whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال iExec (RLC) 

1401/11/20 ساعت 05:40


آیا تا به حال در مورد رایانش ابری شنیده‌اید؟ این همان چیزی است که پروژه بلاکچین iExec بر روی آن تمرکز دارد. آنها با پلتفرم ابری توزیع شده خود می‌خواهند بسیاری از مشکلات سیستم‌های مرکزی را حل کنند. برای کاربران پلتفرم، توکن محلی iExec که آن را توکن RLC می نامیم، اهمیت زیادی دارد. این توکن در صرافی‌های بزرگ و کوچک کریپتو به فروش می‌رسد. 

در این مقاله می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه iExec و RLC چیست، چگونه کار می کنند و برای چه برنامه‌هایی می توان از این فناوری‌ها استفاده کرد، به دست آورید. پس با ما در ادامه این محتوا همراه باشید. در پرشین الیت می‌توانید از رصد قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای در معاملات خود کمک بگیرید و با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال از انواع سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال‌های دیگر برخوردار شوید.

RLC1

آشنایی با iExec (RLC) 

IEx.ecیک پلتفرم ابری توزیع شده مبتنی بر بلاکچین است که بر روی اتریوم ساخته شده است. این فناوری پشته برای پشتیبانی مستقیم از برنامه‌های کاربردی توزیع شده طراحی شده است. در حالی که تیم سازنده در حال ایجاد زیرساخت برای دسکتاپ‌ها است، در ابتدا بر اجرای یک شبکه محاسباتی توزیع شده موجود در استیمرگی (Stimergy)، نصب قفسه‌های سرور و سیستم‌های بازیافت و انرژی درمانی در ساختمان‌ها فعالیت داشت.

IEx.ec توابعی را برای دسترسی به توابع خارج از بلاکچین، مانند داده‌ها و برنامه‌ها ایجاد می‌کند. ما به این داده‌ها، داده‌های خارج از زنجیره نیز می‌گوییم. با این حال، استراتژی ورود به بازار عمدتاً بر روی محصولی به نام E-Fast متمرکز می‌باشد که یک پلتفرم محاسبه مالی پیچیده برای حمایت از معامله‌گران است. 

در حال حاضر، بزرگترین مشکل رایانش ابری تمرکز است. iExec با هدف حل این مشکل با استفاده از بلاک چین برای غیرمتمرکز کردن آن متولد شده است. 

مشکلات سیستم های متمرکز 

در صورت بروز مشکل در سرورها، دسترسی به سایت ممکن است برای ساعات زیادی قطع شود. این در مورد شرکت‌های بزرگ، می‌تواند به معنای از دست دادن سریع چندین میلیون یورو درآمد باشد. 

اگر شهرهای ما در آینده نزدیک هوشمند شوند، خرابی سرور می‌تواند عواقب جدی مانند موارد و مثال‌های زیر را داشته باشد:

  • هرج و مرج با چراغ راهنمایی
  • مسائل تامین برای فرآیندهای خودکار (پر کردن یخچال، انبار در فروشگاه ها، مسیریابی خودکار مواد خام در کارخانه‌ها و غیره)
  • مرگ افرادی که تحت درمان خودکار پزشکی قرار دارند و ...

علاوه بر این‌ها، نیمی از هزینه‌های انرژی برای خنک کردن سرورها استفاده می شود که از نظر اکولوژیکی غیر طبیعی است. با ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز می‌توانیم مشکلات بالا را برطرف کنیم.

تاریخچه iExec (RLC)

در رأس این پروژه از لیون که مربوط به سال 2017 است، محقق ژیل فداک قرار دارد. او در INRIA (موسسه ملی تحقیقات انفورماتیک و کنترل) کار کرده است و تجربه خوبی در زمینه انفورماتیک دارد. iExec (RLC)یک استارتاپ فرانسوی با شعب چینی محسوب می‌شود. زیرا ژیل فداک (Gilles Fedak) توسط یکی از بنیانگذاران، هایوو (Haiwu) حمایت می شود. این استاد آکادمی علوم چین و همچنین عضو سابق INRIA در فهرست صد نفر از خلاق‌ترین افراد در تجارت سال 2017 چین قرار دارد.

RLC2

تیم و شرکای iExec

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اصلی iEx.ec توسعه است. زیرا به عنوان بخشی از کار در INRIA و CNRS ساخته شده‌اند. به علاوه، این تیم به آکادمی علوم چین وابسته است. اجزاء بلاک چین توسط دو متخصص از لجاوانز La Javaness ایجاد شده است. لجاوانز یک شتاب‌دهنده بهبود دیجیتال فرانسوی است. 

