whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست و تریدر کیست؟

1400/10/12 ساعت 05:01


در سال‌های اخیر به غیر از کسب و کارهای آنلاین، بسیاری دیگر از مشاغل با رکود مواجه شده اند. همه گیری کرونا نیز بر دامنه مشکل افزوده است و سبب کاهش شدیدِ درآمد در بسیاری از عرصه‌ها شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد، روی به معامله ارز دیجیتال نهاده اند و این بازار در سال‌های اخیر داغ تر از همیشه شده است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند درآمد زایی در بازار کریپتو آسانتر از سایر بازار‌های مالی است اما باید بدانید که این‌طور نیست و در این بازار نیز ریسک‌های زیادی وجود دارد. به هرحال در این نوشته تصمیم گرفتیم تا شما را بیشتر با جریان معاملۀ ارز دیجیتال آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 منظور از ترید ارز دیجیتال

منظور از ترید یا معامله ارز دیجیتال خرید و فروش دوره ای توکن ها برای کسب سود است. یک تریدر معمولا بازه های زمانی طولانی را برای نقد کردن دارایی های دیجیتال خود انتخاب نمی‌کند. از این نظر کار یک تریدر با یک هولدر یا سرمایه گذار کریپتوکارنسی متفاوت است.

در سال‌های اخیر، معامله ارز دیجیتال بسیار مورد توجه قرار گرفته است

 

image 

 

توجه به قوانین محلی، اولین اقدام ضروری قبل از معامله ارز دیجیتال

قبل از شروع معامله ارز دیجیتال، باید دریابید که آیا انجام این کار در منطقه شما قانونی است یا خیر. نهادهای نظارتی مختلف در سراسر جهان قوانینی را وضع می‌کنند که بر معامله ارزهای دیجیتال اعمال می‌شود. توجه به قوانین برای معامله ارز دیجیتال بسیار مهم است. بسیاری از کشورها به نوعی خرید یا معامله ارزهای دیجیتال را مجاز می‌دانند اما برخی نیز میانه خوبی با رمز ارزها ندارند. 

دولت چین یکی از مخالفان سرسخت ارزهای دیجیتال است. این دولت در سال ۲۰۲۱ هرگونه فعالیت مربوط به کریپتو را در کشور خود ممنوع اعلام کرد. تا قبل از آن، چین دارای وسیع ترین مزارع استخراج ارزهای دیجیتال در جهان بود. بعد از وضع قوانین ضد کریپتو در چین، تقریبا تمام استخراج کنندگان در این کشور مجبور به تعطیل کردن کار خود شدند.

مراحل خرید و معامله ارز دیجیتال

ممکن است بپرسید که چگونه اقدام به معامله ارز دیجیتال کنیم و مراحل این کار چیست؟ در جواب باید گفت که معمولاً سه مرحله برای این کار وجود دارد که عبارتند از:

مرحله 1: انتخاب یک پلت فرم

اولین مرحله این است که تصمیم بگیرید از کدام پلتفرم معاملاتی استفاده کنید. به طور کلی، ‌می‌توانید بین یک کارگزار سنتی یا صرافی اختصاصی ارز دیجیتال، یکی را انتخاب کنید. هنگام مقایسه این دو پلتفرم‌، ویژگی هایی مثل ارزهای دیجیتال پیشنهادی، هزینه‌هایی که دریافت می‌کنند، ویژگی‌های امنیتی، گزینه‌های ذخیره‌سازی، واریز و برداشت و... را در نظر بگیرید. در ادامه به صورت مفصل در مورد هر دو نوع پلتفرم صحبت خواهیم کرد.  

 

image

انتخاب پلتفرم معاملاتی، اولین مرحله در معامله ارز دیجیتال است 

 

علاوه بر صرافی‌ها و کارگزاری‌ها راه‌های دیگری نیز برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد این روش‌ها شامل روش‌هایی پرداختی مانند PayPal، Cash App و Venmoمی‌شوند که به کاربران امکان خرید، فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال را ‌می‌دهند. در این نوشته از پرداختن به این روش های ثانویه صرف نظر می‌کنیم.

