whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال cortex labs

1401/12/10 ساعت 05:08


در این مقاله قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی کورتکس لبز (cortex labs) بپردازیم. کورتکس اولین کامپیوتر غیرمتمرکز جهان است که می‌تواند برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی بلاک چین را اجرا کند. ارز دیجیتال cortex labs کمک می‌کند تا پژوهشگران هوش مصنوعی به ازای مدل‌های منبع باز (open_source) خود پاداش دریافت کنند و یا توسعه‌دهندگان dApp بتوانند برای ساخت برنامه‌های کاربردی شگفت‌انگیز، هوش مصنوعی را در قراردادهای هوشمند خود ادغام کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره این اکوسیستم هوشمند بیشتر بدانیم.

یادآور می‌شویم با عضویت در بهترین گروه ارز دیجتال یعنی کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی می‌توانید نسبت به انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس آگاهی کسب کنید. همچنین پرشین الیت امکانات و خدمات خوبی چون رصد قیمت ارز دیجیتال به شکل لحظه‌ای، امکان فروش اندیکاتور vip، احراز هویت بایننس و خرید تتر را به معامله‌گران ارز دیجیتال ارائه می‌کند.

آشنایی با کورتکس لبز

آشنایی با ماتریس زد کا (ZkMatrix)

ZkMatrix یک راه حل لایه 2 در بلاک چین کورتکس (Cortex) است. از فناوری زد کا رولپ (zkRollup) برای جمع‌آوری انتقال‌های دسته‌ای، در زنجیره جانبی به یک تراکنش در زنجیره اصلی استفاده می‌کند و هدف آن گسترش تراکنش در ثانیه و کاهش قابل توجه کارمزد یا اندورفین مصرف‌شده توسط هر تراکنش است. یکی از اقدامات کورتکس راه‌اندازی ZkMatrix یا راه‌حل لایه 2 zkRollup است.

شاید بپرسید اصلا فناوری zkRollup چیست؟ فقط همین قدر بدانید که zkRollup یک مجموعه‌ با دانش صفر و به عبارتی نوعی راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ در اتریوم است که بدون به خطر انداختن امنیت، توان عملیاتی بسیار بالاتر و هزینه‌های بسیار پایین‌تر را تضمین می‌کند. این کار با جمع‌آوری صدها تراکنش در یک تراکنش و انتقال آنها به خارج از زنجیره انجام می‌شود. شاید بعدها در یک مقاله تخصصی‌تر در پرشین الیت به توضیح کامل‌تری از این فناوری بپردازیم. 

کورتکس در یک نگاه!

بیایید به صورت اجمالی ببینیم ارز دیجیتال cortex labs دقیقا چیست و چه مسائلی را حل می‌کند.

  • ماشین مجازی کورتکس

ماشین مجازی کورتکس با ماشین مجازی اتریوم سازگار است. این امر به کمک پشتیبانی اضافی برای استنتاج هوش مصنوعی بر روی زنجیره محقق می‌شود. زیرا کورتکس از GPU به جای CPU برای اجرای مدل‌های غیرمعمول هوش مصنوعی در زنجیره کورتکس استفاده می‌کند.

  • موتور واسطه هوش مصنوعی (سیناپس‌‌ها)

یک موتور استنتاج قطعی است که دقیقاً همان نتیجه استنتاج هوش مصنوعی را در محیط‌های محاسباتی ناهمگن تضمین می‌کند. به علاوه، امکان استنتاج قطعی هوش مصنوعی روی زنجیره را بدون توسل به راه‌حل‌های خارج از زنجیره فراهم می‌کند.

  • قرارداد هوشمند به کمک هوش مصنوعی و برنامه های کاربردی  هوش مصنوعی 

کورتکس برای سازگاری با موارد استفاده در دنیای واقعی، پشتیبانی از یادگیری ماشین را به قراردادهای هوشمند و DApps اضافه می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از زبان محبوب سالیدیتی (Solidity) و مدل‌های هوش مصنوعی خارج از چارچوب در لایه ذخیره سازی کورتکس برای ایجاد برنامه‌های کاربردی و قراردادهای هوشمند با هوش مصنوعی استفاده کنند.

