whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نحوه استخراج بیت کوین

1402/04/23 ساعت 13:45


بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، توسط یک بانک مرکزی صادر نمی شود. در عوض، توسط افراد عادی ایجاد یا «معدن‌سازی» می‌شود. این شرایط تا زمانی که عملیات استخراج حرفه‌ای به وجود آمد، پابرجا بود.

در سایت پرشین الیت شما می توانید هرکدام از اشتراک های کانال سیگنال فیوچرز، کانال سیگنال فارکس و کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی را تهیه کرده و از محتوای تخصصی هرکدام استفاده کنید. با احراز هویت بایننس می توانید به راحتی در این صرافی معروف ترید کرده و سود کسب کنید.

استخراج بیت کوین راهی برای به دست آوردن بیت کوین های ارزشمند بدون پرداخت مستقیم برای آنهاست. با این حال هزینه سخت افزار کامپیوتر، نرم افزار و برق مورد نیاز برای استخراج قابل توجه است. در اینجا نگاهی به نحوه ورود به استخراج بیت کوین در سال 2023 و اینکه آیا هنوز از نظر اقتصادی برای افراد مقرون به صرفه است یا خیر، آمده است.

استخراج بیت کوین چیست؟

برای درک استخراج بیت کوین، ابتدا باید نحوه عملکرد بیت کوین را بدانید. اصل بیت کوین این است که برخلاف ارزهای سنتی مانند استرلینگ، هیچ بانک مرکزی در انتشار آن دخالتی ندارد و هیچ بانک سنتی یا واسطه‌ای در تسهیل پرداخت‌ها و ذخیره‌سازی دخیل نیست.

در عوض، این خود دارندگان بیت کوین هستند که همه چیز را کنترل می کنند. سوابق موجودی ها و پرداخت ها/انتقالات دارندگان بیت کوین توسط یک سازمان واحد مانند بانک نگهداری نمی شود. به‌جای یک دفتر کل متمرکز، هر کسی می‌تواند یک نسخه دیجیتالی از سوابق را از طریق «دفتر کل توزیع‌شده» نگهداری و ویرایش کند.

چرا کسی بخواهد وقت خود را صرف این کار کند؟ زیرا با انجام این کار، آنها فرصتی برای کسب بیت کوین ارزشمند دارند. شانس انجام این کار توسط ماینر به قدرت محاسباتی آنها بستگی دارد. اتفاقی که می افتد این است: ماینرها با یکدیگر رقابت می کنند تا اولین کسانی باشند که رشته ای از حروف و اعداد به نام هش را حدس می زنند.

این رشته دارای 64 کاراکتر است، بنابراین اینطور نیست که ماینرها بتوانند آن را از بالای سر خود حدس بزنند. حداقل آنقدر سریع نیست که برنده شود. در عوض، آنها از رایانه های خود برای ایجاد حدس و گمان استفاده می کنند.

برای هر هش هدف، تریلیون ها ترکیب ممکن وجود دارد. هرچه رایانه شما قدرتمندتر باشد، حدس‌های بیشتری می‌توانید در هر ثانیه ارسال کنید (به این نرخ هش گفته می‌شود) و شانس شما برای برنده شدن بیشتر است.

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که برنده شوید، سابقه تراکنش های بیت کوین شما برای تأیید به انجمن داوطلبان ارسال می شود. اگر 51 درصد موافق باشند که رکورد شما یک رکورد دقیق است، به زنجیره ای از رکوردهای قبلی شما در بلاک چین اضافه می شود.

اجماع 51 درصد تضمین می کند که نگهبانان پرونده صادق باشند. می‌توان سعی کرد سابقه تراکنش‌های خود را تغییر دهد تا به خود بیت‌کوین بیشتری نسبت به آنچه که در واقع مالکیتش بود بدهند، اما برای تقلب در سیستم به توافق بیش از نیمی از جامعه نیاز دارند. حدس زدن هش هدف به سخت‌افزار زیادی نیاز دارد، اما کنترل 51 درصد آرا در شبکه برای تأیید نسخه‌ای از یک دفتر کل نیاز به مقدار بسیار بیشتری دارد. این عمل تقلب را غیرممکن می کند.

