whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال سایبر کانکت CyberConnect (Cyber)

1402/06/13 ساعت 02:16


سایبرکانکت یک شبکه اجتماعی غیر متمرکز است که به توسعه دهندگان امکان ایجاد برنامه‌های اجتماعی را می‌دهد که کاربران مالکیت هویت دیجیتالی خود، محتوا و ارتباطات خود را دارند.

 

 

در این مقاله کوتاه، ما نمای کلی از سه مؤلفه اصلی سایبرکانکت ارائه می‌دهیم.در ادامه با پرشین الیت همراه شوید .

1. سایبرپروفایل: استاندارد هویت دیجیتالی غیر متمرکز جدیدی که مالکیت آن توسط کاربران است و تحت نظر آنها قرار دارد.
2. گراف اجتماعی سایبرکانکت: که ارتباط بین هویت‌های دیجیتالی، داده‌ها، محتوا و ارتباطات اجتماعی کاربران را نمایندگی می‌کند.
3. کیف پول سایبر: یک قرارداد هوش مصنوعی غیر نگهداری شده و سازگار با ERC-4337 برای ایجاد تجربه وب 3 بدون نیاز به نمونه بذر و بدون مصرف گاز برای انتشار گسترده آماده‌سازی شده.

با سایبرکانکت، هدف ما این است که توسعه دهندگان را به ایجاد برنامه‌های اجتماعی توانمند کنیم که کاربران و خالقان را از کنترل رسانه‌های اجتماعی متمرکز آزاد کنند و به آنها امکان استفاده کامل از ظرفیت هویت‌های اجتماعی دیجیتالی خود را بدهیم.

 

مشکل با رسانه‌های اجتماعی متمرکز


هدف اینترنت اولیه تسهیل تبادل اطلاعات در دسترس و جریان آزاد بود که توسط یک شرکت یا پلتفرم واحد کنترل نمی شد. اینترنت در آن زمان که معمولاً به آن وب 1.0 می‌گویند، فقط خواندنی بود. به کاربران این امکان را می داد که به جستجوی اطلاعات و خواندن آن بپردازند.

با افزایش شرکت‌ها که به دنبال دریافت سهم بازار از اینترنت در حال گسترش بودند (منظر حباب نقطه‌کام)، کاربران لیست رشد کننده‌ای از گزینه‌ها داشتند تا تصمیم بگیرند کدام برنامه جدید بهترین نیازهای آنها را برآورده می‌کند. به عنوان مثال، کاربران ایمیل می‌توانستند از طریق رابط‌ های چندگانه با یکدیگر تعامل کنند و در صورت عدم رضایت از پیشنهادها، سرویس‌ها را تغییر دهند. این فرصت پویایی بازار را به بسترهای مبتنی بر کاربرهای رقابتی که به منظور ارائه بهترین تجربه کاربری در رقابت با یکدیگر هستند، تسهیل کرد.

Web2 اینترنت را از فقط خواندنی به خواندنی-نوشتنی تبدیل کرد و به کاربران اجازه داد محتوا را به اشتراک بگذارند و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند، به ویژه به دلیل معرفی رسانه های اجتماعی و برنامه های کاربردی مبتنی بر ارتباطات. از زمان ظهور شبکه‌های اجتماعی، یک مجموعه کوچک‌تر از شرکت‌های سود محور، کنترلی بر نحوه برقراری ارتباط، ایجاد محتوا، اشتراک‌گذاری اطلاعات یا میزبانی هویت آنلاین و داده‌های اجتماعی افراد به دست آورده‌اند.

نسبت به آزادی‌های پلتفرمی که کاربران در دوران ابتدایی اینترنت داشتند، افراد اکنون گزینه‌های بسیار محدودی برای چت کردن و وجود دارندن آنلاین دارند. اگرچه این شرکت‌ها ابتدا به آن اعتماد داشتند که با نیت خوب عمل می‌کنند («بدی نکنید»)، اما اغلب اولویت به منافع خود دادند و از داده‌های روابط اجتماعی استفاده کردند و کاربران، جوامع و محتوا را به مقیاس بالا به منظور حداکثر سود در یک بازار رقابتی درآوردند.

نمودارهای اجتماعی که ارتباطات بین کاربران، محتوا و علاقه‌مندی‌هایشان را نمایندگی می‌کنند، مجموعه داده‌های کلیدی است که پلتفرم‌های شبکه اجتماعی برای جلب توجه و افزایش درگیری کاربران استفاده می‌کنند. این نمودارهای اجتماعی همچنین فرصت‌ها و محدودیت‌هایی برای کاربران و توسعه‌دهندگان برنامه‌های اجتماعی به وجود آورده‌اند به دلیل مرکزی‌شدن آنها.

اگرچه شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی در ابتدا به برنامه‌های توسعه‌دهندگان به دسترس دادن داده‌های ارتباط اجتماعی دسترسی داشتند، اما به سرعت متوجه شدند که دارنده رقابت آینده‌ای شان هستند. به همین دلیل، آنها مالکیت ارتباطات اجتماعی کاربران را به دست آوردند و کاربران را به تعداد محدودی جایگزین مناسب برای تجربه‌های بهتر باقی گذاشتند. این توزیع ارزش نامتناسب باعث تشکیل یک تکاپوی داده‌ای نگران کننده شده است که تعداد کمی از پلتفرم‌های رسانه‌ای اجتماعی در صدر این مسئله قرار دارند.

در حالی که پلتفرم‌های اجتماعی در سال 2023 بیش از 230 میلیارد دلار کسب درآمد کردند، خالقان محتوا تنها 6.5 میلیارد دلار از برنامه‌های تقسیم درآمد خود کسب کردند. با این حال، کاربران مصرف‌کننده معمولاً به عنوان جبران سرمایه برای تعامل خود با خالقان محتوا و وفاداری به پلتفرم هیچ چیز دریافت نمی‌کنند. با وجود اینکه تکنولوژی شبکه‌های اجتماعی امکانات بی‌سابقه‌ای از ارتباط جهانی، تبادل اطلاعات و فرصت‌های جدید برای صنایع بی‌شمار را فراهم می‌کند، اکوسیستم از ضعف‌های ذاتی مانند افزونه عدم اعتماد، مشارکت ناپذیر و تجربه محدود دیجیتالی رنج می‌برد.

