whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال NKN

1401/02/10 ساعت 19:07


NKN بر اساس آنچه وایت پیپر رسمی این ارز دیجیتال بیان می کند، در واقع نسل جدیدی از شبکه و زیر ساخت های بلاک چین عمومی است که قابلیت مقیاس پذیری، توانایی انگیزه دادن به کاربران و توانایی تکامل خود را به خوبی ارتقا داده است. این شبکه جدید با بهره‌گیری از روش های دستگاه خودکار یا همان اتوماتای سلولی به فرآیند تمرکززدایی و تکامل شبکه خود می پردازد.

تاکید پلتفرم یا بلاک چین NKN بر روی تمرکز زدایی به شیوه عملیاتی اتریوم و بیت کوین، که بر اساس تمرکز زدایی قدرت محاسباتی است، و همچنین شیوه تمرکز زدایی فایل کوین و IPFS در فضای ذخیره سازی می باشد. این شبکه یک شبکه بسیار کارآمد، غیرمتمرکز، ایمن، متوازن و پرقدرت است که فضای اینترنت را برای سرمایه گذاری، سالم تر و امن تر می سازد. 

با توجه به جدید بودن این بلاک چین در ادامه به بررسی ویژگی های NKN و سرمایه گذاری روی سکه آن می پردازیم.

NKN چیست؟

NKN در ژانویه 2018 توسط استفن ولفرام و ویتفیلد دیفی به بازار عرضه شد. New Kind of Network یک پروتکل منبع باز برای شبکه های نظیر به نظیر مبتنی بر بلاک چین های عمومی است. هدف این پروتکل به اشتراک گذاشتن اتصال به اینترنت و پهنای باند شبکه است. 

پلتفرم NKN دارای نزدیک به 25000 نود یا گره در شبکه خود می باشد. این تعداد بیشتر از نودهای سکه های محبوب و قدیمی بازار، یعنی اتریوم و بیت کوین است. از این رو می‌توان گفت که با توجه به تعداد نودهای خود توانسته به بزرگترین شبکه بلاک چین موجود در دنیا تبدیل شود.

به عبارت دیگر، می توان NKN را  یک بلاک چین عمومی دانست که برای تشویق کاربران اینترنت، از انگیزه های اقتصادی استفاده می کند. این انگیزه های اقتصادی، باعث به اشتراک گذاشتن اتصالات شبکه و استفاده از پهنای باند باقی مانده می‌شود. این بلاک چین قصد دارد به شبکه ای برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز (DApps) تبدیل شود. به این وسیله خواهد توانست اتصال و انتقال داده های نظیر به نظیر را نیز افزایش دهد. 

ارزش ارز دیجیتال NKN تنها در یک ماه در سال 2021، با افزایش بیش از 1300 درصدی همراه بوده است. این بلاک چین ایجاد بیش از 62900 گره اجماع کامل را تنها در یک شب گزارش کرده است. 

 

New Kind of Network

گره چیست و چه نقشی در شبکه دارد؟

برای درک مزیت تعداد بالای گره ها در شبکه NKN باید بدانید آنها چه نقشی در شبکه ایفا می کنند. به زبان ساده، می توان اینگونه بیان کرد که در یک شبکه ارتباطات داده ای، هر چه تعداد گره ها بیشتر باشد، ظرفیت شبکه نیز بیشتر خواهد شد.

علی‌رغم این مزایا، NKN یک پروژه نسبتاً جدید است که تمرکز آن بر روی بازسازی کامل اینترنت می باشد. هدف از این بازسازی این است که بتواند یک اینترنت غیرمتمرکز، باز، ایمن، مشترک و پویا را که متعلق به این جامعه باشد، ایجاد کند. همچنین این پلتفرم در انتظار پیاده سازی اتوماتای سلولی است تا بتواند از آن برای ایده های خلاقانه خود در رابطه با لایه های اصلی بلاک چین استفاده کند.

Cellular Automata چیست؟

برای درک اتوماتای ​​سلولی، یک ماشین حالت با مجموعه ای خاص از گره ها را در نظر بگیرید. هر کدام از این گره ها بر اساس یک قاعده اکثریت محلی عمل کرده و فقط بسته به گره همسایه خود، حالت خود را تغییر می دهد. به این ترتیب، هر گره در شبکه NKN با توجه به وضعیت فعلی همسایگان خود، دائماً در حال به‌روز شدن است.

علاوه بر این، برنامه ریزی شبکه NKN به شکلی است که این کار را به صورت مرحله ای انجام دهد. در ابتدا این شبکه پروسه غیر متمرکز سازی شبکه کلی را از اتصال به برنامه، به پروتکل شبکه تغییر می دهد. پس از آن، شبکه NKN روی بهبود زیرساخت های تکنولوژی بلاک چین تمرکز می کند تا بتواند به یک اجماع منصفانه و کارآمد، دست یابد. به این ترتیب می تواند بدون به خطر انداختن تمرکز زدایی و توازن نود، این مراحل را طی کند. در نهایت شبکه روی افزایش استفاده از منابع شبکه، ایجاد انگیزه برای برای مشارکت کاربران و ساخت و توسعه یک شبکه مبتنی بر جامعه تمرکز خواهد کرد. 

