوسان گیری به چیزی بیش از یک کامپیوتر اولیه و نرم افزارهای رایگان نیاز ندارد.

نیاز به سرمایه متفاوت

می‌توانید نوسان گیری را با مقدار کمی ‌سرمایه شروع کنید، در حالی که یک معامله گر روزانه به سرمایه بیشتری نیاز دارد. طبق قانون PDT، معامله گران روزانه در بازار سهام باید حداقل 25000 دلار را در هر روزی که قصد معامله دارند در حساب خود نگه دارند ( و قبل از شروع معاملات در روز باید این حد را رعایت کنند)  تا معامله گر روزانه محسوب شوند. اما برای نوسان گیر‌ها نیاز به چنین حجمی ‌از پول نیست.

 

image

نوسان گیری به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد

نیاز به مهارت و تمرکز متفاوت

هنگامی‌که معاملات روزانه را با نوسان گیری مقایسه می‌کنید، باید میزان مهارت مورد نیاز هر کدام را نیز  بدانید. معامله روزانه، معمولاً یک فعالیت سریع است. برای موفقیت در آن باید سریع تصمیم بگیرید. یه علاوه این سبک ترید به تصمیم گیری‌های بیشتری نیاز دارد. اگر دوست دارید هر از چند گاهی، استراحت کنید و با سرعتی آرام کار کنید، باید به جای معاملۀ روزانه، نوسان گیری را انتخاب کنید.

همانطور که می‌دانید اگر آمادگی نداشته باشید، معامله روزانه می‌تواند یک تجربه استرس زا برای شما باشد. شما باید مراقب حرکات بازار در زمان وقوع آنها باشید، چیزهای زیادی ممکن است موجودی شما را به خطر بیندازد. پس همانطور که گفتیم اگر ترجیح می‌دهید در محیط‌های نسبتاً آرام و با سختی کمتر کار کنید، نوسان گیری گزینه بهتری برای شما است.

ویژگی‌های رفتاری مورد نیاز برای معامله روزانه

ü    شما آماده مطالعه روندهای به روز و انجام اقدامات لازم با سرعت بالا هستید.

ü    هیچ روزی برای شما کسل کننده نیست و هر دقیقه به دنبال افزایش آدرنالین هستید.

ü    شما کوشا، منظم و با اراده هستید.

ü    شما به راحتی در مورد موضوعات،  استرس نمی‌گیرید و مهمتر از همه، می‌توانید استرس خود را به خوبی مدیریت کنید.

ü    شما خطرات مرتبط با زیان‌های عمده و بدهی ها را درک می‌کنید، به‌ویژه اگر با مارجین معامله می‌کنید.

ü    شما دانش و تخصص لازم برای به دست آوردن سودهای خیره کننده را دارید که مشخصه معاملات روزانه است.

ü    شما آماده اید تا با انجام معاملات کوچک روزانه به سودهای کوچک برسید.

image

خصوصیات رفتاری مورد نیاز نوسان گیری، متفاوت از آن چیزی است که در ترید روزانه مورد نیاز است

ویژگی‌های رفتاری مورد نیاز برای نوسان گیری

ü    شما آماده هستید که از چند هفته تا چند ماه برای مطالعه حرکات بازار صبر کنید.

ü    شما در حال حاضر وارد یک شغل تمام وقت شده اید و زمان زیادی برای فعالیت‌های معاملاتی ندارید.

ü    زل زدن به چارت را دوست ندارید و نمی‌خواهید هر لحظه مانند یک نوزاد از چارت مراقبت کنید.

ü    شما می‌خواهید یک زندگی کم استرس با ریسک کمتر در مقایسه با معاملات روزانه داشته باشید.

ü    شما نمی‌خواهید تنها به کسب درآمد در معاملات تکیه کنید.

ü    شما سرمایه زیادی برای سرمایه گذاری ندارید.

ü    شما هنوز سطوح پیشرفته ای از دانش تکنیکال برای ترید ندارید.

