whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش صفر تا صد سه صفحه ای ستاپ تی اس تی

1402/05/03 ساعت 17:42


سیستم معاملاتی صفحه نمایش سه گانه در سال 1986 توسط دکتر الکساندر الدر توسعه یافت. علیرغم نامش، این سیستم هیچ ارتباطی با تعداد مانیتورهای فیزیکی مورد استفاده ندارد. برای حذف نشانگرها و سیگنال های نادرست با ترکیب چندین نشانگر فنی طراحی شده است.

در سایت پرشین الیت شما می توانید با خرید اشتراک سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز از محتوای تخصصی آنها استفاده کنید. با تضمین احراز هویت بایننس به راحتی می توانید در بازار مالی ترید کنید. با گذشت زمان، سیستم معاملاتی صفحه سه گانه به یک استراتژی معاملاتی قابل اعتماد تبدیل شده است که به معامله گران کمک می کند تا خطر ضرر را کاهش دهند. در این راهنما، یاد خواهید گرفت:

  • سیستم معاملاتی سه صفحه چیست؟
  • چگونه کار می کند
  • نحوه تنظیم صحیح آن
  • چه شاخص هایی استفاده می شود و چرا

سیستم معاملاتی سه صفحه چیست؟

تئوری پشت این سیستم این است که یک اندیکاتور به تنهایی نمی تواند شرایط بازار را پیش بینی و تحلیل کند، بنابراین از بیش از یک شاخص استفاده می کند. الدر دید که شاخص های خاصی در یک روند صعودی بهتر عمل می کنند و بالعکس. برای مثال، اندیکاتورهای پیرو روند در بازارهای متغیر با مشکل مواجه می شوند. سیستم معاملاتی سه گانه از چندین شاخص فنی به عنوان ابزاری برای حذف سیگنال های معاملاتی متناقض استفاده می کند.

راه اندازی تجارتی که هر سه آزمون را پشت سر بگذارد، بهترین شانس را برای موفقیت دارد. الدر پرسید، اگر شاخص انتخابی شما اساساً ناقص باشد چه؟ بنابراین، او سیستمی را طراحی کرد که چندین شاخص فنی را ترکیب می کند. در بیش از سه دهه، این سیستم به یک استراتژی معاملاتی قابل اعتماد تبدیل شده است که به معامله گران کمک می کند تا ریسک زیان را کاهش دهند.

این سیستم چگونه کار می کند؟

سیستم معاملاتی صفحه سه گانه برای تعیین پتانسیل سود معامله و اجتناب از دنبال کردن سیگنال های متناقض، سه آزمایش را در هر معامله انجام می دهد. یک ایده تجاری باید قبل از اینکه در بازارهای زنده آزمایش شود، هر سه آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارد.

سه طول روند اصلی وجود دارد که باید استفاده شود:

  • جزر و مد: روند بلندمدت
  • موج: روند میانی
  • ریپل: روند کوتاه مدت

طول روند میانی (موج) برای این منظور رایج ترین است و در نمودار روزانه یافت می شود. این باید همان چیزی باشد که ایده معاملاتی شما بر آن استوار است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در نمودار روزانه معامله کنید، یک روند بلندمدت در نمودار هفتگی یافت می شود، در حالی که روند کوتاه مدت را می توان در نمودار 4 ساعته یافت.

راه اندازی سیستم معاملاتی سه صفحه ای

همانطور که از نام خود می گوید، ستاپ TST برای هر معامله اعمال می شود:

1. صفحه اول

صفحه اول از نشانگری استفاده می کند که یک مرتبه بزرگتر از بازه زمانی انتخابی شما است، به شما امکان می دهد نمای وسیع تری از روندها را تجزیه و تحلیل کنید. چندین اندیکاتور ممکن مانند نشانگر MACD برای این کار وجود دارد.

هنگامی که جهت روند بلندمدت مشخص شد، جهت معاملات خود را برای نمودار میانی خواهید داشت، چه برای خرید در روند صعودی و چه برای فروش در روند نزولی. از این رو، صفحه اول نمودار بلند مدت است.

2. صفحه دوم

صفحه دوم برای پیدا کردن موجی در جهت مخالف جزر و مد به منظور یافتن موقعیت ورودی استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر نمودار روزانه برای بازه زمانی متوسط خود داشتید و نمودار هفتگی روند صعودی را نشان می داد، به دنبال کاهش در بازار هستید.

3. صفحه سوم

هنگامی که هر دو صفحه اول و دوم تأیید شدند، برای صفحه سوم از یک توقف عقب استفاده می شود تا نقطه ورود به دقت تعیین شود. هنگام قرار دادن یک موقعیت خرید در نمودار روزانه، توقف خرید انتهایی یک تیک بالاتر از نقطه اوج روز قبل قرار می گیرد.

