whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

در مورد اثر سود مرکب در ارز دیجیتال چه میدانید؟

1401/02/05 ساعت 21:57


سود مرکب یکی از پرکاربردترین روش های سرمایه گذاری در جهان امروز است. از گذشته تا به امروز بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران موفق توانسته اند سرمایه خود را از این طریق چندین برابر کنند. زیرا در این روش صبر و شکیبایی اساس اصلی است. برای درک بهتر این موضوع، به این مثال توجه کنید: یک شبه پولدار شوید! شاید این جمله را بارها در فضای مجازی شنیده باشید. سوال اصلی این است که آیا به این گفته اعتقاد دارید؟ در این مقاله شما را با این واقعیت مواجه می کنیم که هیچ راهی برای یک شبه پولدار شدن وجود ندارد و راه درست کسب درآمد را توضیح می دهیم.

بهتر است فریب نخورید، زیرا ثروت یک شبه به دست نمی آید. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله درس های وارن بافت برای معامله گران به طور کامل مزایای سرمایه گذاری بلند مدت را توضیح دادیم که در این قسمت نیز صادق است. در واقع، سود مرکب به معنای کسب سود از سود شماست. اکنون ممکن است تعجب کنید که چگونه؟ در زیر ما یک روش کامل محاسبه سود مرکب و سودآوری را به شما ارائه می دهیم.

 

در مورد اثر سود مرکب در ارز دیجیتال چه میدانید؟

نحوه محاسبه سود مرکب

برای درک بهتر مفهوم سود مرکب، اجازه دهید با یک مثال شروع کنیم. تصور کنید 100 میلیون تومان سرمایه دارید و می خواهید با معامله پول خود را افزایش دهید. فرض کنید اجازه دارید این پول را 4 بار در سال معامله کنید و هر بار 20 درصد سود کسب کنید، چه کار می کنید؟ دو راه برای کسب سود از سرمایه اولیه وجود دارد:

روش اول

در روش اول، برای اولین بار شروع به معامله می کنید و 20% سود می کنید. سپس شما یا خرج می کنید یا سود را پس انداز می کنید، در هر صورت سود خود را از سرمایه معاملاتی جدا می کنید.این کار را 3 بار دیگر تکرار کنید و در مجموع با 4 بار معامله، 80 درصد سود (80 میلیون تومان) نصیب شما خواهد شد که اکثر افراد معمولا از این روش استفاده می کنند.

 

نحوه محاسبه سود مرکب

روش محاسبه سود مرکب با مثال

روش دوم

حال فرض کنید از روش سود مرکب برای کسب سود استفاده می کنید. طبق مثال قبلی، فرض کنید ۱۰۰ میلیون تومان دارید و می خواهید با سرمایه گذاری و معامله، دارایی خود را افزایش دهید. در این صورت پس از دریافت سود تراکنش اول (همان 20 درصد)، سود را خرج نمی کنید و پس انداز نمی کنید. در واقع سود حاصل از سود را دوباره وارد می کنید و در معامله دوم به جای 100 میلیون تومان 120 میلیون تومان وارد می کنید.

طبق روش سود مرکب، در صورت ادامه سود 20 درصدی، کل پول شما 144 میلیون تومان (یعنی 4 میلیون بیشتر از روش قبلی) می شود. این کار را 2 بار دیگر تکرار کنید؛ در نهایت با 4 بار معامله متوجه خواهید شد که مجموع دارایی های شما به 207 میلیون و 360 هزار تومان رسیده است. همانطور که می بینید در روش اول فقط 80 میلیون تومان درآمد کسب کردید. اما در این روش سود به 107 میلیون تومان رسید.

حالا این مقدار ممکن است برای شما تفاوت چندانی ایجاد نکند. اما به خاطر داشته باشید که اگر چندین سال متوالی از این طریق معامله کنید، مطمئناً ثروت زیادی کسب خواهید کرد.

روش محاسبه سود مرکب با مثال

داستان شطرنج و سود مرکب

چند سال پیش کسی که شطرنج را اختراع کرد اختراع خود را نزد پادشاه برد. پس از بازی، شاه به شطرنج علاقه مند شد و دستور داد به اندازه یک سیلو گندم به او بدهند. اما خود مخترع جایگزینی را پیشنهاد کرد که بسیار عجیب و ناچیز بود. به جای سیلو گندم، مقدار بسیار کمتری گندم درخواست کرد، بنابراین در هر خانه شطرنج مقداری گندم گذاشتند و در خانه بعدی آن مقدار را دو برابر کردند.به درخواست مخترع، پادشاه باید روز اول یک دانه گندم روی صفحه شطرنج بگذارد و روز بعد در خانه بعدی آن را دو برابر کند. پادشاه مبلغی به ظاهر ناچیز را پذیرفت و شروع به توزیع گندم کرد. این کار تا آنجا پیش رفته بود که دیگر گندمی در سیلو نبود و پادشاه تازه فهمیده بود که چه اتفاقی افتاده است.

