whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال وُرلدکوین (Worldcoin) توسط موسس CHATGPT

1402/05/03 ساعت 05:13


در این مقاله خبری با انتشار یک ارز دیجیتال داغ  به نام Worldcoin همراه ما باشید. بنابراین سعی کردیم از چند منبع مختلف این اطلاعات را به خوانندگان پرشین الیت ارائه دهیم.

وُرلدکوین شامل هویت دیجیتال با حفظ حریم خصوصی (World ID) و در مواردی که قوانین اجازه دهند، ارز دیجیتال (WLD) است که به عنوان پاداش، به خاطر بودن انسان، اهدا می‌شود. این امید می‌رود که در مناطقی مثل ایالات متحده، تدابیری اتخاذ شود تا بیشتر افراد از هر دو مزیت بهره‌مند شوند.

هم‌اکنون می‌توانید اپلیکیشن ورلد اپ را دانلود کنید، اولین کیف پول سازگار با پروتکل و سهم خود را رزرو کنید. پس از بازدید از یک دستگاه تأیید هویت بیومتری به نام "گویه" (Orb)، شناسه جهانی "وُرلد" را دریافت خواهید کرد. در حالی که کاملاً حریم خصوصی خود را حفظ می‌کنید، این شناسه به شما اجازه می‌دهد هویت خود را به عنوان یک شخص واقعی و منحصر به فرد آنلاین اثبات کنید. با گسترش توزیع جهانی ارب‌ها، می‌توانید نزدیک‌ترین ارب را پیدا کنید و زمان معاینه ورودی را با اپلیکیشن ورلد اپ و در سایت worldcoin.org رزرو کنید.

ورلدکوین تلاشی است برای همسانی در مقیاس جهانی و سفری چالش‌برانگیز است. به علاوه، نتیجه‌ای قطعی ندارد. اما یافتن راه‌های جدید برای به اشتراک گذاشتن بهتر از فرصت‌های فناوری آینده، چالش حیاتی دوران ماست.

خبر انتشار ارز دیجیتال Worldcoin توسط بنیان‌گذار چت‌جی‌پی‌تی، سام التمن

سام التمن، مدیرعامل اوپن‌ای‌آی و بنیان‌گذار چت‌جی‌پی‌تی، قرار است امروز یعنی مورخ 24 ژوئیه ارز دیجیتال وورلدکوین را راه‌اندازی کند. به گزارش یک منبع آشنا، بعد از انتشار جزئیات توکنومیک این ارز دیجیتال توسط سام التمن، برنامه توزیع توکن‌های وورلدکوین نیز امروز منتشر شد.

وورلدکوین یک پروژه ارز دیجیتال است که بر اساس بیومتریک عنبیه چشم عمل می‌کند. این پروژه شامل سیستم هویت دیجیتال وورلد (World ID)، دستگاه اسکنر چشمی به نام ارب (Orb) و کیف پول وورلد اپ (Wold App) می‌شود.

 علیرغم این‌که چندین کارشناس نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی و ایمنی اطلاعات درباره این پروژه را مطرح کرده‌اند، اما سام التمن، ‌بنیان‌گذار وورلدکوین، اعلام کرده است که نگرانی‌ها درباره هوش مصنوعی اسکنر چشمی این شرکت، همراه با انتشار کد منبع، کاهش خواهند یافت. حساب رسمی توییتر وورلدکوین، دیشب پیامی منتشر کرد که می‌گوید "زمان 24.7.23 رسیده است." اطلاعات بیشتری در این پست نیامده بود.

یک نماینده از شرکت ابزارها برای بشریت (Tools for Humanity)، شرکت فناوری پشت وورلدکوین، پیرامون اظهار نظر درباره راه‌اندازی و فاش کردن جزئیات بیشتر امتناع کرده است.