  • عدم تمرکز تحقیقات هوش مصنوعی

کورتکس لبز به دنبال تقویت یک اکوسیستم منبع باز است که در آن محققان و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری تشویق می‌شوند تا مدل‌های خود را با دنیا به اشتراک بگذارند.

کورتکس لبز چه مسئله ای را حل می کند؟

به نظر شما ارز دیجیتال cortex labs چه دستاوردی دارد و در حال ارائه چه راه حلی است؟ قبل از کورتکس، هیچ روش شناخته شده‌، موثر و قطعی برای اجرای مدل‌های یادگیری ماشین بر روی زنجیره وجود نداشت. برنامه‌های کاربردی که شامل مدل‌های یادگیری ماشین می‌شوند باید به استنتاج خارج از زنجیره متوسل می‌شدند که هدف قراردادهای هوشمند را شکست می‌داد.

 کورتکس این مشکل را حل کرده است و در درجه اول از طریق ماشین مجازی کورتکس که از GPU به جای CPU استفاده می‌کند و همچنین MRT یا کوانتیزاسیون و استنتاج تنها عدد صحیح این کار را محقق می‌سازد.

cortex labs meckanism

بلاک چین کورتکس  

بلاک چین کورتکس یک بلاک چین منبع باز است که به دنبال حل یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی بلاک چین‎هایی مانند بیت کوین و اتریوم امروزی یعنی اجرای هوش مصنوعی بر روی زنجیره می‌باشد. ماشین مجازی کورتکس (CVM) چارچوبی است که امکان استنتاج یادگیری ماشینی کارآمد را در بلاک چین کورتکس فراهم می‌کند. این امکان، ادغام مدل‌های یادگیری ماشین را در قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی در اکوسیستم بلاک چین 

ارز دیجیتال cortex labs مکانیسمی ارائه کرده‌ است تا توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی را تشویق کند مدل‌ها را در بلاک چین ذخیره کنند. این امر، یک اکوسیستم باز ایجاد می‌کند که در آن توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی، نه تنها شرکت‌های بزرگ، تشویق می‌شوند تا مدل‌های هوش مصنوعی خود را در بلاک چین آپلود کنند. 

در این صورت، توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی برای انتخاب خود، به بهترین مدل‌های هوش مصنوعی در جهان دسترسی دارند. به طور طبیعی، رقابت بین ارائه‌دهندگان مدل‌های هوش مصنوعی منجر به تکامل مدل‌های هوش مصنوعی بهتر خواهد شد.

کورتکس از Solidity به عنوان زبان قرارداد هوشمند برای کاهش اصطکاک استفاده می‌کند و مجموعه‌ای غنی از ابزارها را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند هوش مصنوعی را در قراردادهای هوشمند بنویسند و ادغام کنند.

باز هم کمی بیشتر پیرامون بلاک چین کورتکس بدانیم!

بلاک چین کورتکس اولین و در حال حاضر تنها بلاک چین عمومی که قادر به اجرای هوش مصنوعی روی زنجیره است. چالش فعلی برای اجرای برنامه‌های یادگیری ماشین در بلاک چین معمولی این است که ماشین مجازی هنگام اجرای هر مدل یادگیری ماشین غیرمعمول، بسیار ناکارآمد است. بنابراین، اکثر مردم فکر می‌کنند که اجرای هوش مصنوعی بر روی بلاک چین غیرممکن خواهد بود!

