whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال Space ID

1402/04/24 ساعت 11:35


اسپیس ایدی یک سرویس دامنه همگانی است که به کاربران خود اجازه می‌ دهد مسیر های کیف پول طولانی و شامل اعداد خود را به نام ‌های دامنه خوانا و کوتاه و ساده تبدیل کنند. این سرویس قصد دارد این امکان را برای چندین شبکه از جمله اتریوم، شبکه بایننس و آربیتروم فراهم کند. با استفاده از Space ID، کاربران می‌توانند به جای استفاده از آدرس ‌های کیف پول پیچیده، نام دامنه‌ های ساده ‌تری مانند ali.eth را برای نشان دادن آدرس ‌های خود استفاده کنند.

Space ID  در واقع یک سرویس نام چند شبکه ‌ای است که خدمات مشابهی با دامنه‌ های غیرقابل توقف یا آنستاپبل دومینز (Unstoppable Domains) و ENS ارائه می‌دهد. با این حال، تفاوت آن در این است که  Space ID  قصد دارد تمام سرویس‌ های نام web3 را، از جمله .eth، .bnb و .arb، در یک سرویس تلفیق کند. به عبارت دیگر، با استفاده از Space ID، کاربران نیازی به استفاده از چندین سرویس نام برای ادغام شبکه‌ های مختلف ندارند. این سرویس جدید قول می ‌دهد تنها سرویسی باشد که کاربر برای استفاده از تمام سرویس‌های نام web3 نیاز دارد.

با این توضیحات، Space ID در واقع یک سرویس جهانی و چند شبکه ‌ای است که به کاربران امکان انتقال آدرس‌های کیف پول به نام ‌های دامنه‌ ای ساده و قابل خواندن را می ‌دهد، همچنین کاربران نیازی ندارند تا با استفاده از چندین سرویس نام متفاوت کنار هم کار کنند.

ارز دیجیتال ID

توکن بومی شبکه SPACE ID با نام ID در بازار معامله می ‌شود. این توکن به صورت ERC-20 بر روی شبکه اتریوم و همچنین BEP20 بر روی زنجیره هوشمند بایننس وجود دارد و با احراز هویت بایننس می توانید از آن بهره ببرید . رسمیت توکن ID در لانچ پد بایننس در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۳ (۲۶ اسفند ۱۴۰۱) آغاز شده و توزیع توکن در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ مارس آغاز شده است.

توکن ID نقش حاکمیتی در فرایند تصمیم‌گیری پروژه SPACE ID دارد. این توکن به عنوان ابزاری کلیدی در تعیین سرنوشت و مسیر توسعه پروژه ایفای نقش می‌کند. برخی از کارکردهای مهم توکن ID عبارتند از:

  • استیکینگ:

با سپرده ‌گذاری توکن‌های ID، شما می ‌توانید از تخفیف کارمزد تراکنش ‌ها در مارکت پلیس NFT دامنه ‌های اسپیس آیدی بهره‌ مند شوید. همچنین، با استیکینگ توکن ID، شما تخفیفی برای ثبت دامنه ‌های NFT در SPACE ID نیز دریافت خواهید کرد.

  • پرداخت:

توکن ID به عنوان وسیله ای برای پرداخت در اکوسیستم اسپیس آیدی به کار برده می شود. شما می ‌توانید از این توکن برای خرید کالاها و خدمات در اکوسیستم اسپیس آیدی استفاده کنید. همچنین، با ترکیب توکن ID با کیت توسعه نرم‌افزار Web3، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  • حاکمیت:

هولدرهای توکن ID قادر به مشارکت در رای‌دهی پروپوزال‌ های دائوی اسپیس آیدی هستند. با داشتن توکن ID، شما می ‌توانید در تصمیم‌گیری ‌های مربوط به آینده پروژه شرکت کنید و نظرات خود را در مورد پیشنهادها و تغییرات پروژه ارائه دهید.

توکن ID اهمیت و ارزش بالایی در اکوسیستم SPACE ID دارد و نقش حیاتی در پیشرفت و رشد پروژه ایفا می‌ کند. با استفاده از این توکن، کاربران می‌ توانند بهره‌ وری بیشتری از خدمات و امکانات فراهم شده در این شبکه داشته باشند و برای تکمیل شدن این خدمات کاربران میتوانند در راه رسیدن به پروژه های حرفه ای تر از کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی برای سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز و سایر انواع سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنند.

کاربرد اسپیس آیدی برای افراد

با کارکردهای گوناگونی که از طریق توکن ID در اسپیس آیدی امکان ‌پذیر است، این شبکه به کاربران خود فرصت ‌های بیشماری را ارائه می‌دهد. از جمله استفاده در بازار پلیس NFT دامنه ‌های اسپیس آیدی، امکان پرداخت و تراکنش در اکوسیستم اسپیس آیدی و حتی مشارکت در رای‌ دهی پروپوزال ‌های دائوی این شبکه. همچنین، ایردراپ‌ های منحصر به فرد و فصلی که برای کاربران ارائه می ‌شود، به آنان فرصتی برای کسب جوایز و امتیازات منحصر به فرد می ‌دهد.

