whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال Nervos و توکن (CKB)

1401/07/09 ساعت 03:21


در این مقاله با ارز دیجیتال Nervos و توکن (CKB) آشنا می‌شویم. CKB مخفف عبارت Common Knowledge Base به معنای پایه دانش مشترک است و یک بلاک چین اثبات کار (PoW) همه منظوره محسوب می‌شود که به عنوان موتور اجماع برنامه‌های کاربردی مبتنی بر Nervos و لایه‌های کاربردی عمل می‌کند. این لایه پایه به عنوان یک شبکه اپن سورس در بلاکچین نروس قرار دارد و توسط مجموعه‌ای پروتکل‌ها تعریف شده است. همچنین دارای یک توکن ابزار بومی، CKByte (CKB) می‌باشد.

توکن ابزار شبکه CKByte  یا (CKB)، برای مدیریت منابع و مشوق‌های استخراج استفاده می‌شود و به حامل اجازه می‌دهد تا به فضای ذخیره‌سازی حالت در بلاک چین CKB دسترسی داشته باشد. ماینرها از مکانیزم PoW برای تایید بلاک‌ها استفاده می کنند و شبکه به استخراج ASIC اجازه می‌دهد تا قدرت هش را افزایش دهد.

آشنایی با شبکه نروس و توکن CKB 

شبکه Nervos برنامه بلاک چین را جهانی کرده و دسترسی بی‌نظیری را به کاربران ارائه می‌دهد. نروس غیرمتمرکز و پایدار است و قصد دارد گام بعدی در تکامل بلاکچین را به ارمغان بیاورد. امن و غیر متمرکز است زیرا اجماع ناکاموتو (Nakamoto) با اثبات کار (PoW) و با پشتیبانی ASIC برای بیشترین امنیت و عدم تمرکز بهینه شده است. همچنین، رمزارزهای پایدار به همراه مکانیزم ارزش داخلی برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های پایداری بلاک‌چین‌های عمومی در نظر گرفته شده‌اند.

در این شبکه، رمزنگاری به صورت لایه‌ای انجام می‌شود. زیرا لایه 1 برای لایه 2 ساخته شده است. انعطاف پذیری و مقیاس پذیری نامحدود از طریق راه حل‌های داخلی و کاربردی فراهم شده است.

طراحی لایه‌ای Nervos به گونه‌ای است که یک شبکه لایه لایه است و از یک لایه محاسباتی عمومی و اجماع و یک سری لایه های کاربردی تشکیل شده است. لایه اول شبکه اصلی CKB Nervos دارای استخراج اثبات کار (PoW) به منظور تأمین امنیت است که در پشت سر هم با پروتکل های لایه 2 کار می‌کند. Nervos CKB وضعیت شبکه یعنی موازنه حساب و فعالیت برنامه را در سلول‌ها ذخیره می کند، در حالی که پروتکل‌های لایه 2 Nervos تراکنش‌ها را پردازش می کنند و حالت‌های جدید ایجاد می‌کنند.

به علاوه شبکه نروس نتورک (Nervos Network) یک ماشین مجازی کامل تورینگ (VM) را برای پشتیبانی و پردازش برنامه‌های کاربردی ساخته شده با استفاده از قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد. ماشین مجازی CKB از یک مدل سلول که مبتنی بر مدل حسابداری UTXO بیت کوین است، برای ذخیره و ردیابی تغییرات حالت استفاده می‌کند.  این مدل سلولی پردازش موازی تراکنش‌ها را تسهیل کرده و امکان ادغام مشتریان را فراهم می‌سازد.

پروتکل‌های لایه ۲ Nervos از امنیت ارائه شده توسط لایه پایه استفاده می‌کنند، اما می‌توانند تراکنش‌ها را سریع‌تر و ارزان‌تر نسبت به Nervos CKB اجرا کنند. آنها همچنین می توانند به عنوان پروتکل های خاص برنامه با مجموعه ویژگی هایی عمل کنند که به یک مورد خاص مانند حریم خصوصی یا امور مالی پاسخ می‌دهند.

اصول طراحی هسته برخی از اصول اصلی که منجر به طراحی شبکه عصبی شد عبارتند از:

دارایی بومی بلاک چین لایه 1 باید ذخیره ارزش باشد. 

فشار دادن مسئولیت های مقیاس بندی به لایه دوم ترجیح داده می شود زیرا زنجیره های لایه 1 باید باز و در دسترس باشند. طراحی برای مقیاس پذیری در لایه پایه منجر به مصالحه در تمرکززدایی و گاهی اوقات امنیت می شود. در عوض، لایه‌های ۱ باید مکمل باشند و با راه‌حل‌های لایه ۲ رقابت نکنند.

