whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

روش معاملات فیوچرز در صرافی غیرمتمرکز

1401/02/04 ساعت 03:53


معاملات فیوچرز استفاده از اهرم ها در بازارهای جهانی و غیرمتمرکز یک رویکر آینده محور است. این معاملات و رویدادها به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید در فرایند نزولی نیز  سودقابل توجهی کسب کنید. هرچند باید بدانید کی و کجا باید از این مبحث استفاده کنید تا ریسک شما به سود دهی منجر شود.بازار غیر متمرکز در حال حاضر سرمایه‌گذاران را در سراسر دنیا قادر ساخته تا مستقیماً با یکدیگر معامله کنند.

معاملات فیوچرز در بازارهای مختلف، به خصوص بازار رمز ارزها به کاربران کمک‌های شایانی می‌کند. این شیوه شما را یاری می‌دهد تا وضعیت بازارهای مجازی و ارزهای دیجیتالی را در کمترین زمان ممکن تحلیل نمایید؛ اما قبل از هر چیزی بهتر است با ساز و کار بازارهای غیرمتمرکز آشنا شوید تا زمان بهره‌برداری از این روش‌ها را به طور کامل شناسایی کنید

 

شکل 1 بازار غیرمتمرکز سرمایه‌گذاران را قادر ساخته تا مستقیماً با یکدیگر معامله کنند.

بازار غیرمتمرکز چیست؟

بازار غیر متمرکز در حقیقت فضای مجازی در بستر اینترنت هست که و بهره‌گیری از فناوری دیجیتال در حال فعالیت است. این بازار که به خریداران و فروشندگان که اجازه می‌دهد تا سرمایه خود را بر روی اوراق بهادار و رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنند. کاربران در بازار غیر متمرکز به جای فعالیت در فضای سنتی بورس، مستقیماً با یکدیگر معامله کنند.

بازار غیر متمرکز به خریداران و فروشندگان اجازه می‌دهد در هر کجای دنیا که هستند بتوانند بر روی سیستم بلاک چین سرمایه گذاری کنند. به این ترتیب کاربران برای معامله دیگر نیازی به حضور در یک مکان و خرید اوراق و سهام یک شرکت را احساس نخواهند کرد.

از نمونه‌هایی بازارهای غیرمتمرکز جهانی می‌توان به بازار فارکس، بازار املاک و مستغلات، بازار خرید و فروش انواع اوراق بهادار و بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

 

بازار فارکس بازار خرید و فروش انواع اوراق بهادار و بازار ارزهای دیجیتال، نمونه‌هایی از بازارهای غیرمتمرکز هستند. 

مزایا و معایب بازارهای غیرمتمرکز

در بازار غیر متمرکز میزان تراکنش و ارزش معامله‌های صورت گرفته کاملا روشن و شفاف است. به طوری که طرفین در مورد ابعاد مختلف معامله از داده‌ها و اطلاعات کافی برخوردار هستند. همچنین عدم تشخیص کاربران باعث شده تا آن‌ها در سراسر دنیا بتوانند با آزادی کامل با همه سرمایه داران این بازار معامله کنند.

به عبارت بهتر، نبود یک ناظر یا عدم وجود کنترل‌گر بازار به عنوان شخص ثالث باعث می‌شود تا کاربران با خیالی آسوده به خرید و فروش رمز ارزها بپردازند. ارتباط مستقیم دو طرف معامله با همدیگر باعث کوتاهی دست واسطه گران و دلالان در این بازار شده است. این مسئله خود به خود حجم عظیمی از هزینه‌های مبادله را نسبت به بازارهای مدرن و سنتی مشابه می‌کاهد.

با این حال، فقدان دستگاه نظارتی حاکم بر بازار غیر متمرکز باعث شده تا این بازار توسط هیچ مقامی قانونی تایید نگردد. علاوه بر این فقدان چارچوب قانونی و مقام حمایت گر موجب چپاول سرمایه‌گذاران این بخش به دست هکرها شده است.

 

معاملات فیوچرز یا معاملات آتی در واقع همان معامله همتا به همتا (P2P) است.

 

معاملات فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز یا معاملات آتی در واقع همان شیوه معامله همتا به همتا (p2p) است. در این روش کاربران به کمک صرافی‌های غیر متمرکز به صورت آنلاین با هم ارتباط برقرار می‌کنند. در این شیوه معاملاتی امکان برقراری ارتباط و تراکنش مستقیم بین دو طرف (خریدار و فروشنده) فراهم می‌گردد.

در بستر DEX کاربر مستقیماً بر روی بلاک چین ارز دیجیتالی در حال فعالیت است. در این صرافی کاربر به‌طور مستقل و مستقیم به انجام معاملات ارزی می‌پردازد. در بستر DEX تمام داده‌ها و اطلاعات لازم به صورت کاملا شفاف در اختیار همه معامله گران قرار می‌گیرد. به همین خاطر در بازارهای غیر متمرکز، فروشندگان مستقیماً با خریداران در ارتباط هستند.

معاملات فیوچرز یا معاملات آتی، در حقیقت به شما این امکان را می‌دهد تا دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال خود را در زمان تعیین شده، با توافق هر دو طرفین، معامله کنید. برای درک بهتر این مطلب از مثال زیر در بازار سنتی استفاده می‌کنیم.

علی با آموزش و پرورش شهر خود قرارداد بسته است تا یونیفرم مدارس را طراحی کرده و آن‌ها را بدوزد. او برای این کار به 100 طاقه پارچه نیاز دارد؛ برای همین با یکی از کارخانه‌های نساجی قرارداد می‌بندد. طی این قرارداد هر متر پارچه 50 تومان تعیین‌ شده است. تا زمانی که یونیفرم‌ها آماده شود اگر قیمت پارچه افزایش یافته به متری 60 تومان برسد، علی در این معامله سود کرده است.