زمانی بود که رقابت بین ماینرها کمتر شدید بود و افراد عادی می توانستند با استفاده از رایانه های خانگی خود ماینر شوند. اگر رایانه های آن‌ها کارت‌های پردازش گرافیکی قدرتمندی داشتند - نوعی که اغلب برای بازی‌های رایانه‌های شخصی پیشرفته استفاده می‌شود - شانس بیشتری برای کسب بیت‌کوین داشتند، زیرا ماشین‌هایشان قادر به هش ریت بالاتری بودند.

اما با افزایش ارزش بیت‌کوین و جذاب‌تر شدن دارایی برای سفته‌بازان، رقابت افزایش یافت و چیزی شبیه به یک مسابقه تسلیحاتی بین ماینرها از نظر قدرت محاسباتی ایجاد کرد. این امر تا حد زیادی ماینینگ را از اتاق‌خواب‌ها و زیرزمین‌های علاقه‌مندان خارج کرد و به عملیات استخراج حرفه‌ای و در مقیاس بزرگ‌تر تبدیل کرد که برای دریافت پاداش‌ها، پول جدی برای دکل‌های ماینینگ خرج می‌کردند.

در نهایت، محدودیت بالایی برای تعداد کل بیت‌کوین‌هایی که می‌توان استخراج کرد وجود دارد. سازندگان آن سقف 21 میلیون توکن را روی سیستم قرار داده اند. پس از رسیدن به این عدد، دیگر بیت کوین جدیدی استخراج نخواهد شد.

همانطور که وجود دارد، روزانه حدود 900 بیت کوین استخراج می شود. تعداد سکه هایی که به عنوان پاداش به ماینرها برای هر بلوک تراکنش هایی که به دفتر کل اضافه می کنند، در حال حاضر 6.25 بیت کوین است، هر 4 سال یک بار این پاداش به نصف کاهش پیدا می کند.

یک "نصف" موعد مقرر در سال آینده وجود دارد، اما حتی با نرخ کنونی نیز انتظار نمی رود تا حدود سال 2040 به سقف 21 میلیونی برسد.

آیا یک فرد معمولی هنوز هم می تواند بیت کوین استخراج کند؟

بله، هنوز هم می توانید بیت کوین را به یکی از دو روش استخراج کنید. شما می‌توانید به‌منظور دریافت پاداش بیت‌کوین، به‌صورت انفرادی استخراج کنید، یا می‌توانید منابع خود را با دیگران برای استخراج بیت‌کوین به امید برنده شدن سهمی از پاداش‌ها جمع کنید.

استخراج انفرادی

برای استخراج به تنهایی، به یک کامپیوتر قدرتمند با رم زیاد، یک CPU قدرتمند و حافظه فراوان نیاز دارید، به علاوه:

  • یک کارت گرافیک پیشرفته مانند Nvidia GeForce RTX 4090 با قیمت حدود 1600 پوند
  • حداقل یک ماینر مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) مانند Antminer S19 Pro با قیمت حدود 800 پوند.

بنابراین از نظر هزینه اولیه، شما در مورد هزاران پوند سرمایه گذاری صحبت می کنید.

از آنجایی که سخت‌افزار بزرگ‌تر به معنای نرخ هش بالاتر است، عملیات‌های استخراج با ردیف‌های از ماینرهای ASIC تنظیم شده‌اند تا قدرت حدس زدن بیشتری را به یکدیگر متصل کنند. رقابت با این سیستم بسیار سخت است و احتمالاً راه‌اندازی آن برای شما بسیار بیشتر از آنچه که قبلاً در بازگشت می‌بینید هزینه خواهد داشت.