4 استراتژی برتر نوسان گیری برای معامله گران ارزهای دیجیتال

همانطور که در بالا ذکر شد نوسان گیری یک سبک است با این حال، چندین استراتژی وجود دارد که معامله گران هنگام اجرای این سبک معاملاتی از آنها استفاده می‌کنند. سبک معاملاتی خط مشی کلی یک تریدر را مشخص می‌کند اما استراتژی، دستورالعمل‌های واضحی برای نحوه ورود و خروج‌ها، مدیریت ریسک و... هستند. 4 استراتژیِ برتر که نوسان گیر‌های بازار کریپتو از آنها استفاده می‌کنند به شرح زیر هستند:

1. استراتژی نوسان گیری در بازارهای رِنج

در اجرای این استراتژی، یک معامله گر ابتدا باید وضعیت بازار را بداند. در 30 درصد مواقع، بازارهای کریپتو دارای روند هستند و در یک روند صعودی یا نزولیِ تعریف شده حرکت می‌کنند. اکثر اوقات (70 درصد)، قیمت‌های کریپتو در حال تثبیت هستند، یعنی در حالت محدوده یا درجا زدن قرار دارند.

نوسان گیرها می‌توانند از این بازار متلاطم برای کسب سود استفاده کنند. یک نوسان گیر در کنار استفاده از اندیکاتورهای معاملاتی مختلف مانند مومنتوم، RSI، MACD یا Stochastic، که روی نمودار 4HR یا روزانه کار می‌کنند، باید مناطق مقاومت و حمایت را نیز علامت گذاری کند.

 

image

در سبک ترید نوسان گیری، استراتژی های معاملاتی زیادی توسعه یافته است

پس از علامت گذاری سطوح، هر زمان که سیگنال خرید توسط اندیکاتورهای بالا صادر شد، تریدر می‌تواند خرید کند و زمانی که سیگنال فروش ایجاد شد از معاملات خود خارج شود.

شکستن سطوح حمایت و مقاومت در این استراتژی به طور موثر به این معنی است که بازار رنج به پایان رسیده است. در این حالت، معامله گران باید از ابزارهای دیگری برای انتخاب موقعیت‌های نوسانی استفاده کنند یا منتظر بمانند تا دوباره بازار نوسانی شود.

2. استراتژی نوسان گیری در الگوهای قیمتی

همانطور که قبلاً ذکر شد، دارایی‌های رمزنگاری می‌توانند در یک چارچوب قیمتی رنج یا روند دار حرکت کنند. این حرکت‌های قیمتی غالبا الگو‌هایی می‌سازند که می‌توان در حین تشکیل، بعد از تشکیل و یا در ادغام و ابطال آنها ترید کرد. برای مثال فرض کنید قیمت‌ BTC/USD در یک محدوده افقی واضح در حال تثبیت است تا پس از یک اصلاح نزولی، حرکت صعودی سابق خود را از سر بگیرد و یک مقاومت را بشکند.

نوسان گیرها با مراجعه به شاخص‌های تکنیکال خود می‌توانند موقعیت‌هایی را در این محدوده نوسانی، برای ترید پیدا کنند یا اینکه صبر کنند تا تثبیت، تبدیل به روند شود. مثلا فرض کنید تثبیت به شکل یک مثلث یا گوه در حال وقوع است و از هر طرفی که مثلث شکست و بازار حرکت کرد نوسان گیر‌ها می‌توانند بر اساس شکست الگو وارد ترید شوند و سود کنند.

image

در نوسان گیری ارز دیجیتال و سایر بازارهای مالی، استفاده از الگوهای چارتی بسیار رایج است

چندین الگو وجود دارد که در بازه‌های زمانی مختلف شکل می‌گیرد و نوسان گیرها می‌توانند از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال، الگوی Double bottom پس از یک دوره طولانی فروش، به این معناست که نوسان گیرها می‌توانند با بهبود قیمت‌ها خرید کنند. برعکس آن، الگوی Double tap است که اغلب، پایان یک رالی صعودی را نشان می‌دهد و فرصتی برای معامله گرانِ فروشنده است. یک نوسان گیر با بررسی الگوهای بازگشتی و الگوهای ادامه دهنده روند، باید همیشه قدرت برگشت را در یک روند صعودی یا نزولی بررسی کند.

