whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معاملات OTC چیست؟ بررسی رفتار نهنگ‌ های بازار ارز دیجیتال

1402/03/29 ساعت 01:47


معاملات خارج از بورس نوعی معامله است که مستقیماً بین دو طرف بدون دخالت صرافی انجام می‌شود. این نوع معاملات در بازارهای مالی سنتی رایج است و اکنون در دنیای ارزهای دیجیتال نیز محبوبیت پیدا کرده است.

معاملات کریپتو OTC نوعی تجارت است که در آن ارزهای رمزنگاری شده مستقیماً بین دو طرف معامله می‌شود، یا کریپتو به کریپتو یا کریپتو به فیات. یکی از طرفین معامله معمولاً شرکتی است که به عنوان میز فرابورس شناخته می‌شود. میز OTC به عنوان یک واسطه عمل می‌کند و خریداران و فروشندگان مقادیر زیادی ارز دیجیتال را به هم متصل می‌کند.

برخلاف صرافی‌های سنتی، که معاملات بر روی یک پلتفرم متمرکز انجام می‌شوند و قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، معاملات ارزهای دیجیتال OTC مستقیماً بین دو طرف انجام می‌شود. این بدان معنی است که قیمت معامله توسط دو طرف درگیر تعیین می‌شود، نه اینکه تحت تأثیر بازار گسترده تر باشد.

در پرشین الیت می‌توانید با دریافت انواع سیگنال فیوچرز و اسپات، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس در عرصه بین‌المللی داد و ستد کنید.

تجارت کریپتو OTC چگونه کار می کند؟

معاملات ارزهای دیجیتال OTC با اتصال مستقیم خریداران و فروشندگان مقادیر زیادی ارز دیجیتال انجام می‌شود. میز فرابورس به عنوان یک واسطه عمل می‌کند و نقدینگی را تامین می‌کند و تجارت بین دو طرف را تسهیل می‌کند.

میز فرابورس ابتدا نیازهای خریدار و فروشنده را ارزیابی می‌کند و قیمت معامله را تعیین می‌کند. پس از توافق بر سر قیمت، میز OTC ارز دیجیتال را از فروشنده به خریدار منتقل می‌کند. میز فرابورس همچنین به عنوان یک بازارساز عمل می‌کند و نقدینگی را برای اطمینان از اجرای روان معامله فراهم می‌کند.

میز فرابورس ریسک خود را با استفاده از ترکیبی از ابزارهای مالی و دانش بازار پوشش می‌دهد. برای مثال، اگر میز فرابورس بیت‌کوین معامله می‌کند، ممکن است از قراردادهای آتی یا اختیار معامله برای محافظت از ریسک خود استفاده کند.

برای اکثر فعالان بازار ارزهای دیجیتال - و به ویژه معامله گران خرده فروشی - بازارهای خارج از بورس عموما یک پدیده مبهم و حتی مرموز هستند. تجارت OTC که در بازارهای مالی سنتی و ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود، به معاملات با حجم بالا بین دو طرف به طور مستقیم و بدون مبادله معروف است.

مخصوصاً برای معاملات OTC کریپتو، عملکرد داخلی این معاملات بسیاری را با سؤالاتی در مورد نقدینگی، لغزش قیمت، نحوه عملکرد معاملات، نحوه پوشش ریسک معامله‌گران و اثرات بالقوه معاملات فرابورس بر قیمت بیت‌کوین (BTC ) مواجه می‌کند.

OKX Insights در تلاشی برای روشن کردن این بخش زیر رادار ارزهای دیجیتال، با برخی از شناخته‌شده‌ترین میزهای معاملاتی OTC  در این صنعت مصاحبه کرد تا بفهمد واقعاً چگونه کار می‌کنند.

