whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تفاوت شت کوین با میم کوین

1401/02/28 ساعت 03:22


ارز دیجیتال شت کوین چیست؟

شت کوین ها نوعی ارز دیجیتال هستند که هیچ محصولی ندارند و تنها هدف آنها کلاهبرداری است. شت کوین ها فاقد وایت پیپر می باشند و هیچ اطلاعاتی درباره سازندگان، برنامه های آنها و هدف از ساخت ارز دیجیتال ارائه نمی شود. هر فردی می تواند با صرف یک ساعت زمان، یک ارز توکن ایجاد کند. شت کوین ها، کوین های بی پایه و اساسی هستند که بخش اعظم سهام (تعداد توکن های موجود) آنها، متعلق به سازندگان آنهاست.

در حال حاضر، در صرافی های معتبر دنیا، 9000 ارز دیجیتال وجود دارند. نزدیک به 70 درصد این ارزهای دیجیتال هیچ محصول معتبر یا هدفی را عرضه نکرده اند. پس لیست شدن یک ارز در یک صرافی معتبر هم  نمی تواند دلیل معتبر بودن آن باشد. پیش از خرید هر ارز دیجیتالی باید حدود یک ساعت وقت بگذارید تا در مورد اعتبار آن تحقیق کنید. حتی اگر ارز در یک صرافی معتبر ارائه شده باشد، ابتدا باید اعتبار آن را بررسی کنید و سپس برای خرید آن تصمیم بگیرید. 350000 ارز در بستر اتریوم ایجاد شده اند که بیش از 70 درصد آنها را شت کوین ها تشکیل داده اند.

 

آشنایی با شت کوین

ارزهای دیجیتال میم کوین چه هستند؟

شت کوین هایی که به عنوان ارز دیجیتال از طریق تبلیغات و بازاریابی افراد معروف به جامعه معرفی می شوند را میم کوین می نامند. میم کوین ها از اعتبار و شهرت افراد معروف و شناخته شده استفاده می کنند تا یک اعتبار جعلی را برای خود خلق کنند. بدون اینکه هیچ محصول، کارایی یا خلاقیتی را پشتوانه ی خود قرار داده باشند. افرادی که فریب این تبلیغات را می خورند برای خرید میم کوین اقدام میکنند غافل از اینکه اکثر این توکن ها در دست سازندگان آنها قرار دارد.

وقتی تقاضای خرید رمز ارز بالا می رود، پامپ صورت می گیرد و سیگنال ارز دیجیتال به صورت موقت بالا می رود. روند صعودی کندل های سبز باعث فریب تریدرها و هولدرها شده و استقبال از خرید شت کوین افزایش می یابد.  وقتی که قیمت توکن به حد دلخواه سازنده شت کوین برسد، توکن ها را عرضه می کند و افراد مرتب خرید می کنند. وقتی عرضه زیاد می شود، خودبخود قیمت توکن ارز دیجیتال کاهش می یابد و در مدت کوتاهی نمودار ریزش شدیدی را نشان می دهد. با پایین کشیدن سیگنال ارز دیجیتال، قیمت  ارز دچار دامپ شدید می شود و شما نمی توانید توکن های بی ارزش شده خود را بفروشید. در این زمان،  تنها کاری که می توانید بکنید مشاهده ی از دست رفتن سرمایه است. این شت کوین های انفجاری توسط 60 تا 70 درصد از پیج های بزرگ تولید می شوند و این سناریو همچنان ادامه می یابد.

آشنایی با میم کوین ها

چگونه شت کوین ها و میم کوین ها را شناسایی کنیم؟

شت کوین ها وایت پیپر ندارند. پس اگر به ارز دیجیتال برخوردید که در سایت آن خبری از وایت پیپر نیست در شت کوین بودن آن شک نکنید.

هدف شت کوین، گرفتن سرمایه افراد در پامپ و دامپ های صوری و فروختن ارزهای بی ارزش آنهاست.

شت کوین ها در صرافی های نامعتبر لیست می شوند. 90 درصد ارز های دیجیتال عرضه شده در صرافی های نامعتبر، شت کوین می باشند.

ارزهایی که در گروه ها و کانال های تلگرامی عضو گیری می کنند. و وعده ی دریافت ارز دیجیتال را در ازای تبلیغ برای نصب و معرفی یک اپلیکیشن خاص به تعداد مشخصی از افراد می دهند. اگر توسط افراد معروف پشتیبانی شوند معمولا میم کوین هستند. در غیر اینصورت، در شت کوین بودن آنها شک نکنید.