هرچه الگو قوی تر باشد، احتمال اصلاح بیشتر است. در تعیین قدرت الگوها یک نوسان گیر می‌تواند از چندین اندیکاتور تکنیکال استفاده کند از جمله RSI با Stochastic در عین حال، یک معامله‌گر می‌تواند از حجم معاملات نیز استفاده کند.  الگو‌های قیمتی قوی تر که با افزایش حجم معاملات تکمیل می‌شوند بیش از میانگین‌های قیمتیِ اخیر،  شانس معکوس کردن روند‌ها را دارند.

3. استراتژی نوسان گیری بر پایه میانگین‌های متحرک

میانگین متحرک یک شاخص تکنیکال رایج در معاملات ارزهای دیجیتال است. بسته به نوع میانگین‌های متحرک انتخاب شده، این میانگین‌ها می‌توانند در مورد نقاط ورود و خروج از موقعیت‌های معاملاتی، تریدر را راهنمایی کنند.

زمانی که نوسان گیر از چندین میانگین متحرک در یک استراتژی متقاطع استفاده می‌کند، این فرد می‌تواند روند‌ها و سیگنال های خرید یا فروش را شناسایی کند. به همین دلیل است که یک نوسان گیر ابتدا باید میانگین متحرکی را انتخاب کند که به بهترین وجه با پلن معاملاتی وی همخوانی داشته باشد.

image

استراتژی‌های زیادی بر پایه استفاده از میانگین های متحرک در سبک سوینگ تریدینگ وجود دارند

 

 معمولاً از میانگین متحرک 20 دوره ای برای نوسان گیریِ کوتاه مدت استفاده می‌شود. با این حال، اغلب نوسان گیر‌ها  از میانگینِ متحرک 50 و 100 دوره ای استفاده می‌کنند. MA 50 در شناسایی روند، مفید خواهد بود در حالی که MA 100 برای مکان یابی حمایت و مقاومت‌های وابسته به روند، استفاده بیشتری دارد.برای نوسان گیری محافظه کارانه تر، میانگین متحرک 250 دوره ای مناسب است زیرا تغییرات قیمت را در یک سال کامل پوشش می‌دهد. در  هر سال 250 روز معاملاتی وجود دارد. میانگین متحرک 250 دوره ای  برای نمودار روزانه مناسب است.

4. استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال با باندهای بولینگر

شاخص باندهای بولینگر ابزار رایجی است که در تمام بازه‌های زمانی برای شناسایی روند قابل استفاده است.

یک اندیکاتورِ معمولی باند بولینگر دارای سه خط است؛ خط وسط، میانگین متحرک 20 دوره ای است در حالی که خطوط پایین و بالا یک انحراف استاندارد N دوره ای از نوار میانی هستند. به طور کلی، یک اندیکاتور پیش فرضِ باند بولینگر، شامل یک میانگین متحرک 20 دوره ای با 2 انحراف استاندارد از خط وسط است.

 

یک نوسان گیر می‌تواند از باند بولینگر برای شناسایی نقاط ورود و خروجی‌ها استفاده کند. معمولاً، زمانی که قیمت‌ها، باند بولینگرِ پایین‌تر را لمس می‌کنند یا یک کندل خرید کامل در زیر این باند بسته می‌شود، معامله‌گر می‌تواند اقدام به خرید کند و زمانی که قیمت‌ها باند بولینگر بالایی را لمس کرد از معاملات خود خارج شود سطوح توقف ضرر نیز بسته به ریسک مجاز معامله گر، متفاوت خواهند بود و می‌تواند به صورت تهاجمی ‌یا بسیار محافظه کارانه باشند.

image

باندهای بولینگر یک اندیکاتور پر کاربرد برای نوسان گیری

 

10 قانون برتر نوسان گیری ارزهای دیجیتال

حالا شما این استراتژی‌های رایج را می‌دانید، پس چه چیزی شما را راهنمایی می‌کند تا منحرف نشوید و تحت تاثیر احساسات، رفتار نکنید؟ برای جلوگیری از این موارد، باید قوانینی داشته باشید. مهمترین و رایج ترین قوانین برای نوسان گیرهایی که طبق استراتژی، ترید می‌کنند به شرح زیر هستند:

1)  لازم نیست به زور برای خود سیگنال خرید یا فروش بسازید، در نوسان گیری سیگنالهای ورود و خروج کاملا واضح هستند.