تجارت کریپتو در خارج از بورس چیست؟

تجارت خارج از بورس، تجارتی است که مستقیماً بین دو طرف انجام می‌شود و بدون میانجیگری صرافی انجام می‌شود. در میان گروه‌های فروشندگان در بازاری بدون مکان مرکزی سازماندهی شده است. برای معاملات ارزهای دیجیتال OTC ، دو طرف هر دو ارز دیجیتال به کریپتو یا کریپتو به فیات را معامله می‌کنند. به طور کلی، یکی از طرفین یک شرکت است که به عنوان میز OTC شناخته می‌شود.

محبوب‌ترین بازار فرابورس در بین تمام طبقات دارایی، ارز خارجی یا فارکس است که در آن ارزها به جای صرافی از طریق شبکه‌ای از بانک ها معامله می‌شوند.

نقدینگی چگونه تامین می‌شود؟

با توجه به ارائه دهندگان نقدینگی ، معاملات ارزهای دیجیتال در خارج از بورس مشابه همتای فارکس خود است. قیمت گذاری نسبتا ساده و شفاف است. علاوه بر این، نقدینگی به آسانی در دسترس است - اما این نقدینگی نیز در چندین مکان تقسیم می‌شود.

هر میز کریپتو OTC دفتر سفارش انبوه خود را دارد که نقدینگی بین معامله‌گران، دفترهای سفارش چند صرافی و سفارش‌های مشتریان دیگر را ترکیب می‌کند. این میزها برای اتصال چندین ارائه دهنده نقدینگی به منظور مبادله مقادیر زیادی از دارایی‌ها بدون جابجایی متعاقباً بازارها راه اندازی شده‌اند.

میزهای فرابورس علاوه بر اجتناب از لغزش - تفاوت بین قیمت مورد انتظار و واقعی یک معامله - همچنین می‌توانند یک «قیمت قفل شده» برای یک دوره زمانی مشخص ارائه دهند. یکی از بنیانگذاران شرکت مالی ارز دیجیتال Amber Group Tony He به OKX Insights گفت که دوره قفل برای مظنه قیمت معمولاً یک دقیقه است - فقط زمان کافی برای "پر کردن یا کشتن" از نظر صنعت کافی است.

به عنوان یک امتیاز اضافی، میزهای OTC به طور بالقوه می‌توانند با ارائه قیمتی بهتر از میانگین ترکیبی موجود در دفتر سفارش صرافی‌ها، در پول مشتریان صرفه جویی کنند.

کدام ارزهای رمزپایه در فرابورس معامله می‌شوند؟

از نظر جفت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال موجود برای معاملات خارج از بورس، کامرون دیکی - رئیس بخش فروش اروپا، خاورمیانه و آفریقا در ارائه‌دهنده نقدینگی کریپتو B2C2 - به OKX Insights گفت که میزهای OTC آن بر روی نقدترین جفت‌های معاملاتی تمرکز دارند. این شامل:

  • بیت کوین
  • اتر (ETH)
  • بیت کوین کش BCH
  • EOS
  • لایت کوین (LTC)
  • تتر (USDT)
  • ستاره ای XLM
  • XRP

علاوه بر این، B2C2 از بسیاری از ارزهای فیات، از جمله USD، GBP، EUR، JPY، SGD، CAD، CHF و AUD پشتیبانی می‌کند.

اعتماد در هنگام اجرای دستورات ضروری است. جنبه تاریک معاملات خارج از بورس ریسک بالاتری برای نکول طرف مقابل است - به این معنی که اعتماد یک عامل کلیدی است.

برخی از فروشندگان فرابورس نقدینگی را ارائه می‌کنند که از چندین صرافی تجمیع شده است. سفارش‌های کوچکتر معمولاً از طریق مبادلات انجام می‌شوند. به گفته یکی از بنیانگذاران گروه آمبر، در واقع حدود 20 درصد از کل حجم معاملات فرابورس از طریق صرافی‌ها معامله می‌شود.