اندازه دکل ماینینگ شما هر چه باشد، هزینه های راه اندازی تازه شروع کار است. برق مورد نیاز برای اجرای ASIC نیز بر پتانسیل بازگشت شما تأثیر می گذارد. همانطور که ممکن است خوانده باشید، استخراج بیت کوین هر سال انرژی بیشتری نسبت به نروژ در سطح جهان مصرف می کند.

از آنجایی که استخراج بیت کوین متوقف نمی شود، ماینرها ریگ های خود را به صورت شبانه روزی رها می کنند. ماینر Antminer S19 Pro ASIC دارای مصرف برق 3250 وات است، که به این معنی است که برای 24 ساعت کارکردن آن حدود 26 پوند هزینه دارد که بر اساس قیمت واحد برق 0.34 پوند به ازای هر کیلووات ساعت است.

شانس اینکه یک ماینر انفرادی با موفقیت هش هدف را حدس بزند و بیت کوین به دست آورد بسیار کم است، اما صفر نیست. سال گذشته، یک مهندس نرم‌افزار برای حل موفقیت‌آمیز هش شانس 1 در 10000 را شکست داد، حتی اگر نرخ هش او شانس او را حدود یک حدس صحیح در هر 27 سال بود.

در زمان نگارش این مقاله، پاداش استخراج بیت کوین 6.25 بیت کوین و ارزش یک بیت کوین 14155 پوند بود. این بدان معناست که پاداش فعلی حدود 88000 پوند ارزش دارد. اگرچه این بسیار کمتر از زمانی است که ارزش بیت کوین در نوامبر 2021 به 48000 پوند رسید. در آن زمان ارزش پاداش نزدیک به 300000 پوند بود.

ادغام منابع ماینری خود

یکی دیگر از راه های استخراج بیت کوین، پیوستن به یک استخر است. شما همچنان به یک کامپیوتر قدرتمند با CPU و GPUهای قوی و شاید حتی یک ASIC نیاز دارید، اما شانس خود را با تجمیع منابع خود با دیگرانی که ریگ های مشابه دارند، افزایش خواهید داد.

اگر یک ماینر بتواند در هر ثانیه 330 میلیون حدس بزند، یک استخر ده ماینر می تواند در هر ثانیه 3 میلیارد حدس بزند. البته در حالی که شانس فردی شما به عنوان بخشی از یک استخر ده برابر افزایش می یابد، پاداش بالقوه ده برابر کاهش می یابد زیرا باید آن را با سایر ماینرهای خود به اشتراک بگذارید.

پاداش‌های استخراج استخر نیز به طور مساوی تقسیم نمی‌شوند. فقط حدس و گمان هایی که با موفقیت به حل یک هش کمک می کنند پاداش می گیرند. بنابراین، اگر پردازشی که یک ماینر انجام می‌دهد به نظر برسند که به حل کمکی نکرده است، پاداشی تعلق نمی‌گیرد.

این امکان کاملاً وجود دارد که یک استخر 6.25 بیت کوین دریافت کند و برخی از اعضای آن سهمی را از دست بدهند. سپس تغییراتی در نحوه تخصیص پاداش به کسانی که کارشان کمک کننده بوده است وجود دارد. برخی از استخرها متناسب با کاری که ماینر انجام می دهد پرداخت می کنند، در حالی که برخی دیگر بر اساس تلاش فردی یک ماینر نسبت به تلاش کلی استخر، پاداش سنگینی را پرداخت می کنند.

برخی از استخرها برای عضویت هزینه ای دریافت می کنند در حالی که برخی دیگر رایگان هستند، برخی از استخرها کار خاصی را به شرکت کنندگان اختصاص می دهند تا آنها را تکمیل کنند در حالی که برخی دیگر به شرکت کنندگان اجازه می دهند حوزه کاری خود را انتخاب کنند. حتی استخرهایی وجود دارد که قدرت محاسباتی یک استخر را با استخر دیگر ترکیب می کند. قبل از پیوستن به یک استخر ارزش دارد که به دقت بررسی کنید برای چه چیزی ثبت نام می کنید.