همچنین صرافی ارز دیجیتال OKX صفحه شارژ وورلدکوین (WLD) را با پشتیبانی از استاندارد ERC20 و پلتفرم Optimism باز کرده است.

این شرکت از مرحله جمع‌آوری سری C مبلغ ۱۱۵ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌های کپیتال بلاکچین، اسنادهومتی کاپیتال و دیستریبیوتد گلوبال (Distributed Global) جمع‌آوری کرده است. در مارس سال گذشته نیز این شرکت با ارزش 3 میلیارد دلار توانست 100 میلیون دلار سرمایه جذب کند. طبق اطلاعات موجود از ارکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، مجموعاً 1 میلیارد توکن وورلدکوین صادر شده است.  

قرارداد ارز دیجیتال وورلدکوین در آدرس 0x163f8C2467924be0ae7B5347228CABF260318753 موجوداست.

قسمتی از توکن‌های کل وی‌ال‌دی به آدرس‌های واریز صرافی ارز دیجیتال OKX و بای‌بیت (Bybit) ارسال شده است. در حال حاضر، شش آدرس کیف پول بیش از 95٪ از توکن‌های وورلدکوین را نگهداری می‌کنند.

منبع خبری دوم ورلدکوین (Worldcoin)

سام التمن، مدیرعامل اوپن‌ای‌آی و بنیان‌گذار چت‌جی‌پی‌تی، یک پروژه کریپتو اسمبلی به نام "وورلدکوین" را راه‌اندازی کرده است که صرفاً برای استفاده انسان‌ها در اینترنت مهیمن از هوش مصنوعی است. این پروژه شامل هویت دیجیتال وورلد (World ID) است که تنها به افراد واقعی دسترسی دارد. برای دریافت یک World ID، کاربران باید به یک اسکن چشمی در محل با استفاده از دستگاه "ارب" اقدام کنند. بعد از تأیید هویت فرد توسط ارب، یک World ID ایجاد می‌شود.

این پروژه توسط شرکت "ابزارها برای بشریت" که در سان فرانسیسکو و برلین مستقر است، به جریان درآمده است. پروژه ابتدا در مرحله بتا بیش از 2 میلیون کاربر جذب کرده است و اکنون با راه‌اندازی رسمی در تاریخ 24 ژوئیه، فعالیت‌های "اربینگ" خود را به 35 شهر در 20 کشور گسترش می‌دهد. به عنوان پاداش، افرادی که در کشورهای انتخابی ثبت نام می‌کنند، توکن رمزارز وورلدکوین با نام WLD دریافت می‌کنند.

تلفن همراه بزرگترین بورس رمزارزی، بایننس، قصد دارد وورلدکوین را لیست کند و تریدینگ را در تاریخ 24 ژوئیه به‌طور مؤقت از ساعت 09:00 به وقت گرینویچ آغاز کند.

سام التمن همچنین توضیح داد که وورلدکوین می‌تواند به بازسازی اقتصاد تحت تأثیر هوش مصنوعی نیز کمک کند. او نقشه ریزی می‌کند که هوش مصنوعی به افراد قدرت بیشتری بدهد و تأثیرات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. سام التمن در این راستا به برنامه درآمد اولیه عمومی (UBI) اشاره کرده است که یک برنامه ارائه مزایای اجتماعی است که هر فرد مداوم پرداخت می‌شود.

سام التمن باور دارد که UBI با هوش مصنوعی تأثیرگذارتر در انجام وظایف انسانی می‌تواند با مبارزه با تفاوت درآمدی، موثر باشد. علاوه بر این، از آنجا که تنها افراد واقعی می‌توانند دارای World ID باشند، این می‌تواند به کاهش تقلب در اجرای UBI کمک کند.

وی اذعان می‌کند که رسیدن به یک جهان با UBI دور و کند است و هیچ موجودیت واضحی برای نظارت بر آن وجود ندارد، اما او Worldcoin را به سان پله‌ای نسبت به تحقق این آرمان می‌بیند. او بر اهمیت آزمایش ایده‌های نوآورانه برای تعیین بهترین راه حل‌ها تأکید می‌کند.