استخرهای روشن و استخرهای تاریک

بازار کریپتوهای بدون نسخه دارای دو نوع مختلف استخر است: استخرهای روشن و استخرهای تاریک. استخرهای روشن بیشتر رایج هستند و پیشنهادات و پیشنهادات مختلفی را در دارایی های مختلف به شبکه فروش نشان می‌دهند. این استخرها بخش عمده‌ای از نقدینگی موجود در میزهای فرابورس را تشکیل می‌دهند.

از طرف دیگر، استخرهای تاریک وجود دارد - به عنوان مثال، صرافی‌های خصوصی که به سرمایه گذاران نهادی اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی از محصولات مالی را بدون دفترچه سفارش قابل مشاهده بخرند یا بفروشند. اد هندی، یکی از شرکای صندوق تامینی و ارائه‌دهنده نقدینگی ارز دیجیتال TYR Capital، به OKX Insights گفت که استخرهای تاریک در ارزهای دیجیتال توسعه نیافته و نسبتاً کوچک هستند.

به همین ترتیب، ریچارد آستل، تاجر فروش در کارگزار کریپتو پرایم کوواریو، به OKX Insights گفت که مؤسسات به‌ویژه علاقه‌ای به استخرهای تاریک ندارند. او توضیح داد:

فروشندگان فرابورس چگونه پوشش می‌ دهند؟

فروشندگان خارج از بورس می توانند تجارت خود را بین مشتریان و بازار بین فروشندگان جدا کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با فروشندگان دیگر خرید و فروش کنند تا از خطرات ناشی از گرفتن سفارش‌های مشتریان جلوگیری کنند.

تونی هی از Amber Group در طول مکالمه خود با OKX Insights اضافه کرد که لازم نیست هر سفارشی محافظت شود. این عمل تا حد زیادی با شرایط بازار، مانند نوسانات، مرتبط است. در عین حال، شرکت همیشه سایر خطوط کسب و کار را در شرکت در نظر می گیرد و در برابر قرار گرفتن در معرض کلی شرکت محافظت می‌کند. پوشش ریسک هم از طریق قراردادهای آتی و هم از طریق گزینه‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود و تا حد زیادی یک عمل مدیریت ریسک و مدیریت موجودی است.

برخی از میزهای فرابورس ممکن است ریسک بیشتری را متحمل شوند زیرا دارایی ها را بر اساس جایی که فکر می‌کنند بازار در حال حرکت است قیمت گذاری می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک میز از افزایش قیمت کوتاه مدت مطمئن باشد، ممکن است در حالی که به خرید ادامه می‌دهد، قیمت کمتری نسبت به معمول به مشتریان بدهد و شرط بندی کند که بازار بالاتر خواهد رفت.

فرآیند معاملات فرابورس چیست؟

تجارت کریپتو از طریق پیشخوان ساده تر از آن چیزی است که برخی فکر می‌کنند. طبق منابع OKX Insights، مشتریان عموماً از طریق برنامه‌های چت به میزهای OTC می‌آیند و درخواست قیمت می‌دهند.

سپس میز فرابورس، نقدینگی موجود را از دفتر سفارش صرافی انباشته و شبکه آن، قبل از ارائه قیمت خرید یا فروش برای مقدار درخواستی دارایی، بررسی می‌کند. اگر مشتری معامله را تایید کند، میز سفارش را اجرا می‌کند. البته لازم به ذکر است که قبل از معامله، مشتریان باید فرآیند KYC را تکمیل کرده و وجوه یا سکه ها را واریز کنند.

بازار OTC کریپتو چقدر بزرگ است؟

اندازه گیری جریان های ارزهای دیجیتال در خارج از بورس کار سختی است. در گزارشی در سال 2018، شرکت تحقیقاتی بازار سرمایه TABB Group ادعا کرد که بازار ارزهای دیجیتال OTC حداقل دو تا سه برابر بزرگتر از بازار مبادلات ارز دیجیتال است. در آن زمان، بازار مبادلات بیت کوین به تنهایی حدود 4 میلیارد دلار معامله در روز انجام می‌داد.

