whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

شاخص فلیپنینگ Flippening

1401/06/21 ساعت 06:59


یکی از رایج ترین روش‌هایی که با کمک آن می‌توان خیلی راحت‌تر در مورد وضعیت هر کوین تصمیم گرفت، پیش ‌بینی کردن در بازار ارز دیجیتال است. البته دقت داشته باشید در این خصوص تنها تکنیکال و تحلیل‌های فاندمنتال کافی نیستند و باید از برخی شاخص‌ها مانند شاخص فلیپنینگ Flippening نیز بهره بگیرید تا پیش بینی دقیق‌تری داشته باشید. این شاخص به طور معمول می‌تواند میزان پیشرفت بیت کوین و اتریوم را در برابر همدیگر قرار دهد.

فلیپنینگ در سال 2017 به شکل محاوره‌ای میان کاربران حوزه کریپتو شکل گرفته و اصطلاح آن در زبان فارسی به معنای جا به جا شدن یا چرخش است. در بازار کریپتو نیز یعنی سبقت ارزش اتریوم از ارزش بیت کوین که بیانگر لحظه فرضی در آینده بوده و گمان زده می‌شود اتریوم به یکی از با ارزش‌ ترین دارایی‌های دیجیتال در بازار کریپتو تبدیل خواهد شد. در ادامه مقاله همراه ما بمانید تا به شکل جامع‌تری به بررسی این موضوع بپردازیم که شاخص فلیپنینگ چیست، چه کاربردی دارد و آن را بر چه پارامترهایی می‌سنجند. 

معرفی شاخص فلیپنینگ Flippening

توجه داشته باشید که ارزش بازار ارزهای دیجیتال مختلف، با حاصل ضرب قیمت فعلی آن‌ها در تعداد کوین‌های در حال گردش مشخص خواهد شد. در حال حاضر با توجه به بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت که بیت کوین از لحاظ ارزش بازار توانسته جایگاه اول و اتریوم نیز جایگاه دوم را از آن خود کند.

جالب است بدانید رمز ارز بیت کوین از سال 2009 که به وجود آمده تا به امروز هیچ رقیب جدی برای کسب رتبه اول بازار کریپتو نداشته و روز به روز پیشرفت‌های بیشتری به دست آورده است. تا سال 2017 نیز بیش از 86.74 درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین بوده است. البته در سال 2022 این میزان حدود 42 درصد کاهش یافت.

شبکه اتریوم نیز توانسته با فراهم کردن یک بستر عالی جهت اجرای انواع قراردادهای هوشمند، از هزاران برنامه متنوع در شبکه خود میزبانی نماید. کاربردی بودن این شبکه جهت اجرای برنامه‌هایی که به صورت غیر متمرکز هستند و ساخت پلتفرم‌های دیفای بر بستر این نوع شبکه، موجب خواهد شد تا هر روز ارزش بازار رمز ارز اتریوم بیشتر شود.

طی چندین سال اخیر ارز دیجیتال اتریوم توانسته موفقیت‌های زیادی را به دست آورد. از این رو می‌توان آن را به عنوان رقیبی جدی برای بیت کوین در نظر گرفت. همچنین با توجه به شاخص فلیپنینگ Flippening می‌توان گفت که احتمال پیشی گرفتن آن از بیت کوین نیز به شکل قابل توجهی وجود دارد. 

طی چندین سال اخیر ارز دیجیتال اتریوم توانسته موفقیت‌های زیادی را به دست آورد. از این رو می‌توان آن را به عنوان رقیبی جدی برای بیت کوین در نظر گرفت. همچنین با توجه به شاخص فلیپنینگ Flippening می‌توان گفت که احتمال پیشی گرفتن آن از بیت کوین نیز به شکل قابل توجهی وجود دارد. 


دقت داشته باشید با حل مشکلات مقیاس ‌پذیری اتریوم و بهره برداری از آن، فرصت‌های سرمایه ‌گذاری بسیار عالی و متنوع‌تری در این شبکه به وجود خواهد آمد. تمام این قابلیت‌ها موجب می‌شود تا سلطه بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال به مرور زمان کاهش یابد و اتریوم بتواند رقیبی جدی برای نشستن در رتبه اول شود.

شاخص فلیپنینگ Flippening با در نظر داشتن موارد ذکر شده و جمع ‌آوری دیتاهای متنوع، درصدی را به عنوان احتمال جایگزین شدن ارز اتریوم در جایگاه اول از لحاظ ارزش بازار، بیان می‌نماید. این موضوع به معنای افزایش قدرت و ارزش اتریوم در برابر بیت کوین است.

شاخص فلیپنینگ مشخص می‌کند که چه زمانی می‌توان گفت که دیگر ارز دیجیتال بیت کوین معیار سنجش ارزش یا قیمت دیگر رمز ارزها نبوده و بازار کریپتو راه خود را از اولین رمزارز دنیا جدا کرده است. برای کسب آگاهی بیشتر در مورد این رمز ارزهای محبوب پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت حتما اقدام به عضویت در پرمیوم تریدینگ نمایید و در آن جا خیلی راحت تازه ترین اخبار روز جهان را دنبال کنید.