راه‌اندازی پلتفرم اعتبارسنجی دیجیتال مبتنی بر بلاکچین، ورلدکوین (Worldcoin)، جامعه رمزارزی را به دو دسته تقسیم کرده است و نظرات مختلفی را درباره مرکزی‌بودن آن، حفظ حریم خصوصی و امنیت به وجود آورده است.

منبع خبری سوم ارز دیجیتال ورلدکوین Worldcoin

ورلدکوین توکن خود را به نام WLD در تاریخ 24 ژوئیه منتشر کرده و بورس‌های معتبری مانند بایننس اعلام کرده‌اند که از آن حمایت می‌کنند. این پروژه شامل هویت دیجیتال حفظ‌خصوصی ورلد (World ID) است و کاربران به محض ایجاد کیف پول، توکن WLD را دریافت می‌کنند.

برای پیوستن به اکوسیستم، کاربران باید با یکی از دستگاه‌های سخت‌افزاری اختصاصی ارب ورلدکوین، اسکن چشم خود را ارائه دهند. این مرحله اثبات هویت انسانی را به صورت رمزنگاری شده فراهم می‌کند و به عنوان World ID استفاده می‌شود.

ورلدکوین قرار است گذرنامه دیجیتال جهانی به صورت محلی در دستگاه‌های همراه کاربران ذخیره شود و برای اثبات هویت به شیوه محوری خصوصیت محافظتی با استفاده از اثبات‌های صفر-دانش (Zero-knowledge proofs) استفاده کند. از World ID‌ها می‌توان برای تفکیک بین افراد و ربات‌های هوش مصنوعی در اینترنت استفاده کرد.

اتریوم، یکی از بنیان‌گذاران ویتالین بوترین نیز از جمله افرادی است که به راه‌اندازی ورلدکوین و قابلیت‌های آن در حوزه اثبات هویت بیومتریکی انسانی نظر داده‌اند.

در یک نوشته طولانی، بوترین به جزئیات فنی پروتکل‌های بلاکچین اثبات هویت انسانی و مزایا و معایب پروژه‌های اثبات هویت در حوزه استفاده از بیومتریک وارد شده و به ویژگی‌های کلیدی این پروتکل‌ها در توزیع کارآمدی در آینده اشاره کرده است.

بوترین از امکان اثبات هویت انسانی و استفاده از آن برای توزیع درآمد اولیه عمومی در آینده به عنوان دلایل اصلی برای پروتکل‌های اثبات هویت انسانی نام برده است.

بیشتر از 2 میلیون کاربر در مرحله بتا به ورلدکوین ملحق شده‌اند. نسخه فعلی این پروژه با استفاده از زیرساخت مقیاس‌پذیر لایه 2 پروتکل Optimism بر روی اتریوم اجرا می‌شود.

پاسخ ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار شبکه اتریوم، به سیستم تأیید هویت انسانی ورلدکوین (Worldcoin) که به تازگی راه‌اندازی شده، در یک مقاله طولانی منتشر شده است.

منبع خبری چهارم ارز دیجیتال Worldcoin

در تاریخ 24 ژوئیه، بوترین به اطلاع راه‌اندازی ورلدکوین، که در همان روز آغاز شد، پاسخ داده است. او در مقاله خود به همراه توضیحاتی درباره ورلدکوین و نحوه کار آن به مفهوم بزرگ‌تری که درباره عرضه توکن ورلدکوین، یعنی اثبات انسانیت، در این نظام پیش‌آمده است، پرداخته است.

ورلدکوین، همراه با راه‌حل‌های شناسایی مشابهی مانند Proof of Humanity، BrightID، Idena و Circles، معتقدند که همچنان‌که هوش مصنوعی (AI) پیشرفت می‌کند، تفکیک بین انسان‌ها و ماشین‌ها بیشتر مشکل می‌شود.