بر اساس برآوردهای TABB، این بدان معناست که روزانه 8 تا 12 میلیارد دلار خارج از بورس معامله می شود. برآورد جدیدتر از مارس سال جاری، حجم معامله بیت کوین از طریق فرابورس را حدود 20 میلیارد دلار در روز نشان می‌دهد. (طبق گزارش CoinGecko، حجم روزانه نقدینگی فعلی بیت کوین بیش از 26 میلیارد دلار است.)

Covario’s Astle در مورد حجم معاملات فرابورس بحث کرد و به OKX Insights گفت: « 2 تا 3 برابر بازار نقدی یک برآورد منصفانه است زیرا ریسک را می توان در مبادله پوشش داد و بنابراین در حجم مبادلات منعکس می‌شود. » 

هندی TYR Capital، با این حال، فکر می‌کند که بازار کریپتوهای خارج از بورس بسیار کوچک‌تر از آن چیزی است که تبلیغ می‌شود – تخمین زده می‌شود 50 تا 70 میلیارد دلار حجم ماهانه داشته باشد. هندی همچنین اضافه کرد که استیبل کوین USDT نقش مهمی ایفا می کند و بخش بسیار بیشتری از کل حجم فرابورس را بیش از آنچه اکثر مردم تصور می‌کنند تشکیل می‌دهد.

او افزود که از نظر خرید بیت کوین USDT، می‌تواند نیمی از کل حجم معاملات فرابورس را تشکیل دهد. استیبل کوین پیشرو معمولاً در آربیتراژ استفاده می‌شود، زیرا بسیاری از صرافی‌ها دارای یک فیات onramp کارآمد نیستند.

آیا معاملات فرابورس تاثیری بر قیمت نقدی بازار دارد؟

هندی معتقد است که رشد بازار مشتقات کریپتو نقش مهمی را ایفا کرده است که پیش از این بازار فرابورس از نظر تأثیرگذاری بر قیمت نقدی بیت کوین داشت. معاملات فرابورس - به ویژه اگر یک بازارساز در یک طرف معامله باشد - هنوز تاثیر کوتاه مدتی بر بازار دارد، اما رشد حجم روزانه در بورس اوراق بهادار و مشتقه، این اثر را کاهش می‌دهد.

از نظر معاملات قیمتی، فرابورس نباید تاثیر مستقیم محسوسی داشته باشد. اگر چنین می‌شد، فعالان بازار فرابورس شروع به خود تنظیمی می کردند و خطوطی را برای معامله گرانی که مدیریت ریسک ضعیفی دارند، قطع می‌کردند. فرابورس باید ثبات قیمت و کاهش لغزش را هنگام اجرای سفارشات اندازه سازمانی فراهم کند.

آینده معاملات ارزهای دیجیتال OTC چگونه است؟

تجارت خارج از بورس برای بازیکنان کریپتو با حجم بالا مانند صندوق ها و ماینرهای بزرگ یک ضرورت مطلق است، زیرا میزهای OTC می‌توانند به آنها کمک کنند تا بدون جلب توجه به خرید و فروش عمده بپردازند.

علاوه بر این، شاهدیم که میزهای OTC نقشی حیاتی در استقرار ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی نوظهور داشته اند که در نهایت می تواند پذیرش سازمانی را افزایش دهد. Astle از Covario به OKX Insights گفت که فکر می‌کند معاملات OTC تنها با ورود بازیگران نهادی بیشتری به بازارهای رمزنگاری به رشد خود ادامه خواهد داد.

به نظر من، حجم معاملات فرابورس به دلیل بزرگ بودن اندازه بلیت‌های سازمانی برای جذب توسط صرافی‌های خرده‌فروشی و همچنین نیازهای خدمات دستکش سفید مدیران پیشرفته که با چندین طرف مقابل از طریق یک کارگزار اصلی معامله می‌کنند، رشد بالایی خواهد داشت.

