whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

پروژه تیمون

1402/03/02 ساعت 17:29


حدودا ۸ ماه پیش بود که سایت تیمون یا تمون با استفاده از نام یک سایت فروش آنلاین فعالیت خود را آغاز کرد و با وجود دستگیری برخی از مدیران آن، هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. آنچه تیمون خود را با آن معرفی می‌کند فروشگاه آنلاین کر‌ه‌ای است ولی درواقع آنها نام این فروشگاه را برای اهداف کلاهبرداران خود جعل کرده‌اند در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این پروژه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برای دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز به کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت بپیوندید. برای استفاده از امکانات گروه ارز دیجیتال پرشین الیت باید حتما اشتراکی مطابق با اهدافتان را خریداری کیند.

پروژه تیمون چیست؟

با جستجوی نام تیمون در گوگل اولین سایتی که برای شما نمایش داده می‌شود یک سایت فروش اینترنتی کره‌ای مشابه با آمازون است که به فروش محصولات مختلف در سراسر دنیا می‌پردازد.

در ادامه جستجو خود در اواخر صفحه می‌توانید وبسایت تیمون با آدرس دامنه COM را ببنید که البته این سایت دارای دو دامنه مختلف tmon-earning و tmon55 است. با اینکه دامنه دوم در نتایج اولیه جستجو نمایش داده نمی‌شود اما بیشتر افراد تیمون را با همین دامنه می‌شناسند اما نکته حائز اهمیت این است که در هیچ یک از این دامنه‌ها هیچ توضیحی درباره تیم سازنده آن داده نشده است.

همین نکته که تنها چند ماه از راه‌اندازی سایت تیمون گذشته است خود دلیل کافی برای عدم اطمینان به سایت تیمون است. البته باید اشاره کنیم منظورمان از غیرقابل اطمینان بودن مربوط به وبسایت تازه تاسیس است وگرنه سایت اصلی تیمون که از سال ۲۰۱۰ تاسیس شده یک فروشگاه آنلاین است و ربطی به پروژه کلاهبرداری ندارد.

در واقع این تشابه اسمی به علت سواستفاده مدیران آن نام فروشگاه آنلاین تیمون است که متاسفانه باید بگوییم تا حدی موفق بوده‌اند. چون هستند کسانی که سرمایه و زمان با ارزش خود را صرف فعالیت در این سایت دروغی کرده و مورد کلاهبرداری قرار گیرند.

اظهارات تیم تیمون

خلاصه‌ای از اظهار نظر تیم تمون وجود دارد که در آن بیان می‌کنند سایت تمون یک وبسایت الکترونیک در زمینه تجارت است که به شکل‌گیری نحوه خرید آنلاین افراد توسط ارائه خدمات مختلف کمک می‌شود و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات کمیاب و یا ارزشمندی نظیر اشیای کلکسیونی را در وب سایت آنها پیدا کنند.

سایت تیمون در اصل چه می‌کند؟

درابتدا به نظر می‌رسد این وب‌سایت یک سامانه فروش اینترنتی کالاست که در واقع اینکه محصولاتی در آن به فروش می‌رسند صحت دارد اما این تنها ظاهر ماجراست. و در باطن هدف دیگری پشت اقدامات تیم توسعه آن قرار دارد. آنها ادعا دارند که بوسیله دریافت کارمزد، تبلیغات و ترافیک بازاریابی درآمد کسب می‌کنند. همچنین دیگر ادعای مطرح شده این است که وبسایت این امکان را برای کمک به فروشندگان فراهم کرده است تا در فروشگاه آنلاین کالاهای خود را در معرض عموم قرار دهند و در عوض در مقابل، سایت پورسانت خود را دریافت می‌کند. حتی به فروشندگان قول جهانی شدن کسب وکارشان نیز داده می‌شود.

عملکرد پروژه تیمون

پروژه تیمون خود را پشت آوازه سایت فروشگاه اینترنتی اصلی مخفی کرده و از این نام برای جلب نظر افراد استفاده کرده است. وقتی برای ثبت‌نام وارد وب سایت شوید از شما نام کاربری ، رمز عبور و یک شماره تلفن می‌خواهد. این سایت حتی از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند که بنا بر تجربه‌های پیشین باید احتیاط لازم را داشته باشید زیرا وقتی یک وبسایت خارجی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند باید به صحت آن شک کرد.

پس از ورود به سایت بد تکمیل ثبت‌نام شما با توضیحاتی از نحوه عضوگیری و کسب درآمد تیمون روبرو می‌شوید که این مسئله نشان می‌دهد ما به یک پروژه شبیه پروژه‌های هرمی روبرو هستیم که کلاهبرداری است و فقط عده‌ای که در رای هرم هستند برای مدت کوتاهی سود دریافت می‌کنند و افراد زیردست معمولا زیان می‌بینند.

نکته جالب توجه این است که حتی پاداش‌های مستقیم به کاربران اختصاص داده نمی‌شود بلکه برای اینکار کاربر باید به نماینده تیمون تماس بگیرد و برای دریافت پاداش‌های خود درخواست بدهد تا پاداش او را که براساس فعالیت های خود او و اضافه کردن عضو به سیستم است را به آن بدهد.

