whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

راه های کسبNFT رایگان

1402/08/01 ساعت 19:35


اکنون واژه NFT تصاویری از ثروت زیاد در دنیای ارز دیجیتال را به ذهن می‌آورد. NFT‌های بیپل Beeple و کریپتوپانکس Cryptopunks به قیمت‌های چندین میلیون دلاری فروخته شده‌اند. انگیزه به دست آوردن و ساخت NFT‌های رایگان خیلی زیاد است. اما آیا این انگیزه تنها یک رویا به شمار می‌آید؟ قطعا خیر.

با بازار رو به رشد و استفاده از NFT‌ها، ایده‌های متنوعی در مورد توزیع آن‌ها به وجود آمده است. برخی از این ایده‌ها شامل ساخت رایگان NFT‌ها است و دیگران نیز مفهوم اختصاص دادن NFT‌های رایگان به عنوان جوایز را دارند. کسب NFT‌های رایگان ممکن است. با این حال، مهم است از بهترین فرصت‌ها بهره‌برداری کنید و خطر فریب‌خوردن و تقلب‌ را به حداقل برسانید. بیایید در مورد مفهوم NFT‌ها صحبت کنیم. این که چگونه می‌توانید از این ایده‌ها برای بهبود سبد ارز دیجیتال خود استفاده کنید.

 

 

NFT چیست؟

NFT کلمه‌ای است که در حال حاضر بسیار محبوب و مورد توجه است. علاقه به این دارایی‌ها فراتر از دنیای ارز دیجیتال پیش رفته است. در حالی که مفهوم و استفاده از آن‌ها جدید نیست، علاقه به چگونگی کارکرد آن‌ها و چگونگی استفاده از NFT‌ها می‌تواند منظره اقتصادی را متحول کند.

NFT یا دارایی دیجیتال، موردی است که بر روی یک بلاکچین وجود دارد. بلاکچین یک دفترچه ثبت است که از تمام معاملات بر روی کامپیوتر‌های متصل نگهداری می‌کند. بلاکچین به عنوان یک دفترچه عمومی عمل می‌کند که به هر کسی اجازه می‌دهد تا اصالت یک NFT را تأیید و شناسایی کند.

هر NFT منحصر به فرد یا حداقل نادر است، برخلاف سایر موارد دیجیتالی که می‌توانند بلا توقف تولید شوند. NFTها می‌توانند با پول ملی یا رمزارزهای مختلف خریداری شوند و هر کسی می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند، اما فقط خریدار مالکیت رسمی دارد تا یک نوع حق مالکیت دیجیتالی به او داده شود.

بازار NFT‌ها با یک روند مستقر رشد کرده است. NFT‌های محبوب شامل هنر دیجیتال، قطعات مجازی از زمین یا موارد استفاده شده در بازی‌های مختلف است. همانطور که بازار گسترش می‌یابد، کاربران ارز دیجیتال راه‌های نوآورانه‌ای برای استفاده از این دارایی‌ها پیدا می‌کنند.

مروری بر بازار NFT

 

ده بازار برتر NFT بر اساس حجم: DappRadar

باید اشاره شود که دارایی‌های دیجیتالی که در بلاکچین ثبت شده‌اند، مفهوم جدیدی نیستند. دارایی‌های دیجیتال بازی مانند Spells of Genesis از سال 2017 وجود داشته‌اند. کارت‌های Rare Pepe که با میم‌ها قدرت گرفته‌اند نیز حدوداً در همان زمان موفقیتی را تجربه کردند.

واژه‌ی "NFT" معمولاً به صورت "توکن غیر قابل تعویض" به فارسی ترجمه می‌شود. این ترم از جمله کلمات محبوب و مورد توجه در حوزه‌ دیجیتال و رمزارزها است. NFTها می‌توانند هنر، موسیقی، ویدئو، و حتی اجزای مرتبط با بازی‌های ویدئویی باشند.

با این حال، محبوبیت جهانی NFT‌ها فقط در چند سال گذشته واقعاً شروع شده است. بازار NFT به 41 میلیارد دلار در سال 2021 رسید. به مقایسه، بازار هنر و آثار باستانی کلاسیک در همان سال 50 میلیارد دلار جمع‌آوری کرد. NFT‌ها به سرعت به بازار هنر کلاسیک شناخته می‌شوند. این یعنی رشد قابل توجهی است.

