whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

FOMO یا ترس از دست دادن فرصت ها چیست؟

1401/01/21 ساعت 21:33


ترس از دست دادن که به صورت به اختصار FOMO نامیده می شود، اصطلاحی است برای بیان اضطرابی که در صورت عدم اقدام سریع هنگام تصمیم گیری در معاملات، احساس می کنید. این احساس به شما تلقین می کند که هر تاخیری می تواند باعث شود که شما یک فرصت بالقوه را از دست بدهید.

برای مثال، ممکن است زمانی که سکه ای را می‌بینید که مالک آن نیستید، به این FOMO مبتلا شوید که ارزش آن افزایش می یابد. همین تیک تاک کردن خط سبز به سمت بالا برای ایجاد وحشت در برخی کافی است. حتی باعث می شود که برای خرید هر سکه ای که به نظر می رسد قیمتش افزایش می یابد رقابت کنند. ترس از دست دادن آن برد بزرگ بعدی، سکه ای که همه می‌خواهند (اما نمی‌توانند داشته باشند) یا بودن در جایگاه تریدری که عقب می ماند، آنقدر بزرگ است که می تواند یک نیروی محرکه در تغییرات قیمت باشد.

 

فومو در تجارت ارز دیجیتال

FOMO در ارز دیجیتال

البته که تجارت در ارزهای دیجیتال می تواند بر اساس بازی شایعات و احساسات باشد. از این رو FOMO می تواند یک نقش کلیدی را در زمانی که تریدرها تصمیم می‌گیرند چه چیزی بخرند، بفروشند یا نگه دارند، ایفا کند. FOMO حتی می تواند برخی را به سمت تغییر بازار سوق دهد. حتی می تواند آنها را مجبور کند دارایی های خود را به طور کامل از یک بازار خاص خارج کنند و آنها را در کیف پول فیزیکی خود قرار دهند.

در حالی که تاکید FOMO بیشتر بر ترس از دست دادن یک سکه سودآور است، عکس این موضوع نیز می تواند صادق باشد. افت ناگهانی بیت کوین را می توان به دلایل مختلفی نسبت داد که موجب شده اند معاملات با سرعت حیرت آوری انجام شود. زمزمه های مقررات دولتی یا بازارهایی که نامناسب هستند، کافی است تا بسیاری را وادار به فروش بیش از حد دارایی هایشان کند.

هنگامی که سکه ها به بالاترین حد ارزش خود می رسند، تریدرها نیز ممکن است بخواهند تا بازار گرم است، پول خود را نقد کنند. همین امر باعث می شود دیگران نیز از این روند پیروی کنند. با دست نگه داشتن در این موقعیت ممکن است مجبور شوید دارایی خود را زمانی که قیمت دوباره در حال کاهش است بفروشید. در این صورت سودهای کلان یک اوج قیمت را از دست داده اید. در دنیای کریپتو، هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

 

ترس از دست دادن

بسیاری از سرمایه گذاران احساس FOMO یا ترس از دست دادن را دارند. این احساس معمولا با مشاهده افزایش ارزش ارزهای دیجیتال تجربه می شود. در اوایل سال 2021، ارزش بازار بیت‌کوین، ارز دیجیتال غالب، برای اولین بار از مرز 1 تریلیون دلار گذشت. این بدان معناست که ارزش بازار بیت کوین بالاتر از بسیاری از شرکت های فهرست شده جهان است.

فوموی واقعی

در حالی که به نظر می رسد ارزهای دیجیتال دارای آینده بسیار خوبی هستند، چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفت. برخلاف ارزهای سنتی و ابزارهای مبادله فیزیکی، نمی توان از آنها به طور گسترده برای خرید کالاها یا خدمات مادی استفاده کرد. آنها ارزش ذاتی ندارند زیرا در تولیدات صنعتی مانند طلا استفاده نمی شوند. شما حتی نمی توانید آن را لمس کنید. این امر ارزش گذاری ارزهای دیجیتال را بسیار دشوار می کند.

یکی از موارد دیگری که موجب می شود FOMO شما منطقی به نظر برسد مقایسه بازار کریپتو با بانک است. هنگامی که یک تراکنش دیجیتالی انجام می دهید، یک بانک نگهدارنده سپرده وجود دارد که به عنوان امنیت تراکنش عمل می کند. اما از آنجایی که ارزهای دیجیتال توسط موسسات مالی قانونی پشتیبانی نمی شوند، امنیت محدودی در هنگام انجام تراکنش ها دارند.

 

تسلیم فومو نشوید

FOMO گاهی به این دلیل است که ارزهای دیجیتال در حال حاضر نوسانات بسیار شدیدی در قیمت دارند. به احتمال زیاد اگر شرکت های سرمایه گذاری بیشتری بخواهند «کریپتو» را به پرتفوی ها اضافه کنند، آنگاه نوسانات ممکن است تثبیت شود. اما از طرف دیگر تا زمانی که این بازار ثبات بیشتری پیدا کند، بعید است چنین اتفاقی بیفتد.

