whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش انتقال ارز دیجیتال

1401/10/27 ساعت 18:26


اولین چیزی که برای یک مبتدی که وارد دنیای ارز دیجیتال می شود این است که یک صرافی را انتخاب کند و در آن صرافی رمزارزی بخرد. همچنین اکثر کاربران از صرافی های متمرکز استفاده می کنند. سپس، پس از خرید دارایی های کریپتو پس از مدتی، به دلایل خاصی، ممکن است نیاز به استفاده از صرافی دیگری داشته باشیم. بنابراین مشکل این است که چگونه می توان دارایی های رمزنگاری شده را بین صرافی ها انتقال داد. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه رمزارز را از یک صرافی به صرافی دیگر منتقل کنید و چیزی که قبل از انتقال باید به آن توجه کنید.

با پرشین الیت می‌توانید از خدمات گسترده‌ای چون خرید تتر، دریافت سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز، احراز هویت بایننس و خرید اندیکاتور vip برخوردار شوید. برای عضضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین کافی است اشتراک یک‌ماهه، سه‌ماهه، شش ماهه و یا اشتراک همیشگی و مادام‌العمر تهیه فرمایید.

قبل از انتقال کریپتو چه چیزی را باید آماده کنم؟

قبل از برداشت یا واریز ارزهای دیجیتال از صرافی، چند نکته را باید در نظر بگیرید: شبکه، کارمزد شبکه، کارمزد برداشت و زمان تراکنش.

هنگامی که در حال برداشت یا واریز هستید، صرافی از شما می خواهد شبکه برداشت یا شبکه سپرده را انتخاب کنید، آنها می توانند ERC20، TRC20، SOL و غیره باشند، باید مطمئن شوید که همان آدرس شبکه سپرده یا برداشت یا دارایی خود را انتخاب کنید. 

کارمزد شبکه همچنین کارمزد ماینرها نامیده می شود، هزینه ای که برای ماینرهای بلاک چین برای تایید تراکنش پرداخت می شود. از کریپتو و شبکه متفاوت است.تقریباً هر صرافی ارز دیجیتال از شما هزینه برداشت دریافت می کند. صرافی های مختلف نرخ برداشت متفاوتی دارند. برای اطلاع از نرخ های برداشت، می توانید وب سایت یا برنامه های رسمی صرافی را بررسی کنید. زمان تراکنش به کوین ، توکن و شبکه بستگی دارد، به عنوان مثال، یک تراکنش بیت کوین به 6 تأیید نیاز دارد و تقریباً یک ساعت طول می کشد تا به آدرس صرافی مقصد شما برسد، اما برای برخی از ارزهای دیجیتال، تنها چند دقیقه طول می کشد.

چگونه کریپتو را از یک صرافی به صرافی دیگر منتقل کنیم؟

برای انتقال رمزنگاری خود به صرافی مقصد، باید آدرس سپرده را پیدا کنید. لطفاً به یاد داشته باشید که آدرس درست را کپی کنید، در غیر این صورت ممکن است کوین یا توکن خود را گم کنید.

تتر (USDT) از Huobi Global به OKEX برای مثال:

روی برنامه OKEX کلیک کنید، روی "دارایی"، "سپرده" کلیک کنید، سپس "USDT" را پیدا کنید، و کلیک کنید، "شبکه" را انتخاب کنید، "USDT-Solana" را انتخاب کنید (زیرا Huobi Global از شبکه Solana نیز پشتیبانی می‌کند). "آدرس سپرده" را کپی کنید.

اکنون به برنامه Huobi Global بروید ، روی "Wallet"، "Witdraw" کلیک کنید، سکه ای را که می خواهید برداشت کنید انتخاب کنید، اکنون USDT را انتخاب می کنیم، سپس "آدرس برداشت" ("آدرس سپرده" کپی شده از OKEX ) را در جای خود قرار دهید، برداشت را انتخاب کنید. شبکه، مانند OKEX ، "SOL" را انتخاب می کنیم، مقدار برداشت را وارد می کنیم. روی "برداشت" کلیک کنید.