 

یکپارچگی‌ها

با قراردادهای هوش مصنوعی سایبرکانکت، توسعه‌دهندگان و کاربران از تمام مزایای استفاده از محاسبات زنجیره‌ای بهره‌مند می‌شوند. نه تنها میان‌افزارها امکان اعلام منطق سفارشی برای برنامه‌نویسی قوانین خاص برای تعاملات توکنی را فراهم می‌کنند، بلکه یکپارچگی با سایر پروتکل‌ها هم به راحتی دست‌یافتنی است.

پروتکل سایبرکانکت با دیگر فناوری‌های وب3 به منظور ارائه ابزارهای توسعه‌دهنده کامل ترکیب می‌شود. در حال حاضر ما با XMTP همکاری داریم تا پشتیبانی از پیام‌رسانی خصوصی بین سایبرپروفایل‌ها را فراهم کنیم، با Livepeer برای ارائه پخش ویدئویی، تغییر فرمت و توزیع بی‌درنگ ویدئویی، و با پروتکل Lit برای فعال‌سازی کاربران/خالقان برای انتشار محتوای انحصاری-دسترسی. یکپارچگی با سایر پروتکل‌ها به منظور ارائه امکانات اضافی از جمله اعلان‌ها، پرداخت اشتراک جاری و بیشتر نزدیکا پشتیبانی خواهد شد.

امروزه، این مرکزیت فراگیر در داده‌های ارتباط اجتماعی به دست آورده به عوامل بسیاری از عدم کارایی‌ها و ناپسندی‌ها منجر می‌شود که وعده‌های ابتدایی اینترنت را (اتصال به جهان) مختل می‌کند.

اینجا نیز ما شاهد محدودیت‌های دیگری بوده‌ایم، مانند:

- شرکت‌های خصوصی استفاده از داده‌های اجتماعی کاربران برای حداکثر سود: بدون اینکه کاربران مالک داده‌های اجتماعی خود باشند، انطباق عمده‌ای بین پلتفرم‌ها و کاربران وجود دارد، که غول‌های متمرکز از قدرت نامحدود بر حساب‌های فردی برای حداکثر سود استفاده می‌کنند. این عدم تعادل نامنصفانه در هر جایی ظاهر می‌شود، از سیاست‌های بهره‌برداری و توزیع محتوا تا تعدیل محتوا. این بی‌قدرتی در دست خانه‌های پلتفرم متمرکز، کاربران را از آوردن دنبال‌کنندگان و داده‌های اجتماعی دیگر به پلتفرم‌های جدید منع می‌کند و همچنین به سرمایه اجتماعی کاربران و مالکیت بر هویت‌های آنلاین خود - تأثیر و وضعیتی که کاربران سال‌ها برای ساختن آن وقت می‌گذارند - خطر وارد می‌کند.
- غیرقابل جابجایی کاربران در پلتفرم‌ها: شبکه‌های اجتماعی آنلاین فعلی اکوسیستم‌های جانبی هستند که به قفل کردن کاربران به عنوان پایه مدل کسب و کار خود احتیاج دارند. بسیاری از کاربرانی که تلاش کرده‌اند تا داده‌های اجتماعی خود را از پلتفرم‌هایی که می‌خواهند ترک کنند با این اصرار و ناراحتی روبرو شده‌اند. این محدودیت منجر به یک چرخه تنبیهی می‌شود که کاربران جاهایی را اجاره می‌کنند تا محتوا، دنبال‌کنندگان و دوستان خود را به عوض کنند و به عنوان جبران نیاز به کنترل یا مالکیت بر داده‌های اجتماعی خود یا جایی که به علت کمبود هماهنگی پلتفرم‌های جانبی کمی قابلیت اجرا دارند. این عدم انعطاف پذیری برای سهامداران مختلف، به ویژه جامعه خالقان که به دلیل مدل‌های کسب و کار متغیر پلتفرم و همچنین مدل‌های کسب و کاری پیوسته آنها به شکست می‌اندازد.
- ممانعت از توسعه دهندگان از راه‌اندازی محصولات و ویژگی‌های نوآورانه شبکه اجتماعی: بازسازی روابط و تشخیص علاقه‌مندی‌ها در یک پلتفرم جدید نیاز به تلاش قابل توجهی از طرف کاربر دارد. این میزان انسداد از کاربران باعث از دست دادن شهوت کاربران برای امتحان پلتفرم‌های جدید و درگیری با آنها می‌شود، که به مشکل "شروع سرد" برای توسعه دهندگان کمک می‌کند. توسعه دهندگان به داده‌های ارتباط اجتماعی کاربران برای آغاز اثرات شبکه نیاز دارند، اما عدم دسترسی به داده‌های متمرکز و محاکمه شده نمودارهای اجتماعی باعث ایجاد توقف، آزمایش و نوآوری می‌شود.

تکنولوژی وب 3 با استفاده از زنجیره‌های بلوک و پروتکل‌های غیرمتمرکز با توکن، جایگزینی جدید برای این محدودیت‌ها ارائه می‌دهد.

برای توسعه دهندگان، پروتکل‌های اجتماعی غیرمتمرکز محدودیت‌های نمودارهای اجتماعی محافظت شده و داده‌های قابل ترکیب مورد نیاز برای ساخت و مقیاس برنامه‌های اجتماعی منصفانه و نوآورانه را فراهم می‌کنند.

برای کاربران، شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز مالکیت داده‌های اجتماعی و هویت‌هایشان را به خالقان و جوامع باز می‌گردانند که می‌توانند ارزش  واقعی را به داده‌ها و ارتباطات خود اضافه کنند. این مالکیت بر هویت‌ها و داده‌های اجتماعی کاربران از اتکا به یک پلتفرم متمرکز خارج می‌شود و به ایجاد توانایی کاربران برای کنترل بیشتر بر تجربه آنلاین‌شان و همچنین بهره‌برداری از ارزش اقتصادی داده‌ها ختم می‌شود.