دفتر چینی این شرکت دارای یک کارشناس مدیریت داده، یک توسعه دهنده سرور فعال، دو متخصص روابط عمومی و یک متخصص رسانه جدید است. این تیم در آینده با برخی از دانشگاه‌های معروف اروپایی و چینی در زمینه تحقیقاتی همکاری خواهند کرد. همچنین برنامه‌هایی وجود دارد تا برای دریافت بودجه اضافی از طریق آژانس‌های تحقیقاتی ملی و اروپایی اقدام کنند. بنابراین تیم اصلی iExec متشکل از دانشمندانی است که توسط افرادی با دانش استثنایی هک و بازاریابان پیشرو تکمیل شده است. در زیر در رابطه با سابقه فعالیت اعضای تیم مختصری توضیح داده شده است: 

  • دکتر ژیل فداک – مدیر عامل، بنیانگذار و پژوهشگر در حوزه سیستم‌های توزیع موازی. ژیل فداک بیش از 80 مقاله علمی تالیف کرده است.
  • دکتر هایوو - یکی از بنیانگذاران پروژه و رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه
  • دکتر اولگ لودیگنسکی – مدیر ارشد فناوری، مهندس، محقق و توسعه دهنده اصلی XtremWeb-HEP
  • دکترجین چارلز کبلژئون– مدیر بازاریابی بین‌المللی دفتر نوآوری
  • دکترمیرکا موکا– توسعه دهنده کسب و کار، متخصص فین تک و تحلیلگر هم‌افزایی
  • دکتر لی ژانگ – مدیر امنیت مسائل مربوط به بلاکچین و محاسبات ابری

علاوه بر این، iExec با بازیگران پیشرو در بازار فناوری مشارکت نشان داده است. شرکای اصلی این پروژه، اینتل و یوبی سافت هستند.

عرضه اولیه iExec

iExec در یک عرضه اولیه سکه (ICO) سرمایه جمع‌آوری کرد تا بودجه توسعه پروژه را تامین کند. در آن زمان، این عرضه اولیه، پنجمین عرضه اولیه پردرآمد بود. نقشه راه پروژه تا سال 2021 ادامه داشت و تیم هنوز سرمایه کافی برای به پایان رساندن پروژه را داشتند. هنوز چندین کار وجود داشت که باید قبل از نتیجه موفقیت‌آمیز پروژه تکمیل شود و همانطور که اکنون به نظر می‌رسد، این پروژه بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد.

نحوه عملکرد iExec 

iExec قصد دارد، بازاری برای رایانش ابری ایجاد کند تا مشکلات فعلی رایانش ابری را حل کند. iExec قبلاً توسط برخی افراد به عنوان AirBnb محاسبات ابری نامیده می‌شود. iExec تصمیم گرفته است تا بازار خود را از طریق چهار مؤلفه زیر بیان کند:

  • افراد و متخصصان می توانند قدرت محاسباتی را در ازای توکن های RLC فراهم کنند. 
  • توسعه دهندگان می‌توانند dApps خود را برای RLC اجاره کنند.
  • امکان ارائه داده در ازای توکن های RLC وجود دارد.
  • افراد حرفه‌ای و عادی می توانند با پرداخت توکن‌های RLC از این خدمات استفاده کنند.

برای سهولت استفاده از این خدمات، کاربران نهایی می‌توانند این توکن را با یورو یا دلار خرید کنند. سپس iExec به طور خودکار این مبالغ را به توکن‌های RLC تبدیل می‌کند تا به افرادی که قدرت محاسباتی خود را ارائه می‌دهند بازپرداخت شود.

RLC3

برنامه های کاربردی iExec

iExec در ارائه توان محاسباتی برای بسیاری از برنامه‌های متنوع مفید است. در اینجا چند برنامه کاربردی وجود دارد که iExec در آنها عالی عمل می‌کند:

  • در زمینه هوش مصنوعی (AI)
  • همه موارد مربوط به داده‌های بزرگ
  • در امور مالی ( DeFi )
  • برای رندر گرافیکی سه بعدی
  • در رمزنگاری

آگنوستیک بلاک چین 

نکته جالب توجه این است که این پروژه بلاکچین آگنوستیک نامیده می‌شود. به این معنا که مهم نیست از کدام بلاک چین استفاده می‌کنید، زیرا در هر صورت، iExec می‌تواند کار کند. در حال حاضر، این پروژه فقط بر روی بلاک چین اتریوم کار می‌کند، اما جاه طلبی تیم این است که تا آنجا که ممکن است روی بلاک چین‌های مختلف (ICX، NEO و غیره ) نیز کار کند.