 

image

 

مرحله 2: تامین مالی حساب خود

هنگا‌میکه پلتفرم خود را انتخاب کردید، گام بعدی این است که حساب خود را شارژ کنید تا بتوانید معامله ارز دیجیتال را شروع کنید. اکثر صرافی‌های رمزنگاری به کاربران اجازه می‌دهند تا با استفاده از ارزهای فیات (یعنی صادر شده توسط دولت) مانند دلار آمریکا، پوند انگلیس یا یورو و با استفاده از کارت‌های نقدی یا اعتباری، کریپتو خریداری کنند. میزان خرید به این روش بر اساس پلتفرم، متفاوت است.

خرید کریپتو با کارت‌های اعتباری، روشی ریسکی در نظر گرفته ‌می‌شود و برخی صرافی‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند. برخی از شرکت‌های کارت اعتباری، تراکنش‌های رمزنگاری را نیز مجاز نمی‌دانند. این موضوع به این دلیل است که ارزهای دیجیتال، بسیار نوسان‌دار هستند. روش‌های پرداخت مورد تایید و زمان صرف شده برای واریز یا برداشت در هر پلتفرم متفاوت است. به همین ترتیب، زمان صرف شده برای تسویه سپرده‌ها بر اساس روش پرداخت، متفاوت خواهد بود.

فاکتور مهمی ‌که در مرحله شارژ حساب باید در نظر گرفت هزینه‌ها هستند. هزینه‌ها شامل کارمزدهای احتمالی واریز و برداشت به اضافه کارمزدهای معاملاتی است. هزینه ها بسته به روش پرداخت و پلتفرم متفاوت خواهند بود، که در ابتدا باید در مورد آن تحقیق کنید.

مقایسه کارمزدها در چند صرافی برتر که منتخب بسیاری از تریدر ها برای معامله ارز دیجیتال هستند

مرحله 3: ثبت سفارش

‌می‌توانید از طریق وب سایت یا اپ موبایلیِ کارگزار یا صرافی خود، معامله ارز دیجیتال را شروع کنید. اگر قصد خرید ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید با انتخاب گزینۀ «خرید»، انتخاب نوع سفارش، وارد کردن مقدار ارزهای دیجیتالی که می‌خواهید بخرید و تأیید سفارش، این کار را انجام دهید. همین روند، برای سفارشات "فروش" نیز اعمال ‌می‌شود.

  معامله ارز دیجیتال در صرافی‌های اختصاصی کریپتو

 

image

 

صرافی‌های ارزهای دیجیتال زیادی برای انتخاب وجود دارند که هر کدام توکن‌هایی متفاوت، قابلیت ذخیره‌سازی و کیف پول‌هایی متنوع، گزینه‌های متنوع حساب و خدماتی از این قبیل را ارائه می‌دهند.

با این صرافی‌ها می‌توانید:

  •  از پول فیات برای خرید توکن (یعنی توکن) استفاده کنید
  • ارزهای دیجیتال را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کنید
  • توکن‌ها را با ارزهای دیجیتال مختلف که در صرافی موجود هستند، معامله کنید.

استفاده از صرافی می‌تواند خطراتی نیز در پی داشته باشد. قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال، اطمینان حاصل کنید که معیارهای زیر را بررسی کرده‌اید:

  •  هزینه‌های مرتبط با معامله

یک صرافی رمز از عمدتاً از مشتریان خود کارمزد می‌گیرد. اکثر معامله گران، مایلند صرافی‌هایی با کارمزد پایین را انتخاب کنند. با این حال، برخی از صرافی‌ها در ازای هزینه‌های بالاتر، ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهند.