مهم ترین کاربردهای شاخص فلیپنینگ 

به طور معمول امروزه از شاخص فلیپنینگ Flippening جهت پیش‌ بینی خارج شدن بازار از حاکمیت بیت کوین بهره می‌گیرند. اعداد موجود در این شاخص به‌ صورت درصدی بیان‌ شده و هر چقدر درصد اندیکاتور فلیپنیگ به 100 نزدیک‌تر باشد، احتمال جایگزین شدن ارز دیجیتال اتریوم با بیت کوین بیشتر خواهد شد.

معمولا زمانی‌ که این موضوع رخ دهد، سرمایه‌ گذاران دیگر به بیت کوین مانند یک سرمایه گذاری با ریسک پایین نسبت به سایر رمز ارزها نمی‌نگرند. در نتیجه همین امر موجب خواهد شد که بازار کریپتو نسبت به حال حاضر خود مسیر منطقی‌تری داشته باشد و هر بار ریزش این ارز محبوب، سیر نزولی دیگر رمز‌ ارزها را به دنبال نداشته باشد.

از شاخص فلیپنینگ Flippening می‌توان برای سایر کوین‌ها نیز استفاده کرد. مثلا در سال‌های ابتدایی، فورک بیت کوین از آن جهت مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش استفاده می‌کرد اما امروزه با توجه به سبقت گرفتن جایگاه اتریوم از ارز بیت کوین کش و قابلیت‌های ویژه آن، بیشتر تحلیل‌گران استفاده از شاخص فلیپنینگ را تنها جهت مقایسه کردن بیت کوین و اتریوم استفاده می‌‌نمایند.

پیش‌ بینی کردن بازار‌های مالی بدون بهره گیری از ابزارهای مناسب، کار بسیار پیچیده و سختی است و هیچ فردی نمی‌تواند آینده را به شکل صحیح و دقیق پیش بینی کند. با این که شاخص فلیپنینگ Flippening یکی از بهترین و ایده‌آل ترین ابزار‌ها برای پیش‌ بینی آینده ارزهای دیجیتال مختلف است اما نمی‌توان به طور قطعی صحت کارکرد آن را تأیید کرد.

تا به امروز تحلیل‌های بسیار زیادی در این زمینه انجام شده و اگر پیش بینی‌های انجام شده صحیح باشد، می‌توان گفت که جایگزین شدن اتریوم تغییرات بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد. البته فراموش نکنید که هیچ چیزی به شکل صد در صد نبوده و اگر این امکان هم درست باشد که اتریوم قرار است جایگاه اول را از آن خود کند، زمان زیادی لازم است و چنین تغییری به زودی اتفاق نخواهد افتاد.

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای مقایسه قدرت شبکه‌های اتریوم و بیت کوین وجود دارد که می‌توانید خیلی راحت از آن‌ها استفاده کنید.

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای مقایسه قدرت شبکه‌های اتریوم و بیت کوین وجود دارد که می‌توانید خیلی راحت از آن‌ها استفاده کنید.

نحوه محاسبه شاخص فلیپنینگ 

بهتر است بدانید که قدرت شبکه اتریوم در مقایسه با بیت کوین با استفاده از اندیکاتور فلیپنینگ به نمایش گذاشته خواهد شد. این شاخص در قسمت ارزش بازار حدود 43.2% بوده که نشان می‌دهد در حال حاضر ارزش بازار شبکه اتریوم این اندازه از ارزش بازار بیت کوین است. 

از جمله معیارهای مهم جهت محاسبه شاخص فلیپنینگ Flippening می‌توان میزان جستجو در گوگل، ارزش بازار، تعداد نودهای شبکه، آدرس‌های فعال، مجموع کارمزد تراکنش‌ها، تعداد معاملات و حجم معاملات از نظر ارزش را نام برد.

برای مثال در این شاخص تعداد نودهای شبکه اتریوم تقریبا با 11.259 عدد برابر بوده در صورتی که تعداد نودهای شبکه بیت کوین حدود 11.136 عدد است. این اعداد مشخص می‌کند که اتریوم از بیت کوین جلو زده و عملکرد بهتری دارد.

از این رو اتریوم در سنجش تعداد نودها توسط این شاخص توانسته عدد 101 را کسب نماید. عدد 101 از تقسیم کردن تعداد نود‌های شبکه ارز دیجیتال اتریوم بر تعداد نود‌های شبکه ارز دیجیتال بیت کوین حاصل شده و به طور کلی می‌توان گفت شاخص فلیپنینگ از تقسیم کردن اعدادی که این دو شبکه با یک دیگر مقایسه می‌شوند، به دست خواهد آمد.

مثلا در شاخص جستجوی گوگل، جواب به دست آمده از تقسیم میزان جستجوی کاربران جهت کلمه اتریوم بر تعداد یا همان اندازه جستجوی کاربران برای کلمه بیت کوین، با شاخص فلیپنینگ برابر می‌شود. این شاخص به طور روزانه جهت پارامترهای ذکر شده، به طور دقیق سنجیده می‌شود و کاربران می‌توانند به سادگی نتیجه آن را رصد نمایند.

