whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال Credefi و توکن CREDI

1401/02/08 ساعت 00:41


Credefi یکی از صدها سکه ای است که روزانه به بازار ارز دیجیتال وارد می شوند. تعداد زیادی از این سکه ها بدون هیچ پشتوانه و برنامه جدیدی تنها با تکیه بر تبلیغات وسیع میم کوین هایی مانند DOGE و SHIBA ایجاد شده اند. اما برخی دیگر به صورت هدف دار ساخته شده و برای بهبود این بازار از تکنولوژی های جدید و برنامه های خلاقانه استفاده می کنند.

بسیاری از ارز های دیجیتال در حال حاضر توسط شرکتهای بزرگ و بین المللی پذیرفته شده و حتی برخی از آنها به عنوان ارز قانونی خود از این سکه های دیجیتالی استفاده می کنند. افزایش تمایل به سرمایه گذاری روی این سکه های رمزنگاری شده موجب شده است در طول همین مدت کوتاه ظهور کریپتوکارنسی ها، تعداد زیادی سکه روانه بازار شود. تعداد سکه ها تا حدی است که به نظر می رسد بازار تا حدودی اشباع شده است.

با این حال، همچنان پروژه هایی که برای رفع مشکلات و محدودیت های ارزهای دیجیتال به بازار ارائه می شوند، سرتیتر اخبار را به خود اختصاص می‌دهند. Credefi (CREDI) پروژه ای در خور توجه است که با هدف تغییر دنیای وام های کریپتویی برای شرکت های کوچک و متوسط ایجاد شده است. 

 

تغییر دنیای وام های کریپتویی

 

Credefi اولین ارز دیجیتالی است که به دنبال حل مشکلات وام در بازار SME است.  هدف این سکه ایجاد گروهی از وام گیرندگان قابل اعتماد برای DeFi و منابع ارائه وام قابل اعتماد برای SMEها است. راه حلی  که این سکه برای برطرف کردن مشکلات محیط وام دهی DeFi در نظر گرفته است، تجربه بهتری را برای متقاضیان و وام دهندگان در دنیای کریپتو فراهم می‌آورد. در این مقاله به بررسی این سکه و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت. همچنین توکن بومی این پلتفرم و کاربرد آن را نیز برای شما شرح خواهیم داد. 

Credefi چیست؟

Credefi به روشی خلاقانه پروتکل DeFi و راه حل فین تک را به منظور متصل کردن وام دهندگان استیبل کوین ها و وام گیرندگان SME با یکدیگر ترکیب کرده است. در شرایط کنونی، هر دو طرف وام یعنی وام گیرندگان SME و وام دهندگان DeFi  با محدودیت هایی مواجه هستند. این محدودیت‌ها شامل مواردی همچون بی ثباتی و غیر متعارف بودن سود DeFi، نرخ بهره بالا و  تعداد کمتر وام دهندگان در برابر SME های متقاضی وام می باشد. این پلتفرم قصد دارد با تخصیص وام های غیر متمرکز و ایمن برای طیف گسترده ای از مشاغل و یک APY ثابت که به بازارهای رمزنگاری مرتبط نیست، این مشکل را برطرف نماید. به این ترتیب نوسانات سود این فرآیند وام دهی را کاهش می دهد.

باور تیم پشتیبان Credefi این است که یک اطمینان دو طرفه بین وام دهندگان و وام گیرندگان، می توانند محیط وام دهی DeFi را بهبود ببخشد. این ارز دیجیتال برای به وجود آوردن این اطمینان بین طرفین وام، از وثیقه دارایی های واقعی استفاده می کند. برای این منظور، این پلتفرم از قبل هماهنگی‌های لازم برای یک همکاری استراتژیک با یک موسسه مالی معتبر در اتحادیه اروپا را انجام داده است. به این ترتیب شرایط وام گیرندگان تجاری تسهیل خواهد شد.

این روند با مکانیسم حفاظتی 3 لایه Credefi ترکیب شده است تا حداکثر امنیت را برای وام دهندگانی که از این پلتفرم استفاده می کنند، تضمین کند. این پلتفرم برای اینکه همه کاربران بتوانند با خیالی آسوده به تبادل وام بپردازند، از ترکیب چند روش اعتباری استفاده کرده است. برای تحقق این هدف، این پلتفرم از یک سرویس امتیاز دهی اعتبار انحصاری درون سازمانی که توسط Experian، یکی از سه موسسه بزرگ اعتبار سنجی، پشتیبانی شده، ضمانت دارایی‌های ارز دیجیتال و اقتصاد واقعی و همچنین طرح امنیتی Credefi با نام طرحX استفاده کرده است.

 

تسهیل شرایط وام گیرندگان تجاری

 

همچنین تیم Credefi تا حد امکان انصاف را در شرایط این معاملات رعایت کرده است. پیش از انجام هر تبادل، اعتبار به دقت امتیازدهی شده و ارزیابی ریسک در هر برنامه تکمیل می شود. سپس بر اساس داده ها یک نرخ منصفانه مشخص می شود تا به تعادل شرایط وام دهندگان و وام گیرندگان کمک کند.

