whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال XEM

1400/12/10 ساعت 03:18


 پروژه XEM

ارز دیجیتال XEM ارائه شده توسط شبکه تم NEM می باشد. طراحی شبکه نم NEM یا که کوتاه شده New Economy Movement و به معنی جنبش اقتصادی نوین می باشد. این پروژه با هدف ایجاد نمودن یک بلاک چین  Block Chain هوشمند و از نظر تکنولوژی پیشرفته صورت گرفته است. می توان گفت ارز دیجیتال XEM یا همان نم NEM به عنوان یک جایگزین برای رمز ارز آلت کوین عمل می کند. علاوه بر آن یک جایگزین برای پلتفرم هایی که رویکرد سنتی برای مدیریت دارایی ها دارند محسوب می شود.

 به عبارت دیگر می توان آن را نماینده نسل جدید و نوینی از بلاک چین ها معرفی نمود. پلتفرم نم NEM خود را یک بلاک چین Block Chain هوشمند معرفی می نماید. پلتفرمی که بر مبنای تکنولوژی روز استوار است و در تلاش است شیوه های  کم هزینه، شفاف و مدیریتی کارآمد برای داده ها و دارایی های دیجیتال فراهم آورد. همین مسئله باعث جذاب نمودن این پروژه شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد پلتفرم نم NEM و ارز دیجیتال ارائه شده توسط آن یعنی XEM صحبت کنیم. همچنین به بیان ویژگی ها، اهداف، چگونگی عملکرد، مزایا و معایب این ارز رمزنگاری شده بپردازیم. اگر علاقمند به آشنایی بیشتر با شبکه نم NEM و توکن XEM هستید تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

 

ارز دیجیتال XEM

معرفی ارز دیجیتال XEM

ارز دیجیتال XEM و پروژه نم NEM در سال ۲۰۱۵ میلادی تحت عنوان یک نسخه فورک Fork از NXT آغاز به کار کرد. NXT نیز یکی از ارزهای مجازی بر مبنای تکنولوژی بلاک چین BlockChain می باشد و دارای طرفداران و کاربران مختص به خود، در دنیای کریپتو می باشد. مالکیت این ارز رمزنگاری شده را NEM.io در اختیار دارد که یک سازمان غیرانتفاعی می باشد که در سنگاپور واقع شده است. در پی فورک به وجود آمده در NXT، NEM.io تصمیم گرفت به منظور افزایش سرعت و مقیاس پذیری، کد‌های مختص به نم NEM را توسعه دهد. در نتیجه نم NEM به عنوان یک پلتفرم و رمز ارز جدید و متفاوت از NXT شناخته شد.

ارز دیجیتال XEM توکن اختصاصی شبکه نم NEM می باشد. اگرچه این توکن بر خلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین BTC و اتریوم Eth در داد و ستدها و معاملات به عنوان یک روش پرداخت استفاده نمی شود. اما با این حال ارزش XEM در طول زمان رشد قابل توجهی را از خود نشان داده است. همانطور که گفته شد پلتفرم نم NEM از طرف یک بنیاد غیرانتفاعی که در سنگاپور می باشد به نام NEM.io با اعضای ناشناس پشتیبانی می شود. این بنیاد هدف اصلی خود را آموزش، معرفی و ارتقا بخشیدن به استفاده از فناوری بلاک چین نم NEM در بین تمام سازمان ها و کسب و کارها در سطح جهان عنوان نموده است. برای مثال می توان گفت سرمایه گذاری کردن بنیاد NEM.io به ارزش ۷۰ میلیون دلار به منظور کمک نمودن به پیشرفت و رشد استارت آپ های این بلاک چین نمونه ای از تلاش های این بنیاد به منظور دست یافتن به اهدافش می باشد.

ارز دیجیتال XEM با ارزشی در حدود ۵/۱ میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه ای برابر با ۴۲/۲۱ میلیون دلار،  میزان ۰۵/۰ درصد از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده را به خود اختصاص داده است. بر اساس داده های سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap این رمز ارز دارای رتبه ۸۵ در بازار ارزهای دیجیتال می باشد. قیمت این رمز ارز در تاریخ ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی در ۲۴ آذرماه سال ۱۴۰۰ به بیشترین میزان خود رسید. هم اکنون ارزش و قیمت XEM در حدود ۹۹ درصد کمتر از آن زمان می باشد. تعداد کل واحد های ارز دیجیتال XEM برابر با ۹ میلیارد واحد می باشد و چیزی در حدود کل توکن های آن در گردش می باشد. در حال حاضر صرافی هیت بی تی سی HitBTC فعال ترین صرافی می باشد که از معاملات رم ارز نم NEM پشتیبانی می نماید. در حدود ۳۰ درصد از کل معاملات روزانه ارز دیجیتال XEM در صرافی HitBTC انجام می پذیرد.

 

XEM

تاریخچه ارز دیجیتال XEM

شروع فعالیت پلتفرم نم NEM به سال ‌های میلادی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بر می‌ گردد. در قسمت قبل ذکر شد که پروژه ارز دیجیتال NEM یک نسخه فورک Fork شده از رمز ارز NXT می باشد. که برای اولین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۵ راه اندازی گشت و وارد فاز عملیاتی شد. کمی بعد توسعه دهندگان این پروژه تصمیم گرفتند که بار دیگر نم NEM را به طور کاملا مستقل از شبکه NXT طراحی نموده و بسازند. بنابراین کدهای ویژه نم تا انتهای سال ۲۰۱۵ میلادی کامل شد و در اختیار پلتفرم آن قرار داده شد. اصلاحات انجام شده در نم NEM موجب شد این پلتفرم پر سرعت تر و مقیاس ‌پذیرتر از پلتفرم NXT اولیه ساخته شود.

