whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نحوه مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال

1401/02/08 ساعت 19:19


مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال، مدیریت خرید و فروش دارایی های دیجیتالی که روی آنها سرمایه‌گذاری شده است، می باشد. در واقع دارایی های یک سبد سرمایه گذاری را بگونه ای مدیریت می‌کنیم که بتوانیم شاهد رشد کلی ارزش سرمایه اولیه خود باشیم. مدیریت سرمایه در بازار موضوع جدیدی نیست. اما مدیریت یک سبد سرمایه ارز دیجیتال یا بخشی از آن، یک شاخه مدیریتی جدید است. این گرایش از زمان رشد دارایی های ارز دیجیتال و سایر دارایی های رمزنگاری شده که به بلاک چین مربوط می شوند، شروع شد. با علاقه مند شدن سرمایه گذاران به این دارایی ها، مدیریت آنها نیز به یک ضرورت مبدل شده است.

 

مدیریت دارایی های رمزنگاری شده در بلاک چین

 

مفهوم مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال

برای بیان بهتر مفهوم مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال، از محبوب ترین و با ارزش ترین سکه این بازار کمک می گیریم. از زمانی که بیت کوین فعالیت خود را در این عرصه آغاز نمود، با فراز و نشیب بسیاری روبرو بوده است. در سالهای ابتدایی شروع به کار این سکه، سرمایه گذاران معدودی نسبت به این دارایی علاقه نشان دادند. کم توجهی به این سکه تا زمانی ادامه داشت که ارزش آن به صورت غیر منتظره ای افزایش یافت. پس از آن سرمایه گذاران متوجه شدند که می توانند با سرمایه گذاری روی این سکه به سود فوق العاده ای دست یابد.

عرضه سکه پرقدرت دیگری به نام اتریوم به همراه یک بلاک چین قابل برنامه ریزی و پرکاربرد، شوک دیگری به دنیای تجاری کریپتو وارد کرد. در نهایت، به دنبال رشد ارزش این سکه ها، کاربران راهی پیدا کردند تا بتوانند مالکیت این دارایی های دیجیتال را تضمین کرده و با خیال راحت از این بلاک چین ها استفاده کنند. به وجود آمدن این روشها موجب بیشتر شدن ارزش این دارایی ها شد. 

مدیریت سرمایه برای سودآوری سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه به جلو حرکت می‌کنیم، اثرگذاری این نوع دارایی ها در تجارت و اقتصاد بیشتر می شود. ماهیت این ارزها بگونه ای است که قابلیت استفاده برای کاربردهای مختلف و متنوعی را دارند. به گونه ای که حتی می توان گفت موارد استفاده آنها، تنها توسط محدودیت تخیل شما محدود می شوند. امروزه تقریباً تمام صنایع در حال بررسی روش های مختلفی که می توانند با آنها از بلاک چین و دارایی های رمزنگاری شده برای کسب بازدهی و درآمد استفاده کنند، می باشند. صنایع و شرکت‌های مختلف علاوه بر تلاش برای ایجاد سرمایه با این دارایی ها تلاش می کنند، راه استفاده از بلاکچین و دارایی های دیجیتال برای ساده سازی فرآیندها، کاهش وظایف کارکنان و کاهش هزینه ها را نیز پیدا کنند. 

ابزارهای مدیریت

سرعت بالای به وجود آمدن دارایی های ملموس و ناملموسی که به صورت توکن در آمده اند، نیاز به ابزارهایی برای مدیریت سرمایه کریپتویی را بیش از پیش نمایان کرده است. احتمال اینکه توکن هر کدام از ورزشکاران، نوازندگان و یا بازیگران مورد علاقه شما در آینده نزدیک ساخته شود بسیار زیاد است. حتی احتمالا به قسمتی از سبد سرمایه گذاری کریپتویی شما تبدیل خواهند شد. به همین دلیل ابزارهای مختلفی برای کمک به سرمایه گذاران در زمینه مدیریت دارایی های کریپتویی ایشان به وجود آمده است. انگیزه سازمان‌های سازنده این پلتفرم ها نیز بسیار واضح است. هر جایی که فرصتی برای کسب درآمد وجود داشته باشد، شرکتی نیز برای استفاده از این موقعیت به وجود خواهد آمد. 

هدف از مدیریت crypto

مدیریت سرمایه یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سایر دارایی ها نسبت به گذشته آسان تر شده است. برای این کار تنها لازم است در صرافی مورد نظر خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس یک کیف پول کریپتو نرم افزاری یا سخت افزاری را انتخاب کنید که بتواند از خرید و فروش دارایی های ارز دیجیتال پشتیبانی کند. به منظور دسترسی داشتن به دارایی های ارز دیجیتال، داشتن راهی برای مدیریت آنها ضروری است. این کار مانند روشی است که از آن برای مدیریت سرمایه گذاری های سنتی در یک سبد استفاده می کنیم. بسیاری از افراد حقیقی و همچنین شرکت ها به خوبی از ضرورت تامین این نیاز آگاه شدند. آنها برای رفع این نیاز ابزارها و برنامه‌های مختلفی را ایجاد کرده‌اند. در حال حاضر استفاده از این ابزارها  که به عنوان برنامه ها و خدمات مدیریت دارایی شناخته می شوند، در بازارهای مالی سنتی تر رایج است. 