چگونه در تجارت کریپتو بر FOMO غلبه کنیم؟

FOMO یا ترس از دست دادن می تواند سرمایه گذاران و کل بازار را تحریک کند تا با استفاده از احساسات و نه عقل تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را اتخاذ کنند. به همین دلیل، احتمال زیان مالی بیشتری به وجود می آید و دارایی ممکن است ضرر بزرگتری را تجربه کند.

با این حال، FOMO اغلب به عنوان یک تاکتیک بازاریابی برای تحریک سرمایه گذاران در تصمیم گیری استفاده می شود. از این رو لازم است به نحوی بتوانید بر احساس ترس از دست دادن خود غلبه کنید. اغلب اوقات، ریشه کن کردن FOMO می تواند کار دشواری باشد. قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، مهم است که به طور کامل مطالعه خود را انجام دهید. قوانین معاملات خود را به صورت دقیق مشخص کنید یا محدودیت های سود و زیان سرمایه گذاری تان را تعیین کنید.

 

راه های مقابله با فومو را بیاموزید

در اینجا سه راه برای غلبه بر FOMO به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. به طور مداوم مقداری از سرمایه گذاری ماهانه خود را در ارزهای دیجیتال قرار دهید. ممکن است احساس کنید که فرصت خود را از دست داده اید. اگر در سرمایه گذاری تازه کار هستید و دانش کافی در این حوزه ندارید با کریپتو شروع نکنید. بازار ارزهای دیجیتال دارای ریسک بسیار بالایی هستند. بنابراین بهتر است تا زمانی که تجربه کافی به دست آورید یک سبد سرمایه با ریسک پایین تر درست کنید. اما اگر در این تجارت ماهر هستید، میتوانید حتی 20٪ از ظرف سرمایه گذاری ماهانه خود را به ارزهای دیجیتال اضافه اختصاص دهید. به این ترتیب می‌توانید 80 درصد سرمایه خود را روی کریپتوهای مطمئن تر نگه دارید و یک سرمایه جانبی داشته باشید که می‌تواند بازدهی خوشایند داشته باشد یا به صفر برسد و از نظر مالی به شما آسیب نزند.
  2. سبد خود را متنوع کنید و تمام سکه ها را بخرید. این یک راه نسبتا استاندارد برای کاهش ریسک سرمایه است. این کاملاً ساده است، رویکرد پوکمون "باید همه آنها را بخرم" را انتخاب کنید. اغلب صرافی های محبوب، جفت های بیت کوین زیادی با ارزهای دیگر ارائه می‌کنند. بنابراین بهتر است مقداری بیت کوین بخرید و سپس در یک سبد متنوع معاملات خود را شروع کنید. این روش همچنین به این معنی است که شما با تغییرات کلی ارزش بازار هماهنگی بیشتری دارید. بدیهی است اگر مقداری استیبل کوین بخرید، فقط به این دلیل که در فهرست بالاترین ارزش بازار قرار دارند، ارزش آن‌ها به این زودی ها افزایش نمی‌یابد.
  3. روی تجارت های سنتی که در معرض پیوستن به بازار کریپتو هستند سرمایه گذاری کنید. گزینه های بسیار آسانی برای خرید کریپتو وجود دارد.

 

از روی ترس و اضطراب تصمیم گیری نکنید

همیشه منتظر سود نباشید

در بین تریدرها بسیار معمول است که آنقدر FOMO بر آنها وارد شود که نتوانند انگیزه خود را برای پریدن از یک ارز دیجیتال قبل از اینکه خیلی دیر شود کنترل کنند. مواقعی وجود دارد که اضطراب می تواند شما را وادار کند که زودتر به روند صعودی بازار بپیوندید. گاهی اوقات، شما را مجبور می کند که بین قبول باخت یا منتظر ماندن برای یک اتفاق امیدوار کننده، انتخاب سختی داشته باشید.

برای مواقعی که انگیزه ورود ناشی از FOMO شما را به دردسر می‌اندازد، فقط به خاطر داشته باشید که همیشه نیازی به کسب سود ندارید. به عنوان یک معامله گر کریپتو، باید همیشه روندهای اخیر بازار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید و مراقب سود و زیان باشید. گاهی اوقات، مقاومت در برابر یک انگیزه یا یک احساس می تواند از یک بدبختی بزرگ جلوگیری کند.

آرام باشید و آهسته پیش بروید

در دنیای ارز دیجیتال، بازیچه شدن یک اتفاق مرسوم است. نهنگ ها این قدرت را دارند که قیمت یک ارز دیجیتال را افزایش دهند و سپس آن را بفروشند. هنگامی که قیمت ها کاهش می یابد، کسانی که نگران بودند در افزایش قیمت اخیر عقب بمانند، در معرض ریسک شدیدی قرار می گیرند.

 

آرام باشید و با آگاهی به تجارت بپردازید

کلام آخر

به عنوان یک قاعده کلی هرگز اجازه ندهید FOMO کنترل را به دست گیرد. هرگز برای شروع یک سرمایه گذاری دیر نیست. ابتدا به خوبی مطالعه کنید و تمام جوانب را در نظر بگیرید. سپس با اطمینان خاطر به معامله بپردازید


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.