چنانچه قیمت هر متر از 50 تومان به 40 تومان کاهش پیدا کند در این هنگام علی ضرر کرده و کارخانه نساجی سود خوبی را به دست آورده است.

با کمک این مثال می‌توان گفت که هدف از انجام معاملات فیوچرز پیشگیری و دوری از نوسانات قیمت می‌باشد. در بازار ارز دیجیتال، کاربران با ترید اخبار و منابع مختلف، نوسانات قیمت و سیگنال ارز دیجیتال را دنبال می‌کنند. در واقع، معاملات آتی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند قیمت آینده یک رمز ارز را پیش‌بینی کنند. در این حالت کاربران می‌توانند در زمان مشخص بر روی رمز ارز مورد نظر سرمایه گذاری ‌نمایند.

به عبارت دیگر معاملات آتی به شما این اجازه را می‌دهد چه در زمان افزایش قیمت، چه در زمان کاهش قیمت یک ارز دیجیتال سود قابل توجهی را کسب کنید. البته این مسئله به تصمیم و جایگاه معاملاتی شما بستگی دارد. اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار با ترید سیگنال ارز دیجیتال احتمال می‌دهید قیمت این رمز ارز کاهش پیدا می‌کند، بهتر است یک شورت باز کنید و رمز ارزهای خود را به فروش بگذارید. چنانچه پیش‌بینی شما به واقعیت پیوست، در این معامله سود خواهید کرد.

 اگر پیش‌بینی می‌کنید که ارزش و قیمت ارز دیجیتال مدنظر شما افزایش خواهد یافت، بهتر است با ایجاد پوزیشن لانگ نسبت به خرید رمز ارز بیشتر اقدام کنید؛ که در این صورت سود قابل توجهی را نصیب خود خواهید نمود. 

 

در یک صرافی غیر متمرکز، تراکنش‌ها به طور مستقیم بین معامله‌گران رمز ارز انجام می‌شود.

جایگاه صرافی‌های غیرمتمرکز در معاملات فیوچرز

در یک صرافی غیرمتمرکز که از آن به عنوان DEX نیز یاد می‌شود، تراکنش‌ها مستقیماً بین معامله گران رمز ارز انجام می‌شود. اصلی‌ترین هدف این صرافی‌ها در بازار رمز ارزها تقویت تراکنش‌های مالی است که اغلب توسط بانک‌ها، کارگزاران، پردازشگرهای واسطه‌گر انجام نمی‌شود. DEX ها بخشی از ابزارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند که طیف گسترده‌ای از خدمات مالی را مستقیماً در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بازارهای غیرمتمرکز این اجازه را به شما می‌دهند تا مالکیت رمز ارزهای خود را در اختیار داشته باشید. شما می‌توانید از این طریق وضعیت ارزهای دیجیتالی خود را به طور کامل بررسی و مدیریت کنید. هرچند این صرافی‌ها اجازه مبادلات بین فیات و کریپتو را نمی‌دهند، اما در این بخش شما می‌توانید توکن‌های رمز ارزهای مختلف را با دیگر معامله ‌کنند.

صرافی‌های غیرمتمرکز با تدوین قراردادهای هوشمند بین دو طرف معامله سعی می‌کند تا قیمت رمز ارزهای مختلف را به صورت الگوریتمی تعیین نمایند. در همین راستا این صرافی‌ها از حوضچه‌های نقدینگی استفاده می‌کنند؛ بنابراین استفاده از این صرافی‌ها و بهره‌مندی از معاملات فیوچرز در این بخش به ترید و تحلیل عمیق منابع و اخبار مختلف نیاز دارد.

 

در انجام معاملات فیوچرز در صرافی‌های غیرمتمرکز از اهمیت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

مزایای استفاده معاملات فیوچرز و DEX چیست؟

در این شیوه هر فرد در صورت عدم دسترسی به زیرساخت‌های بانکی و متمرکز، می‌تواند از طریق اینترنت و به کمک گوشی هوشمند خود معاملات را دنبال نماید. سایر مزایای معاملات آتی و بهره‌مندی از بازارهای غیر متمرکز به عبارت زیر است.

  • دارای تنوع بسیار زیاد به دلیل بهره‌مندی این شیوه‌های معاملاتی از ابزارهای مالی غیرمتمرکز DeFi
  • کاهش چشمگیر حملات کریپتوجکینگ به دلیل ذخیره معاملات DEX در کیف پول کاربران
  • ناشناس بودن و عدم نیاز به ثبت اطلاعات شخصی کاربر

 

معایب بازاری‌های غیرمتمرکز و معاملات فیوچرز

از مهم‌ترین معایبی که متوجه بازاری‌های غیر متمرکز شده و حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم امکان بازیابی دسترسی به حساب کاربری
  • سرعت پایین پردازش و صرف زمان زیاد برای تایید تراکنش‌ها در داخل بلاک چین‌
  • نبود خدمات پشتیبانی پس از ثبت تسویه حساب نهایی
  • استفاده از رابط‌های کاربری پیچیده‌ پیمایش در مبادلات غیر متمرکز
  • نیاز به دانش تخصصی در انجام معاملات آتی

کلام آخر

انجام معاملات فیوچرز در صرافی‌های غیرمتمرکز از اهمیت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. بازار غیر متمرکز انجام تراکنش‌های سریع و ناشناس را برای تمامی کاربران خود امکان‌پذیر کرده است. استفاده از ابزارها و صرافی‌های غیر متمرکز باعث شده تا این مقوله نه تنها در بازار رمز ارزها، بلکه در سایر بازارهای جهانی نیز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار گردد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.