یک مطالعه مشابه تخمین زده بود که کل بخش جمع‌آوری دیجیتال در سال 2020 حدود 100 میلیون دلار ارزش داشته است. این روند بخش زیادی به دلیل مقدار رشد کننده پول در بازار است. حتی خانه‌های حراجی مانند کریستی و ساتبیز نیز در فروش NFT‌ها شرکت کرده‌اند. افزایش علاقه نیز به دلیل تعداد روزافزون موارد استفاده برای NFT‌ها است.

گسترش بازار NFT

 

 

در حالی که بازار NFT در حال تورم است، آیا این به این معناست که هنوز هم برای درگیر شدن در NFT‌ها به عنوان یک مصرف‌کننده معمولی رمزارز زمان خوبی است؟  پاسخ "بله" است. اما برای بهتر فهمیدن این پدیده، ابتدا باید به برخی آمار نگاه کنیم.

یک گیف متحرک از گربه Nyan، یک میم از سال 2011 در مورد یک گربه پروازی تارت میوه، در اوایل 2017 بیش از 500,000 دلار فروخته شد. چند هفته بعد، خواننده گرایمز هنر دیجیتال از مجموعه‌اش را بیش از 6 میلیون دلار فروخت. فقط هنر نیست که فروخته و به توکن تبدیل می‌شود. جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر، یک NFT را که نمایانگر اولین توییت او بود، تبلیغ کرد. پیشنهادات به 2.5 میلیون دلار رسید.

پروژه NFT، کریپتوپانکس، در سال 2017 ایجاد شد، و موارد آن به عنوان قطعات جمع‌آوری ارزشمند شده‌اند. لاروا لبز پروژه را در سال 2017 ایجاد کرد و 10,000 پرتره هنر پیکسلی را به صورت رایگان ارائه داد. هر یک به صورت الگوریتمی ساخته شده و ویژگی‌های مختلفی مانند سبک مو، عینک یا کلاه دارد. برخی ویژگی‌ها نادرتر از دیگران هستند و کریپتوپانک‌های ارزشمندتری ایجاد می‌کنند.

از ابتدای سال 2021، هنگامی که NFT‌ها شروع به انفجار کردند، کریپتوپانکس روندی افزایشی در محبوبیت دیده است. در مارس 2021، دوی این دارایی‌های دیجیتال برای بیش از 7.5 میلیون دلار فروخته شدند. هفت پانک بیگانه دیگر در چند ماه گذشته برای بیش از 1 میلیون دلار فروخته شده‌اند. باشگاه یات خسته‌کننده میمون، باشگاه یات میمون تغییر یافته، یا Sandbox داستان‌های مشابهی دارند.

بر اساس کاربرد و ماهیت پروژه، برخی از NFT‌ها می‌توانند ارزان یا حتی رایگان باشند. حال بیایید نگاهی به چگونگی بهره‌برداری از این فرصت‌ها بیاندازیم.

راه های کسب NFT‌ رایگان

چند راه وجود دارد که شما می‌توانید NFT‌ها را بدون هزینه کسب کنید. یکی از آن‌ها بازی کردن در بازی‌های NFT است که به شما اجازه می‌دهد بازی کرده و درآمد کسب کنید. این بازی‌ها به طور خاص طراحی شده‌اند تا معاملات NFT را تشویق کنند. در این حالت، توکن‌های دیجیتال دارای کاربرد واقعی در بازی هستند.

همچنین راه‌هایی برای به دست آوردن NFT‌ها با قالب‌سازی آن‌ها وجود دارد. شما باید این کار را بدون پرداخت هزینه‌های بالای گاز انجام دهید. OpenSea در حال حاضر بزرگترین بازار NFT است. این پلتفرم یک سازنده NFT ایجاد کرده‌است تا از نوسانات قیمت گاز جلوگیری کند.

نکته مهم: برای معاملات با NFT‌ها نیاز به مقداری ETH در کیف پول خود دارید تا هزینه‌های گاز را پوشش دهد. و در آخر برای مشارکت فعال خود در بسیاری از انجمن‌های بازی مانند Alien Worlds که بر روی شبکه WAX اجرا می‌شود، پاداش داده می‌شوید. این مشابه زمانی است که یک فروشگاه نقاط وفاداری را برای خرید مداوم ارائه می‌دهد.

