whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال

1401/02/23 ساعت 21:52


روش های مختلف کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال

جهش قیمت ها تنها راه کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال، نیست. پروتکل ها تصمیم می گیرند که دنیای دیجیتال، چگونه باید به شما سود برساند. در پروتکل های قبلی بلاک چین، که بستر ظهور بیت کوین و ارز های دیجیتال اولیه بود، تنها راه کسب درآمد، استخراج بلاک بود. اما با گسترش فناوری بلاک چین و خلق رمز ارزهای جدید، دنیای تازه ای پیش روی معامله گران قرار گرفت.

بازارهای ارز دیجیتال شکل گرفتند و افراد بسیاری برای حضور در معاملات خرید و فروش رمز ارز، داوطلب شدند. به دلیل ماهیت غیر فیزیکی این ارزها و عدم حمایت دولت ها از آن، تمامی قوانین توسط سازندگان پلتفرم های ارز دیجیتال تصویب شدند. پلتفرم های پیشرو، قوانینی را وضع می کردند که در زنجیره ی بلاک چین پذیرفته و اجرا می شود. در حال حاضر، با توجه به قوانین توافق شده در زنجیره های بلاکچین، می توان با چندین روش از بازار ارز های دیجیتال، درآمد کسب کرد.

 

پولسازی با ارز دیجیتال

استخراج یا ماینینگ

قوانین کلیدی ارز دیجیتال برای استخراج رمز ارزها تا به حال دو مرحله را طی کرده است. در مرحله ی نخست، میزان سختی کار، معیاری برای استخراج ارز  دیجیتال بود. به این معنی که اگر به عنوان یک گره از بلاک چین به اعضای زنجیره ثابت می کردید که هزینه ی زیادی را بابت جستجو و کشف یک بلوک جدید پرداخته اید، به شما یک بیت کوین داده میشد. این پروتکل را power of work یا  pow می نامند.

توصیف فنی تر این مکانیزم این است که شما در گره یا دستگاهی که کیف پول دیجیتال روی آن نصب شده است، الگوریتم قابل اجرا و زمانبری را اجرا می کنید که منجر به کشف ارز دیجیتال می شود. این همان کاری است که مزارع ماینینگ انجام میدادند.  افراد با صرف هزینه های زیاد، برای خرید دستگاه و انرژی، اقدام به اجرای الگوریتم و استخراج بیت کوین میکردند.

در چند سال اخیر، این روش استخراج ارز دیجیتال به شدت مورد انتقاد طرفداران محیط زیست قرار گرفت. برای حذف گرمایی که روشن بودن دستگاه‌های ماینینگ ایجاد میکردند، روش دیگری پیشنهاد شد؛ Pos . این پروتکل جدید، توسط رمز ارزهای نوظهور ارائه شده است. شما به عنوان صاحب یک کیف پول، در ازای سابقه ی عضویت در زنجیره و مقدار دارایی قبلی که سرمایه گذاری کرده اید، ارز دیجیتال جدید دریافت می کنید. هر پلتفرم بسته به قوانینی که وضع می کند به شما امکان افزایش دارایی هایتان را میدهد. با توجه به این دو نوع پروتکل، انواع روشهای کسب درآمد از بازار ارز های دیجیتال کمی متفاوت خواهد بود.

 

کسب درآمد از مزارع ماینینگ

کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال با holding on

دومین روش کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال، روش خرید و نگهداری این ارز ها یا به اصطلاح، هلدینگ آن می باشد. این روش برای ارزهایی که از پروتکل pow پیروی می کنند استفاده میشود. شما سکه یا ارز دیجیتال را در ازای پرداخت پول از صاحب قبلی آن خریداری میکنید. و بر اساس اقبال بازار، منتظر گران شدن آن خواهید ماند. وقتی که قیمت آن به حد دلخواه شما رسید، آن را با قیمت بالاتر از خرید، به نفر بعدی میفروشید.

در ارزهایی که از پروتکل pos پیروی میکنند، قضیه کمی متفاوت است. افزایش سالانه قیمت، از طریق کاهش تعداد ارزها (در اثر سوزاندن ارزهای مازاد شبکه) انجام می شود. همچنین، به تمامی دارایی های انبار شده در بلاک چین، سود سالانه تعلق می گیرد. میزان سود به میزان دارایی انبار شده و قدمت آن بستگی دارد. این روش شباهت زیادی با مکانیزم خرید اوراق قرضه در بازار بورس دارد و اصطلاح معادل آن در بازار رمز ارزها، استیکینگ میباشد. شما ارز دیجیتال خود را در صندوق صرافی یا پلتفرم، سرمایه گذاری (استیک) میکنید. و صندوق برای استخراج ارز های دیجیتال یا تامین نقدینگی از آن استفاده میکند.