آیا استخراج بیت کوین ایده خوبی است؟

حتی اگر بودجه لازم برای راه‌اندازی دکل ماینینگ را داشته باشید، ماینینگ یک قمار است. تضمینی وجود ندارد که حتی پولی را که برای راه‌اندازی خرج کرده‌اید، پس بگیرید، چه به تنهایی و چه به یک استخر بپیوندید.

اگر استخراج بیت کوین را راهی سریع برای رسیدن به ثروت های ناگفته می بینید، احتمالاً ناامید خواهید شد. شما با سازمان‌های بزرگ و با بودجه‌ی خوب با سرمایه و قدرت محاسباتی بسیار بیشتر و شانس‌های بسیار کوتاه‌تر مقابله می‌کنید.این را در نظر بگیرید: BIT Mining Limited در هنگ کنگ دارای ظرفیت انرژی 82.5 مگاوات است. نرخ هش نظری آن معادل 971 پتاهش در ثانیه است - این یعنی 971 کوادریلیون حدس در ثانیه. ماینرهای انفرادی دیوید تا جالوت هایی مانند این هستند.

اگر انتظار بازگشت سریع را ندارید، پیوستن به یک استخر ممکن است راه بهتری برای رفتن باشد - با انتظارات بازده بسیار کمتر اما مکرر سرمایه‌گذاری‌تان که می‌تواند در دوره‌های زمانی طولانی‌تری سود سهام را به همراه داشته باشد.

در نهایت، اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که تعدادی از بیت کوین ها را با موفقیت استخراج کنید، به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید که در آن کلیدهای خصوصی و شخصی مرتبط با بیت کوین های شما را ذخیره کنید.

حساب‌های کاربری رایگان در صرافی‌های رمزنگاری مانند کوین‌بیس و بایننس کیف پول‌های رمزنگاری را بدون هزینه ارائه می‌کنند و راهی آسان برای دریافت کیف پول بیت‌کوین هستند. به کیف پول شما آدرسی اختصاص داده می شود که برای دریافت بیت کوین های استخراج شده خود باید آن را به اشتراک بگذارید.

نرم افزار استخراج بیت کوین چیست؟

سخت افزار و نرم افزار استخراج بیت کوین دست به دست هم می دهند. در حالی که سخت‌افزار ماینینگ شما کار سخت حل محاسبات اثبات کار را انجام می‌دهد، نرم‌افزار استخراج کریپتو چیزی است که به شما امکان می‌دهد با فعالیت‌های استخراج خود تعامل داشته باشید و مدیریت کنید. می توانید آن را به عنوان سیستم مدیریت معدن خود در نظر بگیرید.

ما یک مقاله کامل در مورد بهترین سخت افزار استخراج بیت کوین داریم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماشین های استخراج بیت کوین بررسی کنید، اما دانستن اینکه کدام نرم افزار استخراج را انتخاب کنید به همان اندازه مهم است. نرم افزار ماینینگ می تواند به شما کمک کند:

  • ASIC یا GPU خود را از راه دور مدیریت کنید و چندین ریگ را مدیریت کنید.
  • تنظیمات سخت افزار خود را تغییر دهید.
  • پاداش ها و عملکرد استخراج خود را نظارت کنید.
  • فعالیت‌های ماینینگ را برای کسانی که چندین ارز دیجیتال استخراج می‌کنند، مدیریت کنید.
  • اتصالات و فعالیت های استخر استخراج را مدیریت کنید.