با توجه به تلاش‌ها و توانمندی ‌های تیم توسعه ‌دهنده‌های اسپیس آیدی و حمایت قوی از جامعه، این پروژه می ‌تواند به طور فزاینده ‌ای در آینده رمزارزها و بلاکچین تأثیرگذار باشد. 

نحوه کار با Space ID

Space ID یک سرویس نام دامنه جهانی است که روند کار آن بسیار ساده است و به کاربران امکان مدیریت نام دامنه‌ های خود را با استفاده از نام ‌های خوانا و کلمات کلیدی ارائه می ‌دهد. کاربران می ‌توانند به راحتی کیف پول خود را به پلتفرم Space ID متصل کنند و سپس به دنبال نام دامنه ‌ای که مد نظرشان است، بگردند. این نام‌ ها می‌توانند با کمک کلمات کلیدی خاصی که کاربران انتخاب می‌ کنند، جستجو شوند و نتیجه جستجو مطابقت دقیق با این کلمات کلیدی را نشان می ‌دهد.

هنگامی که کاربر نام دامنه مورد نظر خود را پیدا کرد، می ‌تواند تعداد سال‌ هایی که می‌ خواهد مالکیت نام دامنه را به دست بیاورد را تعیین کند. پلتفرم Space ID بر اساس تعداد سال‌ های انتخابی، قیمت مورد نیاز برای خرید نام دامنه را به کاربر تخمین می ‌زند.

مهم ‌ترین نکته این است که حداقل مدت مالکیت نام دامنه یک سال است. بعد از اطمینان از انتخاب، کاربر می ‌تواند نسبت به ثبت دامنه و پرداخت هزینه‌ های مربوطه اقدام کند. در آینده زمانی که نسخه دوم Space ID یا Space ID 2.0 منتشر شود، امکان افزودن چندین نام دامنه به یک سبد خرید و ثبت همه آن‌ ها در یک مرحله خریداری نیز به کاربران ارائه خواهد شد.

سخه دوم Space ID همچنین امکان تبادل نام دامنه ‌ها را فراهم می‌ کند. این پلتفرم نام‌ های دامنه ‌های NFT  را از چندین بازار پیشرو جمع‌آوری می ‌کند، از جمله بازارهای معتبری مانند OpenSea، Element و ENSVision کاربران می ‌توانند گزینه ‌های موجود را بررسی کرده و برای نام‌ های دامنه ‌ای که به آن‌ها علاقه ‌مند هستند، پیشنهادات قیمت خود را ارائه دهند.

درطرف مقابل، کاربران همچنین می ‌توانند نام ‌های دامنه ‌ای که در اختیار دارند را فهرست کنند و قیمتی که برای فروش آن ‌ها در نظر دارند، مشخص کنند. این قابلیت تبادل نام دامنه ‌ها به کاربران این امکان را می‌ دهد تا در بازار ثانویه، نام‌ های دامنه خود را خرید و فروش کنند.

نقشه راه SPACE ID

اسپیس آیدی یک پروژه جوان است که در حال توسعه و پیشرفت است. طبق نقشه راهی که برای این پروژه تعریف شده است، فصل چهارم سال ۲۰۲۲ و فصول سال ۲۰۲۳ بسیار مهم هستند. در آخرین ماه ‌های سال ۲۰۲۲، اسپیس آیدی توانست با برنامه‌های غیرمتمرکز و کیف پول‌ های اصلی همکاری کند.

 این همکاری‌ ها شامل همکاری با زنجیره  BNB ، مرورگر  BscScan، چین لینک، تراست ولت و پنکیک سواپ بود. همچنین، در میان کیف پول‌ هایی که با این شبکه همکاری می‌کنند، نام‌ های برجسته‌ای مانند سیف پل، هیلو ولت (کیف پول سابق کوکوین)، کیف پول OKX و سایر نام‌ ها قابل مشاهده است.

در سال ۲۰۲۳، اتفاقات جالبی در شبکه SPACE ID رخ خواهند داد. به طور خلاصه، این اتفاقات عبارتند از:

فصل اول ۲۰۲۳:

  • توسعه زیرساخت دامنه‌ های سطح بالا با پشتیبانی چندزنجیره‌ ای.
  • راه ‌اندازی برنامه رفرال نام‌ های دامنه SPACE ID (SID) که کاربران می ‌توانند از طریق آن دامنه‌ های خود را معرفی کرده و پاداش‌ هایی دریافت کنند.

