whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

پیش بینی بازار کریپتو در ماه های آتی

1400/12/09 ساعت 19:59


سال 2021 برای بازار کریپتو با رشد چشمگیر آن در میان عموم جامعه، سال پررونقی بوده است. در عرض یک سال، شاهد پیشرفت این صنعت و تبدیل شدن آن به یک دارایی واقعی بوده‌ایم. با وجود این، تنها 12 سال از ظهور این صنعت می گذرد. بازار کریپتو را در مقایسه با بازارهای سهام (229 سال) و طلا (حدود 5000 سال) می توان یک نوزاد فرض کرد. البته سال 2022 هم احتمالا باید به همان اندازه در توسعه این صنعت مهم و تاثیرگذار باشد. در این سال مشارکت سازمانها، مقررات و نرخ تورم مسیر بازار کریپتو را هدایت خواهد کرد. از این رو در این مقاله قصد داریم وضعیت ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو در ماه های آتی سال 2022 را بررسی کنیم. همچنین می توانید برای آگاهی از جدیدترین اخبار ارز دیجیتال، قیمت ارزهای دیجیتال به صورت لحظه ای و برخورداری از خدماتی همچون احراز هویت بایننس با ما در سایت اینترنتی پرشین الیت همراه شوید.

رشد قیمت ارزهای دیجیتال در آینده

بازار کریپتو در سالی که گذشت

بازار کریپتو در سال 2021 شاهد روند عادی سازی سریع ارزهای دیجیتال بوده است. به نحوی که اکنون به بخشی از گفتگوهای تخصیص دارایی و ستون اصلی رسانه های محبوب تبدیل شده است. علاوه بر این به یک موضوع مهم در حوزه های سیاسی نیز تبدیل شده است.

از 6 دسامبر 2021، کل ارزش بازار کریپتو با 199 درصد رشد به 2.3 تریلیون دلار آمریکا رسیده است. DeFi نیز همچنان به رشد خود ادامه می دهد و ارزش کل دارایی قفل شده یا TVL آن با 290٪ افزایش به 100.95 میلیارد دلار آمریکا رسیده است. محبوبیت NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) نیز افزایش پیدا کرده است، و شاهد تایید آن از طرف افراد مشهوری مانند شکیل اونیل، اسنوپ داگ و مارک کوبان بوده ایم.

متاورس به عنوان یک نقطه عطف بزرگ در بازار کریپتو ظاهر شد. به کمک آن صنعت ارز دیجیتال می‌تواند با توانایی خود نقشی کلیدی را به عنوان ارز اصلی اینترنتی ایفا کند. به علاوه سهم بیت کوین از کل بازار کریپتو کاهش یافت، زیرا ارزهای دیجیتال مناسب تری فعالیت خود را آغاز کردند.

اخبار ارزهای دیجیتال

وضعیت بازار کریپتو در ماه های آینده

با توجه به نوپا بودن بازار کریپتو و سرعت بالایی که در آن حرکت می کند، تعیین اینکه چه متغیرهایی در سال آینده بیشترین اهمیت را خواهند داشت دشوار است. با این حال، با توجه به موقعیت فعلی بازار، سه متغیر به عنوان تاثیرگذارترین متغیرها در سال 2022 شناخته شده اند. این متغیرها عبارتند از:

  1. مشارکت سازمانها
  2. قوانین و مقررات
  3. تورم و سیاست بانک مرکزی

سرمایه گذاری سازمانها

افزایش سرمایه گذاری سازمانی در بازار کریپتو مهمترین مؤلفه در عادی سازی ارزهای دیجیتال بوده است. البته همچنان هم نقش بزرگی در جریان سرمایه و احساسات بازار ایفا خواهد کرد. سرمایه گذاری سازمانی در بازار کریپتو به طرق مختلفی، از جمله مدیریت نقدی انجام شده است. تا به حال تعدادی از این شرکت ها در این بازار کریپتو سرمایه ‌گذاری کرده‌اند. اما همچنان اکثر آنها به دلیل الزامات سرمایه گذاری و فقدان سرویس های امنیتی و اداری قابل اعتماد موفق به حضور در این عرصه نشده اند. با گذشت زمان و بهبود سطح تحصیلات کارکنان، موسسات راحت‌تر می‌توانند ارزهای کریپتو‌یی را در سرمایه گذاری های خود لحاظ کنند. این امر موجب تریلیون‌ها سرمایه بالقوه را به ویژه از طریق صندوق های بازنشستگی به این بازار وارد می کند.

ارزهای دیجیتال

Ark Invest معتقد است اگر سرمایه گذاران سازمانی وارد بیت‌کوین شوند و 5 درصد از پرتفوی خود را به آن تخصیص دهند، ارزش بیت کوین به 500000 دلار آمریکا می‌رسد.

قوانین و مقررات

قوانین و مقررات از ابتدای فعالیت بازار کریپتو بر این صنعت حاکم بوده اند و احتمالاً به این کار ادامه خواهند داد. در سال گذشته، قانون گذاران ایالات متحده محدودیت هایی را در حوزه‌های DeFi ترسیم کرده‌اند. این قوانین در دستور کار سال 2022 قرار خواهند گرفت. نبرد آنها با DeFi هنوز در مراحل اولیه است، با این حال، به نظر می رسد SEC  بیشتر وقت خود را به آن اختصاص خواهد داد.