سایبرکانکت به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از سیستم‌های غیرمتمرکز هویت دیجیتالی و ارتباطات اجتماعی را تجسم کنند، و به کاربران امکان می‌دهد از مزایای مالکیت بر هویت دیجیتالی و ارتباطات خود بهره ببرند. این تغییر در پویایی داده‌های اجتماعی به ایجاد اکوسیستمی از تعامل، نوآوری و اقتصاد بر پایه داده‌های اجتماعی و ارتباطات کاربران منجر می‌شود که بر خلاف مدل‌های کسب و کار متمرکز، بر اساس انتقال قدرت به کاربران و خالقان محتوا استوار است.

در نتیجه، سایبرکانکت به کاربران و توسعه دهندگان امکان می‌دهد که به جای یک اکوسیستم متمرکز و ناعادلانه، به یک جامعه غیرمتمرکز و عادلانه تبدیل شوند که بر اساس توانایی‌ها، محتوا و ارتباطات خود ارزش ایجاد کنند و بهره‌برداری کنند.

 

شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز: راه‌حل ما

یک پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز و قابل ترکیب می‌تواند مدل فعلی رسانه‌های اجتماعی متمرکز را به هم بزند و زمین بازی را برای پلتفرم‌ها و توسعه‌دهندگان به گونه‌ای فراهم کند که تنها بر اساس بهترین خدمات ارائه شده به رقابت بپردازند.

در شبکه اجتماعی غیرمتمرکز، تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نهایی بر پایه یک لایه داده‌های اجتماعی یکسان ساخته می‌شوند، بدون هیچ شرکت تکمیل کننده‌ای که دسترسی به آن را کنترل کند. برای توسعه‌دهندگان، این امکان را فراهم می‌کند که از اتصالات اجتماعی قبلی میان کاربران برای ساخت ویژگی‌های اجتماعی معنی‌دار استفاده کرده و تجربه‌های جذاب را ارائه دهند. برای کاربران، امکان مالکیت و کنترل داده‌های اتصالات اجتماعی خود بدون گرفتار شدن در یک پلتفرم، امکان مهاجرت هویت‌های آنلاین خود را در سراسر پلتفرم‌ها می‌دهد. با تضمین تحول پذیری سرمایه اجتماعی، کاربران در مرکز یک اکوسیستم شبکه‌های اجتماعی پویا باقی می‌مانند که توسط فرصت ایجاد، کشف و اتصال مدارک محرک می‌شود.

در این مقاله ، ما یک راه حل برای رفتار استثماری شرکت‌های متمرکز را با معرفی یک پروتکل غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز به عنوان اصل سازنده اصلی برای شبکه‌های اجتماعی وب 3 معرفی می‌کنیم. با ساخت پروتکل با استفاده از شبکه‌های توزیع شده و پروتکل‌های مبتنی بر توکن، مسیری را به سوی یک آینده جدید از شبکه‌های اجتماعی در اینترنت ارائه می‌دهیم که در آن کاربران هویت‌ها و داده‌های خود را می‌فرازند و خالقان می‌توانند مخاطبان خود را در محیطی عادلانه‌تر، مستقیم‌تر و غیرمتمرکز رشد دهند.

 

پروتکل سایبر کانکت: یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز

هنگامی که شبکه سایبر کانکت طراحی‌های مختلفی را مد نظر قرار داد، اصول زیر همچنان محور فلسفه‌مان در ساخت یک پروتکل محوری برای توانمندی‌محور و مرکزیت کاربر برای قدرت دادن به آینده شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز باقی ماند:

خودحاکمیت
در سایبر کانکت، کاربران داده‌های خود را مالکیت دارند و مستقلیتی بر داده‌های خود دارند که چگونه، کجا و برای چه استفاده‌ای است. توسعه‌دهندگان تنها با موافقت کاربران می‌توانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند، اجتناب از سانسور API که به معنای شرکت‌های متمرکز فناوری و پلتفرم‌های اجتماعی آن‌ها شده است.

همکاری و قابلیت حمل‌ونقل
در وب3، امکان استفاده از شبکه‌های زنجیره‌ای باید از پتانسیل کاربر برای اتصال و ایجاد جلوگیری نکند. در سایبر کانکت، کاربران می‌توانند به راحتی داده‌های اجتماعی و هویت‌های آنلاین خود را با خود به ازای شبکه‌ها و پلتفرم‌های مختلف حمل کنند.

ترکیب‌پذیری
به دلیل فناوری متن‌باز وب3، توسعه‌دهندگان برنامه‌های اجتماعی می‌توانند به راحتی پروتکل شبکه اجتماعی سایبر کانکت را به پشته توسعه موجود وب3 خود ادغام کرده و از اتصالات اجتماعی پیش‌فرض میان کاربران و تأثیرات شبکه گرافی اجتماعی آن برای مورد استفاده خاص خود بهره ببرند.

قابل برنامه‌ریزی
توسعه‌دهندگان می‌توانند منطق اجرایی سفارشی برای اقدامات اجتماعی کاربران مانند ایجاد پروفایل، ارسال محتوا و مشترک شدن با پروفایل‌های دیگر را به راحتی پیکربندی کنند. سپس کاربران می‌توانند حساب‌های اشتراک پولی، اجتماعات با درگاه توکن ایجاد کرده و از اجتماعات مبتنی بر قوانین خود برای موارد خلاقانه و مبتنی بر ارزش بهره ببرند.