فرصت‌ها وجود دارند. این خط پایانی است. حال بیایید به راه‌هایی که می‌توانید NFT‌های رایگان بگیرید نگاهی بیاندازیم.

NFT‌های رایگان از طریق بازی‌های play-to-earn

 

NFT‌های بازی

روش دیگری برای به دست آوردن NFT‌ها به صورت رایگان، ثبت نام در یک بازی رایانه‌ای مبتنی بر NFT است. این‌ها بازی‌هایی هستند که به طور خاص برای تشویق به معاملات NFT طراحی شده‌اند. 

از برخی جهات این کار، یکی از خالص‌ترین استفاده‌ها از NFT‌ها است. زیرا مواردی که جمع‌آوری می‌کنید، دارای استفاده مستقیم درون یک بازی هستند. وقتی به درستی انجام شود، یک اقتصاد واقعی را تحریک به رشد و شکوفایی می‌کند.

این گرینه نیز یک بازار در حال رشد است. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، احتمالاً اولین بازی NFT، Spells of Genesis بوده است. بازی‌هایی مانند Sorare و FootballCoin دیگر بازی‌هایی هستند که به این شکل عمل می‌کنند. کاربران می‌توانند NFT‌ها را جمع‌آوری کنند و تعدادی کارت رایگان در ابتدای بازی دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند از این کارت‌ها برای به دست آوردن رمزارز استفاده کنند.

اخیراً، شبکه WAX برای بازی‌های NFT خود زیادی توجه جلب کرده است. بازی‌هایی مانند Alien Worlds و Farmers World به بازیکنان اجازه می‌دهد که NFT‌های رایگان به دست آورند یا آن‌ها را خریداری کنند. این NFT‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر در بازی عمل کنند و نشانه محلی خود را به دست آورند.

برای بهره‌برداری از این روش باید یک حساب WAX ایجاد کنید. شما NFT‌های خود را در اینجا نگه داری می‌کنید. این چند ثانیه زمان می‌برد.

همچنین بسیاری از این بازی‌های WAX شامل ایردراپ‌های NFT رایگان به ویژه برای بازی‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند، هستند. توسعه‌دهندگان با انجام این کار، امیدوارند که علاقه‌مندی عمومی را به بازی ارز دیجیتالشان جلب کنند.

توزیع‌ NFT رایگان 

اکثر اوقات، پروژه‌های NFT با موارد دیجیتالی رایگان به مشارکت کاربران خود پاداش می‌دهند. به عنوان مثال، بسیاری از جوامع دیسکورد در فضای ان اف تی، NFT‌های رایگان را به اعضای خود ارائه می‌دهند. کانال‌های ارتباطی توییتر و تلگرام نیز منابع خوبی برای اطلاعات این گونه گیواوی‌ها هستند.

CryptomonKeys Discord به اعضای خود NFT‌ها را بدون هزینه ارائه می‌دهد. با ایجاد یک پست مقدماتی دقیق شروع کنید. شما همچنین می‌توانید برای مشارکت فعال خود در جوامع مانند Alien Worlds پاداش دریافت کنید. این کار به عنوان یک تلاش برای ترغیب کاربران ارز دیجیتال به ادامه بازی دیده می‌شود. این بازی‌ها به دلیل تعامل کاربر فعال هستند. آن‌ها فروش و توزیع آیتم دیجیتال منحصر به فرد خود را تشویق می‌کنند. این امر در نهایت پروفایل بازی را ارتقا می‌دهد و ارزش سکه آن را افزایش می‌دهد.

در توییتر، برخی شرکت‌ها توزیع‌ها را اعلام می‌کنند که به شما اجازه می‌دهد تا NFT‌ها را به دست آورید. مطمئن شوید که به هشتگ‌هایی که شامل کلمه "NFT" هستند، هدف قرار دهید. اکثر اوقات، این‌ها شما را به سمت توزیع‌های فعال هدایت می‌کنند. بیشترین اوقات، برندگان بالقوه تشویق می‌شوند تا نظر بدهند، به اشتراک بگذارند یا به شکلی مرتبط با پخش کلمه در مورد پروژه شرکت کنند.

