whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

روش تبلیغ و ساخت توکن روی شبکه BNB

1401/02/04 ساعت 08:56


ساخت یک توکن در بلاک چین BNB کار سختی نیست و در زمان کوتاهی انجام می شود. در این آموزش از زبان برنامه نویسی Solidity استفاده خواهیم کرد. ابزارهایی که از آنها استفاده کنیم Remix به عنوان یک IDE (محیط توسعه یکپارچه) و MetaMask، یکی از بزرگترین کیف پول های ارز دیجیتال هستند.

فرآیند این آموزش را به پنج مرحله ساده تقسیم می کنیم:

  • پیدا کردن یک الگوی قراردادی OpenZeppelin
  • ساخت پوشه قرارداد
  • برنامه نویسی قرارداد
  • تنظیم قرارداد توکن
  • استقرار قرارداد

از آنجایی که این یک مقاله آموزشی درباره نحوه ساخت یک توکن در بلاک چین BNB است، این کار را روی شبکه آزمایشی اکوسیستم انجام خواهیم داد. با این حال، تفاوت چندانی با روند راه اندازی توکن در شبکه اصلی BNB ندارد.

 

ساخت یک توکن در بلاک چین BNB بایننس

 

پیش نیازهای ساخت یک توکن در BNB

پیش از شروع آموزش ساخت یک توکن در BNB، باید پیش نیازهای آن را فراهم کنیم. در ابتدا باید در MetaMask یک حساب کاربری ایجاد کنیم تا بتوانیم با قراردادهای هوشمند تعامل داشته باشیم. باید در هنگام خرید کیف پول MetaMask، شبکه آزمایشی BNB را نیز به کیف پول خود اضافه کنیم. همچنین برای پرداخت هزینه راه اندازی توکنی که قرار است بسازیم مقداری توکن BNB را برای شبکه آزمایشی خریداری می کنیم.

خرید کیف پول MetaMask

برای دریافت کیف پول MetaMask خود، به وب سایت رسمی آن و یا صرافی ها و سایت هایی که اینگونه خدمات را ارائه میدهند، مراجعه کنید. MetaMask را به عنوان یک افزونه برای مرورگر وب خود نصب کنید. سپس روی دکمه شروع کلیک کرده و کیف پول خود را بسازید. همچنین می توانید یک کیف پول موجود را با استفاده از یک عبارت بازیابی به برنامه وارد کنید.

دریافت Node و تغییر شبکه MetaMask

اولین چیزی که برای اضافه کردن شبکه آزمایشی BNB به کیف پول MetaMask خود نیاز دارید یکNode  یا گره در بلاک چین است. برای دستیابی به URL گره می توانید به صرافی ها و شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند، مراجعه کنید و یا در  وب سایت آنها ثبت نام کنید.

دو راه برای اضافه کردن شبکه BNB به کیف پول MetaMask وجود دارد. می توانید آن را با کلیک کردن روی گزینه ”Add Network” در رابط MetaMask خود اضافه کنید. در این روش، باید اطلاعات مورد نیاز شبکه را به صورت دستی وارد کنید. میتوانید نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده کنید (در آیکن ”New RPC URL” باید URL گره ای که به دست آورده اید را وارد کنید) :

 

اضافه کردن شبکه به کیف پول MetaMask

 

 

روش دوم اضافه کردن شبکه BNB ساده تر است. در این روش می توانید هنگام دریافت URL گره روی گزینه "Add to MetaMask"  کلیک کنید. به این ترتیب با معرفی کیف پول MetaMask خود به سایتی که URL گره خود را از آن میگیرید، شبکه BNB به صورت اتوماتیک به کیف پول شما اضافه می شود.

تهیه توکن های BNB

پس از افزودن شبکه آزمایشی BNB به کیف پول خود، می‌توانیم کار را ادامه داده و تعدادی توکن BNB تهیه می کنیم. از آنجایی که در این مقاله با شبکه آزمایشی کار می کنیم، می توانیم از طریق یک فاست برای تهیه رایگان توکن های این شبکه آزمایشی اقدام کنیم. برای این کار می توانید به وب سایت https://testnet.binance.org/faucet-smart مراجعه نمایید.