قابلیت مقیاس‌پذیری
برنامه‌های اجتماعی جدید نیاز به حجم زیادی از داده برای ساخت تجربه رسانه‌های اجتماعی پویا دارند که با تجربه پلتفرم‌های موجود مطابقت یا بهتر از آن باشند. با توجه به این مقیاس، تمام داده‌های اجتماعی نمی‌توانند به زنجیره انتقال یابند به دلیل چالش‌های هزینه بالا و رقابت برای فضای محدود بلوک. پروتکل سایبر کانکت یک راه حل با عملکرد بالا و مقیاس‌پذیری بالا برای داده‌های اجتماعی ارائه می‌دهد از طریق یک راه‌حل خارج از زنجیره که داده‌ها را جداگانه مدیریت می‌کند و نیازی به ذخیره سازی در زنجیره ندارد.

بیشتر شبکه‌های اجتماعی کنونی تنها به طور معتدلی به برخی از اصول اینجا پاسخ می‌دهند؛ پشته فنی آن‌ها به طور ذاتی از چالش‌های امنیتی و کارکردهای پایگاه داده متمرکز رنج می‌برد و به اندازه کافی به بازگشت مالکیت داده به کاربران یا اجازه حمل و نقل داده اهمیت نمی‌دهد. از آنجا که شرکت‌های تکنولوژیکی می‌توانند به‌طور خودسرانه از ارائه گراف‌های اجتماعی خود جلوگیری کنند، توسعه‌دهندگان شخص ثالث به اندازه کم اعتماد (یا دلیل) برای ساخت بر روی آن‌ها ندارند.

با ظهور اخیر زنجیره‌های بلوکی و پروتکل‌های قدرت‌مند توکن، اکنون امکان دارد تا یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز که به طور واقعی متعلق به کاربر باشد، وجود داشته باشد. به عنوان یک راه‌حل تعاملی برای برنامه‌های اجتماعی غیرمتمرکز (dApps) که بر پایه زنجیره‌های بلوکی عمومی ساخته می‌شوند، پروتکل شبکه اجتماعی سایبر کانکت فاصله مهمی را که تا به حال در پشته توسعه وب3 وجود نداشته است، پر می‌کند.

 

کاربرد شخصیت یونیورسال وب3: ساختار زیرساختی شناخت جهانی

کاربرد شخصیت سایبری یک زیرساخت شناخت جهانی است که تمام اکوسیستم تجارب اجتماعی وب3 را تغذیه می‌کند. به علاوه از ذخیره اطلاعات شخصی پایه، شخصیت سایبری هویت دیجیتال خودمختار کاربران را به عنوان پیوندهای محتوا و اتصالات اجتماعی به هویت‌هایشان انجام می‌دهد.

بیش از یک خدمت نامگذاری، شخصیت سایبری یک توکن ERC-721 (یعنی NFT) است که در یک زنجیره بلوکی عمومی وجود دارد. هر شخصیت سایبری یک "نام کاربری"، "آواتار" و "فراداده" را ذخیره می‌کند. "نام کاربری" و "آواتار" به ترتیب نام کاربری و یک پیوند به آواتار را ذخیره می‌کنند، در حالی که "فراداده" به داده‌های ساختاری برای اطلاعات اضافی مانند عنوان، وب‌سایت و بیو پیوند دارد. توسعه‌دهندگان به راحتی می‌توانند با پرس و جوی شخصیت سایبری متعلق به یک آدرس (یا کیف پول وب3) به اطلاعات کاربر عمومی دسترسی پیدا کنند. در حال حاضر شخصیت‌های سایبری قابل انتقال نیستند، به این معنا که نمی‌توانند بین کاربران معامله شوند.

هنگامی که کاربر محتوا ایجاد می‌کند، اتصال بین محتوا و یک پروفایل ایجاد و با شخصیت سایبری کاربر ذخیره می‌شود. این فرآیند تضمین می‌کند همیشه اثبات/ارجاع زنجیره‌ای از خالق اصلی وجود خواهد داشت که در حل مشکل اطلاعات نادرست و تزلزل در گفتمان آنلاین بسیار مهم است. ارجاع زنجیره‌ای به خالق اصلی همچنین پایه تعاملات اجتماعی و کسب درآمد در یک اکوسیستم متمرکز بر مالکیت معرفی می‌شود که محتواهای ویروسی یا "ترکیب شده" می‌توانند به درستی اعتبار و درآمدزایی شوند.

از آنجا که شخصیت سایبری یک توکن ERC-721 شناخته شده به طور جهانی است، تمام محتواها و تاریخچه گراف اجتماعی کاربران در برنامه‌های ساخته شده بر اساس سایبرکانکت به اشتراک گذاشته می‌شوند، که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت بی‌درنگ در سراسر اینترنت حرکت کنند.

هنگامی که یک کاربر شخصیت سایبری خود را ایجاد می‌کند، به طور خودکار قابلیت‌های خالقانه را به دست می‌آورد و محتوای قابل کسب درآمد را منتشر می‌کند.

 

گراف اجتماعی سایبرکانکت

در حال حاضر، بیشتر داده‌های اجتماعی مانند اتصالات اجتماعی و خوراک محتوا در سایلوهایی نگهداری می‌شوند که توسط شرکت‌های خصوصی و متمرکز مالکیت و کنترل می‌شوند. این داده‌ها به صورت نزدیک نگهداری می‌شوند و گاهی به منظور جلوگیری از دسترسی رقبا محدود می‌شوند. کاربران جز اینکه هویت خود، تأثیر اجتماعی و دارایی‌های اجتماعی خود را کاملاً از ابتدا ایجاد کنند، هیچ گزینه‌ای ندارند اگر تصمیم به تغییر پلتفرم کنند. تکرارپذیری در تنظیم حساب، به تجربه کاربری گرفته شده، اصولاً ناشی از عدم تعامل داده‌ها است.

برای امکان سنجی ایجاد برنامه‌های کاربرمحور و تجربه‌های اجتماعی وب3 متمایز، پروتکل سایبرکانکت به توسعه‌دهندگان ابزارهای قدرتمندی ارائه می‌دهد تا برنامه‌های قابل ترکیب را با استفاده از داده‌های اجتماعی از گراف اجتماعی سایبرکانکت بسازند. به علاوه، این پروتکل یک معماری ترکیبی با استفاده از قراردادهای هوش مصنوعی و یک ماژول ذخیره‌سازی قابل مقیاس را پیاده‌سازی می‌کند تا پتانسیل قابلیت‌برنامه‌نویسی و مقیاس‌پذیری را گسترش دهد.