 

مدیریت سبد سرمایه گذاری

 

به جای مدیریت سرمایه چندین حساب و کیف پول در صرافی های مختلف در حالی که به صورت همزمان دارایی های سنتی را مدیریت می کنند، میتوان از راه ساده تری استفاده کرد. پلتفرم هایی که برای مدیریت دارایی های رمزنگاری شده ایجاد شده اند، از طریق کمک به کاربران برای یکپارچه سازی دارایی های متنوع ایشان این فرآیند را آسان می سازند. همچنین برای این منظور از ابزارهای توسعه یافته در مدیریت پورتفولیو یا سبد سرمایه نیز استفاده می کنند.  

تعداد زیادی از این برنامه ها برای مدیریت سرمایه از ربات های مشاور استفاده می کنند. این برنامه ها که به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (AI/ML) شهرت دارند، می توانند در مدیریت سبد سرمایه گذاری شما و چیدمان آن بر اساس اهدافتان به شما کمک کنند. به علاوه برنامه ها به شما کمک می کنند تا تعداد زیادی از دارایی های رو به رشد را ردیابی و مدیریت نمایید. همچنین به کمک این برنامه ها شما می توانید عملکرد دارایی های خود را به صورت نمودار و شاخص مشاهده کنید. رباتهای مشاور به شما کمک می کنند دارایی هایی که عملکرد و آینده بهتری دارند را شناسایی کرده و دارایی های فعلی خود را با آنها مبادله کنید. 

یکی از انواع دارایی های که در مدیریت سرمایه شما از اهمیت بسیاری برخوردارند، دارایی های توکن شده هستند. تمام دارایی های ملموس و غیرملموس در یک بلاک چین را می‌توان به توکن تبدیل نمود. دارایی های مختلف مانند سهام یک شرکت، هنرهای زیبا، جواهرات، مالکیت معنوی آثار و حتی املاک و مستغلات را در نظر بگیرید. همه این دارایی ها می توانند با استفاده از سهامی که به صورت توکن به سرمایه گذاران ارائه می شود، به دارایی های کریپتویی تبدیل شوند. 

تعداد زیادی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند حتی با استفاده از AI/ML، نسبت به مدیریت سرمایه خود اقدام کنند. پلتفرم های جدید مدیریت دارایی، این امکان را برای شما فراهم کرده اند. این ابزارها برای کاربران عادی که درک عمیق و کاملی از سهام دارایی های ارز دیجیتال ندارند، روش های آسان تری را ارائه می دهند.

 

بررسی عملکرد دارایی ها به صورت نمودار و شاخص

 

تفاوت مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال و مدیریت دارایی

مدیریت سرمایه در بازار ارز های دیجیتال با مدیریت دارایی متفاوت است. زیرا این مدیریت شامل دارایی هایی که به توکن، یا هر دارایی دیگری که ارزش آن به یک بلاک چین واگذار شده است، تبدیل شده اند، می شود. این مدل از پلتفرم ها و برنامه ها آپشن های سرمایه گذاری بیشتری را برای شما فراهم می آورند و به شما فرصت سرمایه گذاری در بازارهای سنتی و بازارهای جدید را می دهند. 

شما می توانید با استفاده از برنامه های مدیریت سرمایه در بازار ارز های دیجیتال بر تمام دارایی موجود در سبد سرمایه‌گذاری خود نظارت داشته باشید. این مسئله موجب می شود تا بتوانید با توجه به اطلاعات به روز خود به موقع برای سرمایه گذاری و معاملات مورد نظرتان تصمیم بگیرید. 

مدیریت دارایی های رمزنگاری شده

مدیریت سرمایه در بازار ارز های دیجیتال همانگونه که پیشتر نیز توضیح داده شد، شامل شناسایی، خرید و فروش داراییهای توکن شده در یک بلاک چین است. با استفاده از این روش شما می توانید مطمئن باشید که بهترین تصمیمات را در مورد پورتفولیوی خود اتخاذ کرده اید.  

 

شناسایی، خرید و فروش دارایی ها

 

نحوه مدیریت پورتفولیوی کریپتویی

در مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال این امکان برای شما وجود دارد که هر دارایی را به صورت جداگانه بررسی کنید. با توجه به اینکه این دارایی ها می توانند از منابع مختلفی در سبد شما جمع آوری شده باشند، مدیریت آنها می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. از این رو استفاده از یک برنامه مدیریت دارایی رمزنگاری شده با امکان شناسایی سرمایه‌گذاری های سنتی در آن واحد تا حد زیادی کار شما را ساده می سازد. 

ریسک سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده و عرضه اولیه سکه‌ها

کلام آخر

در این مقاله به بررسی مفهوم مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال، هدف از این مدیریت و نحوه انجام آن پرداختیم. با این حال می دانیم که سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده و عرضه اولیه این سکه ها با ریسک زیادی همراه بوده و نمی‌توان کاملا از آینده آن مطمئن بود. به همین دلیل هر سرمایه گذاری که قصد تجارت در دنیای ارزهای رمزنگاری شده را دارد، باید با توجه به در نظر گرفتن شرایط خود و مشاوره افراد متخصص و باتجربه اقدام نماید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.