whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

توکن سوزی بایننس چیست و چه زمانی انجام می‌شود؟

1400/07/11 ساعت 04:26


توکن سوزی یک فرآیند است که در آن تعدادی از توکن‌ها از دوره چرخش بازار خارج و "سوزانده" می‌شوند، به این معنا که دیگر قابل استفاده یا معامله نیستند. هدف اصلی این فرآیند کاهش تامین کل توکن و افزایش ندرت آن است که می‌تواند به افزایش قیمت توکن کمک کند، البته به شرط اینکه تقاضا برای توکن ثابت بماند یا افزایش یابد.

بایننس، یکی از بزرگترین بورس‌های ارز دیجیتال جهان، توکن خود به نام BNB را دارد و به طور منظم اقدام به توکن سوزی می‌کند. بایننس وعده داده است که نیمی از کل تامین BNB، معادل ۱۰۰ میلیون توکن، را در نهایت سوزاند. زمان‌بندی دقیق این فرآیند‌ها ممکن است متغیر باشد، ولی بایننس معمولاً هر سه ماه یک بار و یا زمانی که حجم معاملاتی خاصی را رسیده است، به توکن سوزی می‌پردازد. توکن‌های سوزانده شده از درآمدهای بورس بایننس خریداری شده و سپس به طور دائمی از چرخه خارج می‌شوند.

در اقیانوس پهناور بازارهای مالی، «پرشین الیت» چون یک فانوس در شب تیره به تریدرها راه نشان می‌دهد. چه در سیگنال فارکس، چه در دنیای جذاب ارزهای دیجیتال یا حتی در بازار سیگنال فیوچرز، این پلتفرم با ارائه سیگنال‌های دقیق و بروز، از کانال‌های داخلی تا کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی، همیشه در خدمت شماست.

با زیبایی‌ها و چالش‌های بازار، نیاز به یک مشاوره تخصصی بازار های مالی امروزه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. «پرشین الیت» این فرصت را به شما می‌دهد که با یک سبد ارز دیجیتال مناسب و امن، به رویای موفقیت خود گام بردارید و با استفاده از خدمات احراز هویت بایننس و کوکوین، در هر معامله، آرامش ذهن شما تضمین شود.

آشنایی با توکن سوزی بایننس

شاید تصور کنید که توکن سوزی بایننس یک فرایند جدید برای این نوع ارز دیجیتال و این صرافی است اما بهتر است بدانید که پدیده کوین برن سال‌ها است که در بازارهای مالی سنتی به شیوه‌های دیگر اجرا می‌شود. اما این پدیده چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟ در پدیده توکن سوزی، توسعه دهندگانی که در یک ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند، اقدام به حذف کردن دوره‌ای ارزهای دیجیتال آزاد می‌کنند. اما این فرایند چه سودی می‌تواند داشته باشد؟

تصور کنید که میزان تقاضا یک کوین ثابت است با این پدیده می‌توان میزان عرضه را کم کرد و در نتیجه قیمت کوین آزاد را افزایش داد. این اتفاق نخستین بار توسط بایننس انجام شد. لازم به ذکر است که این پدیده هر 3 ماه رخ می‌دهد. در این فرایند میزان سودی که در دوره قبلی به دست آمده باز خریداری می‌شوند و سپس بعد از خرید مجدد از سیستم خارج می‌شوند.

توکن و کوین چه تفاوتی دارند؟

قبل از اینکه به معنا و مفهوم توکن سوزی بایننس بپردازیم بهتر است با تفاوت توکن و کوین آشنا شوید. کوین در واقع یک دارایی بومی است و یک بلاک‌چین اختصاصی دارد. از معروف‌ترین کوین‌ها می‌توان به بیت کوین و اتریوم اشاره کرد. اما توکن نوعی ارز دیجیتال است که بلاک‌چین اختصاصی ندارد و برای ارائه آن هر شخص باید از توانایی‌های فنی خود استفاده کند.

یکی از محبوب‌ترین بسترها برای فعالیت توکن‌ها، بلاکچین اتریوم است. اما هدف تولید توکن‌های بیشتر استفاده از آن‌ها در پلتفرم‌های غیر متمرکز است. سازندگان این Token ها می‌توانند به صورت دلخواه تعدادی رمز ارز را وارد و به وسیله سوزاندن نیز آن‌ها را از بین ببرند. این کار در افزایش ارزش رمزارز تاثیر زیادی دارد.

اما چگونه می‌توان این ارزهای دیجیتال را تشخیص داد؟ این دو از لحاظ فنی تفاوت‌های بسیاری با یک‌دیگر دارند اگر چه ظاهر کاملا یکسانی دارند. برخی از ارزها مانند بیت کوین قابل تشخیص است اما برای تشخیص سایر ارزها باید موارد بسیاری را بررسی کنید.