چگونه بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال باید چندین فاکتور را در نظر گرفت، از جمله:

  • سازگاری: نرم افزار ماینینگ کریپتو شما باید با ریگ یا تجهیزات ماینینگ شما و همچنین بلاک چینی که روی آن استخراج می کنید، سازگار باشد.
  • پایداری: برای مدیریت موفقیت آمیز عملیات استخراج، به نرم افزار استخراج خود نیاز دارید که به طور قابل اعتماد اجرا شود - هیچ کس برنامه ای را دوست ندارد که دارای اشکال باشد.
  • قیمت: اکثر نرم‌افزارهای استخراج رایگان هستند، اما برخی از آنها ویژگی‌های ممتازی را ارائه می‌کنند که بسته به مقیاس فعالیت‌های استخراج شما ممکن است ارزش پول نقد (یا سکه‌های) شما را داشته باشد.
  • رابط: اگرچه اکثر برنامه های نرم افزار ماینینگ رایگان هستند، اما همه آنها کاربر پسند نیستند به ویژه برای کسانی که دانش اولیه کدنویسی ندارند. با این حال تعداد کمی از آنها با رابط کاربری ساده و کاربرپسند وجود دارد که برای سرمایه گذاران تازه کار که فقط می خواهند راه اندازی کنند و بروند، ایده آل است.
  • سفارشی سازی: بسته به عملیات استخراج شما، ممکن است به یک داشبورد قابل تنظیم برای مدیریت موثر و آسان ماشین های خود نیاز داشته باشید. بسیاری از ارائه دهندگان نرم افزار ماینینگ این را ارائه می دهند، اما برای برخی، برای تنظیم آن به دانش فنی کدنویسی نیاز دارید.
  • کارایی: برخی از نرم افزارهای ماینینگ ویژگی های برتری را ارائه می دهند که عملیات استخراج برخی از دکل ها را بهینه می کند. به عنوان مثال، Awesome Miner سفت‌افزار Antminer بهینه‌سازی شده را ارائه می‌دهد که اجازه می‌دهد تا 15 درصد عملکرد بالاتر و بهره‌وری انرژی بهبود یافته را برای Antminer S19 و S17 فراهم کند.
  • توسعه: بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزار استخراج منبع باز هستند، به این معنی که هر کسی می‌تواند آن‌ها را بسازد و توسعه دهد. از آنجایی که بازار کریپتو همیشه در حال توسعه است، نرم‌افزار ماینینگ شما برای ادامه‌دادن به جامعه یا پشتیبانی اختصاصی برنامه‌نویس نیاز دارد.
  • امنیت: نرم افزار شما باید امن باشد و اطلاعات خصوصی شما محافظت شود. برای جلوگیری از بدافزار، نرم افزار استخراج خود را فقط از منبع اصلی دانلود کنید.

بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین چیست؟

برخی از بهترین نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین در سال 2023 عبارتند از:

  • CGMiner
  • BFGMiner
  • Multiminer
  • Awesome Miner
  • EasyMiner
نرم افزار قابل اجرا در سازگار با قیمت
CGMiner     ویندوز، لینوکس ASIC     رایگان
BFGMiner     ویندوز، لینوکس، مک ASIC، FPGA رایگان
Multiminer     ویندوز، لینوکس، مک ASIC، GPU، FPGA رایگان
Awesome Miner ویندوز، لینوکس ASIC، GPU، FPGA، CPU  رایگان برای 2 ماینر به بالا
EasyMiner     ویندوز     ASIC، GPU، CPU رایگان

 

بررسی CGMiner

CGMiner یکی از قدیمی ترین گزینه های نرم افزار استخراج بیت کوین است که در سال 2011 توسعه یافته است. امروزه این فقط به استخراج بیت کوین محدود نمی شود، بلکه به شما امکان می دهد ارزهای دیجیتال دیگری مانند لایت کوین و دوج کوین را استخراج کنید، اگرچه ممکن است بسته به نسخه ای که دانلود کرده اید به پیکربندی کمی اضافی نیاز داشته باشد. خوشبختانه، CGMiner یک پلت فرم منبع باز است به این معنی که بسیار منعطف است اگرچه به دانش فنی نیاز دارید.

برخلاف برخی دیگر از نرم‌افزارهای ماینینگ، CGMiner دارای یک رابط گرافیکی نیست، بلکه دارای یک رابط خط فرمان است که می‌تواند آن را برای مبتدیان کمی دلهره‌آور کند، اما این گزینه برای استخراج‌کنندگان با تجربه است.