برخی از صرافی های کریپتو در انواعی از معامله ارز دیجیتال هیچ کارمزدی از مشتری نمی‌گیرند.و

 رایج ترین انواع هزینه‌هایی که تریدر‌ها باید پرداخت کنند عبارتند از:

 کارمزد معامله: این نوع کارمزد، معمولاً به دو نوع taker یا maker است. صرافی ها برای انجام هر معامله در بازار، کارمزدی دریافت می‌کنند. کارمزد معامله، بسته به جفت ارز یا روش پرداخت می‌تواند متغیر باشد.

کارمزد واریز و برداشت: معمولاً واریز پول به صرافی، ارزان‌تر از برداشت از آن است. همانطور که در بالاتر گفتیم، برخی از صرافی‌ها به شما امکان می‌دهند از طریق کارت اعتباری، سپرده گذاری کنید اما این شیوه واریز و برداشت معمولا بین 3 تا 4 درصد هزینه دارد. روش‌های متعددی در صرافی های کریپتو برای واریز و برداشت وجود دارد که کارمزد هر کدام با دیگری متفاوت است.

 کارمزد مبادله: این نوع از کارمزد هنگام تبدیل توکن‌ها به یکدیگر از مشتریان گرفته می‌شود. مقدار این نوع کارمزد نیز بسته به نوع ارز دیجیتال و عواملی دیگر، متفاوت خواهد بود.

  • تایید هویت در صرافی

اکثر معامله گران مایلند از صرافی‌هایی استفاده کنند که قابلیت احراز هویت داشته باشند. تأیید هویت می‌تواند به جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی یا تقلبی کمک کند. اما اگر به هر دلیلی نگران پیوند هویت خود با ارزهای دیجیتال مورد معامله هستید می‌توانید از صرافی‌های غیر متمرکز ارز دیجیتال استفاده کنید. در این صورت چند گزینه برای شما وجود دارد از جمله پنکیک سوآپ، یونی سوآپ، وان اینچ و...

 

image

 

  •  توکن‌های لیست شده

همه صرافی‌ها جفت ارزهای یکسانی را ارائه نمی‌دهند. برخی به طور انحصاری بر روی یک ارز واحد (معمولا بیت کوین) تمرکز می‌کنند. سایر صرافی‌ها امکان معامله صدها آلتکوین را فراهم می‌کنند.

  •  امنیت صرافی

قبل از انجام معاملات در یک صرافی، اطمینان حاصل کنید که در مورد تمام عوامل موثر بر امنیت پلتفرم تحقیق می‌کنید.

امنیت صرافی، یکی از موارد مهمی است که قبل از شروع معامله ارز دیجیتال باید مورد بررسی قرار گیرد

ترید ارز دیجیتال در کارگزاری‌ها

روش دیگری که برای معامله ارز دیجیتال وجود دارد استفاده از کارگزاری‌ یا همان بروکر‌هاست. کارگزاران دلالانی سنتی و آنلاین هستند که راه‌هایی را برای خرید و فروش ارز دیجیتال و همچنین سایر دارایی‌های مالی مانند سهام، اوراق قرضه و ETF ها ارائه ‌می‌دهند. این پلتفرم‌ها تمایل دارند هزینه‌های معاملاتی کمتری داشته باشند اما تنوع خدمات رمزنگاریِ آنها کمتر از صرافی‌ها است.

 معامله ارز دیجیتال در کارگزاری ها از راه معامله CFD ها انجام می‌شود. CFD شکلی از معاملات مشتقات است که به شما امکان می‌دهد در مورد افزایش یا کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بدون نیاز به مالکیت واقعی آنها گمانه زنی کنید.