فصل دوم ۲۰۲۳:

  •  ایجاد یک فروشگاه اختصاصی و شخصی NFT برای هولدرهای دامنه SPACE ID، که آن ‌ها می ‌توانند NFT های خاص خود را در این فروشگاه به فروش بگذارند.
  • راه‌اندازی پد SID (SID Launchpad) برای دامنه‌های سفارشی TLD (مخفف Top-Level Domain)، که کاربران می‌توانند دامنه‌های خود را با پسوندهای سفارشی و منحصر به فرد ثبت کنند.

فصل سوم ۲۰۲۳:

  • ارائه دامنه ‌های جهانی SID که به عنوان نماینده آدرس ‌های مالتی چین و هویت کاربر عمل می ‌کنند.

فصل چهارم ۲۰۲۳:

  • عرضه رسمی دائو  (DAO) SPACE ID، که به کاربران این امکان را می ‌دهد در امور مربوط به پروژه شرکت کنند و تصمیمات جمعی را اتخاذ کنند.
  • این اتفاقات در سال ۲۰۲۳ انتظار می ‌رود شبکه SPACE ID را به یک محیط پویا و پررونق تبدیل کنند.

صرافی های رمز ارز ID

رمزارز ID را می‌ توانید از صرافی ‌های مختلف خریداری کنید. صرافی مرکزی بایننس همراه با صرافی ‌های دیگر مانند کوکوین، گیت، اوکی اکسچنج، بای بیت، ال بانک، ام اکس سی و بینگ ایکس از جمله صرافی‌هایی هستند که می ‌توانید از آنها برای خرید توکن ID استفاده کنید. علاوه بر آن، در صرافی‌های غیرمتمرکز، نام پنکیک سواپ (نسخه دو و سه) و نسخه سوم یونی سواپ نیز می‌توانند به چشم‌انداز خرید توکن ID در این نوع صرافی‌ها باشند.

برای نگهداری توکن ID، باید از کیف پول ‌هایی استفاده کنید که قابلیت پشتیبانی از استانداردهای BEP20 و ERC20 را داشته باشند. دو نمونه برجسته از این کیف پول‌ها عبارتند از تراست ولت و متامسک.

اخیراً، اسپیس آی دی (Space ID) ایردراپ خود را ارائه کرده است. کاربرانی که در زمان ایردراپ دارای دامنه ‌های bnb. و arb. بودند، می ‌توانند توکن‌ های ID را دریافت کنند. 

اگر ایردراپ را از دست داده ‌اید، اسپیس آی دی یک فرصت دیگر برای شما فراهم کرده است. از تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (۲۹ اسفند ۱۴۰۱) می ‌توانید دامنه‌ هایی با پسوند bnb  و arb را ثبت کنید تا بتوانید جعبه ماجراجویی خود را شروع کنید. این جعبه ‌ها مختصری از امتیازات تصادفی و کمیابی Rarityبرخوردار هستند. جعبه ‌ای که Rarity بیشتری دارد، امتیاز بیشتری به شما می‌ دهد.

تیم اسپیس آیدی

توسعه‌دهندگان وب ۳ تیمی از مهندسان ماهر بوده ‌اند که شبکه SPACE ID را تأسیس کرده ‌اند. اعضای این تیم تجربه‌ های قوی در زمینه ‌هایی مانند توسعه بلاکچین، امنیت قراردادهای هوشمند، طراحی رابط کاربری و ایجاد جامعه دارند. 
یک نکته مهم درباره این پروژه این است که اسپیس آیدی از حمایت قوی و معتبر سرمایه ‌گذاران مشهور برخوردار است. در واقع، در دو دور سرمایه ‌گذاری، توانسته است مبلغ ۱۰ میلیون دلار را جذب کند. در دور Seed سرمایه‌ گذاری، بایننس لابز مسئول سرمایه ‌گذاری در این شبکه بوده است.

همچنین، در دور استراتژیک، دو شرکت سرمایه‌ گذاری جسورانه به نام‌ های Polychain Capital و dao5 مسئول سرمایه‌گذاری در این شبکه شده ‌اند. علاوه بر این، شرکا و همکاران دیگری همچون Foresight Ventures و Bullet Labs نیز در این پروژه شرکت کرده ‌اند.

کلام آخر

بنابراین اسپیس آیدی یک شبکه و پروژه هیجان انگیز در دنیای رمزارزها و بلاکچین است. با توجه به تکنولوژی و تجربه تیم توسعه‌دهنده ‌های وب ۳، این شبکه به عنوان یک پلتفرم برای استفاده از توکن ID و تعامل با اکوسیستم متنوعی از خدمات و کاربردهای مبتنی بر بلاکچین، به وجود آمده است. با حمایت سرمایه‌گذاران معتبر و جامعه فعال، اسپیس آیدی توانسته است به شکل قابل توجهی رشد کند و تبدیل به یکی از نقاط قوت در صنعت رمزارزها شود. امیدواریم که اسپیس آیدی، در جهت آزادی، امنیت و شفافیت در دنیای دیجیتال، یک نقش مهم و قابل توجهی ایفا کند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.