اطلاعات برداشت را تأیید کنید، کد تأیید را دریافت خواهید کرد. کد را وارد کنید و روی "تأیید" کلیک کنید.(2FA یا تایید ایمیل)

از تکمیل تمام مراحل بالا، سکه های شما از Huobi Global به OKEX منتقل می شوند.

بعد از چند دقیقه می توانید نتایج را در OKEX بررسی کنید.

ارزان ترین راه برای انتقال رمزارز بین صرافی ها چیست؟

برای انتقال کریپتو، صرافی ها هزینه برداشت را از شما دریافت می کنند، سپس باید هزینه شبکه را پرداخت کنید. در این مورد، باید به دنبال یافتن یک شبکه ارزان‌تر برای انجام انتقال باشید، با این حال، شبکه باید توسط صرافی‌ها و رمزارز پشتیبانی شود. اگر نه، می‌توانید به سمت آلتکوینی بروید که از شبکه پشتیبانی می‌کند. با این حال، اگر می‌خواهید به سمت آلتکوین بروید، باید کارمزد معامله را در نظر بگیرید. قیمت‌های کریپتو ثابت نیستند، بنابراین اگر رمزارز را مستقیماً انتقال دهید، گاهی اوقات باید ساعت‌ها منتظر بمانید، تا زمانی که توسط صرافی مقصد تأیید نشود، دارایی‌ها قابل معامله نیستند. در این صورت ممکن است دچار کاهش ارزش شوید. بنابراین می‌توانید رمز ارزی را که می‌خواهید انتقال دهید به سکه پایدار تبدیل کنید و سپس انتقال را انجام دهید 

انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول 

مانند هر نوع ارز، ارز دیجیتال را می توان برای هر تعداد از اهداف و تراکنش های مختلف انباشته و استفاده کرد. کیف پول‌های کریپتو نقشی اساسی در فعال کردن ارزهای دیجیتال برای مفید بودن برای افراد و سازمان‌ها ایفا می‌کنند .
کیف پول رمزنگاری راهی را برای کاربران فراهم می‌کند تا موجودی حساب خود را تأیید کنند تا میزان ارز رمزنگاری شده کاربر را مشاهده کنند. کیف پول کریپتو کاربران را قادر می‌سازد تا هم تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ارسال و هم دریافت کنند، در رویکردی شبیه به نحوه انجام تراکنش‌های یک حساب بانکی سنتی. برای بسیاری از کاربران، کیف پول کریپتو مکانیزم اصلی برای مدیریت موجودی ارزهای دیجیتال است.

چرا به کیف پول های کریپتو نیاز است؟

کیف پول‌های رمزنگاری برای چندین چیز حیاتی مورد نیاز هستند که به فعال کردن کاربرد عملی ارز دیجیتال کمک می‌کنند. از جمله دلایلی که چرا به کیف پول های کریپتو نیاز است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت ارزهای دیجیتال. کیف پول‌های کریپتو به کاربران امکان نظارت بر موجودی دارایی‌های ارز دیجیتال را می‌دهند.معاملات. ارسال و دریافت پرداخت‌های رمزنگاری یکی از ویژگی‌های مهم کیف پول‌های رمزنگاری و دلیل اصلی نیاز به آن‌ها است.
  • اتصال به برنامه های غیرمتمرکز (dApps). برای اتصال و تعامل با Web 3.0 dApps، یک کیف پول رمزنگاری مورد نیاز است.
  • هویت نام کاربری تمام ارزهای دیجیتال روی یک بلاک چین ذخیره می شوند. کیف پول کریپتو امکان انجام تراکنش‌ها را با نام کاربری که می‌تواند با یک آدرس کلید عمومی در یک بلاک چین مرتبط باشد، می‌دهد.
  • مدیریت کلیدی. از نظر عملکردی، ارز دیجیتال به عنوان یک آدرس کلید عمومی در بلاک چین وجود دارد. یک کیف پول کریپتو به کاربران کمک می کند تا کلیدهای رمزگذاری خصوصی را که برای دسترسی به یک آدرس معین و فعال کردن تراکنش استفاده می شوند، مدیریت کنند.