نکاتی که در انتخاب کارگزاری کریپتو باید مد نظر قرار دهید

  • رگولاتوری

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که کارگزار، رگولاتوره (تحت نظارت) شده است زیرا این کارگزاری‌ها:

  • ملزم به پیروی استانداردهای امنیتی و اخلاقی هستند
  • نهاد‌های ناظر در مورد آنها مطمئن شده اند که پول سپرده شده مشتریان ایمن است.
  • ملزم به با پیروی از قوانینی هستند که برای حمایت از بازرگانان طراحی شده اند. 
  • هزینه ها (کمیسیون‌، اسپرد و سوآپ)

 

image

 

بازار ارزهای دیجیتال به شدت رقابتی است، به این معنی که تعداد کمی‌ از کارگزارانِ رگوله شده، کارمزد و کمیسیون دریافت می‌کنند. درعوض، با شارژ کردن اسپرد درآمد کسب می‌کنند البته آنها دارای حداقل اسپرد هستند. اکثر کارگزاران تحت نظارت، در مورد هزینه‌ها شفاف هستند و این موضوع، تشخیص اینکه کارگزاری دقیقا چه چیزی را از شما دریافت می‌کند برای شما آسان خواهد کرد.

سودآور بودن معامله ارز دیجیتال در بروکرهای کریپتوکارنسی، وابسته به پایین بودن اسپرد و دیگر هزینه هاست.

هزینه دیگری که یک کارگزاری ممکن است از مشتریان خود بگیرد هزینه سوآپ است. منظور از سواپ، هزینه ایست که بابت باز نگه داشتن موقعیت‌های معاملاتی در طول شب از حساب مشتریان دریافت می‌شود. دریافت سوآپ در بسیاری از کارگزارای‌ها رایج است. هزینه‌های سوآپ، ممکن است به سرعت افزایش یابند پس قبل از معامله ارز دیجیتال در کارگزاری‌ها در مورد مقدار سواپ تحقیق کنید.

  • ویژگی‌ها و خدمات اضافی

کارگزاران، اغلب ویژگی‌هایی اضافی را برای کمک به مدیریت ریسک معامله گران خود ارائه می‌دهند، این خدمات نیز پولی هستند و هزینه آنها به روش‌های مختلف از حساب مشتریان کسر می‌شوند.

  • امتحان حساب آزمایشی بروکر

اکثر کارگزارانِ معاملات کریپتو یک حساب آزمایشی رایگان ارائه می‌دهند. حساب‌های آزمایشی به شما این امکان را می‌دهند که رابط تجاری، ابزارها و منابع یک کارگزار را با انجام معاملات مجازی و با پول غیر واقعی آزمایش کنید.

محبوب ترین ارزهای دیجیتال از نگاه تریدر‌های کریپتو

در بازار کریپتوکارنسی تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال وجود دارند. این موضوع، تصمیم گیری در مورد انتخاب توکن مناسب برای معامله کردن را دشوار می‌کند. برای اینکه بدانید وقتی تریدرها از معامله ارز دیجیتال صحبت می‌کنند بیشتر منظورشان چه توکن‌هایی است، تعدادی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم:

  • بیت کوین

بیت کوین (BTC) ارز دیجیتالی است که همه چیز را آغاز کرد و همچنان استانداردی طلایی برای ارزهای دیجیتال است. بیت کوین، اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین بود و تا امروز نیز همچنان قدرتمند باقی مانده است. امروزه در بسیاری از کشورها از بیت کوین برای پرداخت هزینه کالا و خدمات مختلف استفاده می‌شود. بیت کوین تا حد زیادی محبوب ترین ارز دیجیتال است و بسیاری از معامله گران در هنگام معامله ارز دیجیتال تنها به آن علاقه دارند.

 

image

معامله ارز دیجیتال بیت کوین در بین تریدرها بسیار رایج است.

  • بیت کوین کش (BCH)

چند سال پیش، اختلاف نظر در پایگاه کاربران بیت کوین در مورد چگونگی حل مشکل طولانی بودن زمان تراکنش‌ها منجر به‌ هارد فورک (بروز رسانی)شد. راه حلِ ‌هارد فورد این بود که اندازه بلوک ها را به طور چشمگیری افزایش دهیم. بعد از تصمیماتی که در ‌هاردفورک بیت کوین گرفته شد، تعدادی از کاربران از این تصمیمات ناراضی بودند. کاربران ناراضی تصمیم گرفتند راه خود را از بیت کوین جدا کنند و به این ترتیب بیت کوین کش متولد شد.