در واقع حیات یک سیستم هرمی به ادامه‌دار شدن روند عضوگیری اعضای جدید است به همین علت است که به اعضای قبلی به ازای اضافه شدن عضو جدید پاداش می‌دهد. چنین پروژه‌هایی معمولا برای خود هدف تعیین می‌کنند و طبق آن عمل کرده و تا زمان تحقق آن هدف به فعّالیت خود ادامه خواهند داد. بعد از این اتفاق است که تمام پولی که از جیب افراد در آورده‌اند برداشت و ناپدید می‌شوند.

مدل اقتصادی پروژه تیمون

نداشتن مدل اقتصادی برای شرکت‌ هرمی قدیمی مانند گلدکوئست سبب شد تا بساط آن خیلی زود برچیده شود. بنابراین پروژه‌های کلاهبرداری جدید با علم به این موضوع سعی‌ می‌کنند با ارائه یک مدل اقتصادی مانند  خرید و یا فروش کالا در وبسایت خود اعتماد کاربران را به دست آورده و به آنها اینطور القا کنند که کسب درآمد آنها تنها با فعالیت اقتصادی است و نه فرآیند عضوگیری.

این مدل افتصادی این گونه است که کاربر پس از ورود و ثبت‌نام در سایت سفارش‌های فرضی خود را از طریق یک فروشگاه بزرگ ثبت می‌کند و به این وسیله درصد فروش آن محصول بالارفته و تیمون به ازای این افزایش درصد فروش پورسانت دریافت می‌کند و به کاربری که سفارش را ثبت کرده است پاداش خواهد داد.

البته انجام این فعالیت‌ها رایگان نیست و هر فرد باید حداقل ۱۰۰ دلار برای شروع فعالیت پرداخت کند. این واریز نیز باید با ارز دیجیتال تتر باشد. بعد از آن کاربر می‌تواند روزانه در سایت کلاهبردار تیمون سفارش خود را ثبت و پاداش بگیرد.

اگر کاربر روزانه ثبت سفارش نکند می‌تواند با معرفی اعضای جدید به سایت درآمد کسب کند‌ بنابراین فعالیت در این سایت در سطوح مختلفی انجام می‌شود. البته محدودیت تعداد سفارش بسته به سطح کاربری افراد نیز وجود دارد به عنوان مثال کاربر با سطح اول روزانه مجاز است تنها ۳۰ سفارش انجام دهد و در ازای آن نیز ۰‌.۱۴ دلار پاداش خواهد گرفت.

البته که این مقدار پاداش بسیار ناچیز است به همین دلیل کاربران ترغیب می‌شوند به سطوح بالاتر بروند تا درآمد بیشتر کسب کنند. و این قسمتی است که سایت ماهیت هرمی خود را عیان می‌کند. زیرا برای بالابردن سطح کاربری فرد علاوه بر پرداخت هزینه بیشتر باید افراد جدیدی نیز به سایت معرفی کند.

بازتاب کلاهبرداری تیمون در رسانه‌های اجتماعی 

بنابر تحقیقات صورت گرفته به نظر می‌آید بیشتر کاربران آن از کشور رومانی هستند. و حتی می‌توان نتیجه گرفت فعالیت این پروژه از همین کشور آغاز شده است. البته درحال حاضر فعالیت پروژه بسیار گسترش یافته و به کشور ما نیز کشیده شده است.
البته اطلاعات دقیقی درباره اینکه چه شخص و یا اشخاصی این پروژه را راه اندازی کرده‌اند وجود ندارد اما به نظر می‌رسد دامنه این سایت در آمریکا ثبت شده است.

امروزه این پروژه در بسیاری از رسانه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام،  یوتیوب و آپارات در حال تبلیغ شدن است به طوری‌که در یوتیوب فیلم‌های آموزشی نحوه فعالیت در پروژه،  برای مشاهده وجود دارد.

با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد هنوز کاربران نتوانسته‌اند دارایی‌های خود  را از تیمون پس بگیرند و نیروهای پشتیبانی سایت نیز برای مشکل پیش آمده پاسخگو نیستند که این خود می‌تواند نشان‌دهنده برچیده شدن پروژه می‌باشد. در واقع شکایت صورت گرفته از پروژه تیمون سبب شده سرکرده‌های آنها در ایران نیز بازداشت شوند البته برطرف شدن ایم مشکل ممکن است ظاهری باشد بنابراین نیاز است با تحقیقات لازم ریسک از دست رفتن سرمایه خود را از بین ببرید.

کلام آخر

پروژه تیمون، پروژه تازه تاسیس در دنیای ارزهای دیجیتال است که فعالیت آن به واسطه ارائه اقدامات تشویقی برای کاربران پس از ورود اعضای جدید است. در واقع این سایت مقداری از افراد سرمایه می‌گیرد و سپس در عوض به آنها پاداش خواهد داد. بنابراین هرچه فرد تعداد افراد بیشتری به سایت معرفی کند که برای اینکار نیز لازم است سرمایه بیشتر خرج کرده و در عوض پاداش بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. در آخر اضافه می‌کنیم در این مقاله سعی شد اطلاعات جامعی درباره پروژه تیمون در اختیارتان قرار دهیم حالا این بسته به تصمیم شماست که آیا می‌خواهید در یک پروژه کلاهبرداری وارد شوید یا خیر!


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.