 

قراردادهای هوش مصنوعی سایبرکانکت

قراردادهای هوش مصنوعی سایبرکانکت مجموعه‌ای از برنامه‌های اجرایی در پروتکل سایبرکانکت هستند که امکان ثبت محتوا و اتصالات اجتماعی را روی چندین زنجیره بلوکی عمومی از طریق شخصیت‌های سایبری کاربران فراهم می‌کنند. ذخیره این داده‌ها در زنجیره‌های بلوکی عمومی، امکان قابلیت برنامه‌نویسی را از طریق طراحی میان‌افزار ما و امکانات نرم‌افزاری از طریق توکن‌سازی را باز می‌کند.

قراردادهای هوش مصنوعی سایبرکانکت جایگزین‌های وب3 را برای گزینه‌های ارتباطات اجتماعی که به طور مرکزی محدود به توانایی برنامه‌نویسی و پتانسیل درآمدزایی ارتباطات اجتماعی محدود می‌شود، ارائه می‌دهند، با معرفی توکن‌سازی از طریق دو مسیر معمول کاربر: محتوا یا توکن‌های متصل به روح به عنوان نمایانگر وضعیت (EssenceNFT) و اشتراک‌ها (SubscribeNFT). کاربران از نقطه لمس اولیه شبکه ما (ایجاد یک شخصیت سایبری) برای ایجاد محتوا، رشد مخاطبان و ایجاد ارزش از طریق هویت آنلاین خود از این قراردادهای هوش مصنوعی بهره می‌برند.

 

EssenceNFT

با ایجاد یک شخصیت سایبری، کاربران به طور خودکار قابلیت‌های خالقی را به دست می‌آورند و محتوای قابل کسب درآمد را می‌توانند منتشر کنند. وقتی کاربر هر نوع محتوای جدیدی (صدا، ویدئو، تصویر یا متن بسته به پلتفرم) ایجاد می‌کند، ابتدا به یک پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز مانند IPFS، Arweave یا BNB Greenfield آپلود می‌شود. پس از انجام این عمل، پیوندی بین URL محتوا و شناسه پروفایل خالق بر روی قرارداد شخصیت سایبری فوق‌ذکر ثبت می‌شود.

خالقان همچنین می‌توانند تجربیات جدیدی را برای مخاطبان خود ایجاد کنند از طریق فرصت توزیع محتوای قابل جمع‌آوری. هنگامی که محتوا برای اولین بار جمع‌آوری می‌شود، یک قرارداد EssenceNFT که داده‌های فراداده محتوا را نگهداری می‌کند، برای کاربران جهت ایجاد مینت ارائه می‌شود. کاربران می‌توانند ارتباطات قوی‌تر و بلندمدت‌تری با خالقان مورد علاقه‌شان ایجاد کنند با جمع‌آوری محتوای آن‌ها به جای تنها مصرف آن.

هر EssenceNFT جمع‌آوری‌شده نشان‌دهنده حمایت یک کاربر از یک قطعه خاص از محتوا یا خالق است که یک رکورد دائمی در زنجیره بلوکی دارد. خالقان می‌توانند از این اطلاعات برای شناسایی حامیان اولیه خود یا اعضای مخاطب پرمشغله‌تر استفاده کنند و پاداش‌ها یا کمپین‌های رشد خود را مطابق آن تنظیم کنند. خالقان می‌توانند محتوای خود را مستقیماً از طریق گزینه‌های قابل تنظیم مانند پرداخت برای جمع‌آوری، جمع‌آوری لیست سفید و جمع‌آوری با محدوده زمانی محدود، نرخی قرار دهند.

 

مثال‌ها:

محتوا
با پست Link3، هم کاربران و هم سازمان‌ها می‌توانند مقالاتی مشابه آنچه در Medium یا Substack منتشر می‌شود به عنوان محتوای قابل جمع‌آوری دیجیتالی منتشر کنند. چون هر پست یک EssenceNFT است، این یک ابزار برای ساخت جامعه و جذب مخاطب است که در حال حاضر از طیف گسترده‌ای از موارد استفاده مانند تأمین مالی کالاهای عمومی، رویدادهای جامعه و موارد دیگر قدرت می‌گیرد.

W3ST
توکن وضعیت وب3 یا W3ST (به عنوان "وست" تلفظ می‌شود)، یک توکن Soulbound طراحی شده توسط سایبرکانکت (SBT یا NFT غیرقابل انتقال) برای شناخت وضعیت، انجمن‌ها، عضویت‌ها و تأییدهای یک کاربر است. W3ST به عنوان شهرت دیجیتال قابل احراز هویت یک کاربر عنوان می‌شود که توسط سایبرپروفایل‌های دیگر تأیید می‌شود. هر وضعیت توسط یک سایبرپروفایل به یک کاربر ارائه می‌شود تا زمانی که کاربر شرایط کسب آن وضعیت را برآورده کند. W3ST مثالی از پویایی EssenceNFT‌ها برای تغذیه رشد جامعه‌ای متمرکز بر وب3 و مشارکت است که توسط جامعه مورد علاقه قرار گرفته است.

 

SubscribeNFT 

SubscribeNFT یک ارتباط یکطرفه در زنجیره بین یک کیف پول و یک سایبرپروفایل را نمایش می‌دهد.

با یکبار ایجاد شخصیت سایبری خود، کاربران می‌توانند میان‌افزار Subscribe و URI فراداده خود را برای SubscribeNFT خود تنظیم کنند. میان‌افزار Subscribe منطق سفارشی قبل از انجام اشتراک را تعریف می‌کند و URI فراداده نام و هویت خلاقی SubscribeNFT را تعریف می‌کند.

