whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال Luna

1400/11/24 ساعت 19:19


یکی از ارزهای دیجیتالی که در مدت کمی پس از راه اندازی اش، توانست دوج کوین و شیبا را کنار بزند و در کنار ارزهای مطرحی همچون سولانا قرار بگیرد، توکن Luna است. توکن Luna، ارز دیجیتالِ بومی شبکه Terra است. بسیاری آن را به نام Terra نیز میشناسند. امروز به معرفی این شبکه و توکن بومی آن می پردازیم تا هر آنچه لازم است، در رابطه با آن بیاموزید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شبکه ترا (Terra) چیست؟

 

image

شبکه ترا (Terra)

شبکه Terra، یک بلاکچین منبع باز برای استیبل کوین های الگوریتمی میباشد که از استیبل کوین های ثابت ارزهای فیات برای سیستم های پرداخت جهانی با ثبات قیمت بهره می گیرد. ارز بومی شبکه Terra، توکن Luna نام دارد که نقش مهمی در این شبکه دارد و کاربردهای آن برای شبکه بسیار حائز اهمیت است. شبکه ترا، زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه برنامه های مالی را فراهم آورده و از روش های پرداخت متنوع و گسترده ای پشتیبانی می کند.

شبکه Terra در ژانویه 2018 توسط دنیل شین و Do Kwon توسعه یافت و پلتفرم اصلی آن رسماً در آوریل 2019 راه اندازی شد. هر دو این افراد، از متخصصان باتجربه در حوزه نرم افزار هستند که در شرکت های بزرگ و معروفی فعالیتهای درخشانی داشته اند. Terra از سپتامبر 2021، گزینه های متنوعی از جمله استیبل کوین های متصل به دلار آمریکا (USDT)، توگریک مغولی، وون کره جنوبی (KRT) و سبد ارزهای حقوق برداشتِ ویژه صندوق بین المللی پول (International Monetary Fund's Special Drawing Rights) یا همان SDT را ارائه میدهد و قصد دارد در آینده ای نه چندان دور، بیش از این به تنوع گزینه های خود بیافزاید.

توکن Luna چیست؟

 

image

توکن Luna

توکن Luna، توکن بومی شبکه ترا است و توسط Terraform Labs ایجاد شده است. شبکه Terra از این توکن برای ثابت نگه داشتن قیمت استیبل کوین های پروتکل خود استفاده می کند. توکن Luna، حکم یک توکن حاکمیتی را نیز برای دارندگانش بازی می کند و به آنها این اجازه را میدهد تا در تصمیماتی که به آینده این پروژه مربوط می شود، حق رای داشته باشند. همچنین، توکن Luna را میتوان برای تراکنش ها در شبکه استفاده کرد و یا با استیک کردن آن در پلتفرم از آنها سود کسب نمود. این توکن توانست در مدت زمان کوتاهی، در بین 20 ارز مطرح بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرد.

توکن Luna را میتوانید از صرافی های معروف و بزرگی همچون Huobi، Upbit و Bitfinex که در حال حاضر از این توکن پشتیبانی می کنند، تهیه کنید و آن را با سایر ارزهای دیجیتال، استیبل کوین های بازار و یا ارزهای فیات معامله نمایید.

وجه تمایز Terra چیست؟

همانطور که میدانیم ظهور DeFi یا همان امور مالی غیرمتمرکز، غوغای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال به پا کرده است. این سیستم بر روی شبکه وسیعی از فناوری بلاکچین پیاده سازی میشود که اتریوم، با ارز بومی خود یعنی اتر (ETH) در صدر لیست این بلاکچین ها قرار دارد. اما توسعه دهندگان زیادی در این راستا سر بلند کردند تا سلطه اتریوم را به چالش بکشند که از آن میان میتوان به شبکه های سولانا و یا Avalanche اشاره کرد. هر دوی این بلاکچین ها ادعا دارند که پردازش سریع تر و در عین حال هزینه های کمتری نسبت به اتریوم دارند. تحلیلگران بازار این رقبا را «قاتل اتریوم» مینامند. زیرا مشکلاتی را هدف قرار داده اند که هنوز اتریوم نتوانسته است، حل کند. از جمله آنها میتوان به انتقال از مکانیزم اثبات کار به مکانیزم اثبات سهام برای استخراج ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

image

شبکه Terra و توکن Luna

پلتفرم توکن Luna، یعنی شبکه Terra نیز در رده یکی از همین قاتلان قرار می گیرد. زیرا به بازار آمده تا نوسانات شدید و بدنام دارایی های ارزهای دیجیتال را کاهش دهد. در این راستا، Terra از الگوریتم هایی برای تولید ارزهای دیجیتال (یا همان استیبل کوین ها) استفاده می کند که ارزششان با دارایی هایی همچون طلا یا فیات پیوند خورده و تثبیت می گردد. این بزرگترین وجه تمایز این شبکه با سایر شبکه های ارز دیجیتال در بازار است. شبکه ترا را همچون سولانا و Avalanche میتوان رقیبی سرسخت برای اتریوم به شمار آورد و از آنجایی که طرفداران بازار ارزهای دیجیتال بیش از پیش قصد سوق دادن دیفای به جریان اصلی بازار را دارند، میتوان رشد خوبی را برای این شبکه و بالطبع ارز بومی آن، یعنی توکن Luna را در آینده متصور بود.

کلام آخر

برای استعلام لحظه ای قیمت ارزهای دیجیتال میتوانید به سایت معتبر پرشین الیت مراجعه نمایید. این سایت، بهترین و مطلوب ترین سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز و اسپات را در اختیار کاربران خود قرار میدهد تا بهترین بازدهی را از فرصت های بالقوه بازار داشته باشند. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.