با گذشت زمان محبوبیت این پروژه در میان کاربران افزایش پیدا کرد و در سال میلادی ۲۰۱۶  ارز دیجیتال XEM به صورت مستقل وارد بازار ارزهای رمزنگاری شده شد. تمرکز این بنیاد بر روی بازاریابی، رشد، همکاری، و شناسایی برند به منظور سرعت بخشیدن به پذیرش پلتفرم نم NEM توسط عموم می باشد. گفتیم که توکن بومی و اصلی بلاک چین نم NEM به نام ارز دیجیتال XEM شناخته می‌شود.

کاربرد های رمز ارز XEM

ارز دیجیتال XEM در اکوسیستم پروژه نم NEM، در مقایسه با یک ارز مجازی معمولی وظایف بسیار بیشتری را بر عهده دارد. به عنوان ابزاری جهت دریافت نمودن حق رای مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن XEM به عنوان یک توکن با سرعت بسیار بالایی در تایید تراکنش ها به کار می رود. با این وجود هدف اصلی توکن XEM توسط تیم پشتیبان آن آسان نمودن به کارگیری قراردادهای هوشمند یا CPD ها عنوان شده است. اکوسیستم پروژه نم NEM چند کاربرد بالقوه مختلف را برای این توکن به نمایش درآورده است. این کاربردهای مختلف از راهکارها و شیوه های نقل و انتقال و پرداخت پول تا شیوه های ثبت گزارش، سیستم های رای گیری و  راهکارهای لجستیک را شامل می شود. که تمامی آن ها نقشی در گسترش دادن به کارگیری این پلتفرم خواهند داشت. در وب‌ سایت رسمی پروژه نم NEM می‌توانید مثال های بیشتری از استفاده نمودن از این پلتفرم در کاربردهای حقیقی را مشاهده نمایید.

 

XEM

مزایای رمز ارز XEM و پلتفرم آن

- ارز دیجیتال XEM یک سیستم خود تکرار شونده و با ثبات می باشد که به صورت خودکار به ایجاد زنجیره های جدید می پردازد. از طرفی ایجاد هر بلوک در زمانی برابر با یک دقیقه ایجاد خواهد شد که یک رکورد در دنیای کریپتوکارنسی می باشد.

- ساده بودن استفاده از پلتفرم این بلاک چین از جمله مزایای آن محسوب می شود. از وب سایت رسمی NEM می توان نرم افزار های کار با این رمز ارز را دانلود نمود و استفاده کرد. گفتنی است که این نرم افزار ها روی همه سیستم عامل ها از جمله موبایل قابل اجرا می باشد. حتی کاربران مبتدی نیز به آسانی می توانند از آن ها استفاده نمایند.

- این سیستم از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و در برابر هک شدن و حملات سایبری ایمن می باشد. زنجیره ها و بلوک ‌ها به صورت مرتب توسط خود بلاک چین چک می شوند.

- تراکنش ‌ها در این بستر آنی انجام خواهند شد و زمان مورد نیاز برای تایید شدن آن ها تنها چند ثانیه می باشد. در حال حاضر این بلاک چین می ‌تواند تعداد ۴۰۰۰ تراکنش را به صورت همزمان پردازش قرار دهد.

معایب ارز دیجیتال XEM

- ناشناس بودن تیم سازنده و ارائه دهنده ارز دیجیتال XEM و عدم برخورداری پلتفرم آن از بازاریابی مطلوب، دانستن این که نم NEM در کجای مسیر پیشرفت خود قرار گرفته است و نقشه اش برای ادامه راه چیست را دشوار می سازد. برای کاربران و توسعه دهندگان اعتماد کردن به سازندگان ناشناس راحت نیست.

- رقابت دشوار با رقبای قدرتمند و متعدد در حوزه پلتفرم های قراردادهای هوشمند سبب شده موفقیت یا شکست این پروژه قابل پیش بینی نباشد و پیش بینی دقیقی از آینده آن در بازار ارزهای رمزنگاری شده به راحتی امکان پذیر نیست.

 

ارز دیجیتال XEM

پیش بینی آینده پلتفرم NEM و توکن آن  

همان طور که اشاره شد این پلتفرم و ارز دیجیتال آن استراتژی سالیانه دقیق و روشنی را در اختیار کاربران خود قرار نمی دهد. لذا جهت سرمایه گذاری در این رمز ارز می بایست تمام جوانب را در نظر گرفت. بهترین و مناسب ترین راه برای اطلاع پیدا کردن از محدوده های مناسب جهت خرید ارز دیجیتال XEM مراجعه به سایت پرشین الیت است. که از راه های مطمئن جهت دریافت سیگنال ارز دیجیتال می باشد. مراجعه نمودن به همین سایت ها می باشد. سایت پرشین الیت از جمله سایت های معتبر و فعال در زمینه فروش اندیکاتور و سیگنال فیوچرز است که خدمات دیگری همچون ارائه سیگنال ارز دیجیتال کانال های خارجی وی آی پی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا به صورت یکجا از سیگنال های ارائه شده توسط بهترین و معتبرترین کانال های خارجی مطلع شوند. علاوه بر این ها نمودار و قیمت ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه ای می توان در پرشین الیت مشاهده نمود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.