 

image

توکن سوزی بایننس

مفهوم توکن برن چیست؟

احتمالا می‌دانید که هر ساله میزان مشخصی اسکناس چاپ می‌شود و این میزان در اقتصاد و بازارهای مالی جریان دارند. این پدیده در حوزه ارزهای دیجیتال نیز دیده می‌شود، چرا که تعد ارزهای دیجیتال نیز محدود است و تعداد محدودی از آن‌ها را می‌توان استخراج کرد.

توکن سوزی یکی از راه‌هایی است که باعث حفظ ارزش کوین‌ها و توکن‌ها می‌شود. اما لازم است بدانید که این پدیده تنها در برخی از ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد و سایر ارزهای دیجیتال از راه‌های دیگری برای حفظ ارزش استفاده می‌کنند. توکن سوزی بایننس یکی از اولین ارزهای دیجیتالی بود که از بین بردن توکن در آن رخ داد. اما مهم‌ترین و معروف ترین توکن سوزی مربوط به بیت کوین‌ها است. این پدیده هر 4 سال یکبار اتفاق می‌افتد.

دلایل coin burn چیست؟

توکن سوزی به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. لازم است بدانید که توکن سوزی بایننس از زیر مجموعه‌های یک توکن برنینگ است.

  • حفاظت در برابر اسپم‌ها
  • داشتن تعهدی طولانی مدت در برابر پروژه
  • داشتن اجتماعی کارآمدتر
  • افزایش پیدا کردن ارزش ارز دیجیتال

 

image

روش‌های انجام توکن سوزی

اثبات سوزاندن

یکی از روش‌های توکن سوزی روش PoB یا همان روش اثبات سوزاندن است. در این روش تیم توسعه دهنده باید مقداری از کوین‌ها یا توکن‌های خود را برای سوزاندن اثبات کنند. لازم است بدانید برای سوزاندن این توکن‌ها نیازی به کامپیوتر و دستگاه قوی ندارید. از این روش معمولا برای مقابله کردن با تورم استفاده می‌شود. 

شرایط اقتصادی به صورت عمومی

از دیگر روش‌های سوزاندن توکن‌ها توجه به شرایط عمومی اقتصاد است. در این شیوه تیم توسعه دهنده میزان فروشی را تعیین می‌کند اگر چه در برخی از مواقع مقدار تعیین شده به فروش نمی‌رسد در نتیجه مقداری از آن‌ها باقی می‌ماند و در این مرحله این توسعه دهنده‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند با ارزهای باقی مانده باید چه کاری کنند.

در صورتی که ارزها باقی بمانند، ارزش آن‌ها کاهش می‌یابد. همچنین برخی از توسعه دهندگان رمزارزها را به وسیله سود به دست آمده خریداری می‌کنند و سپس از بین می‌برند. این کار می‌تواند در افزایش پیدا کردن ارزش ارزهای دیجیتال تاثیر داشته باشد.

 

image

توکن برنینگ

Burn Function چیست؟

از دیگر عملیات‌ها و فرایندهایی که در توکن سوزی بایننس رخ می‌دهد، Burn Function است. این پدیده شباهت بسیاری به هاوینگ در بیت کوین دارد که هر 4 سال یکبار رخ می‌دهد. عملیات برن فانکشن که هر سه ماه یکبار اتفاق می‌افتد و ارزهای آزاد BNB به یک کیف پول دیجیتال وارد می‌شوند، لازم است بدانید که کلید این کیف پول در اختیار هیچ کسی نیست در نتیجه این ارزها از سرمایه اصلی بایننس کم می‌شوند و افزایش قیمت رخ می‌دهد.

همانطور که گفتیم کوین برن اولین بار در صرافی و ارزهای بایننس رخ داد و میزان این سرمایه ارز دیجیتال با 15 بار توکن سوزی امروز به 150 میلیون توکن رسیده است. بیشترین میزان سرمایه خارج شده از بایننس را در دوره 14 توکن برنینگ شاهد بودیم که 3.6 میلیون از سیستم خارج شد.

توکن برنینگ چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفتیم در دوره 14 توکن سوزی بایننس میزان 3.6 میلیون واحد از ارز دیجیتال این صرافی خارج شد. اما علت این اتفاق چه بود؟ تیم توسعه دهنده بایننس توانسته بودند بیشترین میزان سود را در طی دوره‌های قبلی داشته باشد به همین دلیل این میزان را از سیستم خارج کرد. اما شاید دلیل اصلی این اتفاق این موضوع نبوده است. همانطور که در ابتدا نیز گفتیم یکی از دلایل ایجاد توکن برن ایجاد اعتماد است اما چگونه؟

اگر به قیمت هر واحد BNB در سال 2017 نگاه کنید و تفاوت این میزان را با ارزش این نوع ارز دیجیتال مقایسه کنید، متوجه افزایش قیمت می‌شوید و این دقیقا مهم‌ترین مزیت توکن سوزی است. اینکه چرا مردم به ارزهای دیجیتال اعتماد می‌کند می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و همین موضوع نیز می‌تواند یکی از راه‌های درآمدزایی توسط توسعه دهنده‌ها باشد. زمانی که برای اولین بار اعلام شد که هر سه ماه سود 20 درصدی در خرید و توکن سوزی استفاده می‌شود، مشتریان به ارزش این ارز پی بردند.