2)  روندهای بازار، نسبی هستند و روندها به تایم فریم ها  وابسته هستند. ممکن است بازار  در نمودار 1HR نزولی باشد اما در نمودار هفتگی بسیار صعودی باشد. بنابراین، با دقت، انتخاب کنید و مطمئن شوید که در بازه زمانی بالاتر با روند تایم بالاتر هماهنگ می‌شوید.

3)  بازار، بر پایه حافظه قیمتی خود رفتار می‌کند بنابراین، یک نوسان گیر باید همیشه هنگام ترسیم الگوها، سعی کند تحلیل تکنیکال خود را با گذشته بازار همگام سازی کند.

4)  یاد بگیرید که استرس معاملات را کنترل کنید و به طور حرفه ای با احساسات خود مقابله کنید.

5)  اولین بازگشت‌ها  را در اوج‌های جدید بخرید و اولین ریتریس‌ها را در پایین ترین قیمت‌های جدید بفروشید.

6)  خرید در حمایت‌ها و فروش در مقاومت‌ها را  درست انجام دهید تا در هنگام معامله استرس نگیرید.

7)  به نظر دیگران اعتماد نکنید: پول شما در خطر است نه پول آنها. از رفتار‌ها و ذهنیت‌های گله ای پرهیز کنید و خودتان به تنهایی تحلیل کنید.

8)  زمان را به اندازه قیمت، به صورت کارآمد مدیریت کنید. بنابراین مدت زمان نگهداری موقعیت های معاملاتی خود را تخمین بزنید.

9)  در معاملات عمده، تلاقی وجود دارد. هنگامی‌که چندین اندیکاتور سیگنال مشابهی را ارائه می‌دهند،  احتمال داد که یکی از بهترین فرصت‌های معاملاتی در حال شکل گیری باشد.

10) تهدید را با فرصت اشتباه نگیرید. ابتدا، عملکرد قیمت و مکانیک بازار را درک کنید. این به شما امکان می‌دهد یک استراتژی را به درستی اجرا کنید.

image

قوانین برتر نوسان گیریِ ارز دیجیتال

 

خرید سیگنال ارز دیجیتال و خرید اندیکاتور ترید برای نوسان گیری کریپتو

همانطور که در متن بالا و در بخش استراتژی‌های نوسان گیری بیان کردیم استفاده از اندیکاتور‌ها در این سبک معاملاتی بسیار رایج است پس باید بهترین اندیکاتور‌ها را برای خود گلچین کنید. سایت پرشین الیت یک منبع معتبر برای خرید اندیکاتور ترید و خرید سیگنال ارز دیجیتال است. پس توصیه می‌شود مانند بسیاری دیگر از هموطنان از خدمات این سایت برتر به نفع خود بهره بگیرید.

کلام آخر

در نهایت، هنگامی‌که معاملات روزانه را با نوسان گیری مقایسه می‌کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع معامله گری می‌خواهید باشید. تصمیم با شماست اگر آماده هستید که همه چیز را رها کنید و روی بازارها تمرکز کنید، می‌توانید یک معامله گر روزانه باشید. اگر ترید را به عنوان شغل تمام وقت خود نمی‌بینید، نوسان‌ گیری را در نظر بگیرید و  نحوه محافظت از خود را یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که انتخاب معامله‌گری روزانه یا معامله‌گری نوسانی کاملاً به ترجیحات شخصی، سبک زندگی، سطح تخصص و مجموعه مهارت‌هایی که دارید بستگی دارد. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.