این به شرکت اجازه می‌دهد خود را با شرایط بازار تطبیق دهد که می‌تواند بسیار متفاوت باشد. این نیز بیش از نیاز است زیرا فناوری بلاک چین دائماً و به سرعت در حال تغییر است. بنابراین، پروژه‌های بلاک چین باید خود را برای این امر آماده کنند تا کاربران تحت تاثیر تغییرات سریع و خشونت‌آمیزی که در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین در حال وقوع است، نشوند.

توکن بومی iExec (RLC)

نام این شرکت اصالتاً انگلیسی است و از عبارت "I exec" گرفته شده است که در هلندی به معنای "اجرا می کنم"، ترجمه می‌شود. نام توکن RLC نیز از انگلیسی "Run on Lots of Computers" گرفته شده است که تقریباً می‌تواند به عنوان " بسیاری از رایانه‌ها عمل کند." بیایید در ادامه نگاهی به نحوه عملکرد این توکن بیندازیم و ببینیم برای چه اهدافی می‌توانیم از آن به عنوان کاربر استفاده کنیم.

اهمیت توکن RLC

می‌توانیم با استفاده از توکن RLC قدرت محاسباتی بخریم و یا از dApp های خاصی استفاده کنیم که به طور خاص برای شبکه iExec در نظر گرفته شده‌اند. اگر قدرت محاسباتی استفاده نشده خود را در دسترس کاربران قرار دهیم و یا اگر تصمیم بگیریم برخی از dApp هایی را که ایجاد کرده‌ایم اجاره دهیم نیز، RLC دریافت می‌کنیم.

بیشتر این توکن‌ها جهت انجام تجارت در دسترس قرار گرفته‌اند. به همین دلیل، ارزش توکن با بیشتر شدن و قوی‌تر شدن تقاضا برای استفاده از iExec، شانس بالایی برای افزایش دارد. در آینده، تعداد کمی توکن جدید در دسترس خواهد بود. بنابراین احتمالا تقاضا افزایش خواهد یافت، در حالی که عرضه افزایش نخواهد یافت.

قیمت گذاری و سرمایه گذاری iExec (RLC)

در حال حاضر 80 میلیون توکن iExec RLC در گردش است. تعداد کل توکن ها 87 میلیون است، یعنی در آینده تنها 7 میلیون توکن اضافه خواهد شد. قیمت RLC در حال حاضر به طور متوسط 2 دلار برای هر توکن است.

هر بار که برق استفاده نشده رایانه خود را برای تکمیل یک کار، در دسترس قرار می‌دهید، غرامت دریافت می‌کنید و هرچه این کار دشوارتر باشد، پول بیشتری به دست خواهید آورد. برای انتخاب یک کار برای انجام، باید واریز کنید. این سپرده درصدی از کارمزد مربوط به کار است و در صورت عدم انجام کار قابل استرداد نیست. بنابراین مهم است تا مطمئن شوید، کار خیلی سخت نیست. 

سیستمی وجود دارد که کارهایی را که کاربران انجام می‌دهند پیگیری کند. به این ترتیب، به طور خودکار همه افراد غیر فعال از سیستم حذف می‌شوند. برای استفاده از خدمات ارائه شده توسط iExec نیازی به داشتن CDN ندارید. زیرا این پروژه با درخواست شبکه همکاری کرده و به شما امکان می‌دهد با هر ارزی، چه فیات و چه کریپتو، پرداخت خود را کامل کنید. به لطف سیستم راه‌اندازی شده توسط درخواست، تبدیل به طور خودکار انجام می‌شود.

استفاده از این سرویس را می‌توانید بدون داشتن CDN انجام دهید ولی اگر بخواهید قدرت محاسباتی خود را بفروشید، این کار را غیر ممکن است. شما باید برای تکمیل یک کار، توکن RLC برای واریز داشته باشید و بدون آن، نمی‌توانید در تکمیل یک کار خاص شرکت کنید.