مزایا و خطرات معاملات ارزهای دیجیتال OTC

مزایای معاملات OTC کریپتو عبارتند از:

حجم معاملات بزرگ:

معاملات فرابورس امکان انجام معاملات بزرگ را بدون تأثیر بر کل بازار فراهم می‌کند. این به ویژه برای سرمایه گذاران نهادی، مانند صندوق های تامینی یا صندوق های بازنشستگی، که می خواهند مقادیر زیادی ارز دیجیتال را بدون تاثیر بر قیمت بازار خریداری یا بفروشند، مفید است.

ثبات قیمت:

از آنجایی که معاملات فرابورس در بورس عمومی انجام نمی‌شود، به نوسانات در بازار کمک نمی‌کند . این می‌تواند برای سرمایه گذارانی که به دنبال به حداقل رساندن نوسانات قیمت هستند مفید باشد.

حریم خصوصی:

معاملات فرابورس می‌تواند حریم خصوصی بیشتری نسبت به صرافی عمومی ارائه دهد، زیرا معاملات در دفتر کل ثبت نمی‌شوند.

راه‌حل‌های سفارشی:

معامله‌گران OTC می‌توانند راه‌حل‌های سفارشی‌سازی شده را برای نیازهای خاص، مانند شرایط قرارداد سفارشی، اهرم ، و معاملات حاشیه ارائه دهند .

خطرات معاملات OTC کریپتو عبارتند از:

ریسک معاملات OTC کریپتو عبارتند از:

ریسک طرف مقابل:

معاملات فرابورس مستلزم تعامل مستقیم با طرف مقابل است که اگر طرف مقابل قابل اعتماد نباشد، ممکن است ریسک ایجاد کند.

فقدان مقررات:

میزهای معاملات فرابورس ممکن است مشمول مقررات مشابه صرافی های عمومی نباشند، که می تواند خطر تقلب یا تخلف را افزایش دهد.

نقدینگی محدود:

بازارهای فرابورس ممکن است سطح نقدینگی متفاوتی نسبت به صرافی های عمومی داشته باشند که خرید یا فروش سریع مقادیر زیادی از یک ارز دیجیتال را دشوارتر می‌کند.

لغزش قیمت:

معامله مقادیر زیادی از دارایی در بورس عمومی می‌تواند منجر به پدیده ای به نام لغزش قیمت شود. زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک دارایی بین زمان ثبت سفارش و زمان اجرای آن تغییر می‌کند و منجر به تفاوت بین قیمت‌های مورد انتظار و واقعی می‌شود.

بهترین مبادلات معاملاتی Crypto OTC

چندین صرافی معتبر معاملاتی OTC کریپتو وجود دارد. برخی از محبوب‌ترین آنها عبارتند از:

Circle Trade :

Circle Trade یک میز معاملاتی پیشرو در فرابورس برای سرمایه گذاران نهادی است. خدمات معاملاتی برای دارایی‌های دیجیتالی مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال اصلی ارائه می‌دهد.

کامبرلند ماینینگ :

کامبرلند ماینینگ یک شرکت بازرگانی پیشرو ارزهای دیجیتال OTC است که خدمات معاملاتی را برای سرمایه گذاران نهادی ارائه می کند. طیف گسترده ای از محصولات تجاری، از جمله معاملات نقطه‌ای، مبادله و گزینه‌ها را ارائه می‌دهد.

نهنگ‌های بازار ارز دیجیتال 

در شبکه های توزیع شده مانند بیت کوین ، برخی از افراد اهرم و نفوذ بیشتری نسبت به دیگران دارند: نهنگ‌ها.

نهنگ‌های ارز ديجيتال افراد یا نهادهایی هستند که ارز کافی برای تأثیرگذاری یا حتی دستکاری ارزش پول در اختیار دارند. هر چه حرکت قیمت بزرگتر باشد، نهنگ بزرگتر است.

