whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ذخیره ارزش در ارزهای دیجیتال یا Store of Value چیست؟

1401/11/07 ساعت 04:24


ذخیره ارزش در ارزهای دیجیتال یا Store of Value چیست؟برخی از دارایی ها معمولاً در طی یک دوره ارزش خود را از دست می دهند. ذخیره ارزش به دارایی یا کالایی اطلاق می شود که معمولاً قدرت خرید خود را در طول زمان حفظ می کند. اگر می‌خواهید شغلی را در امور مالی دنبال کنید، دانستن اینکه ذخیره ارزش چیست، می‌تواند برای شما مفید باشد و ممکن است به شما در درک بهتر موقعیت مالی خود کمک کند. در این مقاله از پرشین الیت به سوال «ذخیره ارزش چیست؟»، چرایی اهمیت آن پاسخ می دهیم و به نمونه هایی از ذخیره ارزش و هر یک از مزایای آن نگاه می کنیم.

سیگنال های ارز دیجیتال کمک خواهند کرد که بتوانید قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کنید و  سودهای بیشتری کسب کنید، با عضویت در گروه ارز دیجیتال میتوانید این سیگنال ها را به دست آورید. در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت میتوانید از قیمت خرید ارز دیجیتال و جدیدترین سیگنال فیوچرز اطلاع یابید.

ذخیره ارزش Store of Value در ارز دیجیتال چیست؟

در پاسخ به سؤال «ذخیره ارزش چیست؟»، معمولاً دارایی، کالا یا ارزی است که ارزش آن کاهش نمی‌یابد، به این معنی که ارزش آن را بدون توجه به مدت زمان طولانی حفظ می‌کند. برای در نظر گرفتن آن به عنوان ذخیره ارزش، ارزش دارایی یا ثابت است یا با گذشت زمان افزایش می یابد. تا زمانی که یک کالا دچار کاهش ارزش نشود، یا کاهش ارزش داشت، می توانید آن را به عنوان ذخیره ارزش در نظر بگیرید. همانطور که گفتیم ذخیره ارزش دارایی است که مستهلک نمی شود. طلا و نقره نمونه های بسیار خوبی هستند زیرا عمر مفید آنها اساساً دائمی است. غذا و وسایل نقلیه ذخیره ارزش نیستند، زیرا به سرعت کاهش می یابند و ارزش خود را از دست می دهند.

ذخیره ارزش چیزی است که می توانید از آن برای مبادله با چیز دیگری در حال حاضر یا در آینده استفاده کنید و انتظار داشته باشید که ارزش خود را حفظ کند. دلار آمریکا به عنوان یک ذخیره ارزش در نظر گرفته می شود زیرا مقدار ارزش گذاری آن تغییر نمی کند. اوراق قرضه خزانه داری نیز ذخیره خوبی از ارزش هستند. آنها توسط دولت ایالات متحده حمایت می شوند، بهره پرداخت می کنند و در سررسید، دارنده اوراق قرضه تمام اصل خود را پس می گیرد. 

با احراز هویت بایننس به راحتی میتواند در صرافی بایننس فعالیت کنید و به خرید تتر و ارز دیجیتال بپردازید. با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت میتوانید از سیگنال فیوچرز در معاملات ارز دیجیتال استفاده کنید.

اهمیت ذخیره ارزش در ارزهای دیجیتال  Store of Value چیست؟

برای درک بیشتر اهمیت ذخیره ارزش، درک نحوه عملکرد آن مفید است. ذخیره ارزش دارایی، ارز یا کالایی است که می‌توانید آن را پس‌انداز، مبادله یا تبدیل کنید و در عین حال قدرت خرید آن را حفظ کنید. به همین دلیل است که ذخیره ارزش باید چیزی باشد که توانایی کاهش ارزش را داشته باشد، زیرا باید قدرت خرید خود را با برآوردن الزامات یک ارزش ثابت یا فزاینده حفظ کند. هدف از ذخیره ارزش حول محور اجتناب از ریسک می چرخد. این بدان معنی است که حفظ قیمت و اجتناب از کاهش ارزش دارای اولویت قوی است. دقیقاً به همین دلیل است که طلا به طور گسترده ای به عنوان یک ذخیره ارزش در نظر گرفته می شود، زیرا می توانید ارزش آن را طولانی تر کنید و بعید است که از ارزش آن کاسته شود. اگر بخواهید با این موضوع مخالفت کنید، می توانیم شیر را به عنوان چیزی که ذخیره ارزش را شامل نمیشود در نظر بگیریم، این به این دلیل است که شیر تاریخ انقضا دارد و فاسد شدنی است و ارزش آن را محدود و کاهش می‌دهد. 

کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت شما را در استفاده از بهترین سیگنال فیوچرز و خرید تتر و احراز هویت بایننس و دریافت بهترین سیگنال فارکس کمک خواهد کرد. برای اطلاع از قیمت سیگنال ارز دیجیتال میتوانید در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید.

آیا ارز دیجیتال هم به عنوان ذخیره ارزش Store of Value در نظر گرفته میشود؟

Store of Value2

بحث بین طرفداران  طلا و معتقدان به ارزهای دیجیتال در مورد اینکه کدام ذخیره ارزش بهتر است، احتمالاً با افزایش قیمت هر دو ادامه خواهد داشت. جبهه ی طرفداران طلا به سابقه طولانی این فلز در مقابل بی ثباتی بیت کوین و عدم پشتیبانی نظارتی اشاره می کند این در حالی است که حامیان Grayscale و Bitcoin ارز دیجیتال را به عنوان "طلای دیجیتال" با کارایی و پتانسیل برتر می بینند.