کیف پول کریپتو (کیف پول رمزنگاری شده) چیست؟

کیف پول کریپتو (کیف پول رمزنگاری شده) نرم افزار یا سخت افزاری است که کاربران را قادر می سازد تا ارزهای دیجیتال را ذخیره و استفاده کنند.

با ارز دیجیتال ، هیچ ارز ملموس، هیچ پول کاغذی برای قرار دادن در یک کیف پول فیزیکی یا کیف پول وجود ندارد. ارز دیجیتال در بلاک چین وجود دارد و هیچ جلوه فیزیکی وجود ندارد که کاربر آن را لمس کند. با این حال، هنوز نیاز است که افراد و سازمان‌ها مالکیت دارایی‌های ارزهای دیجیتال را درک کنند و بتوانند بدانند چه مقدار نگهداری می‌شود، دقیقاً مانند حساب بانکی که موجودی بانکی را فراهم می‌کند.

کیف پول های کریپتو چگونه کار می کنند؟

با یک کیف پول فیزیکی، افراد می توانند ارز فیات یا کارت های بانکی و اعتباری را نگه دارند که امکان دسترسی به وجوه را فراهم می کند. یک کیف پول رمزنگاری در واقع دارای رمزنگاری نیست، بلکه دارای اعتبارنامه های ممتاز مورد نیاز به شکل کلیدهای خصوصی برای دسترسی به بلاک چین برای یک ارز دیجیتال معین است.

با یک بانک سنتی، کاربران حساب های بانکی را با شماره حساب دریافت می کنند. با یک بلاک چین ارز دیجیتال، کلید عمومی همان مفهوم اولیه شماره حساب بانکی را ارائه می کند. داشتن یک شماره حساب بانکی یا یک کلید عمومی برای انجام یک مجموعه کامل از تراکنش ها با یک حساب کافی نیست.

بلاک چین با یک مدل زیرساخت کلید عمومی برای رمزنگاری کار می‌کند، که در آن یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی وجود دارد که قرار است تنها توسط کاربرانی که دارایی یا ارز دیجیتال را در اختیار دارند، شناخته شوند. برای دسترسی و انتقال ارز دیجیتال به هر دو کلید عمومی و خصوصی نیاز است. همانطور که از یک شماره شناسایی شخصی خصوصی برای دسترسی به حساب بانکی با کارت بانکی استفاده می شود، برای دسترسی به دارایی در بلاک چین نیز به یک کلید خصوصی نیاز است.

کیف پول‌های کریپتو، کلیدهای خصوصی و اطلاعات کاربران را در جایی که کلیدهای عمومی در بلاک چین قرار دارند، نگه می‌دارند. با ترکیبی از هر دو کلید عمومی و خصوصی، یک کیف پول رمزنگاری می‌تواند عملیات ایمن را برای اعتبارسنجی موجودی و ارسال یا دریافت تراکنش‌های ارز دیجیتال فعال کند.

انواع کیف پول های رمزنگاری شده 

با کیف پول های رمزنگاری شده، کاربران نه تنها سرویس یا فروشنده ای را که کیف پول رمزنگاری می کند، بلکه رویکرد استقرار را نیز انتخاب می کنند.

از نظر عملکردی دو نوع اصلی کیف پول رمزنگاری وجود دارد: کیف پول داغ و کیف پول سرد. کیف پول های داغ معمولا همیشه روشن و به اینترنت متصل هستند، در حالی که کیف پول های سرد معمولاً قطع می شوند و فقط در صورت نیاز به اینترنت متصل می شوند.

در دسته کیف پول های سرد دو نوع اصلی وجود دارد:

کیف پول های سخت افزاری با یک کیف پول رمزنگاری مبتنی بر سخت افزار، کلیدهای خصوصی موجودی ارز رمزنگاری شده کاربر در یک رسانه فیزیکی که معمولاً یک درایو USB است، ذخیره می شود. از آنجایی که کیف پول سخت افزاری یک دستگاه ایمن است که همیشه متصل نیست، زمانی که کاربر کلید را بیرون می کشد، نوعی انزوا را تضمین می کند.
کیف پول کاغذی کیف پول کاغذی واقعاً یک راه حل با فناوری پایین است که به موجب آن کاربر اطلاعات کلید عمومی و خصوصی را روی یک تکه کاغذ یادداشت می کند.