بیشتر این سیستم‌ها که نوع توکنی را فراهم می‌کنند، مانند ورلدکوین، همچنین تاکید دارند که کارایی انسان‌ها توسط ربات‌ها به خطر می‌افتد و به همین دلیل نیاز به درآمد اولیه عمومی (UBI) دارند.

بوترین می‌نویسد که ترکیب این عوامل نیاز به تأیید دیجیتال انسان‌ها را ضروری می‌کند. او تأکید می‌کند که این سیستم اثبات وجود انسان، مفید برای حل مشکلات ضد-اسپم و ضد-تمرکز قدرت است.

از جمله نگرانی‌های عمده بر سر اینگونه راه‌حل‌ها، به‌صورت خلاصه به ارتقاء محرمانگی، دسترسی‌پذیری، مرکزی‌بودن داخل بنیاد و امنیت اشاره داشته است.

منبع خبری پنجم ارز دیجیتال ورلدکوین

در تاریخ 27 ژوئن، ورلدکوین با برخی از ارتقاءهای ایمنی به نام "اپتیمیسم" با مشکلی کوچک روبرو شد که بلافاصله پاسخ داد.
از جمله افراد مرتبط با حوزه اتریوم، استیو داخ، یک توسعه‌دهنده که در خدمات تصدیق اتریوم (EAS) که خدمات شبکه است که تصدیق و لغو تصدیق‌ها را در زنجیره ایجاد می‌کند، فرمود که سیستم‌هایی مانند ورلدکوین می‌توانند تکمیلی برای EAS باشند.

در پایان، بوترین گفته است که در حال حاضر "شکل ایده‌آل اثبات انسانیت وجود ندارد" و سه رویکرد متفاوت به حل مسئله وجود دارد که می‌توانند ترکیبی از هم باشند.

او از جامعه برای انجام این فرآیند با مراجعه‌های بازرسی و تعادل‌ها خواستار شد. او گفته است که به کسانی که وظیفه طراحی و اجرای چنین سیستم‌هایی دارند، حسادت نمی‌کند، اما نقطه‌اش این است:

"دنیایی بدون اثبات انسانیت به احتمال زیاد، دنیایی است که توسط راه‌حل‌های مرکزی هویت، پول، جوامع کوچک بسته و یا ترکیبی از این سه مسلط می‌شود."

به تاریخ 14 ژوئیه، هفته‌ای پیش از راه‌اندازی سیستم، تعداد ثبت‌نام‌های World ID ورلدکوین بیش از 2 میلیون شد، که کمتر از نیمی از زمان رسیدن به میلیون اول طول کشید.

ورلدکوین، یک پروژه به‌طور جزئی توسط مدیرعامل اوپن‌ای‌آی، سام آلتمن، توکن اکوسیستم پروژه را در تاریخ 24 ژوئیه راه‌اندازی کرد.

این پروژه همچنان افکار مختلفی را از داخل فضای کریپتو تا ولیسیلیکن‌والی جلب کرده‌است، با برخی که طموح پروژه را تحسین کرده‌اند و دیگران آن را ترسناک و دیستوپیایی اعلام کرده‌اند. با این نظرات، پروژه همچنان به هدف حل عدم تساوی درآمد و احراز هویت آنلاین ادامه می‌دهد.

این پروژه اولین بار در تاریخ 14 مارس راه‌اندازی شد، همراه با لیست انتظار برای کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) خود. به گفته تیم پروژه، World ID (شناسه جهانی) یک گذرنامه دیجیتال جهانی خواهد بود که کاربران می‌توانند آن را در تلفن‌های همراه خود ذخیره کنند. پروژه همچنین ادعا می‌کند که World ID می‌تواند بدون نیاز به ارائه اطلاعات شناسایی شخصی به وب‌سایت‌ها، مانند شماره تلفن همراه، اثبات کند که کاربر، انسان است.