  • دش (DASH)

 DASH برای رفع ایرادات بیت کوین به ویژه برای حفاظت از ناشناس بودن و رفع کندی تراکنش‌ها ایجاد شد. دش که در ابتدا xcoin و سپس دارک کوین نامیده شد، می‌تواند یک تراکنش را در چند ثانیه تأیید کند و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از خرج مضاعف دارد. این ارز دیجیتال، چندین تراکنش از چندین کاربر را در یک تراکنش رمزگذاری شده ترکیب می‌کند و با این کار تشخیص یک تراکنش از دیگری را برای هکرها بسیار دشوار می‌کند. دش با استفاده از این ویژگی (کوین جوین) به ناشناس کردن تراکنش‌های کاربران کمک می‌کند.

  • Decred

Decred  یک آلتکوین دیگر است که سعی در رفع اشکال بیت کوین دارد. Decred در اعمال تغییرات بلاک چین به سهامداران خود، حق رای داد و به این طریق توکنی دموکراتیک تر از بیت کوین است. با انجام این کار، مدیران Decred امیدوار هستند از صدمات ناشی از مخالفت کاربران با‌هاردفورک‌های جدید- مانند آنچه در بیت کوین رخ داد، جلوگیری کنند.

  • دوج کوین

اگر جوکی کهDogecoin  بر اساس آن ساخته شد را بشنوید، احتمالاً لبخند خواهید زد. این آلت‌کوین به عنوان یک شوخی، شروع به کار کرد اما به لطف جامعه کاربرانش، مشروعیت پیدا کرد و امروزه جزو اولویت‌های بسیاری از تریدرها هنگام معامله ارز دیجیتال است.

 

image

معامله ارز دیجیتال دوج کوین در اغلب صرافی های کریپتو  امکان پذیر است.

  • اتریوم

اتریوم (ETH ) رقیب جدی برای تسلط بیت کوین بر بازار است. این آلتکوین از نظر فنی یک زبان برنامه نویسی است که از طریق بلاک چین اجرا می‌شود. اتریوم مانند یک کامپیوتر غیرمتمرکز عمل می‌کند که بدون هیچ گونه خرابی، تقلب یا دخالت اشخاص ثالث طراحی شده است و در عین حال به عنوان یک ارز دیجیتال معمولی خرید و فروش می‌شود. کاربران اتریوم عقیده دارند که آینده این ارز دیجیتال، فوق العاده امیدوارکننده است.

  • IOTA

آیوتا یک ارز دیجیتال منحصر به فرد است که به جای استفاده از دفتر کل بلاک چین، از یک نمودار غیر چرخه ای جهت دار به نام Tangle استفاده می‌کند. Tangle به خوبی می‌تواند بخشی از آینده ارزهای دیجیتال نوین باشد.

  • لایت کوین

لایت کوین به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌دست آوردن آن آسان‌تر از بیت‌کوین باشد و از طریق تولید سریع‌تر بلاک‌ها چهار برابر، توکن‌های بیشتری تولید کند. بنیانگذاران لایت کوین همچنین می‌خواستند از نفوذ نامناسب ماینرهای ثروتمند بر آینده این ارز جلوگیری کنند.

  • Monero

 Monero ( XMR ) طوری طراحی شده است که تا حد امکان، ناشناسی به کاربران خود ارائه دهد. مانند بیت کوین، مونرو برای خرید کالاها و خدمات ایجاد شد. برخلاف بیت کوین، Monero طوری طراحی شده است که این کار را کاملاً ناشناس انجام دهد. در بلاک چین بیت کوین، امکان مشاهده هر تراکنش در بلاک چین، وجود دارد اما مونرو فقط یک آدرس موقت را ذخیره می‌کند و منبع تراکنش ها را غیرقابل ردیابی می‌کند.