 

طرز کار New Kind of Network

نحوه عملکرد New Kind of Network

همانطور که قبلاً ذکر شد، الگوریتم اجماع NKN مبتنی بر اتوماتای سلولی، به عنوان شاخه جدیدی از دانش، و همچنین مدل آیزینگ است. با استفاده از مدل آیزینگ، یک قاعده اکثریت محلی ساده نیز می‌تواند حتی با کمی تکرار، منجر به همگرایی در یک سطح از سیستم شود. هدف از طراحی این شبکه، سنجش اعداد اختیاری گره‌های اجماع متوازن یا هم تراز است.

NKN همچنین بابت استفاده از یک برنامه آدرس دهی جهانی مبتنی بر راهنمای عمومی، برای فعال سازی ارتباطات نظیر به نظیر بدون دخالت سرور های متمرکز نیز شناخته می شود. علاوه بر این، مسیر یابی کلی بسته ها بر اساس جدول هش توزیع شده Chord، که معمولاً به عنوان DHT شناخته می شود، بوده و  آدرس هر NKN را به یک موقعیت قابل تایید و تصادفی در خود حلقه Chord DHT ترسیم می کند.

پلتفرم NKN تمام این کارها را به کمک مجموعه‌ای از چند پروتکل اختصاصی شامل یک بلاک چین، کیف پول غیرمتمرکز و همچنین سیستم های دسترسی به داده ها انجام می دهد. شایان ذکر است که New Kind of Network از زمانی که به بازار عرضه شد، به سرعت توسعه و گسترش یافته است. گفته ها حاکی از آن است که این شبکه به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های جهان، در 71 کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این پلتفرم در حال حاضر میزبان بیش از 73000 گره فعال است. 

به عنوان یکی از مهمترین مزایای پلتفرم NKN می توان به سطح بالای شفافیت در پروتکل آن اشاره کرد. همچنین نیاز به سرورهای متمرکز را از بین می برد و تمام واسطه های معاملات را حذف می کند. به این ترتیب، میزان قابل توجهی از پیچیدگی و هزینه معاملات را کاهش می دهد.

 

توکن بومی پلتفرم New Kind of Network

توکن NKN 

NKN توکن بومی این پلتفرم نیز هست و می تواند برای مقاصد مختلفی در خود شبکه به کار گرفته شود. علاوه بر این، بر اساس یکی از گزارش های وب سایت CoinMarketCap، برخی از موارد استفاده NKN شامل D-chat (یک برنامه پیام رسانی امن)، nShell  (دسترسی ایمن به ترمینال از راه دور)، Edge Computing (قراردادبا China Mobile) و همچنین سیستم تحویل محتوا (قرارداد با غول ویدیویی چینی iQIYI ) می باشد.

سرمایه گذاری در NKN

با توجه به رشد ارزش NKN، این پلتفرم توانسته رتبه و جایگاه مناسبی را در رتبه بندی وب سایت معتبر CoinMarketCap به دست آورد. پیرو مطالبی که در این مقاله بیان شد، و همچنین بر طبق آنچه که از عملکرد این پلتفرم در گذشته شاهد بودیم و برنامه هایی که برای آینده نزدیک ارائه داده است، به نظر می رسد که NKN می تواند یک سرمایه گذاری پر سود برای آینده باشد. با این حال این بر عهده شماست که با توجه به شرایط خود و گزینه‌هایی که پیش روی خود دارید، درباره سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال تصمیم بگیرید.

با توجه به تحلیل های انجام شده توسط کارشناسان این حوزه، انتظار می رود اگر همین امروز NKN را خریداری کنید، پس از گذشت پنج سال، حدود 464.8+ درصد بازدهی داشته باشید. به این ترتیب، سرمایه گذاری صد دلاری شما در سال 2021، در سال 2026 نزدیک به 564.8 دلار آمریکا خواهد بود.

در حال حاضر، NKN در تمام صرافی‌های بزرگ و معتبر ارز دیجیتال در دسترس است. پس از تکمیل تحقیقات خود و مشورت با متخصصان و افراد با تجربه در این زمینه می‌توانید این سکه را از صرافی‌های معتبری مانند Binance، Upbit، Huobi Global، Mandala Exchange و Bitget تهیه کنید.

 

رشد و گسترش سریع New Kind of Network

کلام آخر

بازار ارزهای رمزنگاری شده یک بازار بسیار بی ثبات بوده و نوسان بسیار زیادی دارد. بنابراین، اگر قصد سرمایه گذاری روی این پلتفرم را دارید، در نظر داشته باشید که مانند هر ارز دیگری در بازار کریپتو، NKN نیز ریسک های خاص خود را دارد. تنها زمانی نسبت به سرمایه گذاری روی این سکه کریپتویی اقدام کنید که توانایی پذیرفتن ریسک و ضررهای احتمالی آن را داشته باشید


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.