کورتکس (Cortex)، یک بلاک چین منبع باز، همتا به همتا و غیرمتمرکز است که از مدل‌های هوش مصنوعی (AI) برای آپلود و اجرا در یک شبکه توزیع شده پشتیبانی می‌کند. کورتکس به ارائه یک پلتفرم هوش مصنوعی منبع باز می‌پردازد. در این پلتفرم، مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند به راحتی در قراردادهای هوشمند برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز با DApps ادغام شوند و به دموکراتیزه شدن هوش مصنوعی دست یابند.

 how cortext labs works

نحوه عملکرد ZkMatrix

ماتریس زد کا، جنبه‌های امنیتی و توافقی زنجیره اصلی را به ارث می برد و بر روی اجرای عملکرد تراکنش تمرکز می‌کند. بنابراین، در صورت حمله یا نقص سایبری، کاربران همچنان می‌توانند وضعیت زنجیره جانبی را بر اساس داده‌های موجود در زنجیره اصلی بازیابی کنند. این فرآیند به سه ماژول تقسیم می‌شود:

  • کیف پول زد کا (ZkWallet) که در قسمت فرانت اند انجام می‌شود.
  • گره زد کا (ZkNode) که در زنجیره جانبی انجام می‌شود.
  • اثبات کننده زد کا (ZkProver)

این مکانیسم به شرح زیر است:

ZkWallet یک تراکنش را برای تجمیع به ZkNode می فرستد و وضعیت از "در صف" به "متعهد" تغییر می‌کند. ZkProver مدار تأیید را تولید می‌کند و یک تراکنش انبوه را به زنجیره اصلی ارسال کرده و وضعیت را به "تأیید شده" تغییر می‌دهد. ZkProver از تراشه‌های GPU و CPU برای کوتاه کردن زمان مورد نیاز برای تولید تأیید استفاده نموده و از چندین تدیید کننده به صورت موازی در ZkNode پشتیبانی می‌کند.

ZkMatrix می‌تواند تراکنش‌ها را تا 2000 TPS پشتیبانی کند. کل فرآیند تنها به مدت 5 ثانیه به طول می‌انجامد. برای دستیابی به حداکثر امنیت، پس از ارسال داده‌ها به زنجیره اصلی چیزی در حدود 60 ثانیه انتظار طول می‌کشد تا داده‌ها به طور واقعی در زنجیره اصلی ذخیره شوند.

cortex labs players

توکنومیک ارز دیجیتال cortex labs

کورتکس (Cortex) علاوه بر اکوسیستم سنتی، توسعه‌دهندگان، کاربران و ماینرهای برنامه‌های کاربردی، بازیکن جدیدی یعنی توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی را وارد اکوسیستم می‌کند.

کورتکس مکانیزمی ارائه کرده است که توسعه دهندگان هوش مصنوعی را تشویق می‌کند تا مدل‌هایشان را در بلاک چین ذخیره کنند. این امر یک اکوسیستم را برای توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی ایجاد می‌کند تا از مدل‌های هوش مصنوعی خود در بلاک چین کسب درآمد کنند.

جایی که توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی به بهترین مدل‌های هوش مصنوعی در جهان دسترسی داشته و آزادی انتخاب دارند. رقابت در داخل اکوسیستم بین ارائه‌دهندگان مدل‌های هوش مصنوعی به طور طبیعی منجر به تکامل مدل‌های هوش مصنوعی به مراتب بهتری خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله با ارز دیجیتال cortex labs که مبتنی بر هوش مصنوعی است، آشنا شدیم. کورتکس اولین بلاک چین عمومی است که قادر به اجرای الگوریتم‎های هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی بر روی بلاک چین است. 

این پلتفرم، هوش مصنوعی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا ان‌ها بتوانند مدل‌های خود را روی بلاک چین آپلود کنند و همچنین این مدل‌ها در قراردادهای هوشمند گنجانده شوند. به جای جعبه سیاه، می‌توانیم مدل‌های هوش مصنوعی را به صورت غیرمتمرکز، غیرقابل تغییر و شفاف بر روی بلاک چین اجرا کنیم و این کار با اجماع شبکه در هر مرحله استنتاج هوش مصنوعی را تأیید می‌کند.

پرشین الیت با ارائه بهترین خدمات توانسته است رضایت حداکثری کاربران خود را جذب کند این وب سایت با استفاده از جدیدترین سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس به شما این امکان را میدهد تا بتوانید به کسب سود بهتر دست پیدا کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.