با نرم افزار CGMiner، می توانید به راحتی ریگ های استخراج خود را با استفاده از دستورات صفحه کلید مدیریت کنید و به شما این امکان را می دهد تنظیمات دستگاه هایی مانند سرعت فن را برای خنک سازی تنظیم کنید. CGMiner می تواند بر روی ویندوز یا لینوکس اجرا شود و با انواع سخت افزارهای استخراج از جمله ASIC، FPGA و GPU سازگار بود. آخرین نسخه فقط برای سخت افزار ASIC  قابل استفاده است.

این نرم افزار به زبان C نوشته شده است و با پلتفرم های مختلف سازگار است و به راحتی می تواند کد نرم افزار را تأیید کند. علاوه بر این، CGMiner تشخیص پیشرفته بلوک های جدید را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تا قدرت هش را بدون تاخیر افزایش دهید.

با این حال، برخی از سرمایه گذاران ممکن است به دلیل تجربه فنی مورد نیاز برای عیب یابی CGMiner ناامید شوند. برخی از مشکلات شناخته شده شامل نصب در ویندوز 10 و ناسازگاری با برخی از نرم افزارهای آنتی ویروس است.

بررسی BFGMiner

BFGMiner که توسط Luke Dashjr در سال 2012 توسعه یافت، به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ماینینگ تبدیل شد و تنها پس از CGMiner در رتبه دوم قرار گرفت. اما برخلاف مدل قبلی خود، BFGMiner چند ویژگی دیگر مانند ساعت پویا، نظارت و موارد دیگر را ارائه می دهد که به ماینرها اجازه می دهد بسیاری از جنبه های فعالیت های استخراج خود را تنظیم کنند.

اگرچه ممکن است چند ویژگی بیشتر از CGMiner در دسترس باشد، اما برای دانلود، نصب و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز BFGMiner همچنان به دانش فنی زیادی نیاز دارید. BFGMiner برای استخراج‌کنندگان پیشرفته‌ای که می‌خواهند فرآیند استخراج خود را سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی کنند، ایده‌آل است.

از آنجایی که BFGMiner در ابتدا برای پشتیبانی از FPGA با یک ماینر محبوب GPU ایجاد شد، فقط با ریگ های ASIC و FPGA کار می کند. این به زبان C نوشته شده است و با سیستم عامل های لینوکس، مک و ویندوز سازگار است. این نرم افزار از یک رابط خط فرمان با کلیدهای میانبر قابل تنظیم استفاده می کند، که می تواند برای کاربران پیشرفته آسان باشد، اما برای مبتدیان چندان قابل استفاده نیست.

محبوب ترین ویژگی BFGMiner توانایی استخراج چندین ارز دیجیتال به طور همزمان است. این نرم‌افزار از الگوریتم‌های استخراج مانند Scrypt و SHA256d پشتیبانی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد ریسک‌های خود را با ارزهای دیجیتال مختلف استخراج، پوشش داده و توزیع کنند.

بررسی Multiminer

مولتی ماینر بیشتر به سمت افرادی است که تازه به استخراج رمزارز می پردازند و خواهان رابط کاربری آسان تر و تجربه کاربری هستند. Multiminer به عنوان یک نرم‌افزار استخراج بصری‌تر متمایز است، که نیاز به دانش کدنویسی را که بسیاری از برنامه‌های استخراج دیگر مانند CGMiner و BFGMiner به آن نیاز دارند، از بین می‌برد.

Multiminer روی Windows، MacOS و Linux کار می‌کند و امکان استخراج با ماینرهای ASIC یا FPGA و همچنین پردازنده‌های گرافیکی را فراهم می‌کند، اگرچه کاربران لینوکس و مک ممکن است به نرم‌افزار اضافی نیاز داشته باشند. Multiminer از بسیاری از الگوریتم‌های استخراج از جمله SHA256، Scrypt، CryptoNight، Ethash، Equihash و Quark پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند BTC، ETC، LTC و غیره را استخراج کنند.