 

image

کوین برن

توکن برن در سال 2021

این روزها افراد بیشتری تمایل به فعالیت کردن در حوزه ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌‌اند چرا که در آینده‌ای نه چندان دور باید از اسکناس‌های چاپی خداحافظی کنیم. هر چه میزان درک مردم درباره ارزهای دیجیتال بیشتر باشد، میزان توکن سوزی نیز افزایش پیدا می‌کند. توکن سوزی بایننس نیز شامل این موارد می‌شود.

همانطور که می‌دانید در جولای 2021 شانزدهمین توکن برنینگ در این ارزهای دیجیتال رخ داد. قیمت این ارز دیجیتال تا به آن روز دچار تغییرات بسیاری شد اما با توجه به فرایند توکن سوزی همچنان باعث افزایش ارزش این نوع ارز دیجیتالی شده است.

مدت زمان توکن برنینگ bnb 

توکن سوزی بایننس همانطور که می‌دانید هر سه ماه یکبار اتفاق می‌افتد در نتیجه در سال ما شاهد 4 بار فرایند توکن برنینگ هستیم، تا به امروز نیز تقریبا 16 دوره این فرایند انجام شده است، با توجه به تحلیل‌هایی که انجام شده است، ممکن است مقدار توکن خارج شده از سیستم در مقایسه با دوره قبل کمتر خواهد بود. اما این مسئله که توکن سوزی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت مهم‌ترین سوال این روزهای کاربران ارزهای دیجیتال بایننس است.

با توجه به صرافی بایننس تعداد کوین‌های این صرافی باید تا میزان 100 میلیون کاهش پیدا کنند. اما نکته‌ای که باید بدانید تعداد دوره‌های توکن برنینگ یا همان توکن سوزی بایننس است. چرا که در هر دوره تعداد کوین‌هایی که خارج می‌شوند حالت تصاعدی دارد و همین مسئله باعث عدم پایداری می‌شود. همچنین لازم است بدانید که با استخراج کوین‌ها تعداد آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. 

استخراج ارزهای دیجیتال همانطور که می‌دانید به دو روش proof of work و proof of stake انجام می‌شود. روش اول همان استفاده از دستگاه‌های ماینر است که برای استخراج ارز دیجیتال bnb کاربردی ندارد و به وسیله روش دوم استخراج ارزهای دیجیتال بایننس انجام می‌شود. بعد از استخراج این رمزارز مقدار مشخصی پاداش به شما داده می‌شود. لازم است بدانید که روش دوم هزینه‌های روش اول را نخواهد داشت.

 

image

ارز دیجیتال

توکن سوزی چه تاثیر روی بازار دارد؟

یکی از نگرانی‌هایی که برخی از افراد برای توکن سوزی بایننس دارند، مقدار توکنی است که قرار است از سیستم خارج شود. تفاوتی نمی‌کند که مقدار رمزارزهای موجود در کیف پول دیجیتال شما چقدر است، چرا که توکن برنینگ فقط در توکن‌های آزاد رخ می‌دهد و سرمایه شما هیچ تغییری نمی‌کند.

در واقع افرادی که قصد خرید یا فروش این نوع ارز دیجیتال را دارند باید تاثیر آن را احساس کنند. تحلیل‌های بسیاری بر روی بازار در هنگام توکن سوزی انجام شده است اما طبق یکی از تحلیل‌های فاندامنتال می‌توان ادعا کرد که قبل از آغاز هر دوره توکن برنینگ قیمت ارز bnb به مقدار زیادی افزایش پیدا کرده است. در واقع به همین دلیل است که قبل از آغاز دوره بسیاری از مردم اقدام به خرید می‌کنند که در نتیجه باعث افزایش قیمت این ارز می‌شود.

سخن پایانی

توکن سوزی بایننس یکی از بهترین شیوه‌ها برای بالا بردن ارزش این نوع ارز دیجیتال است. این روزها توکن سوزی توانسته تغییرات بسیاری را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند. لازم است بدانید که این فرایند ممکن است خطراتی نیز داشته باشد. اینکه قیمت هر رمزارز بعد از این پدیده چه تغییراتی می‌کند اصلا مشخص نیست اما بدون شک در بلند مدت قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.