هر دارنده سایبرپروفایل فقط می‌تواند یک SubscribeNFT منحصر به فرد ایجاد کند، در حالی که هر مشترک می‌تواند یک نسخه بیندازد. بعد از ایجاد شخصیت سایبری خود، کاربران می‌توانند NFT اشتراک را با میان‌افزارهای "قوانین" سفارشی مانند پرداخت برای اشتراک (اشتراک‌های پرداختی) و نگه‌داشتن برای اشتراک (انجمن‌های مشتری-نگهداری توکن) سفارشی کنند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به مخاطبان خود در زمان اولیه درآمدزایی کنند.

SubscribeNFT همچنین می‌تواند اتصالات اجتماعی دلخواه را نمایان کند، از جمله دنبال کردن، اشتراک در یک خالق، ارتباط دوستی، تعلق به یک سازمان و مشارکت در فعالیت‌ها و انجمن‌ها.

میان‌افزارها

قراردادهای هوش مصنوعی سایبرکانکت از معماری میان‌افزار برای ایجاد فضای طراحی بیشتری برای منطق سفارشی استفاده می‌کنند. میان‌افزارها کدهای منطق اجرایی سفارشی و پلاگین-و-پلی که قبل و بعد از فعال‌سازی یک عمل اجرا می‌شوند، را اجرا می‌کنند تا رفتارهای پیش‌فرض در شبکه‌های اجتماعی را گسترش دهند. در حال حاضر، میان‌افزارهایی برای سه عمل در شبکه سایبرکانکت وجود دارند: ایجاد یک شخصیت سایبری، جمع‌آوری یک EssenceNFT و اشتراک در یک سایبرپروفایل.

سایبرکانکت مخزنی از میان‌افزارها برای استفاده توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند که الگوهای محاسباتی مشترک را به طور کلی جنرالیزه می‌کند. به عنوان مثال، اپلیکیشن A می‌خواهد یک شبکه اجتماعی برای انجمن NFT Bored Ape Yacht Club (BAYC) را با تنظیم شرط ایجاد EssenceNFT ویژه برای این اپلیکیشن بسازد، و اپلیکیشن B هم می‌خواهد همین کار را برای صاحبان پروژه NFT RTFKT's CloneX انجام دهد. الگوی زیرین یکسان است و تنها تفاوت در آدرس قرارداد ERC-721 نگه‌داری شده است.

جامعه توسعه‌دهندگان می‌توانند به این مخزن کمک کنند و با هم میان‌افزارهای بازپذیر را به طور گسترده‌ای ایجاد کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند میان‌افزارهای مرتبط را به راحتی برگزینند و انتخاب کنند تا آن‌ها را به داپ خود وصل کنند.

 

یکپارچگی‌ها

با قراردادهای هوش مصنوعی سایبرکانکت، توسعه‌دهندگان و کاربران از تمام مزایای استفاده از محاسبات زنجیره‌ای بهره‌مند می‌شوند. نه تنها میان‌افزارها امکان اعلام منطق سفارشی برای برنامه‌نویسی قوانین خاص برای تعاملات توکنی را فراهم می‌کنند، بلکه یکپارچگی با سایر پروتکل‌ها هم به راحتی دست‌یافتنی است.

پروتکل سایبرکانکت با دیگر فناوری‌های وب3 به منظور ارائه ابزارهای توسعه‌دهنده کامل ترکیب می‌شود. در حال حاضر ما با XMTP همکاری داریم تا پشتیبانی از پیام‌رسانی خصوصی بین سایبرپروفایل‌ها را فراهم کنیم، با Livepeer برای ارائه پخش ویدئویی، تغییر فرمت و توزیع بی‌درنگ ویدئویی، و با پروتکل Lit برای فعال‌سازی کاربران/خالقان برای انتشار محتوای انحصاری-دسترسی. یکپارچگی با سایر پروتکل‌ها به منظور ارائه امکانات اضافی از جمله اعلان‌ها، پرداخت اشتراک جاری و بیشتر نزدیکا پشتیبانی خواهد شد.

 

ذخیره‌سازی

ماژول‌های ذخیره‌سازی قابل مقیاس (SSM) سایبرکانکت به منظور پیش‌روی مشکلات مقیاس‌پذیری و هزینه‌های گاز بالا که معمولاً با قراردادهای هوش مصنوعی در وب3 همراه است، طراحی شده‌اند. این تعداد می‌تواند به میلیاردها برسد زمانی که محتواهای اجتماعی و داده‌های اجتماعی گسترده‌ای که در برنامه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود را در نظر بگیریم.

پروتکل‌های گراف اجتماعی میزبانی شده بر روی زنجیره‌های بلوکی مهم موجود به زودی به محدوده مقیاس‌پذیری خود خواهند رسید، به محض اینکه تعداد کاربران آن به ده‌ها هزار نفر برسد. برای دستیابی به مقیاس‌پذیری بالاتر برای برنامه‌های اجتماعی متمرکز بر وب3، سایبرکانکت یک خدمات رله را برای ذخیره و آپلود دسته‌ای از اقدامات کاربران به ذخیره‌سازی غیرمتمرکز مانند Arweave ارائه می‌دهد، که ظرفیت تراکنش را 30-100 برابر افزایش می‌دهد. به علاوه، به منظور تضمین خودمختاری داده‌ها، داده‌ها در SSM باید توسط یک جفت کلید رمزنگاری (یعنی یک کلید خصوصی و عمومی) و یک لیست پیوند داده‌ها هش شده امضا شوند.

این ضروری است برای مقیاس‌پذیری برنامه‌های اجتماعی امن و خودمختار، زیرا ساده‌ترین اقدام به بارگذاری داده‌ها به ذخیره‌سازی غیرمتمرکز به خوبی به عنوان یک جایگزین قوی برای مشکل دارندگی و مدیریت داده‌های کاربران توسط شرکت‌های متمرکز ارائه نمی‌دهد. بنابراین، جریان تبادل داده و طرح داده باید به دقت طراحی شود تا گارانتی‌های خودمختاری داده، اصالت و دسترسی به داده‌ها فراهم شود. هر حالت تازه تولید شده به صورت محلی در یک سرور مرکزی ذخیره می‌شود تا منطق آپلود دسته‌ای دمای هر لاگ اقدام به Arweave آپلود شود، و هرکس می‌تواند حالت جدیدتر را دریافت کرده و لاگ اقدام را برای تأیید اصالت داده‌ها تراورس کند.