 

image

امکان  ترید ارز دیجیتال مونرو از بسیاری از پلتفرم های موبایل برای تریدرها فراهم شده است.

  • NEO

NEO در کشور چین به‌عنوان برداشتی جدید از قراردادهای هوشمند اتریوم، توسعه یافت و این موضوع باعث شد تا بسیاری از معامله‌گران به آن لقب «اتریومِ چین» را بدهند. NEO تقریباً از هر نظر شبکه اتریوم را بهبود می‌بخشد، مثلا موجب برطرف شدن شکاف‌های امنیتی ای می‌شود که اتریوم را در برابر حمله هکر ها آسیب‌پذیر می‌کنند. بلاک چین NEO همراه با تراکنش‌ها به کاربران یک هویت دیجیتال می‌دهد. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که فقط با هویت‌های تایید شده معامله کنند و از این راه نیز در برابر کلاهبرداری‌های احتمالی در امان باشند.

  • ریپل (XRP)

ریپل به عنوان پل ارتباطی بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات طراحی شد و حمایت بانک‌های بزرگ را از آن خود کرد. هدف ریپل، فعال کردن تراکنش‌های امن، فوری و کم‌هزینه در مقیاس جهانی است. این ارز دیجیتال، توسط بسیاری از بانک‌ها در زیرساخت های تسویه حساب، استفاده می‌شود.

  • Verge (XVG)

 به عنوان یک فورک برای دوج کوین، شروع به کار کرد شد و خود را یک دارک کوین می‌داند. بلاک چین Verge دارای قابلیت ادغام TOR و I2P است که این ادغام، کاربران را ناشناس می‌کند. این ارز دیجیتال، کیف پول‌هایی الکترونیکی ارائه می‌دهد که قابل استفاده در هر پلتفرمی، به ویژه لینوکس هستند.Verge به عنوان یک توکن کلیدی و ایمن در لیست معاملۀ بسیاری از تریدر‌ها قرار دارد.

  • Zcash

 Zcash ( ZEC ) توکن دیگری است که حریم خصوصی و تمرکززدایی را در اولویت قرار می‌دهد. تیمی‌از دانشمندان کامپیوتر و رمزنگاران، پیشرفت‌های این توکن را ایجاد کردند. این ارز دیجیتال به کاربران، اجازه می‌دهد تراکنش‌های غیرقابل ردیابی را انجام دهند. مانند بیت کوین، زی کش نیز دارای عرضه ثابتِ توکن است.

 

image

بسیاری از تریدر ها به دنبال خرید سیگنال ارز دیجیتال زی کش از سایت های معتبر هستند.

سوالات متداول در مورد معامله ارز دیجیتال

1-هزینه معامله ارز دیجیتال چقدر است؟

هزینه‌های مبادله کریپتو بسیار متفاوت است. برای خرید ارز دیجیتال در صرافی، ممکن است کارمزد معاملات (خرید/فروش)، کارمزد سپرده/برداشت و کارمزد مبادله ارز از شما دریافت شود. اگر تصمیم به معامله با یک کارگزار رگوله شده دارید، باید به انتظار پرداخت کمیسیون (غیر معمول) یا اسپرد (معمولی) را داشته باشید.

2- آیا معامله ارز دیجیتال همچنان سودآور است؟

نمی‌توان گفت که آینده ارزهای دیجیتال چه خواهد بود. حتی اگر روند بلندمدت آنها صعودی باشد، باز هم ممکن است از طریق نوسانات کوتاه مدت در بازار، مقدار زیادی پول از دست بدهید. بنابراین اگرچه کسب درآمد از طریق معامله ارزهای دیجیتال یا مشتقات آن امکان پذیر است، اما برای معامله گران معمولی آسان یا بی خطر نیست. به همین دلیل بسیاری از صاحب نظران معامله ارز دیجیتال را فقط برای معامله گران با تجربه توصیه می‌کنیم و افراد آماتور بهتر است به هولد یا سرمایه گذاری در توکن‌ها روی بیاورند نه معامله و نوسانگیری.

