whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

دیفیکالتی بیتکوین چیست؟

1401/02/20 ساعت 19:09


دیفیکالتی بیتکوین Network difficulty متغیری است که به کمک آن کاربران می‌توانند مدت‌ زمان صرف ‌شده برای ایجاد بلاک را به طور تقریبی محاسبه نمایند. با کمک این متغیر برای ایجاد بلوک جدید در بستر بلاک چین بیت کوین مدت زمان ثابتی تعیین می‌گردد.

سختی شبکه با ثابت نگه‌داشتن مدت زمان ایجاد یک بلاک جدید در بستر شبکه رمز ارزهای دیجیتالی، فعالیت بلاک چین‌ها را کنترل و مدیریت می‌نماید. این اکوسیستم بر اساس فرایند اثبات کار (PoW) بر روی توکن رمز ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم در حال فعالیت است. شاید به جرات بتوان گفت Network difficulty قابلیت انعطاف‌پذیری را به شبکه بلاک چین بیت کوین اعطا می‌کند.

اما چه عواملی باعث کاهش یا افزایش دیفیکالتی بیتکوین می‌شود؟ اصلاً این اصطلاح چه کاربردی دارد و در فرایند ماینینگ چه تاثیری می‌گذارد؟

 

ظهور ارز دیجیتال فصل جدیدی در بازارهای مالی غیرمتمرکز به وجود آورد.

جایگاه بیت کوین در بازار ارز دیجیتال

ظهور ارز دیجیتال فصل جدیدی در بازارهای مالی غیرمتمرکز به وجود آورد و شاخص‌های جدیدی برای این بازارها تعریف نمود. شفافیتنحوه فعالیت بلاک چین رمز ارزها و كوتاهي دست دلالان و سودجویان از بستر این بازارهای مالی باعث شده هر روز افراد زیادی تمایل داشته باشند در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

بیت کوین به عنوان سردمدار و طلایه‌دار بازار ارزهای رمزنگاری شده برای اولین بار در سال 2008 به جهانیان معرفی شد. ارزش روز افزون این رمز ارز و استقبال سرمایه گذاران از بلاک چین بیت کوین، توسعه دهندگان این رمز ارز را ترغیب نمود برای جلوگیری از تراکنش‌های کم ارزش سیستم هش کش را ایجاد نمایند.

سیستم هش کش  باعث می شود فضای بلاک‌های ایجاد شده در بستر بلاک چین بیت کوین با تراکنش‌های کم‌ارزش و کم اعتبار پر نشود. از سوی دیگر ماینرها برای استخراج و تایید تراکنش‌هایی که انجام می‌دهند پاداش مناسبی دریافت نمایند.

 

توسعه دهندگان بیت کوین با تعریف فرایند دیفیکالتی در پی ثابت نگه داشتن مدت زمانی هستند که صرف ایجاد یک بلاک جدید می‌گردد.

اهمیت دیفیکالتی بیتکوین

تعریف فرایند هش ریت و سختی شبکه این زمینه را ایجاد نموده تا سیستم بلاک چین بیت کوین با استفاده از قراردادهای هوشمند بتواند رابطه بین ایجاد بلاک‌های جدید، زمان صرف شده و تعداد ماینرهای فعال را به صورت هوشمند تحت کنترل داشته باشد.

به عبارت ساده‌تر سختی شبکه به کاربران و توسعه‌دهندگان این اجازه را صادر می‌کنند تا بفهمند چند نفر از ماینرها بر روی اکوسیستم بیت کوین در حال فعالیت هستند؟

توسعه دهندگان بیت کوین با تعریف فرایند دیفیکالتی در پی ثابت نگه داشتن مدت زمانی هستند که صرف ایجاد یک بلاک جدید می‌گردد. تعریف این متغیر به این دلیل است که مدت زمان ایجاد بلاک‌های جدید و فاصله تعریف دو بلاک پشت سرهم بر روی بلاک چین اهمیت فراوانی دارد.

در صورتی که دیفیکالتی بیتکوین بر روی توکن ها تعریف نشده باشد، زمانی که تعداد ماینر های شبکه افزایش می‌یابد؛ بلاک‌های جدید پشت سرهم با مدت زمان بسیار کوتاهی ایجاد می‌شوند. در این میان ممکن است یکی از ماینر ها از فرصت پیش آمده استفاده کند و کارمزد غیر متعارفی را برای تایید تراکنش‌ها تعریف نماید.

همچنین در زمانی که تعداد ماینرها فعال بر روی شبکه بیت کوین کاهش یابد، مدت زمان ایجاد بلاک طولانی خواهد بود. این مسئله می‌تواند زمینه منجر به عرضه و تقاضای کاذب ‌شود. به دنبال این مسئله کلاه‌برداران و سودجویان می‌توانند از این فرصت به نفع خود استفاده نمایند.

 اما با برنامه ریزی و تعریف سختی شبکه، توسعه‌دهندگان بیت کوین می‌توانند پیش‌بینی نمایند که چند دقیقه برای حل مسئله توسط هر کدام از ماینرها نیاز است؟ یا چند نفر از استخراج گران بر روی توکن فعال هستند و در حال استخراج بیت کوین و تایید تراکنش‌ها می‌باشند.

 

ماینر ها برای استخراج بیت کوین و تایید تراکنش‌های صورت گرفته باید یک سری مسائل پیچیده را حل نمایند.

نقش هش ریت در  دیفیکالتی بیتکوین

ماینر ها برای استخراج بیت کوین و تایید تراکنش‌های صورت گرفته باید یک سری مسائل پیچیده را حل نمایند. برخی از ماینرهای به صورت فردی و برخی دیگر به صورت گروهی اقدام به حل این مسائل می‌نمایند تا از این طریق بتوانند کسب درآمد نمایند.