شاخص فلیپنینگ Flippening در جستجوی گوگل

همان طور که در قبل نیز گفته شد این شاخص معمولا نشان‌ دهنده نسبت سرچ اتریوم به نسبت سرچ بیت کوین در گوگل است. در اواسط سال 2021 این اندازه تا حدود 60 درصد با افزایش همراه بوده و ممکن است همچنان این روند ادامه داشته باشد. شما می‌توانید برای بهره‌مند شدن از فرصت انجام سرمایه گذاری عالی و کاهش ضررهای احتمالی، از کانال سیگنال ارز دیجیتال بهره بگیرید. 

شاخص فلیپنینگ Flippening در حجم مبادلات

این نوع شاخص نیز نشان‌ دهنده حجم معاملات اتریوم به بیت کوین بوده که اهمیت زیادی دارد. با توجه به پژوهش‌های انجام شده می‌توان گفت که حجم معاملات ارز اتریوم در اواسط سال 2021 نسبت به بیت کوین تقریبا 2.5 برابر بوده و عدد این شاخص در حال حاضر یعنی 75 درصد که به معنای کاهش شدید معاملات ارز اتریوم نسبت به بیت کوین است.

شاخص فلیپنینگ Flippening در تعداد تراکنش‌ها

همان طور که از نامش مشخص است، این شاخص تعداد تراکنش‌های اتریوم نسبت به بیت کوین را نشان می‌دهد. در واقع تعداد تراکنش‌های اتریوم در مقایسه با بیت کوین در سال 2021، حدود 7 برابر بیشتر بوده و این عدد شاخص در حال حاضر نزدیک 500 درصد است که نشان می‌دهد تعداد تراکنش‌های اتریوم به طور کلی در حال حاضر 5 برابر از تعداد تراکنش‌های بیت کوین بیشتر است. 

تأثیر فلیپنینگ بر آینده رمز ارزها 

شاخص فلیپنینگ Flippening یک شاخص فوق العاده عالی برای سنجش قدرتمندی اتریوم طبق پارامتر‌های متفاوت در مقابل بیت کوین بوده و کاربران می‌توانند با کمک آن خیلی راحت اطلاعات مفیدی در مورد کاهش سلطه ارز دیجیتال بیت کوین بر بازار و همچنین انتقال دارایی‌ها از اولین رمزارز دنیا به اتریوم، کسب نمایند.

از آن جایی که آینده ارزهای دیجیتال اغلب اوقات نا معلوم است، نمی‌توان به طور قاطعانه گفت که کدام ارز قرار است جایگاه اول را به دست آورد. البته در این زمینه نیز نباید نقش شاخص فلیپنینگ را نادیده گرفت.

وجود چنین شاخص‌هایی در مدت زمانی مشخص و نسبتا بلند، بر روی آینده رمز ارزها تأثیر گذار بوده و همین امر موجب شده توجه افراد زیادی به آن جلب شود. در اصل همین شاخص موجب شد کاربران زیادی به اتریوم روی بیاورند و در نتیجه قیمت آن افزایش یابد. 

به همین دلیل اتریوم به مرور زمان به جایگاهی نزدیک به بیت کوین رسید. پس می‌توان گفت که شاخص Flippening تاثیر بسیار گسترده‌ و مهمی بر روی آینده رمز ارزها دارد و نباید اهمیت ان را تحت شرایط مختلف نادیده گرفت.  

با توجه به نمودار مقایسه ارز اتریوم با بیت کوین در سال 2021 می‌توان گفت که هر دو ارز رشد عالی داشته‌اند اما اتریوم توانسته نسبت به بیت کوین، پیشرفت بیشتری داشته باشد و در جایگاه ممتازتری قرار بگیرد.  

با توجه به نمودار مقایسه ارز اتریوم با بیت کوین در سال 2021 می‌توان گفت که هر دو ارز رشد عالی داشته‌اند اما اتریوم توانسته نسبت به بیت کوین، پیشرفت بیشتری داشته باشد و در جایگاه ممتازتری قرار بگیرد.  

سخن پایانی

در این مقاله مفید به بررسی شاخص فلیپنینگ Flippening پرداختیم و شما را به خوبی با نکات لازم در این زمینه آشنا کردیم. از این رو امیدواریم توانسته باشید استفاده لازم را از موارد ذکر شده برده باشید و پاسخ تمام سوالات‌تان را هم دریافت کرده باشید. همچنین برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌تان نیز توصیه می‌کنیم از صرافی‌های قابل اعتماد نظیر صرافی بایننس بهره بگیرید و بدون آگاهی سراغ هر صرافی نروید. احراز هویت بایننس و ثبت نام در آن اصلا کار دشواری نیست و هر کسی می‌تواند به سادگی با طی کردن چند مرحله ساده، از مزایای بی‌شماری بهره‌مند شود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.