علاوه بر این، Multiminer دارای استراتژی‌های ساده و قابل تنظیمی است که می‌توانید از آنها برای تغییر خودکار به استخراج سودآورترین رمزارز در آن لحظه استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید هشدارها را تنظیم کنید و این تصمیمات را به صورت دستی اتخاذ کنید.

برای کسانی که می‌خواهند فعالیت‌های استخراج خود را در حال حرکت مدیریت کنند، می‌توانید Multiminer را با نرم‌افزار نظارت بر گوشی‌های هوشمند متصل کنید تا دستگاه‌های استخراج خود را در هر کجا که هستید از تلفن خود کنترل کنید.

بررسی Awesome Miner

Awesome Miner توسط IntelliBreeze، یک شرکت نرم‌افزاری سوئدی، در سال 2014 برای مدیریت استخراج ارزهای دیجیتال در ماشین‌های ویندوز توسعه یافت و از آن زمان به یک نرم‌افزار استخراج قدرتمند و محبوب تبدیل شده است که به کاربران امکان می‌دهد چندین ریگ و استخر را از یک داشبورد منفرد مدیریت کنند.

این نرم افزار از طیف گسترده ای از سخت افزارهای استخراج از جمله ASIC، FPGA، GPU و CPU پشتیبانی می کند و با بیش از 50 موتور استخراج مانند CGminer و BFGMiner سازگار است. یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های Awesome Miner مقیاس‌پذیری است - هم برای مبتدیان با عملیات استخراج کوچک‌تر و هم برای کسانی که مزارع استخراج در مقیاس کامل را اداره می‌کنند، مناسب است.

برای عملیات استخراج سرگرمی های کوچک، Awesome Miner یک رابط وب ساده در دسترس از هر رایانه شخصی، تبلت یا گوشی هوشمند، یک داشبورد ساده برای بررسی عملکرد، سود و مصرف انرژی شما و یک راه اندازی آسان استخر با یک کلیک ارائه می دهد. در حالی که برای کسانی که عملیات استخراج بزرگ را انجام می دهند، Awesome Miner تا 200000 ماینر ASIC و 25000 استخراج کننده GPU/CPU را از یک داشبورد پشتیبانی می کند.

Awesome Miner موتور اسکریپت C# داخلی آن است که به کاربران اجازه می دهد محرک ها و اقدامات سفارشی سازی شده را ایجاد کنند. بنابراین برای کسانی که دانش فنی دارند، این ویژگی به ویژه مفید است اگر بخواهید وظایف و اقدامات خاصی را خودکار کنید.

در حالی که Awesome Miner اساساً برای ویندوز و لینوکس طراحی شده است، نسخه وب نرم افزار را می توان از هر رایانه یا مرورگری در دسترس قرار داد. Awesome Miner برای حداکثر دو ماینر بدون اشتراک رایگان است. برای کاربرانی که ریگ های استخراج بیش از این دارند، اشتراک ماهیانه 2 دلار به ازای هر ماینر در ماه وجود دارد. علاوه بر این، اگر می خواهید به ویژگی های اضافی مانند Antminer Firmware دسترسی داشته باشید، 2.8٪ هزینه استخراج وجود دارد.

بررسی EasyMiner

EasyMiner یک انتخاب عالی برای کسانی است که می خواهند بدون دردسر نرم افزارهای پیچیده و دانش فنی کدنویسی، استخراج رمزنگاری را به سرعت و به راحتی شروع کنند. علاوه بر این، برخلاف بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزار استخراج، EasyMiner همچنان از GPU و CPU پشتیبانی می‌کند.