به‌جای اینکه ارز دیجیتال و طلا را به‌عنوان دارایی‌های جایگزین مقابل هم قرار دهیم، فکر می‌کنیم که می‌توانند مکمل یکدیگر در یک سبد سهام باشند. طلا در برخی موارد و ارز دیجیتال در برخی موارد کاربردهای بهتری دارند. بیت کوین قابلیت حمل و نقل و تقسیم پذیری بیشتری دارد و بیشتر به عنوان ارز قابل استفاده است. اما طلا پایدارتر است و سابقه ثابتی دارد. هر دو تقریبا هیچ ارتباطی با طبقات دارایی سنتی ندارند. با این حال، بیت کوین در حال حاضر به درستی به عنوان یک دارایی سوداگرانه شناخته می شود. به این دلایل و به دلیل پتانسیل تبدیل شدن ارز دیجیتال به ذخیره ارزش، بسیاری از موسسات و سرمایه گذاران حداقل بخش های کوچکی از موقعیت های مربوط به طلای خود را به بیت کوین یا ارز دیجیتال به عنوان یک پوشش محافظ تبدیل می کنند.

استفاده از سیگنال ارز دیجیتال به شما کمک میکند که معاملات بهتری را تجربه کنید و با آگاهی بیشتر نسبت به کسب سود بپردازید. با عضویت در گروه ارز دیجیتال میتوانید از جدیدترین سیگنال فیوچرز استفاده کنید. 
بسیاری از اقتصاددانان اکنون ارزهای دیجیتال را به عنوان یک ذخیره ارزش در نظر می گیرند. کریپتوکارنسی یک سیستم پرداخت دیجیتالی است که برای تایید تراکنش ها نیازی به دخالت بانک ها ندارد. برخی از نمونه های محبوب ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم هستند. مزایای اصلی ارز دیجیتال به عنوان یک ذخیره ارزش عبارتند از:

1. عرضه پولی غیرقابل تغییر: ارزهای دیجیتال یک عرضه پولی تغییرناپذیر دارند، به این معنی که در طول زمان تغییر نمی کنند. از آنجایی که افزایش عرضه یک ارز دیجیتال دشوارتر است، در مقایسه با یک ارز معمولی، می‌تواند ارزش خود را راحت‌تر حفظ کند. 
2. عرضه محدود: ارزهای دیجیتال عرضه محدودی دارند، به عنوان مثال، بیت کوین تنها 21،000،000 بیت کوین در دسترس دارد. در دسترس بودن کمیاب بیت کوین و سایر اشکال ارزهای دیجیتال تضمین می کند که ارزش آنها دست نخورده باقی می ماند و آنها را به عنوان یک ذخیره ارزش ایده آل می کند.

با خرید اندیکاتورVIP میتوانید شاهد تحلیل های دقیق تر در معاملات ارز دیجیتال خود باشید. میتوانید برای خرید تتر و همچنین اندیکاتور  VIP عضو کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت شوید.

3. تراکنش های قابل اعتماد: استفاده از ارزهای رمزنگاری شده امکان تراکنش های قابل اعتماد را فراهم می کند. برخلاف پول معمولی که متکی به دولت‌هاست، ارزهای دیجیتال از شفافیت، خودتنظیمی و پاسخگویی استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه تراکنش‌ها مشروع و معتبر هستند.

4. غیرمتمرکز بودن : ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین، مالکی ندارند. این غیرمتمرکز بودن، تراکنش های ایمن و معتبر را از طریق شبکه های توزیع شده به جای یک مقام یا سازمان واحد امکان پذیر می کند. 

اندیکاتورها از ابزاری هستند که به شما کمک میکنند قیمت ارز دیجیتال را با دقت بیشتری بررسی کنید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت میتوانید به خرید اندیکاتور VIP بپردازید.

Store of Value3

جمع بندی 

آینده تک بعدی نیست سهام، اوراق قرضه، طلا، نقره و املاک و مستغلات بدون شک سرمایه گذاری های محبوب باقی خواهند ماند. اما با توانایی ریشه‌دار ارز دیجیتال برای ذخیره ارزش، مطمئناً شاهد استفاده بیشتر و بیشتر ارز دیجیتال توسط افرادی هستیم که می‌خواهند از درآمد خود محافظت کنند.

استفاده از سیگنال ارز دیجیتال در دنیای رمز ارزها از این جهت که به شما کمک میکند بتوانید قیمت ارزهای دیجیتال را با دقت بیشتری تخمین بزنید حائز اهمیت است. تحلیل درست نمودارهای ارزهای دیجیتال و استفاده از اندیکاتورهای مناسب به شما کمک میکند که بتوانید قیمت دقیقتری را تخمین بزنید. با عضویت در گروه ارز دیجیتال  و استفاده از تجربه و دانش متخصصان به شما کمک می‌کند که تجربه بهتری را در دنیای ارز دیجیتال داشته باشید. با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین  الیت میتوانید از جدیدترین سیگنال فارکس، بهترین سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز استفاده کنید. همچنین برای خرید اندیکاتور VIP برای تحلیل های دقیق تر در روند بازار و همچنین پیش بینی قیمت ارز دیجیتال میتوانید از عضو کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.