قانون گذاران بیشتر نگران وضعیت DeFi هستند، زیرا شامل ارائه خدمات مالی است که معمولاً توسط موسسات مالی دارای مجوز ارائه می‌شود. مانند بانک‌ها و بورس اوراق بهادار. اینکه چگونه رگولاتورها برای ایجاد یک چارچوب نظارتی تلاش خواهند کرد نیز سوال دیگری است. آنها باید پروتکلی را تنظیم کنند که به سادگی دو سرمایه گذار ناشناس را به هم متصل کند و آنها را قادر سازد تا با یکدیگر به معامله بپردازند.

تاثیر بیت کوین بر نوسانات بازار

DeFi تنها بخشی از کل بازار کریپتو را تشکیل می دهد. با این حال هرگونه اقدام نظارتی سختگیرانه علیه شرکت کنندگان در این صنعت احتمالاً باعث ایجاد احساسات منفی در کل بازار خواهد شد.

SEC هم در بحبوحه یک نبرد حقوقی یک ساله با ریپل ادعا می کند باید به عنوان یکی از اوراق بهادار طبقه بندی شود. در صورت برنده شدن SEC، ارزش توکن‌های XRP با توجه به جریمه ها و افزایش هزینه های انطباق که مشمول آن خواهد بود، کاهش قابل توجهی خواهند داشت. این برد همچنین باعث می شود SEC نسبت به سایر ارزهای دیجیتال که ممکن است اوراق بهادار تلقی شوند، اولویت داشته باشد.

در بازار کریپتو این امر احتمالاً باعث افزایش نوسان خواهد شد. زیرا اکثر ارزهای دیجیتال در حال حاضر به عنوان ارز یا کالا عمل می کنند و بنابراین الزامات نظارتی بسیار ضعیف تری دارند. در حال حاضر بسیار محتمل به نظر می رسد که SEC شکست بخورد. اما پیروزی ریپل احتمالاً با توجه به وضوح نظارتی ارائه شده برای بسیاری از کاربران، تاثیر مثبت گسترده ای در بازار خواهد داشت.

تورم و سیاست بانک مرکزی

مانند هر دارایی ریسک پذیر، تورم و سیاست بانک مرکزی یک عامل محرک در ارزش گذاری ارزهای بازار کریپتو در سال گذشته بوده است. طی چند ماه گذشته شاهد تغییراتی در تورم بوده ‌ایم. بانک های مرکزی رویه خود را تغییر داده اند و اذعان کرده اند که فشارهای تورمی فعلی گذرا هستند. این بانک ها جدول های زمانی خود و همچنین بازارهایی که در سال 2022 چندین بار نرخ بهره را افزایش می‌دهند را ارائه کرده‌اند.

 

بازدهی سرمایه

ارزش گذاری در ماه های آینده

ارائه پیش‌بینی قیمت برای یک دارایی که بر اساس حدس و گمان ارزش گذاری می‌شود، دشوار است. با این حال، بدون پیش بینی کردن نیز، دیدی نسبت به آینده نخواهیم داشت. بازار کریپتو از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال، در یک چرخه رونق و رکود چشمگیر 4 ساله قرار گرفته است. وقتی صحبت از پویایی بازار می شود، می توان با اطمینان گفت که انتظار می رود شاهد کاهش نوسانات در بازار و افزایش همبستگی با بازارهای مالی سنتی باشیم. ممکن است شاهد بازدهی بزرگی که اخیرا دیدیم نباشیم، اما بعید به نظر می‌رسد که کاهش قابل توجهی را نیز در پیش داشته باشیم.

کاهش نوسان در بازار کریپتو

در بازار کریپتو در دو سال گذشته، نسبت سرمایه گذاری سازمانی و همچنین تعداد کل سرمایه گذاران به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این امر منجر به کارایی بیشتر این بازار و رفتار منطقی تر کاربران آن شده است. بازار کریپتو در گذشته، در برابر دستکاری و همچنین رفتار غیرمنطقی ناشی از اهرم و عدم سرمایه گذاری آسیب پذیر بود. اما اکنون، پراکندگی بیت کوین غیرمتمرکز تر شده است و قدرت بازیگران فردی کاهش یافته است. به این ترتیب طیف گسترده ای از بازیگران سازمانی و "پول هوشمند" قادر هستند تا قیمت گذاری نادرست بازار را اصلاح کنند.

علاوه بر این، ارائه دهندگان نقدینگی در بازار کریپتو از نظر کیفیت بهبود یافته اند. زیرا انگیزه های بیشتر باعث بهبود روش های بازارسازی و الگوریتمی در معاملات شده است. همراه با دیگر بازیگران طرف خریدار، این ارائه دهندگان نقدینگی می توانند در صورت وقوع قیمت گذاری نادرست، بازارها را متوقف کنند.


سرمایه گذاری مطمئن

کلام آخر

انتظار میرود بازار کریپتو علیرغم ماهیت غیرقابل پیش بینی خود در ماه های آتی نیز به رشد خود ادامه دهد. اما این مسئله سرمایه گذاران را از نیاز به آگاهی و بهره مندی از تجارب کارشناسان بی نیاز نمی گرداند. شما میتوانید از طریق ارتباط با مشاوران کارآمد پرشین الیت از بازدهی سرمایه گذاری خود مطمئن شوید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی پرشین الیت با هزینه ای بسیار مناسب نسبت به خرید انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز و اندیکاتور اسکالپ ترید اقدام نمایید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.