در تاریخ 8 مه، این پروژه کیف پول رمزارز بدون هزینه گاز برای انسان‌های تأییدشده منتشر کرد. این امکان را به کاربران می‌دهد که با ثبت‌نام World ID، به طوری که باید شماره تلفن همراه یا اسکن چشمان خود را ارائه دهند، از انتقال‌های بدون هزینه گاز بهره‌برداری کنند.

طبق گفته‌های توسعه‌دهندگان، پروژه اطلاعات ارائه شده توسط کاربران را ذخیره نمی‌کند. این یک اثبات دانش صفری برای تأیید اینکه کاربر انسان است را بدون آشکارسازی اطلاعات استفاده شده برای ایجاد این اثبات، ایجاد کند.

تعدادی از صرافی‌های کریپتو نیز اعلام کرده‌اند که توکن را در پلتفرم‌های تجارت خود لیست خواهند کرد. صرافی‌هایی همچون Binance، Bybit، OKX، Gate و Huobi از جمله صرافی‌هایی بودند که لیست‌کردن توکن را در زمان راه‌اندازی اعلام کردند.
در عین حال، شرکت امنیت بلاکچین PeckShield به‌صورت موقت توکن کاذب Worldcoin را که قبلاً rug pull انجام داده بود، شناسایی کرد.

در حالی که بسیاری از افراد حمایت از این پروژه را بیان کردند، اعضای مختلف جامعه نیز مخالف این ایده شدند. جک دورسی، موسس سابق توییتر و طرف‌روشندانه بیتکوین، توییتی داشت که "در هیچ زمان، شرکت یا کشوری نباید هر قسمتی از سیستم مالی جهانی را متعلق داشته باشد."

پروژه نیز در تاریخ 14 ژوئیه بیش از 2 میلیون نام‌نویسی برای پروژه World ID ثبت کرد. هنگام راه‌اندازی توکن، آلتمن امیدوار بود تا این تعداد را به 2 میلیارد برساند.

با توجه به منبع توئیتر، سام آلتمن امیدوار است که تعداد کاربران World ID را به 2 میلیارد برساند.

در تاریخ 25 مه، پروژه 115 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری کرد تا سیستم شناسایی متمایز و کیف پول رمزارز، World App، را پشتیبانی کند. تیم پروژه از رشد تکنولوژی هوش مصنوعی بهره‌برد و یک "راه‌حل متمرکز، حفظ‌کننده حریم خصوصی" را مطرح کرد که انسانیت را آنلاین محافظت می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد که کنترل هویت خود را در اختیار بگیرند.

کلام آخر

ورلدکوین Worldcoin بیش از سه سال پیش با هدف ایجاد یک شبکه هویت و مالی جدید که به اشتراک گذاری آن توسط همه امکان‌پذیر باشد، تأسیس شد. اینک پیاده‌سازی این شبکه آغاز می‌شود و در صورت موفقیت، بهبود چشم‌گیری در فرصت‌های اقتصادی ایجاد می‌شود.

ما اعتقاد داریم که ورلدکوین قادر است به طور چشمگیری فرصت‌های اقتصادی را افزایش دهد، یک راه‌حل قابل اعتماد برای تمایز انسان‌ها از هوش مصنوعی آنلاین با حفظ حریم خصوصی ارائه دهد، فرآیندهای دموکراتیک جهانی را فعال کند و در نهایت مسیری احتمالی به سوی ارائه یک نظام بین‌المللی تامین مالی بر اساس هوش مصنوعی نشان دهد.

در پرشین الیت می‌توانید علاوه بر دریافت اخبار روز حوزه بلاکچین، بازارهای مالی و فناوری، از خدمات گسترده‌ای چون سیگنال فارکس و ارز دیجیتال برخوردار شوید. کافی است هم‌اکنون در بهترین کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی عضو شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.