برای دریافت توکن BNB در این روش ابتدا باید آدرس کیف پول خود را وارد کنید. می توانید این آدرس را از قسمت بالای رابط MetaMask خود پیدا کنید. آدرس را کپی کنید. مطمئن شوید که شبکه مناسبی را انتخاب کرده‌اید. آدرس را در فاست paste کنید و روی گزینه ”Give me BNB” کلیک کنید. پس از چند ثانیه یک BNB در کیف پول MetaMask خود دریافت خواهید کرد.

ساخت Token

حال که پیش نیازها را فراهم کردیم ساخت توکن در BNB را شروع می کنیم. این پروسه کاملاً شبیه به راه اندازی یک توکن با استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم است. به علاوه، از آنجایی که در این بلاک چین با استانداردهای توکنی که به خوبی تثبیت شده اند، مانند BEP-20 و ERC-20 کار می کنیم، اکثر کدها از قبل آماده استفاده هستند. تنها به دلیل عمومی بودن این الگوها باید تنظیمات و تغییرات کوچکی را اعمال کنیم.

پیدا کردن الگو برای ساخت توکن در BNB

یکی از مزایای بزرگ نرم‌افزارهای غیر متمرکز و منبع باز امکان کپی و جایگذاری کدهایی است که با توجه به هدف خود به آنها نیاز داریم. یکی از جاهایی که میتوانیم الگوهای آماده توکن را مستقیماً از آن بگیریم کتابخانه OpenZeppelin است.

همچنین برای اعمال تنظیمات مناسب برای شبکه BNB ، با توجه به اینکه استاندارد BEP-20 مشابه استاندارد توکن ERC-20 اتریوم است، می توان از یک الگوی ERC-20 نیز استفاده کرد. در تصویر زیر ظاهر این الگو را مشاهده می کنید:

 

تصویر یک نمونه الگوی برنامه نویسی

 

ساخت پوشه قرارداد

پس از پیدا کردن یک الگوی مناسب برای شبکه BNB، نوبت به ایجاد یک قرارداد برای توکن است. برای ساخت قرارداد از ابزار Remix IDE استفاده خواهیم کرد. به این منظور به سایت  “remix.ethereum.org”مراجعه نموده و یک پوشه قرارداد جدید ایجاد می کنیم. برای این کار با کلیک راست کردن روی پوشه Contracts که در سمت چپ رابط قرار دارد، یک پوشه جدید می سازیم. بهتر است نام قرارداد متناسب با توکنی که قرار است ساخته شود، انتخاب شود. سپس کد الگو را از OpenZeppelin کپی کرده و آن را در پوشه قرارداد خود جایگذاری کنید.

برنامه نویسی قرارداد توکن BNB

در این مرحله از ساخت توکن در شبکه BNB باید با توجه به نیاز توکن خود تغییراتی را در کد قرارداد فعلی ایجاد کرده و به اصطلاح آن را سفارشی سازی کنیم.

برای توضیح برنامه از تصویری که در ادامه مشاهده میکنید، استفاده می کنیم. خط اول الگو که به خط پراگما شهرت دارد، بیانگر این است که از کدام نسخه Solidity در زمان کامپایل قرارداد استفاده می کنیم. خط دوم کد نیز محلی است که باید قرارداد توکنی که از OpenZeppelin به دست آورده ایم را در آن وارد کنیم. سپس قرارداد را در الگویی که به آن GLDToken می گویند، پیاده سازی می کنیم. اکنون می توانید در صورت تمایل قرارداد را بر حسب نیاز و سلیقه خود سفارشی سازی کنید.

 

سفارشی سازی دستورات برنامه

 

در کروشه های قرارداد توکن، دو سازنده کامپیوتری پیدا می کنیم. می توانیم متغیر initialSupply را برای سازنده اول حذف کنیم. از سازنده دوم برای مشخص کردن نام و نماد توکن استفاده می شود. شما می توانید این سازنده ها را به شکل دلخواه تغییر دهید.