فرایند طرح مسئله ریاضی و پاسخ دهی استخراج گران به این مسئله در چارچوب سیستم هش تعریف می‌گردد. سیستم هش بر اساس الگوریتم اثبات کار فعالیت می‌کند که در تعریف متغیر سختی شبکه نقش اساسی و مهمی دارد. تحلیل گران بازار رمز ارزها برای اینکه بتوانند میزان فعالیت ماینرها و تعداد پاسخ‌های ایجاد شده توسط آن‌ها را بر روی شبکه رمز ارزها بیان کنند از واحد اندازه‌گیری هش بر ثانیه یا H/s برای اندازه‌گیری متغیر هش ریت استفاده می‌کنند.

 توسعه‌دهندگان بلاک چین بیت کوین با تعریف سختی شبکه در پی ثابت نگه‌داشتن مدت‌زمانی بوده‌اند که صرف ایجاد بلاک جدید می‌شود. این مسئله راه‌حل مناسبی برای مدیریت شبکه رمز ارزها محسوب می‌شود که بر پایه هش ریت بنا شده است. دیفیکالتی بیت کوین مدت‌ زمان ایجاد بلوک جدید را با تعداد ماینر‌های فعال بر روی بلاک چین بیت کوین تنظیم می‌کند.

 به‌ طوری که با افزایش استخراج بیت کوین سختی شبکه نیز افزایش پیدا می‌کند. با کم شدن تعداد فعالیت ماینر ها سختی شبکه نیز کاهش می‌یابد. کم یا زیاد شدن سختی شبکه بیت کوین در قالب سیستمی به نام هدف دوبار انجام می‌شود.

هدف این سیستم ایجاد بلاک‌های جدید متناوب با فاصله زمانی ثابت و بدون فاصله نامتوازن است. در حال حاضر با تولید هر ۲۰۱۶ بلوک در شبکه بیت کوین، دیفیکالتی بلاک چین تغییر می‌کند برای ایجاد این مقدار بلاک به‌طور میانگین دو هفته وقت مورد نیاز است.

 

در حال ‌حاضر برای ایجاد هر بلاک جدید بر روی توکن بیت کوین به ‌طور میانگین ۱۰ دقیقه مورد نیاز است.

شرایط پیش روی تعیین هش

در حال ‌حاضر برای ایجاد هر بلاک جدید بر روی توکن بیت کوین به ‌طور میانگین ۱۰ دقیقه مورد نیاز است. اگر می‌خواهید بدانید که بر روی بلاک چین بیت کوین برای حل یک معادله هش چقدر زمان نیاز است؟ باید 2016 را ضرب در ۱۰ دقیقه نمایید که در این حالت ۲ شرط پیش روی کاربر پدیدار می‌شود:

  • اگر عدد به دست آمده بیش‌ از ۱ باشد

 این عدد بدین معنا است که تعداد ماینرهای فعال در شبکه بیت کوین افزایش‌یافته و فرایند استخراج بیت کوین با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. نسبت بزرگ‌تر از 1 نشان دهنده این است که باید سختی شبکه افزایش یابد تا فاصله زمانی به میانگین متعارف  10 دقیقه برسد.

  • اگر نسبت از ۱ باشد

اگر نسبت به دست آمده کمتر از 1 باشد، به این معنا است که تعداد ماینرهای فعال بر روی بلاک چین کاهش ‌یافته و سرعت حل مسائل هش پایین‌تر از میانگین تعریف شده است. در این صورت باید دیفیکالتی شبکه کمتر شود تا مدت زمان ایجاد بلاک‌های جدید به میزان 10 دقیقه برسد.

 

با کاهش یا افزایش سختی شبکه می‌تواند فرایند ثابتی را بر روی بلاک چین بیت کوین تعریف نمود.

کلام آخر

دیفیکالتی بیتکوین پارامتری است که ایجاد بلاک بر روی توکن بیت کوین را بر روی 10 دقیقه ثابت نگه می‌دارد. با کاهش یا افزایش سختی شبکه می‌توان فرایند ثابتی را بر روی بلاک چین بیت کوین تعریف نمود. به این ترتیب مدیریت و کنترل اکوسیستم بیت کوین با تعریف سختی شبکه بیت کوین برای توسعه دهندگان آسان‌تر می‌شود.

تعریف الگوریتم سختی شبکه نه تنها بر روی ارز دیجیتال بیت کوین پیاده شده، بلکه بر روی رمز ارزهای پایه و ارزشمندی همچون اتریوم، باینس و... نیز تعریف گشته است. این مسئله می‌تواند رقابت بین رمز ارزها را به میزان قابل توجه افزایش دهد و سازوکار سیستم توکن ها را انتظام بخشد.

فراموش نکنید که سرمایه گذار برای اینکه سرمایه خود را در یک بازار تزریق کند باید با ابعاد مختلف بازار آشنایی داشته باشد. سپس بر اعتماد که به دست آورده سرمایه خود را وارد میدان می‌کند. دنبال کردن سیگنال ارز دیجیتال، استفاده از شیوه‌های مختلف تحلیل رمز ارزهای و... همگی برای جلب اعتماد کاربران برای سرمایه‌گذاری تحقق می‌یابد.

اگر شبکه‌ای به طور مداوم دچار افت‌وخیزهای کاذب شود، در این صورت سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد توجه و سرمایه خود را در بازارهای مالی دیگری متمرکز نماید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.