تیم سازنده

Credefi توسط ایوو گریگوروف و والنتین دیمیتروف پایه گذاری شده است. هر دو عضو سازنده این ارز دیجیتال متخصص صنایع مالی بوده و تجربه بسیاری در زمینه رمز ارزها دارند. ایوو یک متخصص امور مالی با تجربه در صنعت بانکداری است. او در توسعه و طراحی ابزارهای مالی مختلف برای بدهی و حقوق صاحبان سهام فعالیت داشته است. در طول این مدت، او مهارت های  فوق‌العاده‌ای در زمینه شناخت ریسک بازار و اعتبار، کفایت سرمایه و مدیریت کسب کرد. ایوو همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته بانکداری و امور مالی جهانی از مدرسه تجارت اروپایی گرفته است. او اولین بار در سال 2016 وارد بازار بلاک چین شد. همچنین ایوو بر اساس تجربیات خود معتقد است که ارزهای دیجیتال و  تکنولوژی بلاک چین آینده سیستم های مالی ما خواهند بود.

والنتین یکی دیگر از بنیانگذاران Credefi با تجربه کاری در زمینه فناوری و مالی است. او تجربه کار در پارلمان اروپا، VTB Capital و مدیریت صندوق ابزارهای مالی با بیش از 600 میلیون یورو سرمایه در بلغارستان را دارد. والنتین اولین پذیرنده بیت کوین و اتریوم بود و در حین تکمیل مدرک در دانشگاه بوکانی به ارز دیجیتال علاقه داشت. او همچنین علاقه زیادی به فناوری داشته و در مسائل امنیت سایبری تخصص دارد. این مهارت ها او را به یک مزیت بزرگ برای تیم Credefi تبدیل می‌کند.

 

سیستم وام دهی DeFi

Credefi چگونه کار می کند؟

Credefi خدمات خود را در سه مرحله مختلف ارائه می دهد. اولین مرحله آن وام دهی پورتفولیو می باشد. در این مرحله، شرکت‌کنندگان اکوسیستم Credefi می‌توانند استیبل کوین‌ها را به پورتفولیوها قرض دهند. این پورتفولیوها دارای ریسک متنوع از کم تا زیاد هستند و می توانند بر اساس میزان تحمل ریسک وام دهنده انتخاب شوند. این پلتفرم نتایج ارزیابی ریسک و اطلاعات امتیازدهی اعتبار را در اختیار همه وام دهندگان قرار می‌دهد. به این وسیله، به آنها اطمینان می دهد که اطلاعات لازم برای یک انتخاب صحیح را در اختیار دارند. پس از آن، همه پورتفولیو های اعتباری، بسته به ریسک موجود، به APY 10٪ و بالاتر دسترسی می یابند.

مرحله دوم Credefi، وام دهی نظیر به نظیر مبتنی بر پروژه است. در این مرحله، Credefi با تمرکز بر سیستم وام دهی نظیر به نظیر، از تمام مزایا و قابلیت‌های غیر متمرکز این بلاک چین استفاده خواهد کرد. به این ترتیب دو طرف فرآیند وام دهی را به یکدیگر متصل می سازد. در عین حال، این پلتفرم تحت شرایطی وام بدون وثیقه نیز ارائه خواهد کرد.

مرحله آخر، مربوط به تامین مالی است. در این مرحله Credefi قصد دارد ابزارهای بانکداری سنتی را با سیستم غیر متمرکز کریپتو ترکیب کند. این امر به این پلتفرم اجازه می دهد تا طیف گسترده تری از خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. به این ترتیب شرایطی را که در آن وام دهندگان و وام گیرندگان می توانند با یکدیگر ملاقات کنند و اعتبار نامه یا ضمانت نامه بنویسند، فراهم می کند.

 

توکن بومی اکوسیستم Credefi

 

CREDI چیست و چه کاربردی دارد؟

CREDI توکن بومی اکوسیستم Credefi است. این توکن وظایف بسیاری بر عهده دارد. در مرحله اول، به عنوان یک توکن توزیع پاداش برای وام دهندگان عمل می کند. وام دهندگان به نسبت میزان وام خود، CREDI دریافت می کنند. همچنین به عنوان یک لایه امنیتی اضافی به کار می رود و کاربران را قادر می سازد در فرصت های سرمایه گذاری مختلف شرکت کنند. دارندگان توکن CREDI از APYهای بالاتر نیز بهره مند خواهند شد. وام گیرندگانی که CREDI دارند، می توانند بر اساس الگوی رفتاری بلاک چین خود، وام بدون وثیقه دریافت کنند. دارندگان CREDI همچنین به مجموعه منتخبی از پروژه های VIP و پورتفولیوهای اعتباری دسترسی خواهند داشت. به علاوه، دارندگان CREDI می‌توانند در طرح X سهام CREDI داشته باشند و CREDI  را به عنوان توکن حاکمیتی و  سود مشارکتی Credefi ضرب کند.

این توکن دارای نرخ تورم دائمی 5 درصد در سال خواهد بود. این بر اساس عرضه باقیمانده CREDI در گردش بوده و به دو بخش تقسیم می شود. می توانید در بخش tokenomics وایت پیپر Credefi اطلاعات دقیق تری را در مورد چگونگی تقسیم این توکن به دست آورید.

 

تحول در سیستم وام دهی کریپتویی

 

کلام آخر

Credefi می تواند شکاف بین دنیای بلاک چین و امور مالی سنتی را کاهش دهد. این دستاورد هم برای DeFi و هم برای SMEهایی که به دنبال منابع مالی جایگزین برای آنچه بازار کریپتو ارائه می دهد هستند، مفید خواهد بود. Credefi با تیم مجرب خود، این پتانسیل را دارد که روش تعامل DeFi با SME ها را کاملاً متحول کند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.