بسیار بصری‌تر از بسیاری دیگر از برنامه‌های نرم‌افزار استخراج کریپتو، Easy Miner یک داشبورد گرافیکی با نمایش‌های ساده و بصری عملیات استخراج شما، از جمله تجزیه و تحلیل و آمار بلادرنگ مانند نرخ هش، درآمد و فیدهای قیمت زنده ارائه می‌دهد.
EasyMiner همچنین امنیت را در اولویت قرار می‌دهد و تضمین می‌کند که فعالیت ماینینگ شما خصوصی نگه داشته می‌شود، با آنچه که آنها به عنوان "امنیت پارانوئید، درجه نظامی" توصیف می‌کنند. هنگامی که نرم افزار را راه اندازی کردید، به طور خودکار بر اساس قدرت پردازشی که شناسایی می کند، استخراج ارز دیجیتال را برای شما آغاز می کند.

استخراج نرم افزار در مقابل استخراج ابری

اگر سخت‌افزار را در دسترس ندارید، گزینه‌های دیگری نیز در دسترس شما هستند، و به شکل بازارهای قدرت هش، در غیر این صورت به عنوان عملیات استخراج ابری شناخته می‌شوند.

بازارهای قدرت هش به شما این امکان را می دهند که برای استخراج ارز دیجیتال و کسب درآمد از دیگران قدرت هش بخرید. با این حال، یک هشدار، پلتفرم‌های استخراج ابری عملکرد بدی دارند - کلاهبرداری‌های زیادی وجود دارد، اما چند گزینه معتبر از جمله NiceHash و Mining Rig Rentals وجود دارد.

سوالات متداول

سوالات بیشتر در مورد استخراج بیت کوین و کریپتو به صورت زیر است:

آیا نرم افزار استخراج بیت کوین قانونی است؟

استخراج کریپتو در اکثر کشورها قانونی است و نرم افزار مدیریت عملیات شما نیز قانونی است. اما مهم است که قبل از شروع استخراج، قوانین ملی خود را بررسی کنید.

هزینه نرم افزارهایی که برای استخراج بیت کوین استفاده می شود، چقدر است؟

نرم افزار استخراج بیت کوین معمولاً برای دانلود و استفاده رایگان است، اگرچه برخی از برنامه ها دارای برخی ویژگی ها هستند که فقط برای کاربران پولی در دسترس هستند. معمولاً هزینه‌های استخراج سخت‌افزار و برق است که بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد.

چه نوع سخت افزاری برای نرم افزار استخراج بیت کوین نیاز دارم؟

برای استخراج سودآور بیت کوین، به یک ریگ اختصاصی ASIC نیاز دارید. ممکن است سایر ارزهای دیجیتال رقابتی کمتری داشته باشند، اما حتی در این صورت نیز معمولاً برای استخراج سودآور به یک GPU حداقل نیاز دارید.

آیا می توانم از نرم افزار استخراج بیت کوین در لپ تاپ خود استفاده کنم؟

نه واقعا. اگرچه برخی از ارائه دهندگان نرم افزار ماینینگ ادعا می کنند که از CPU پشتیبانی می کنند، اما واقعیت این است که استخراج بیت کوین به قدرت پردازش گسترده ای نیاز دارد و لپ تاپ ها برای هدف مناسب نیستند. استفاده از لپ تاپ برای استخراج بیت کوین ممکن است باعث آسیب شود.

برخی از نرم افزارهای محبوب استخراج بیت کوین و کریپتو چیست؟

برخی از نرم افزارهای محبوب استخراج بیت کوین و کریپتو شامل CGMiner، BFGMiner، EasyMiner، Awesome Miner و MultiMiner هستند. هر برنامه ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین مهم است که تحقیق کنید و برنامه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

کلام آخر

موضوع ماینینگ بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال امروزه مورد بررسی بسیاری از افراد قرار گرفته است. پروژه های مرتبط با ارز دیجیتال همواره دارای ریسک است و شما نیاز دارید تا اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. با فعال کردن اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال می توانید از آخرین تحلیل ها استفاده کرده و درآمد دلاری مسمتر کسب کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.