RLC 4

مزایای توکن RLC

این پروژه توسط نهادهای بزرگ حمایت می‌شود. یک سیگنال قوی به سرمایه‌گذارانی می‌فرستد که به دنبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند. تیم اصلی تقریباً دو دهه است که در زمینه رایانش ابری فعال بوده است. تمام مسائل جاری در این زمینه برای تیم شناخته شده است و آنها می‌دانند برای بهبود سیستم چه کاری انجام دهند. تمام مراحل سناریو به موقع انجام شده است.

اگر شما یک توسعه دهنده dApp هستید، تیم پشتیبانی اختصاصی برای شما ارائه خواهد کرد. این تیم به تمام رویدادهای مهم مرتبط با بلاک چین در سراسر جهان سفر می‌کند. این امر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا محصولات خود را به حرفه‌ای ها معرفی کنند.

از طرفی، iExec با توجه به ترکیب فرانسوی-چینی، با نیازهای خاص در آسیا و اروپا آشنا است و انتظار می‌رود کل بازار رایانش ابری به بالای 400 میلیارد دلار برسد. بنابراین در مقایسه با ارزش بازار فعلی CDN، هنوز فضای زیادی برای رشد این ارز دیجیتال وجود دارد.

معایب توکن RLC

در حال حاضر بازاریابی نقطه قوت این پروژه نیست. بنابراین iExec هنوز یک پروژه بلاک چین نسبتا ناشناخته است و اعلامیه‌هایی که می توانست برخی ارزهای دیجیتال را تقویت کند، تأثیر زیادی بر قیمت توکن RLC نداشته است.

رقبای اصلی iExec

بزرگترین چالش این پروژه شبکه گولم (Golem) است که یک اقتصاد محاسباتی غیرمتمرکز محسوب می‌شود و در آن می‌توان نرم افزارها را اجاره یا توسعه داده و به فروش رساند. همانطوری که در گزارش iEx.ec گفته شد، تفاوت اصلی بین IExec و Golem این است که گولم بیشتر ابررایانه‌ها یعنی کاربران محاسباتی با عملکرد بالا (HPC) را هدف قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، iExec بیشتر بر روی ابر توزیع شده تمرکز می‌کند که ابتدا DApps را جذب می‌کند و سپس منتظر می‌ماند تا کاربران ابری و سپس HPC به آنها بپیوندند. این امر بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که شبکه رشد کند تا برای پروژه‌های دیگر رقابتی‌تر شود. در حال حاضر، dApps و DeFi اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد با احتمال بالا iExec RLC بتواند به تقاضای رو به رشد برای این موضوعات خاص پاسخ دهد.

چگونگی خرید توکن RLC از iExec 

برای خریدن توکن RLC می‌توانید به صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال مراجعه کنید. به عنوان مثال، صرافی‌های معروفی مانند بایننس (Binance) یا بایبیت (ByBit) در نظر بگیرید. با این حال، شانس خوبی وجود دارد که بتوانید این توکن را در صرافی‌های کوچکتر نیز خریداری کنید. با این حال، مطمئن شوید که صرافی ارز دیجیتالی که از آن استفاده می‌کنید، ایمن است. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که ارز خود را از دست نخواهید داد و مورد کلاهبرداری قرار نخواهید گرفت. همچنین امکان خرید توکن‌های RLC از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مانند یونی‌سواپ (Uniswap) یا سوشی‌سواپ (Sushiswap) وجود دارد. 

کلام آخر

در این مقاله با iExec (RLC) آشنا شدیم. این پروژه رایانش ابری توسط نهادهای بزرگ حمایت می شود و لذا اهمیت و جایگاه زیادی دارد. iExec در ارائه توان محاسباتی برای بسیاری از برنامه‌های متنوع مفید است. iExec قصد دارد، بازاری برای رایانش ابری ایجاد کند تا مشکلات فعلی رایانش ابری را حل کند. برای این ارز دیجیتال در رابطه با هوش مصنوعی آینده درخشانی پیش‌بینی می‌شود.

به خاطر داشته باشید پرشین الیت با ارائه خدمات استثنایی عضویت در بهترین گروه ارز دیجیتال، در زمینه انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس به مشتریان گرامی خدمات‌رسانی می‌کند. این ابرسایت در زمینه احراز هویت بایننس، خرید تتر، رصد لحظه‌ای قیمت ارز دیجیتال، فروش اندیکاتور vip و کانال سیگنال ارز دیجیتال آماده کمک به تریدرهای ارز دیجیتال و تحلیل‌گران گرامی است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.