این NFT‌ها می‌توانند ارزشمند شوند. بیایید فراموش نکنیم که پروژه Cryptopunks چگونه شروع شد. در حال حاضر، این مجموعه‌ی ارزشمندترین NFT است. اما در سال 2017، آن‌ها به هر کسی با یک کیف پول ETH رایگان داده شدند. NFT‌ها از طریق بازاریابی دهان به دهان جمع‌آوری شدند. جامعه مخصوص خودشان کمک به رشد نهایی آن‌ها کرد.

ایردراپ NFT

 

 

شرکت‌های سنتی اغلب با ارائه گزینه‌های سهام به عموم سرمایه جمع می‌آورند. سازمان‌هایی که بر روی وب3، اینترنت متصل به بلاک‌چین، فعالیت می‌کنند، به یک مسیر مشابه با راه‌اندازی یک توکن که مردم می‌توانند آن را بر روی مبادلات خریداری و فروش کنند، می‌پردازند. ایردراپ‌‌ها گاهی اوقات با راه‌اندازی توکن‌ها شامل می‌شوند. آن‌ها به عنوان هزینه‌های جذب مشتری توسط شرکت‌های رمزنگاری دیده می‌شوند.

هرچند ایردراپ‌ها یک نابودی نیستند، اما اغلب برای چندین ماه پخش می‌شوند. هدف از این است که مردم را تشویق کند که توکن‌های خود را نگه دارند و بیشتر بخرند. برخی از توکن‌ها بیش از دیگران ارزشمندتر هستند، در حالی که برخی دیگر به بی‌اهمیتی می‌رسند.

برای مثال، OpenDAO ایردراپ توکن خود، SOS، را به هر کسی که پروژه‌ NFT‌های آن‌ها را معامله کرده بود، ارائه داد. برخی از کاربران می‌توانستند نشانه‌هایی به ارزش هزاران دلار را دریافت کنند.

برخی از پروژه‌ها همچنین سلبریتی‌ها را جذب می‌کنند. Bored Ape Yacht Club سلبریتی‌هایی مانند پاریس هیلتون و جیمی فالون را به خود جلب کرد. دو سلبریتی در یک گیواوی تلویزیونی از NFT‌های متعلق به مجموعه در سال 2022 شرکت کردند.

گاهی خیلی نزدیک به تاریخ یک پروژه برجسته‌ای که ایردراپ‌ها را منتشر می‌کند، World of Women است که "ArtDrops" را به ویژه به دارندگان ارائه می‌دهد. البته، ایردراپ رایگان بود، اگرچه آن‌ها هنوز هم می‌بایست هزینه گاز را پرداخت کرد.

با توجه به موفقیت Bored Ape Yacht Club، پروژه‌های مشابه سعی کرده‌اند تا فرمول موفقیت آن را تقلید کنند. این به این معناست که هنوز هم دیر نشده است تا از توزیع‌های NFT بهره‌برداری کنید.

تولید NFT

 

کریپتوکیتیز

پروژه‌هایی وجود دارد که کاربران را تشویق می‌کند تا با هدف ایجاد دارایی‌های دیجیتالی ارزشمند بیشتری از NFTها خریداری کنند. این موضوع شبیه بازی‌های قدیمی حیوان خانگی است. پروژه‌هایی مانند CryptoKitties یا Axie Infinity که بسیار محبوب هستند، به این فرآیند به نام تولید اشاره می‌کنند. تولید یک عبارت خاص برای ایجاد NFT‌های جدید و منحصر به فرد است که از ویژگی‌های چندین NFT مخلوط می‌شود.

در CryptoKitties، کاربران دو NFT که نمایانگر گربه‌ها هستند را برای ایجاد یک NFT سوم که روی بلاکچین اتریوم ثبت شده است، استفاده می‌کنند. در اینجا است که فرآیند به کار می‌رود.

زمانی که یک CryptoKitty را خریداری کرده‌اید، وقت آن است که تولید و نوزادهایی تولید کند. CryptoKitties باید توسط یک فرد مالکیت شوند یا به یک کاربر دیگر پیشنهاد داده شوند. کاربری که دو CryptoKitty ناهم‌جنس و مرتبط ندارد، می‌تواند یکی را به عنوان نر و دیگری را به عنوان ماده استفاده کند.