 

سرمایه گذاری ارز دیجیتال

کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال با تریدینگ

شما در معاملات فعال یا ترید، درست مانند یک بورس باز حرفه ای در بازار ارز دیجیتال، فعالیت می کنید. روزانه اطلاعات بازارهای مختلف را رصد کرده و میزان خرید و فروش را تحلیل میکنید. اگر تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال بورس را بلد باشید، بسیار به شما کمک خواهد کرد. تنها تفاوت کار شما در این است که اکوسیستم معاملات شما در فضای بلاک چین قرار گرفته است. اگر آگاهی کافی را برای تحلیل اثر عوامل مختلف بر قیمت ارز های دیجیتال داشته باشید، به خوبی سیر صعود یا نزول بازار دیجیتال را پیش بینی خواهید کرد.

تفاوت اصلی تریدینگ ارز دیجیتال با هلدینگ و استکینگ، در محدودیت زمانی آن است.  افراد با توجه به تخصصی که در تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال کسب میکنند، یکی از انواع تریدینگ اسکالپر (کوتاه مدت)، روزانه، هفتگی و ماهانه را انتخاب میکنند. انتخاب هر یک از این روشها، استراتژی متفاوتی لازم دارد. ولی آنچه که شما را در این روش کسب درآمد از ارز دیجیتال موفق خواهد کرد، آگاهی و رصد مداوم اطلاعات بازار ارز دیجیتال است.

 

بورس ارز دیجیتال

کسب سود از طریق آربیتراژ

روش بعدی استفاده از رباتهای آربیتراژ است. آربیتراژ به معنای کسب سود ناشی از تفاوت قیمت در یک زمان است. با توجه به اینکه بسیاری از صرافی ها به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند، قیمت متفاوتی هم برای عرضه ارز دیجیتال ارائه می کنند. رباتهای آربیتراژ، قیمت ارزهای مشابه در صرافیهای مختلف را چک کرده و ارزانترین و گرانترین قیمت را کشف میکنند. افرادی که از روش آربیتراژ  استفاده میکنند، با خرید ارز دیجیتال از صرافی ارزان فروش و فروش همان ارز در صرافی گران فروش، به صورت لحظه ای سود می برند.

 

درآمدهای ارز دیجیتال از آربیتراژ

کسب سود از وام دهی ارز دیجیتال

با رشد مدیریت غیر متمرکز مالی برای ارز دیجیتال، برخی از پلتفرم ها برای کسب سود بیشتر، به فکر استفاده از سیستم وام دهی افتادند. در اینجا بر خلاف دنیای بانک ها، این مشتریان هستند که به کارگزاران وام می دهند. در حال حاضر سه پلتفرم Aave، CoinLoan و Compound در زمینه ی وام فعالیت می کنند. این پلت فرم ها با وضع قرارداد هوشمند و اعطای یک وثیقه، ارز دیجیتال شما را وام می گیرند و در ازای آن به شما سود پرداخت می کنند.

سودها به صورت ارز دیجیتال توکن اعطا می شوند و به همین دلیل قابلیت تبدیل و جابجایی بالاتری دارند. بنا به پروتکل وضع شده توسط پلتفرم، سود می تواند از نوع ارز اولیه یا ارزهای دیجیتال دیگر باشد. برای مثال اگر شما در پلتفرم CoinLoan یک بیت کوین را وام داده باشید. و وثیقه ی آن در کیف پول شما ثبت شده باشد، می توانید معادل با قیمت روز  سود بیت کوین، اتر دریافت کنید.

 

وام دهی به پلتفرم ها

کسب درآمد از Liquidity Pool

استخر نقدینگی یکی از ابداعات مدیریت مالی غیر متمرکز می باشد. تامین کنندگان نقدینگی، ارز دیجیتال خود را در این استخرهای دوگانه، سرمایه گذاری می کنند. در عوض بخشی از کارمزد تراکنش ها را به عنوان سود تامین کنندگی دریافت می کنند. این روش هم یکی از راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال به صورت سرمایه گذاری سالانه است. برای ورود به جمع تامین کنندگان نقدینگی می توانید دارایی خود را به یکی از استخرهای پلتفرم مورد نظر واریز کنید.

استخرهای نقدینگی کار تبدیل ارز های دیجیتال را بسیار راحت کرده اند. این پروتکل باعث شده تا صرافی های غیر متمرکز بتوانند هر زوج ارز دیجیتال را به صورت نقدینگی در خود نگه دارند. به این ترتیب اگر شما بخواهید با موجودی بیت کوین کیف پول خود، تتر خریداری کنید. ارز بیت کوین خود را به استخر تتر و بیت کوین انتقال داده و معادل با اعتبار کیف پول خود، تتر دریافت خواهید کرد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.