در دسته کیف پول داغ سه نوع وجود دارد:

  • کیف پول های آنلاین (وب). شاید رایج ترین و پرکاربردترین شکل کیف پول کریپتو در خدمات آنلاین یافت شود. با یک کیف پول آنلاین، یک سرویس آنلاین، مانند صرافی رمزنگاری، کلیدهای عمومی و خصوصی کاربر را نگه می دارد. کاربران با ورود به سرویس آنلاین به کیف پول دسترسی پیدا می کنند.
  • کیف پول های رومیزی با یک کیف پول دسکتاپ، کلیدهای رمزنگاری در یک برنامه کاربردی در سیستم دسکتاپ کاربر ذخیره می شوند.
  • کیف پول موبایل. یک اپلیکیشن موبایل می تواند برای ذخیره کلیدهای عمومی و خصوصی کاربر برای دسترسی و استفاده از ارز دیجیتال استفاده شود.

نمونه هایی از کیف پول های رمزنگاری شده 

هیچ کمبودی در کیف پول های رمزنگاری وجود ندارد که کاربران بتوانند از میان هر نوع رویکردی انتخاب کنند. برای کاربران کیف پول کاغذی، گزینه ها شامل هر نوع کاغذ، نوت بوک، تخته سفید یا سطحی است که کاربر می تواند یک سری اعداد را روی آن بنویسد.

نمونه هایی از کیف پول های سخت افزاری به شرح زیر است:

دفتر کل. Ledger مجموعه ای از گزینه های کیف پول سخت افزاری مختلف از جمله دستگاه های Nano S و Nano X را ارائه می دهد.
ترزور Trezor کیف‌پول‌های سخت‌افزاری سطح پایه Trezor Model One و کیف‌پول‌های سخت‌افزاری Premium Trezor Model T را ارائه می‌کند.
SecuX. SecuX دارای مجموعه ای رو به رشد از کیف پول های سخت افزاری از جمله دستگاه های V20، W20 و W10 است.
SafePal. محصول اولیه SafePal کیف پول سخت افزاری S1 این شرکت است که گزینه ای کم هزینه است.

نمونه هایی از کیف پول های داغ به شرح زیر است:

کوین بیس. کوین بیس هر سه نوع کیف پول رمزنگاری را ارائه می دهد، از جمله گزینه های آنلاین، دسکتاپ و موبایل.
خروج. Exodus گزینه های کیف پول رمزنگاری دسکتاپ و موبایل را ارائه می دهد که می توانند با کیف پول سخت افزاری Trezor نیز ادغام شوند.
Crypto.com. Crypto.com مجموعه ای از خدمات را به عنوان بخشی از مبادلات خود به کاربران ارائه می دهد، از جمله گزینه هایی برای کیف پول رمزنگاری با رویکرد مبتنی بر وب و یک برنامه تلفن همراه.
متاماسک. MetaMask یک برنامه تلفن همراه و همچنین یک کیف پول رمزنگاری دسکتاپ ارائه می دهد که به عنوان یک افزونه در مرورگر وب فایرفاکس کار می کند.
کیف پول اعتماد کنید. Trust Wallet یک گزینه محبوب کیف پول رمزنگاری موبایل و پشتیبانی از توکن‌های غیرقابل تعویض ( NFT ) ارائه می‌کند.

نحوه انتخاب بهترین کیف پول رمزنگاری 

اغلب، اولین انتخاب کیف پول رمزنگاری برای کاربران جدید، داشتن یک کیف پول آنلاین با صرافی رمزنگاری است که با آن در حال خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. اگرچه این انتخاب ممکن است ساده ترین باشد، اما لزوما بهترین انتخاب برای همه کاربران نیست.