شناسایی میم کوین ها کار ساده ای است. این شت کوین ها توسط پیج های بزرگ تبلیغ می شوند و معمولا به طور همزمان از چهار- پنج شت کوین استفاده می کنند. به این ترتیب دامپینگ خود را انجام داده و سرمایه های مورد نیاز خود را از مشتریان جذب می کنند. این پیج ها از استراتژی های فریبنده ای استفاده می کنند. مثلا یکی از شت کوین ها را روی سیگنال رشد قرار می دهند تا شما را امیدوار نگه دارند. ولی در زمانی که بیشترین سود را نصیب آنان کند، پامپ و دامپ را اجرا می کنند.

 

سرمایه گذاری ارز دیجیتال

چگونه بفهمیم این ارز معتبر است؟

مارکت کپ یکی از مهمترین معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. ارزش بازار یک ارز، از تعداد ارزهای در گردش ضربدر قیمت فعلی آن به وجود می آید. مارکت کپ اعتبار فعلی آن ارز را در بازار با به ما نشان می دهد. هر چه مارکت کپ ارز بالاتر باشد اعتبار آن بیشتر است و هر چه مارکت کپ پایین تر باشد اعتبار ارز کمتر است. ارزش بازار به سه دسته تقسیم می شود: پر ریسک، ریسک متوسط و کم ریسک.

ارزهای دیجیتال دارای مارکت کپ بالای 10 میلیارد دلار کم ریسک هستند و در رتبه 1 تا 5 لیست مارکت کپ قرار گرفته اند. ارزهایی که ارزش بین 1 میلیارد دلار تا ده میلیارد دلار و رتبه ای بین 5 تا 24 را دارند، ریسک متوسط هستند. ارزهایی از مارکت کپ که زیر یک میلیارد دلار هستند، در دسته ی ارزهای پر ریسک قرار می گیرند. این ارزها برای سرمایه گذاری مناسب نیستند و شت کوین ها در همین دسته قرار دارند. قیمت یک ارز که 10 میلیون دلار سرمایه دارد؛ با یک سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری از سمت یک سرمایه گذار، 100 درصد افزایش پیدا می کند. همچنین اگر سرمایه گذار، سرمایه اش را بردارد، در این صورت ارز دیجیتال مورد نظر دچار 50 درصد کاهش قیمت خواهد شد. بزرگترین ویژگی شت کوین ها همین خاصیت دستکاری شدن است. اگر تریدر هستید، بهتر است فقط روی 24 ارز اول لیست مارکت کپ سرمایه گذاری کنید.

 

سنجش اعتبار یک ارز دیجیتال

شت کوین چگونه حرفه ای ها را فریب می دهد؟

اولین جایی که ممکن است حرفه ای ها هم فریب شت کوین را بخورند هنگام آلت سیزن است. به تمامی ارزهای دیجیتال پایین تر از بیت کوین، آلت گفته می شود. وقتی که دامیننس بیت کوین به پایین ترین حد خودش می رسد، سرمایه ها از بیت کوین به سمت آلت ها روانه می شوند. و وقتی که سرمایه به سمت یک ارز  دیجیتال برود، آن ارز به صورت نجومی رشد کرده و باعث سود دهی می شود.

ریزش بلند مدت سیگنال ارز دیجیتال بیت کوین، یعنی آلت سیزن یا فصل آلتکوین ها شروع شده است. آلت سیزن قبلی در سال 2018 رخ داد. که همزمان با ریزش شدید بیت کوین در اثر گسترش ویروس کرونا در جهان به وجود آمد. پیش بینی می شود که در اواخر سال 2021 آلت سیزن بعدی رخ بدهد. در آلت سیزن، تمامی آلت ها و به تبع آن، شت کوین ها هم صعود می کنند. و سیگنال ارز دیجیتال برای شیت کوین ها به رده های بالاتر می رود. باید مراقب این شت کوین ها باشید و فریب صعود مقطعی آنها را نخورید. یک شت کوین هرچقدر هم رشد کند، به دلیل پخش نامتقارن سرمایه اش، می تواند پاپ دامپ کند.

دومین جایی که حرفه ای ها هم فریب شت کوین را می خورند هنگام انتقال صرافی ارز دیجیتال است. صرافی های غیر متمرکز یا DEX توانایی خرید و فروش ارزهای دیجیتال خارج از خود را ندارند! با ورود یک ارز دیجیتال به صرافی بایننس که بیشترین تعداد کیف پولها را دارد، تقاضا برای خرید آن، بالا می رود. همین موضوع باعث بالا کشیدن قیمت خرید و صعودی شدن سیگنال ارز دیجیتال می شود. با انتقال یک شت کوین به صرافی بایننس ممکن است همین اتفاق برای آن رخ دهد. با اینکه در این زمان می توان سود خوبی از انتقال بین صرافی ها کسب کرد اما این بدان معنی نیست که ارز دیجیتال منتقل شده به بایننس، همچنان ارزش خود را حفظ کند.

 

فریب حرفه ای ها با شت کوین


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.