روش اثبات کار یا (PoW)

Proof-of-Work به عنوان یک روش مقاومت Sybil برای بلاک چین های لایه 1 ضروری است. بلاک چین لایه 1 باید یک مدل برنامه نویسی عمومی برای پروتکل های تعاملی (ترکیب پذیری) و برای تسهیل ارتباط بین لایه-2 های مختلف (قابلیت همکاری) ارائه دهد. ذخیره سازی دولتی باید یک مدل مالکیت واضح و دقیق داشته باشد تا از مشکل "تراژدی عوام" جلوگیری شود. اشغال دولتی باید هزینه‌های مداومی داشته باشد تا بدون توجه به تقاضای تراکنش، پاداش‌های بلندمدت ثابتی به استخراج‌کنندگان ارائه کند.

چارچوب میوتا (Muta )

چهارچوب لایه 2 Muta یک چارچوب پیشنهادی برای ساخت بلاک چین های لایه 2 مبتنی بر Nervos است. زنجیره‌های Muta از Nervos CKB در پایه خود استفاده می‌کنند، اما توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا یک زنجیره جانبی با ویژگی‌های متمایز، مانند طراحی اثبات سهام (PoS) یا طرح اثبات سهام (DPoS) سفارشی بسازند. توسعه دهندگان Nervos Muta را برای بهبود عملکرد کلی شبکه (از طریق موازی سازی محاسبات)، امکان توسعه زنجیره های لایه 2 قابل تنظیم، و باز کردن قابلیت همکاری بین سایر شبکه های مبتنی بر EVM یا WASM ایجاد کردند. موتا هنوز در مرحله بتا است.

چارچوب لاموس (Lumos )

Lumos یک چارچوب کاربردی مبتنی بر جاوا اسکریپت در شبکهNervos  است که هدف آن ساده سازی توسعه اپلیکیشن در Nervos است و هنوز در حال پیشرفت است. شبکه Nervos یک راه حل لایه‌ای پیچیده را پیاده سازی می‌کند که می‌تواند نرم افزار سایر بلاک چین‌ها را بدون هارد فورک اجرا کند و در عین حال امنیت یک بلاک چین PoW را حفظ کند. این امر به توکن CKB سطوح بی‌سابقه‌ای از کاربرد و ارزش می‌دهد، زیرا قرار است تا نرخ پذیرش در آینده افزایش ‌یابد.

به چه دلیلی سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال CKB مناسب است؟

شاید بپرسید چه دلیلی وجود دارد تا بر روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری شود؟ به شما توضیح می‌دهیم که چرا سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال شبکه نروس مانند یک فرصت مطلوب است. طبق پیش‌بینی‌هایی که توسط متخصصین بازار کریپتو برآورد شده است، این رمز ارز می‌تواند امکاناتی را فراهم سازد که تریدرها و یا کاربران بتوانند دارایی‌های رمز شده خود را با امنیت بالا نگهداری نمایند تا امکان تغییر آنها را به صفر برسانند و ماهیت دارایی خود را بدون استفاده از زنجیره بیت کوین حفظ کنند.

از طرفی، Nervos CKB اولین لایه در اثبات بلاکچین عمومی شبکه نروس به حساب می‌آید و علیرغم اسمارت پروتکل‌هایی که با پوسته پوسته شدن لایه دو این بستر را فراهم می‌سازند، با طراحی رمز نگاری شده ذخیره ارزش، به ارزش کل شبکه می‌افزاید و توکن اصلی CKByte  حاصل می‌شود. 

متاسفانه، رمز ارز CKB در صرافی‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی معامله می‌شود و همین فاکتور هم سبب شده است تا سرمایه‌گذاران به خرید این رمز ارز با دیدی فرصت طلبانه اقدام نمایند. این در مورد بسیاری از رمز ارزهای دیگر هم دیده می‌شود. یکی از دلایل موجود در اختلاف قیمت موجود در این رمز ارز، عرضه و تقاضای لحظه‌ای آن در هر صرافی می‌باشد که خودش آینده این ارز دیجیتال را در بازار تحت شعاع قرار می‌دهد. 

از آنجایی که در حدود یک دهه از ورود ارزهای دیجیتال به سیستم مالی جهانی می‌گذرد و امروزه این رمز ارزها توانسته‌اند علیرغم مقاومت‌های بسیار نگاه دنیا را تغییر دهند، با آینده خوبی در سرمایه‌گذاری رو به رو هستند. وجود ویروس کرونا نیز، سبب ظهور قابلیت بیشتر این دارایی‌ها شده است. بنابراین، آینده ارز دیجیتال نروس نتورک یا CKB بسیار درخشان است و فرصتی برای سرمایه‌گذاری می‌بخشد.

کلام اخر

در این مقاله با ارز دیجیتال Nervos و توکن (CKB) آشنا شدیم. کوین‌ شبکه Nervos قطعاً طبق پیش بینی آینده یک سرمایه گذاری خوب است و تجزیه و تحلیل فنی نتیجه می گیرد که CKB دارای پتانسیل درآمد بلندمدت است. البته توجه به شرایط نوسانی بازار کریپتو اهمیت بالایی دارد. برای موفقیت بیشتر در سرمایه‌گذاری توصیه می‌شود در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید تا با دریافت سیگنال ارز دیجیتال با اطمینان بیشتری در بازار ارز دیجیتال ترید کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.