در حال حاضر، SSM چهار نوع اقدام اجتماعی توکن‌سازی‌شده را پشتیبانی می‌کند: دنبال کردن، دوست داشتن، ارسال و نظر دادن. دنبال کردن شبیه به اشتراک گذاری است، و ارسال یک شکل دیگر از محتوا است که توسط پروتکل برای تقویت قابلیت‌های انتشار محتوا به کاربران ارائه شده است. چرا که در SSM ذخیره می‌شوند، نمی‌توانند به طور مستقیم پولی کرد. SSM همچنین نظرات و دوست داشتن را پشتیبانی می‌کند.

 

رابط برنامه‌نویسی (API)

پروتکل سایبرکانکت به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا پروفایل‌ها، محتواها و اتصالات اجتماعی را بدون ریسک‌های مرتبط با مرکزی‌سازی نوشته و بازیابی کنند. برای بهبود تجربه توسعه‌دهندگان، رابط برنامه‌نویسی سایبرکانکت از GraphQL برای درخواست داده‌ها استفاده می‌کند، که به مشتریان اجازه می‌دهد تا تنها داده‌های لازم را به یک فرمت قابل پیش‌بینی درخواست کنند، مقدار انتقال داده‌های غیرضروری را کاهش می‌دهد و استفاده بهینه از منابع شبکه را فراهم می‌کند.

همچنین رابط برنامه‌نویسی سایبرکانکت یک موتور توصیه‌گر، یک ایندکس‌گذار را ارائه می‌دهد که به طور خودکار رفتارهای زنجیره‌ای مالکان سایبرپروفایل‌ها را تشخیص می‌دهد و فهرست‌های آن‌ها را نشان می‌دهد، از جمله خرید توکن، پیوستن به انجمن NFT یا مشارکت در DAOها. رابط برنامه‌نویسی سایبرکانکت انتهایهای معاملات بدون گاز را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا تجربه راه‌اندازی کاربر را بهبود بخشند؛ کاربران می‌توانند محتوا ارسال کنند، NFT صادر کنند، نظر بدهند و آواتار یا فراداده تنظیم کنند بدون پرداخت گاز یا امضای پیام‌های داده تایپ شده.

 

کیف پول سایبر: یک کیف پول وب3 قابل دسترس و ساده‌تفهیم 

وب3 با تجربه کاربری/رابط کاربری ضعیف و یک فرآیند راه‌اندازی بسیار پیچیده، به ویژه با کیف‌پول‌ها، روبرو است. کیف‌پول سایبر به تلاش می‌کند تا تجربه‌ای بی‌موانع برای کاربران از لحظه ایجاد اولیه حساب تا تعامل روزمره آنها با زنجیره‌های بلوکی ایجاد کند.

این کیف‌پول وب3 که برای اولین بار به این شکل استفاده شده است، دارای دو سطح، اجتماعی و پرو، می‌باشد که برای موارد استفاده و پایگاه‌های دانش مختلف در بین کاربران، توسعه‌دهندگان داپ و غیره مناسب هستند.

 

نسخه اجتماعی:

- از یک طراحی ساده و قابل دسترس و تمرکز بر راحتی استفاده بهره می‌برد.
- تجربه راه‌اندازی بدون نیاز به بذر با گزینه‌های ورود به سیستم اجتماعی وب2 (مانند ایمیل، تلفن، رسانه‌های اجتماعی) و پشتیبانی از چندین زنجیره بلوکی را فراهم می‌کند.
- فرآیند بازیابی اجتماعی سریع، بدون گاز و بدون نیاز به دستگاه را با استفاده از تکنولوژی MPC-TSS امکان می‌کند.
- از SDK توسعه‌دهندگان برای ادغام شدن با شخص ثالث و ارتقاهای کیف‌پول به کیف‌پول پشتیبانی می‌کند.

 

نسخه پرو:

- امکان مهاجرت دارایی با یک کلمه از عبور از جمله بذر موجود به کیف‌پول قرارداد هوش مصنوعی جدید را فراهم می‌کند.
- امکان ادغام پروتکل‌های DeFi پیشرفته و استراتژی‌های داخلی برای کمک به کاربران در مدیریت موقعیت‌های خود را فراهم می‌کند.
- امکان مدیریت پیشرفته دارایی و حساب.

هر دو نسخه از کیف‌پول سایبر ویژگی‌های هستند که تمرکزهای مختلفی دارند، اما هر دو نسخه هم‌اشتراک ویژگی‌های هستند و تاکید بر امکانات دسترسی و امنیت کاربرپسند دارند که ما اعتقاد داریم در نسل بعدی به کار گیری کیف‌پول‌های رمزارزی مهم خواهند بود:

- طراحی سازگار با Abstraction Account (ERC-4337): استراتژی انتقال هزینه‌های گاز انعطاف‌پذیر طراحی کیف‌پولی کاربرپسند را فراهم می‌کند که در تسهیل به کار گیری وب3 به صورت گسترده به کار خواهد آمد. کیف‌پول سایبر امکان پرداخت هزینه‌های گاز از طریق زنجیره‌های مختلف و برداشت ارز فیات را با یک کلیک فراهم خواهد کرد.
- فیلتر امنیتی: کیف‌پول‌ها به طبیعت یکی از اولین محل‌های هدف برای کلاهبرداران و هکرها هستند، به ویژه با کاربران مبتدی. کیف‌پول سایبر فیلترهای امنیتی داخلی و پیشنهادات را در زمان تعامل با سیستم‌های خارجی برای محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری و عملیات‌های خبیث ارائه می‌دهد.
- تراکنش‌های دسته‌ای: این ویژگی کاهش هزینه‌های گاز را فراهم کرده و زمان را صرفه‌جویی می‌کند، که کاربران را در صرفه‌جویی در هزینه‌های گاز به کمک بسته‌بندی تراکنش‌ها در یک دسته‌بندی کمک می‌کند و تجربه کاربری بهتری ایجاد می‌کند.