به‌طورکلی می توان آنها را به چهار گروه کلی تقسیم کرد:

صرافی‌ها:

صرافی‌های ارزهای دیجیتال به طور پیوسته ذخیره‌های ارز دیجیتال خود را در طول سال‌ها افزایش داده‌اند و آنها را به یکی از بزرگترین مالکان متمرکز ارز ديجيتال تبدیل کرده‌اند. آنها این کار را برای افزایش نقدینگی خود و اجازه تجارت بیشتر انجام می دهند.

موسسات:

این دسته را می توان به گروه های دیگری مانند شرکت های انتفاعی و صندوق هایی که نماینده سرمایه گذاران معتبر هستند، تقسیم کرد.

افراد:

چند نفر از افراد برجسته بیت کوین را زود خریدند، زمانی که قیمت آن بسیار کمتر از امروز بود. اعتقاد بر این است که بنیانگذاران صرافی ارزهای دیجیتال جمینی، کامرون و تایلر وینکلووس، 11 میلیون دلار در بیت کوین در سال 2013 با قیمت 141 دلار برای هر سکه سرمایه گذاری کرده‌اند.

وقتی نهنگ‌ها معامله می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد؟

با توجه به تمرکز بر روی ثروت قابل توجه نهنگ‌ها، سفارشات خرید یا فروش بزرگ می‌تواند اثرات موجی ایجاد کند.  این چیزی است که شرکت‌ها هنگام خریدهای بزرگ می‌خواهند از آن اجتناب کنند، مبادا در حالی که هنوز در حال خرید هستند باعث افزایش قیمت شوند.

نهنگ‌ها دقیقا چگونه معامله می‌کنند؟

نهنگ‌ها از چند روش برای معامله و باتوجه به بینش خود از شرایط بازار استفاده می‌کنند.  

فرابورس (OTC):

فرابورس به نوعی از معاملات خارج از بورس گفته می‌شود که در آن طی یک قرارداد دوجانبه ، خریدار و فروشنده در مورد نحوه تسویه معامله آتی توافق می‌کنند. بانک‌های سرمایه‌گذاری معمولاً برای معاملات در مقیاس بزرگ مستقیماً با مشتریان خود در معاملات فرابورس شرکت می‌کنند.

چندین صرافی متمرکز، مانند Huobi و Binance، میزهای OTC را برای اتصال خریداران و فروشندگان با ارزش خالص بر اساس شرایط ترجیحی آنها (به عنوان مثال، قیمت، حجم و غیره) ارائه می دهند. با این حال، این معاملات ذاتا خصوصی هستند. شرکت کنندگان در معاملات فرابورس مشمول قراردادهای عدم افشا و عدم دور زدن هستند

کیف پول به کیف پول:

تراکنش‌های OTC بین نهنگ‌ها معمولاً در تنظیمات کیف به کیف انجام می‌شوند. از آنجایی که معاملات فرابورس به حریم خصوصی وابسته هستند و نیازی به نقدینگی از صرافی‌ها ندارند، اثرات آن بر قیمت‌های بازار معمولاً چندان برجسته نیست.

معمولاً تراکنش‌های کیف به کیف پول تا زمانی که توسط سیستم‌هایی مانند Whale Alert به‌طور عمومی اعلام نشده باشند، مورد توجه قرار نمی‌گیرند. و به دلیل نامشخص بودن حرکت وجوه معمولاً تأثیر ناچیزی بر قیمت ها در کوتاه مدت دارند.

کلام آخر

در نتیجه، معاملات ارزهای دیجیتال OTC نوعی معامله است که مستقیماً بین دو طرف و بدون دخالت صرافی انجام می‌شود. چندین مزیت از جمله امکان انجام معاملات بزرگ بدون تأثیر بر بازار و حفظ حریم خصوصی را فراهم می‌کند. اگر به دنبال تجارت مقادیر زیادی ارز دیجیتال هستید، معاملات OTC ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در پرشین الیت می‌توانید با احراز هویت بایننس وارد تجارت بین‌المللی شوید و با کمک سیگنال فارکس در این دنیای پر رمز و راز، ترید کنید. توصیه می‌کنیم برای موفقیت بیشترتان در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت عضو شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.