از طرف دیگر، یک موقعیت کوتاه مستلزم آن است که توقف فروش انتهایی یک تیک زیر نقطه پایین روز قبل قرار گیرد. تا زمانی که روند هفتگی در جهت مخالف حرکت کند یا تا زمانی که معامله فعال شود، می توانید به معامله ادامه دهید.

شاخص های مورد استفاده در سیستم معاملاتی سه صفحه ای

سیستم صفحه نمایش سه گانه استفاده از نشانگرهای پیروی از روند را با نوسانگرها ترکیب می کند تا تمام پایه های تحلیل فنی را پوشش دهد. این به این دلیل است که اندیکاتورهای پیروی از روند در بازارهای پرطرفدار بهترین عملکرد را دارند و در بازارهای محدود عملکرد ضعیفی دارند، در حالی که برعکس در مورد نوسانگرها صدق می کند.

در توافق با نظریه داو، این روش تا حد زیادی بر زمان های مورد استفاده تمرکز می کند، زیرا هر بار نتایج متفاوتی خواهد داشت. معامله گران با تجربه تر که زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل سیستم تی اس تی کرده اند، نوسانگرهای زیر را توصیه می کنند:

  • شاخص نیرو
  • شاخص الدر- ری
  • استوکاستیک
  • محدوده درصد ویلیامز

زمان خرید

جهت تجارت در واقع با صفحه اول مشخص می شود. هنگامی که جهت جزر و مد را مشخص می کند، این تنها جهتی است که انتظار می رود در نمودار دوم دنبال کنید. بنابراین، اگر اندیکاتور روند شما نشان می دهد که عمل قیمت در یک روند صعودی معامله می شود، فقط می توانید یک موقعیت خرید باز کنید.

صفحه دوم (موج) برای موقعیت ورودی استفاده می شود. اگر جزر و مد به سمت یک روند صعودی باشد، باید از موج برای شناسایی نقطه ورودی در جهت مخالف جهت استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر جزر و مد روند صعودی را نشان می دهد، از صفحه دوم برای شناسایی نقطه ضعف در نمودار روزانه به عنوان موقعیت ورودی صعودی خود استفاده می کنید.

زمان فروش

همین روش برای موقعیت های فروش نیز اعمال می شود. اگر صفحه اول (جزر و مد) به سمت یک روند نزولی اشاره می کند، شما فقط می توانید بفروشید. در این مورد، شما به دنبال یک روند صعودی موقت با ایده فروش دارایی هستید. بنابراین، باید همه سیگنال‌های خرید را نادیده بگیرید و روی تولید سیگنال فروش تمرکز کنید، زیرا مسیر صعودی در صفحه اول حذف شده است.

استفاده از سیستم معاملاتی سه صفحه ای در متاتریدر 4

هنگام استفاده از پلتفرم متاتریدر 4، این سیستم به راحتی قابل راه اندازی است. گزینه های نشانگر و عملکردهای پیشرفته ای وجود دارد که این سیستم را ممکن می کند. قبل از اینکه مستقیماً وارد این روش شوید، استراتژی خود را در یک حساب آزمایشی در MetaTrader4 با بررسی عملکرد گذشته آزمایش کنید.

سوالات متداول

چرا در معاملات از سیستم TST استفاده می شود؟

معامله گران به دلایل مختلف از این سیستم استفاده می کنند. برخی از آن برای به دست آوردن چشم انداز بهتر استفاده کردند زیرا تایم فریم های زمانی مختلف را در هر نمودار جابجا می کنند. برخی از صفحه نمایش های متعدد برای پیگیری شاخص های فنی مختلف استفاده می کنند. همچنین، معامله‌گران پیشرفته‌تر تمایل دارند کلاس‌های دارایی مختلفی را نمایش دهند تا بتوانند همبستگی خود را در زمان واقعی ردیابی کنند.

آیا ستاپ TST کارایی دارد؟

بله، سیستم معاملات سه گانه ثابت کرده است که یک تکنیک معاملاتی قابل اعتماد است. بزرگترین نقطه قوت آن این است که چندین شاخص فنی را با هم ترکیب می کند. در بیش از سه دهه، این سیستم به یک استراتژی معاملاتی قابل اعتماد تبدیل شده است که به معامله گران اجازه می دهد تا ریسک ضرر را کاهش دهند و ایده تجارتی را انتخاب کنند که بهترین شانس را برای موفقیت دارد.

کلام آخر

شما می توانید اندیکاتورهای مختلفی را آزمایش کنید که برای معاملات و سبک شما جذاب است. اگرچه در اطراف حجم های ریزش وحشت زیادی وجود داشت، تاثیر آن ناچیز بوده است. قبل از شروع معامله در بازارهای زنده و ریسک سرمایه خود، مطمئن شوید که با این تکنیک معاملاتی آشنا شده اید. شما می توانید اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال را خریداری کرده و درآمد دلاری کسب کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.