یکپارچه‌سازی طبیعی CyberProfile در کیف‌پول سایبر اساسی برای تجربه‌ای منحصر به فرد و جامع در وب3 اجتماعی فراهم می‌کند. از طریق این یکپارچه‌سازی، کاربران جدید می‌توانند به طور خودکار از سیستم موجود CyberProfile برای انجام اقداماتی مانند صدور توکن‌های وفاداری، انتشار محتوای محدود به توکن و ارسال پیام‌های خصوصی رمزگذاری شده از انتها به انتها بهره‌برداری کنند.

 

CYBER: توکن ارزشی و حاکمیت اصلی سایبرکانکت 

CYBER توکن ارزشی و حاکمیت اصلی پروتکل سایبرکانکت است. این توکن به ایجاد چارچوبی برای CyberDAO کمک خواهد کرد، یک سازمان مستقل و دستیاری دستیاری غیر متمرکز که مسئول توسعه جامعه و رشد اکوسیستم پروتکل است.

صاحبان CYBER/اعضای CyberDAO با رای‌گیری تصمیم می‌گیرند تا به تعیین مصرف آینده گنجینه جامعه و تمام ارتقاءهای اصلی زیرساخت‌های پروتکل بپردازند.

 

حاکمیت

صاحبان توکن CYBER بر روی "پیشنهادهای بهبود سایبرکانکت" که به اهداف پایدار و موفقیت بلندمدت پروتکل سایبرکانکت می‌پردازند، رای می‌دهند.

پیشنهادهای آینده شامل: فعال‌سازی هزینه خدمات برای معاملات پرداختی در سراسر پروتکل؛ تغییرات در نرخ هزینه خدمات؛ تغییرات در توکن‌های قابل قبول برای پرداخت؛ گسترش پروتکل به زنجیره‌های بلوکی جدید؛ اختصاص بودجه برای برنامه گرنت توسعه‌دهنده، برنامه مشارکت‌کننده جامعه؛ و رویدادهای جامعه آفلاین و آنلاین برای اهداف توسعه اکوسیستم شامل می‌شوند.

 

پرداخت برای ایجاد CyberProfile

سایبرپروفایل نقطه ورودی توسعه‌دهندگان و کاربران به اکوسیستم سایبرکانکت و به طور کلی به اجتماعی غیر متمرکز است. توکن CYBER به عنوان ارزش پیش‌فرض برای پرداخت استفاده خواهد شد وقتی که یک سایبرپروفایل با یک نام کاربری اختصاصی خریداری می‌شود.

 

پرداخت برای گاز در کیف‌پول سایبر

کیف‌پول هوش مصنوعی سایبرکانکت که به زودی عرضه خواهد شد، تجربه راه‌اندازی بی‌دردسری به کاربران در جامعه اجتماعی وب3 بدون نیاز به عبارت بذر یا به دست آوردن توکن‌های محلی برای هزینه‌های گاز در زنجیره‌های مختلف را فراهم می‌کند. توکن CYBER به عنوان وسیله پرداخت هزینه‌های گاز برای تمام معاملات داخل کیف‌پول سایبر در زنجیره‌های مبتنی بر EVM استفاده خواهد شد. کیف‌پول سایبر در حال توسعه است و بر روی زنجیره‌های اتریوم، Optimism، Arbitrum، BNB Chain، Base و Polygon در دسترس خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری و چگونگی مشارکت 

در این مقاله، یک مرور کلی از زیرساخت‌های سایبرکانکت، یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز، ارائه دادیم. ما به تاریخچه شبکه‌های اجتماعی و اینترنت ابتدایی، چالش‌ها و تردیدهای شبکه‌های اجتماعی متعلق به شرکت‌های متمرکز فعلی، و چگونگی کشیش و خالقان تحت اختیار آنان پرداختیم.

ما به اشتراک گذاشتیم که یک سامانه حساب جهانی و یک لایه داده اجتماعی قابل ترکیب به مالکیت سرمایه اجتماعی کاربران بازمی‌گرداند، در حالی که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کاربران را به سرعت به عنوان کاربران جدید به بسترهای نوآورانه جدید اجتماعی وارد کنند و اثرات شبکه را به عنوان محصولات اجتماعی نوآورانه راه‌اندازی کنند.

در نهایت، ما همچنین کیف‌پول سایبر را ارائه دادیم، که به عنوان یک کیف‌پول مبتنی بر قراردادهای هوش مصنوعی، به ایجاد گسترده وجود وب3 داپ از طریق ایجاد یک تجربه کاربری بی‌دردسر برای یک موج جدید از کاربران و نیازهای آنان کمک خواهد کرد.

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز سایبرکانکت مسیری جدید برای کاربران و توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند که در آن ما کنترل نهایی بر روی زندگی دیجیتال خود داریم و اتصالات معنادار و دائمی توسط تکنولوژی متمرکز یا تعصب‌آمیز تعیین نمی‌شوند.

برای مشارکت در سایبرکانکت و تجربه قدرت شبکه ما، می‌توانید چندین محصول اجتماعی ما را امتحان کنید یا با هر یک از داپ‌های از پیش ساخته شده در شبکه ما آزمایش کنید. فقط به وب‌سایت ما مراجعه کنید و به بخش اکوسیستم پایین‌روی صفحه مراجعه کنید تا ببینید چه کسانی از تکنولوژی ما بهره‌برداری می‌کنند.

 

برای موفقیت در دنیای ارزهای دیجیتال آماده اید ؟  با پرشین الیت، نه تنها در بازی هستید، بلکه برنده آن خواهید شد!


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.