موارد زیر برای انتخاب بهترین کیف پول رمزنگاری شده است:

سرد در مقابل گرم 

 یک کیف پول سخت‌افزاری مدلی قطع شده برای دسترسی به ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند. برای کسانی که به ویژه ریسک گریز هستند و نگران احتمال هک شدن یک سرویس آنلاین، دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه یا قربانی باج افزار یا حملات دیگر هستند، کیف پول سخت افزاری انتخاب معقولی است. چالش کیف پول سخت افزاری این است که همیشه روشن نیست یا به راحتی با خدمات آنلاین قابل دسترسی نیست و استفاده از آن را کمی دشوارتر می کند.
امنیت. برای کیف پول های رمزنگاری داغ، امنیت در اولویت قرار دارد. کاربر باید یک کیف پول رمزنگاری را انتخاب کند که دارای قابلیت های احراز هویت قوی، از جمله احراز هویت چند عاملی باشد.
پشتیبانی از بلاک چین اگر کاربران به دنبال استفاده از یک ارز دیجیتال خاص هستند، باید مطمئن شوند که فناوری کیف پول رمزنگاری انتخاب شده از خدمات مورد نظر پشتیبانی می کند.
یکپارچه سازی و دسترسی. فراتر از پشتیبانی خاص از ارزهای دیجیتال، کاربران همچنین باید بررسی کنند که آیا صرافی رمزنگاری مورد نظر یکپارچه سازی و پشتیبانی آسان از فناوری کیف پول رمزنگاری انتخابی را فراهم می کند یا خیر.

به طور کلی دارندگان ارز های دیجیتال تمایل دارند چندین کیف پول دیجیتال را برای ارزهای دیجیتال، از جمله کیف پول داغ و کیف پول سرد، عمدتاً به دلایل امنیتی نگه دارند.

کیف پول داغ چگونه کار می کند؟

یک کیف پول داغ به یک وب سرور متصل می شود و یک تراکنش مالی شامل ارز دیجیتال از طریق صفحات وب مبتنی بر مرورگر را آغاز می کند. با این حال، ارزهای مجازی را ذخیره نمی کند. در عوض، نقش کلیدی آن امضا کردن و اجازه دادن به تراکنش های مالی به صورت دیجیتالی است. سرور کیف پول داغ سرویس کیف پول داغ معمولی را تسهیل می کند زیرا کلیدهای رمزنگاری را ذخیره می کند و برای وب سرور قابل دسترسی است.

پس از اینکه یک دارنده تصمیم به استخراج ارز دیجیتال می‌گیرد، شبکه ارز دیجیتال یک ترتیب زمانی را برای حفظ بی‌طرفی سیستم ارزهای دیجیتال اعمال می‌کند. سپس یک دارنده تصمیم می گیرد که کجا و چگونه توکن ها را ذخیره کند و تراکنش مالی را مجبور به امضای دیجیتالی می کند. سپس این تراکنش در یک شبکه ارز دیجیتال منتشر می شود.

در نهایت، رکورد ذخیره شده در بلاک چین به بخشی از دفتر کل عمومی مشترک تبدیل می شود . مجموعه کلیدهای خصوصی و کلیدهای عمومی رمزنگاری اجزای اساسی تراکنش ارزهای دیجیتال هستند. اساسا، کلید خصوصی برای امضای دیجیتالی مجوز استفاده می‌شود و شبیه رمزهای عبور است، در حالی که یک کلید عمومی امضا را تأیید می‌کند.

کلام پایانی  

 اکثر صرافی های برتر ارز دیجیتال با انتقال ارزهای دیجیتال مختلف سازگار هستند. بسته به کیف پول دیجیتال، سطوح امنیتی مختلفی برای محافظت از کلیدهای خصوصی وجود دارد. با این حال توصیه می شود، به عنوان یک سرمایه گذار ارز دیجیتال، تنها بخش کوچکی از دارایی ها را در یک کیف پول داغ نگه دارید. سرمایه گذاران ممکن است تصمیم بگیرند وجوهی را که قصد دارند در آینده نزدیک استفاده کنند.

در پرشین الیت می‌توانید از خدمات گسترده‌ای چون دریافت سیگنال ارز دیجیتال، خرید تتر، احراز هویت بایننس، دسترسی به سیگنال فیوچرز و مقالات آموزشی برخوردار شوید. برای عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید اشتراک یک ماهه، سه‌ماهه، شش ماهه و یا لایف تایم تهیه فرمایید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.