روش تولید Axie Infinity روشی برای ایجاد Axies جدیدبا تولید یک تخم و شکافتن آن است. هدف اصلی آن تولید Axies با ویژگی‌های مورد نظر، از جمله کلاس کارت، است. برای ایجاد یک نسل جدید، بازیکنان می‌توانند دو Axie را با هم ترکیب کنند. به این ترتیب، کاربران تشویق می‌شوند تا بیشتر به اکوسیستم بازی کمک کنند. هدف نهایی ایجاد یک مجموعه است که می‌تواند با گذر زمان ارزشمند باشد.

برای خود یک NFT رایگان بسازید

این مرحله بیشتر به دلیل هزینه‌های بالای گاز که قبلاً در تولید NFTها وجود داشت، انجام شد. هزینه‌های گاز اثر مخربی روی هنرمندانی داشت که احتمالاً می‌خواستند کار خود را بفروشند. بنابراین، خالقان راهی برای تولید NFTها به صورت رایگان ایجاد کردند.

راه‌حل لایه 2 پلی‌گان به کاربران اجازه می‌دهد تا NFT‌ها را روی بلاک‌چین پلی‌گان تقریباً به صورت رایگان بسازند، خریداری کنند یا مالکیت آن‌ها را انتقال دهند. بیشتر از این، زمانی که با استفاده از بلاک‌چین پلیگان چیزی را تولید می‌کنید، هنوز هم می‌توانید موارد خود را با ارزش‌های ETH بفروشید.

زمانی که هر چیزی روی OpenSea تولید می‌کنید، نیاز دارید که کیف پول خود را وصل کنید و سپس یک مجموعه راه‌اندازی کنید. مجموعه‌ها NFTهای شما را نگه می‌دارند. حالا OpenSea به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از MATIC NFT‌های خود را بسازند و بفروشند. این یک راه‌حل بسیار راحت‌تر است.

پس از پر کردن اطلاعات خود در صفحه مجموعه‌ها، به سادگی پلی‌گان را به عنوان شبکه ترجیحی خود انتخاب کنید. سپس نیاز دارید که برای NFT انتخاب کنید با چه ارز دیجیتالی می‌خواهید پرداخت شوید. زمانی که یک آدرس کیف پول پرداخت را انتخاب کرده‌اید، باید آماده شوید. به خاطر داشته باشید که احتمال فروش یک NFT فقط اگر یک جامعه مخصوص به شما پشتیبانی کند، افزایش می‌یابد.

NFTهای رایگان برای تولید بسیار محبوب شده‌اند و با دلیل خوبی. آنها می‌توانند هزینه‌ها را بسیار کاهش دهند. دو نمونه عالی از موفقیت NFTهای رایگان برای تولید، Goblintown و God Hates NFTees هستند. اولی در یک زمان بیش از 50 میلیون دلار ارزش داشت - و همه این کارها با تبلیغات اندک انجام شد. در عین حال، God Hates NFTees تا اوایل ژوئیه 2022 بیش از 650 ETH حجم فروش داشته است - و این کار در مدت چند روز انجام شده است.

سوالات متداول

در ادامه به پرسش‌های رایجی که پیرامون کسبNFT رایگان مطرح است، پاسخ می‌دهیم.

آیا هزینه‌ای برای ایجاد یک NFT پرداخت می‌کنم؟

بله، شما باید برای ایجاد یک NFT آماده پرداخت هزینه کوچکی باشید. با این حال، در حال حاضر OpenSea و Rarible به شما اجازه می‌دهند تا NFT‌ها را روی اتریوم به صورت رایگان بسازید. این موضوع به نام "تولید به شکل تنبل" شناخته می‌شود.

چطور می‌توانم یک NFT دریافت کنم؟

وب‌سایت‌هایی مانند OpenSea و Rarible به عنوان بازارهای NFT شناخته می‌شوند. با این حال، راه‌هایی نیز برای دریافت NFT‌ها به صورت رایگان از جمله هدایا در شبکه‌های اجتماعی یا در بازی‌ها و تولید رایگان وجود دارد.

چطور می‌توانم اولین NFT خود را دریافت کنم؟

شما ابتدا به یک کیف پول رمزنگاری شده مانند MetaMask نیاز خواهید داشت تا بتوانید NFT‌ها را معامله یا دریافت کنید. شما باید سپس کیف پول را به پلتفرم NFT مرتبط وصل کنید، پس از آن شما باید یا NFT را با استفاده از رمزنگاری خریداری کنید یا موارد مورد نیاز برای دریافت رایگان را دنبال کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.