حال تصور کنید اگر از این روش تجارت و سرمایه گذاری در دنیای امروز استفاده کنید، چه آینده ای برای شما رقم خواهد خورد.

واقعیت این است که زمان بهترین دوست پس انداز است. هرچه مدت زمان بیشتری پول خود را سپرده گذاری کنید، به دلیل نحوه عملکرد سود مرکب که به طور تصاعدی در طول زمان رشد می کند، بیشتر رشد می کند.

اگر کسی مفهوم سود مرکب را به خوبی درک کند، می داند که هر روز تاخیر در پرداخت به معنای هزینه های اضافی است. گاهی اوقات افراد پس از گرفتن وام و گرفتن وام، بازپرداخت آن را به تاخیر می اندازند و در واقع سعی می کنند نقدینگی خود را حفظ کنند، غافل از اینکه این امر به مرور زمان هزینه های گزافی را به همراه خواهد داشت.

دلایل اهمیت روش سود مرکب

همانطور که گفته شد، اگر در زندگی روزمره خود برای چند سال سود مرکب معامله کنید و دوباره سود خود را معامله کنید، قطعا اکنون به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل خواهید شد. مهمترین چیز در این روش صبر است. توصیه می شود برای کسب سود بیشتر با این روش، استراتژی های معاملاتی خود را گسترش دهید. به گفته دارن هاردی در کتاب اثر مرکب، هر تغییر مثبت کوچک می تواند نتایج مثبت بزرگی در آینده داشته باشد. این تغییرات کوچک می تواند نحوه خرج کردن یا سرمایه گذاری دارایی هایتان باشد.

دلایل اهمیت روش سود مرکب

پس حتی اگر سرمایه کمی دارید، ناامید نشوید و با همان سرمایه کم شروع به معامله کنید، بدون شک با صبر کردن، نتایج مثبت این روش را خواهید دید. نکته مهمی که روش سود مرکب را متمایز می کند، سود از هر دو دارایی اولیه و سود است. در حالی که در روش معاملاتی مرسوم، کاربران فقط از دارایی های اولیه خود سود می برند.

سود مرکب یک مزیت پیچیده و مضاعف است. به عبارت دیگر در محاسبه سود مرکب علاوه بر محاسبه سود متعلق به اصل سرمایه، سود متعلق به خود سود نیز لحاظ می شود.

در محاسبه سود آزاد فقط اصل سرمایه و سودی که به آن تعلق دارد مهم است. سود مرکب به معنای دریافت سود از محل علاقه است; نتیجه بهره مرکب نامیده می شود.

در سود ساده، سود دریافتی سرمایه گذاری نمی شود و بنابراین سود دریافتی در هر دوره فقط از محل سرمایه گذاری اولیه خواهد بود.

اثر ادغام در بلندمدت واضح تر است و سرمایه رشد زیادی خواهد داشت. برای تعریف دقیق تر می توان گفت سود یا سود مرکب نوعی سود است که به منظور محاسبه اصل و میزان سود محاسبه شده از دوره های قبلی سپرده یا وام محاسبه می شود.

سود مرکب اضافه کردن سود به اصل وام یا سپرده یا سود بهره است. این نتیجه سرمایه‌گذاری مجدد سود است، نه پرداخت، به طوری که سود در دوره بعدی از مقدار اصل افزایش یافته توسط سود انباشته قبلی حاصل می‌شود. نرخ بهره مرکب استاندارد در امور مالی و اقتصادی است.

به این ترتیب می توانید به صورت دستی سود مرکب خود را در بازه زمانی که می خواهید معامله کنید بدون نیاز به شخص یا برنامه خاصی محاسبه کنید. البته برای راحتی کار می توانید از نرم افزار سود مرکب نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

بهتر است یک شبه فکر ثروتمند شدن را از خود دور کنید و با واقعیت روبرو شوید. حتی اگر سرمایه کمی دارید نگران نباشید چون روش سود مرکبA اثبات شده است و خطری ندارد. البته، همچنین خوب است بدانید که روش سود مرکب زمانی موثر است که در زمان مناسب و در مکان مناسب استفاده شود. به خاطر داشته باشید که قبل از شروع معامله از سوددهی آن مطمئن شوید و سپس وارد فروشگاه شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.