3-آیا COVID-19 مانند ارزهای فیات روی توکن‌ها نیزه تاثیر گذاشته است؟

در ابتدا، قرنطینه جهانی COVID-19 باعث شد بیت کوین در برابر دلار آمریکا کاهش یابد. با این حال، در سال2021 بیت کوین، به قیمت خود در قبل از همه گیری برگشت و حتی با فراتر رفتن از ۶۰ هزار دلار قله جدیدی برای خود ساخت با این حال آینده قیمت ارزهای دیجیتال چندان قابل پیش بینی نیست.

4-آیا باید برای معامله ارز دیجیتال مالیات بپردازیم؟

مالیات بر اساس کشور متفاوت است. در ایالات متحده، ارز دیجیتال به جای ارز به عنوان دارایی در نظر گرفته می‌شود. این بدان معناست که طبق IRS، شما نسبت به هر مبلغی که در توکن سرمایه گذاری کرده اید باید مالیات بر درآمد به دولت پرداخت کنید.

 

image

در برخی از کشورها معامله ارز دیجیتال مشمول پرداخت مالیات می‌شود.

5-آیا معامله ارزهای دیجیتال 24 ساعته است؟

بله از آنجایی که ارزهای دیجیتال، غیرمتمرکز هستند و به ساعات کار بانکی وابسته نیستند، ارزهای دیجیتال را می‌توان به صورت شبانه روزی معامله کرد. با این حال، برخی از کارگزاری‌های آنلاین و صرافی‌ها ساعات معاملاتی دارند.

6-چند ارز دیجیتال در بازار کریپتو وجود دارند؟

وب سایت ردیابی رمزارزِ CoinMarketCap بیش از 8000 آلت‌کوین و توکن را فهرست کرده است. با این حال، اکثر کارگزاری‌ها و صرافی‌ها بر حسب علاقه کاربران، تنها انواع خاصی از توکن‌ها را دارند که عددی بسیار کوچکتر از 8 هزار است.

7- آیا خرید سیگنال ارز دیجیتال یا خرید از مراکز فروش اندیکاتور ترید، کاری درست است؟

بله، اما به شرطی که از منابع معتبر خرید کنید. پرشین الیت یک سایت برتر در زمینه فروش سیگنال ارز دیجیتال است همچنین تریدرهای زیادی برای خرید اندیکاتور ترید به این سایت مراجعه می‌کنند. خدمات پرشین الیت کمک زیادی به تریدرها می‌کند و می‌تواند خلأ آموزش و نداشتن پلن منسجم معاملاتی را برای این افراد پر کند. 

 

image

خرید اندیکاتور یا سیگنال ارز دیجیتال از سایت پرشین الیت میتواند عملکرد معاملاتی شما را متحول کند 

 

کلام آخر

معامله ارز دیجیتال، امروزه تبدیل به یک منبع درآمد برای بسیاری از مردم شده است و در مقاطعی بسیاری از توکن‌ها پتانسیل سودآوری دارند اما در برخی از موارد نیز قیمت‌ها به شدت افت می‌کنند. سلیقه تریدر‌ها در خرید ارز دیجیتال، متفاوت است؛ برخی به میم کوین‌ها و شت کوین‌ها علاقه دارند و فکر می‌کنند این نوع توکن‌ها پتانسیل زیادی برای رشد‌ سریع دارند اما برخی دیگر تنها آلت کوین‌های برتر را خریداری و معامله می‌کنند. در کل باید هر تریدر، مفاهیم اولیه بازار را بداند و سعی کند پیوسته دانش خود را ارتقا دهد. اما بسیاری از مردم به دلیل مشغله کاری، فرصت آموزش دیدن ندارند. این افراد می‌توانند از خدمات سایت‌های معتبری مثل پرشین الیت استفاده کنند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

Afshib Fard
Afshib Fard 1400/10/13
ممنون از زحمات شما خیلی مفید بود