در کروشه هایی که درون کروشه اول هستند، تابع ”_mint()”  قرار دارد. این تابع برای ضرب توکن های واقعی استفاده می‌شود. اولین پارامتر، msg.sender، آدرس کیف پول مرتبط با قرارداد را که باید توکن ها به آن فرستاده شوند، مشخص می کند. پارامتر دوم منبع اولیه یا initial supply را مشخص می کند. می توانید این متغیر را با جمله ای که در تصویر میبینید جایگزین کنید. به این ترتیب 100 توکن ایجاد می شود. در صورتی که مقدار دیگری را در نظر دارید، می توانید این عدد را تغییر دهید.

تنظیم قرارداد توکن

گام بعدی برای ساخت یک توکن در شبکه BNB، پس از آماده شدن قرارداد هوشمند توکن BEP-20، تدوین و تنظیم قرارداد است. روی سربرگ Solidity Compiler که در سمت چپ رابط Remix قرار دارد، کلیک کنید. سپس نسخه صحیح Solidity را که باید با نسخه مشخص شده در قرارداد مطابقت داشته باشد، انتخاب کرده و روی گزینه Compile کلیک کنید.

 

تدوین قرارداد

 

 

استقرار قرارداد توکن

در این مرحله باید قرارداد ایجاد شده را در شبکه آزمایشی BNB مستقر کنید. به تب Deploy and run transactions که به معنای استقرار و اجرای تراکنش‌ها می باشد، بروید. این تب را همانطور که در تصویر نشان داده شده است، در زیر Solidity Compiler مشاهده می کنید.

 

ارسال قرارداد آماده شده به شبکه

 

environment یا محیط را روی Injected Web3 تنظیم کنید. در حال حاضر شبکه MetaMask شما، شبکه آزمایشی BNB است. مطمئن شوید آدرس حساب کاربری در اینجا مشابه آدرس MetaMask شما باشد. صحت قراردادی که انتخاب کرده اید را بررسی کنید. در نهایت روی گزینه Deploy کلیک کنید. به همین راحتی توکن شما ساخته شد.

مشاهده Token

آخرین مرحله ساخت توکن در شبکه آزمایشی BNB، اضافه کردن توکن به کیف پول MetaMask است. در کیف پول خود روی سربرگ Activity کلیک کنید. از اینجا می توانید آخرین تراکنش های خود را مشاهده کنید. آخرین تراکنش نشان داده شده باید مربوط به استقرار قرارداد شما در بلاک چین باشد. روی این تراکنش کلیک کنید. یک پنجره جدید باز می شود. می توانید در این پنجره جزئیات مختلف رویدادها را مشاهده کنید. با کلیک روی گزینه View on block explorer وارد وب سایت BscScan شوید. در اینجا نیز اطلاعات دیگری به شما نشان داده می شود. آدرس Interacted With (To) را کپی کنید و به رابط MetaMask برگردید.

 

تنظیمات لازم برای مشاهده توکن

 

 

اکنون روی تب Assets یا دارایی ها و Import Tokens کلیک کنید. آدرسی که کپی کرده بودید را جایگذاری کنید. بقیه اطلاعات به صورت اتوماتیک وارد می شوند. در آخر روی گزینه Add Custom Tokens یا افزودن توکن های سفارشی کلیک کنید. توکن ها به کیف پول شما اضافه شده و در تب Assets نشان داده می شوند.

تبلیغ Token

روش های مختلفی برای تبلیغ یک توکن وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از شبکه ها و پلتفرم های تبلیغاتی است. لیستی از محبوب ترین آنها را برای شما آماده کرده ایم که می توانید با مراجعه به آنها توکن خود را تبلیغ کرده و بفروشید:


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

ramin
ramin 1401/06/08
سلام یه سوالی داشتم این توکن هایی که بر روی 2 یا چند شبکه هستن چطوری کار می کنن و اینی که شما فرمودید فقط روی یک شبکه مثلا اتریوم هست حالا اگر بخوایم همزمان روی بایننس هم باشه چکار باید بکنیم؟؟؟؟