whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش جامع صرافی پنکیک سواپ pancakeswap

1400/07/01 ساعت 03:47


صرافی پنکیک سواپ یک صرافی غیر متمرکز است. احتمالا می‌دانید که مبادلات به صورت‌های متمرکز و غیر متمرکز انجام می‌شوند و صرافی پنکیک سواپ نیز جز صرافی‌هایی است که مبادلات خود را به صورت غیر متمرکز انجام می‌دهد. اما قبل از بررسی این صرافی بهتر است با تاریخچه صرافی‌هایی که از مبادلات غیر متمرکز استفاده می‌کنند، آشنا شوید.

از زمانی که مبادلات غیر متمرکز در اکوسیستم بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال جایگاهی پیدا کرده‌اند، اولین چیز مشترکی که بین آن‌ها دیده می‌شود ساده و آسان بودن است یا حداقل اینطور به نظر می‌رسد. نمودارهای مومی، نمودارهای حسابداری، معاملات جفتی و دیگر جزئیات پیچیده‌ای که در صرافی‌های متمرکز مشاهده می‌کنید جای خود را به یک رابط کاربری بسیار ساده داده‌اند. این سادگی نه تنها بر رابط کاربری و مکانیزم عملکرد تاثیر داشته است بلکه حتی بر نامگذاری این سیستم عامل نیز تاثیرات واضحی داشته است.

همانطور که در اکثر این سیستم‌ عامل‌ها از عناصری مانند میم‌های اینترنتی یا اسم غذا برای نامگذاری استفاده شده است: ساده خوشمزه مانند برش سوشی یا ساده و دلچسب مانند پنکیک مبادله‌ای. تفاوت اصلی بین مبادلات متمرکز و غیر متمرکز در نحوه کنترل دارایی‌های کاربران است.

کاربران صرافی‌های متمرکز به عنوان مثال برای انجام معادلات ابتدا باید ارزهای دیجیتالی خود را به کیف‌هایی که توسط صرافی‌ها مدیریت می‌شود، واریز کنند، سپس سفارشات خرید و فروش خود را به صورت آنلاین ثبت کنند و در نهایت موتور تطبیق سفارش مبادله خریداران و فروشندگان را به یک دیگر وصل کنند و بین آن‌ها مبادله انجام دهند. لازم به ذکر است مبادلات متمرکز در بلاکچین ثبت نمی‌شوند بلکه در پایگاه داده متمرکز صرافی‌ها ثبت می‌شود.

یادآور می‌شویم با عضویت در بهترین گروه ارز دیجتال یعنی کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی می‌توانید نسبت به انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس آگاهی کسب کنید. همچنین پرشین الیت امکانات و خدمات خوبی چون رصد قیمت ارز دیجیتال به شکل لحظه‌ای، امکان فروش اندیکاتور vip، احراز هویت بایننس و خرید تتر را به معامله‌گران ارز دیجیتال ارائه می‌کند. ما در پرشین الیت با ارائه مشاوره تخصصی بازار های مالی، ترکیب بهینه‌ سبد ارز دیجیتال و خدمات احراز هویت بایننس و کوکوین، اساس موفقیت‌ شما را در دنیای دیجیتال مستحکم می‌سازیم.

 

image

 

نحوه کار صرافی پنکیک سواپ چگونه است؟

مبادله یا صرافی پنکیک سواپ یک پلتفرم مبادله غیر متمرکز در شبکه پلاکچین است و شباهت بسیاری از نظر عملکرد با مبادلات ارتیوم دارد. پلتفرم Pancakeswap فعالیت خود را به طور رسمی از 30 سپتامبر 2014 آغاز کرد و در همین مدت زمان کم توانسته، متوسط حجم معادلات خود را به 700 میلیون دلار برساند. در ادامه یک نمودار برای شما قرار داده‌ایم که میزان حجم بازار و نقدینگی صرافی را مقایسه کرده است:

 

image

 

صرافی پنکیک سواپ

یکی از ویژگی‌های صرافی پنکیک سواپ که به آن اشاره کردیم عدم وجود دفاتر سفارش‌ها برای فروش است. لازم به ذکر است هیچ یک از مبادلات به صورت همتا بین فروشندگان و خریداران انجام نمی‌شود. Pancakeswap نیز همانند Uni Swap مکانیزم‌های بازاریابی خودکار و منبع‌های نقدینگی برای مدیریت کردن معاملات خود استفاده می‌کند. در ادامه بیشتر با نحوه عملکرد این صرافی آشنا می‌شویم.

 

منبع یا حوض نقدینگی به چه معنا است؟

در ادامه آموزش صرافی پنکیک سواپ به بررسی حوض نقدینگی می‌پردازیم. این منبع یا حوض در واقع یک فضای مجازی است و به افراد و معامله‌گران این امکان را می‌دهد که نقدینگی لازم را برای تبادل کردن توکن‌ها با واریز کردن ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود انجام دهند.

به کسانی که توکن‌های خود را در این حوضچه واریز می‌کنند، ارائه دهندگان نقدینگی گفته می‌شود. هر بار که کاربران Pancakeswap را انجام می‌دهند، هزینه‌ای پرداخت می‌شود و برای ارائه دهندگان انگیزه ایجاد می‌کند. در واقع در این روش به جای اینکه هر کاربر مستقیما در فرایند معامله نقش داشته باشد به وسیله این صرافی غیر متمرکز توکن‌های خود را با توکن‌‌های موجود در استخر یا همان حوض مبادله می‌کنند. هر شخصی می‌تواند نقشی در استخر نقدینگی و Pancakeswap به صورت مساوی داشته باشد. افرادی که دارایی‌های خود را در این نوع استخرها قرار می‌دهند نشانه‌های اختصاصی مخصوصی دریافت می‌کنند. 

این نشانه‌های اختصاصی یا همان LP توکن‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتواند هر زمانی که می‌خواهد سپرده‌های خودش را برداشت کند و از این صرافی خارج شود. همچنین لازم است بدانید که استفاده از این توکن‌های اختصاصی برای توزیع کردن درآمد بین افراد ارائه دهنده نیز مناسب است.

 

image

Pancakeswap

 

بازاریاب خود کار چیست؟

از دیگر اصطلاحاتی که در زمینه صرافی پنکیک سواپ بسیار شنیده می‌شود، بازاریاب خودکار است. این بازاریاب خودکار که به طور اختصار به AMM معروف است، یک پروتکل بسیار مهم برای قیمت گذاری بر روی دارایی‌ها است. مهم‌ترین تفاوت این پروتکل عدم استفاده از کتاب سفارشی است بلکه از یک الگوریتم بر پایه ریاضی بر اساس عرضه و تقاضا دارایی‌های استخر نقدینگی استفاده می‌کند. هر یک از استخرهای نقدینگی Pancakeswap دارای دو توکن متفاوت هستند، و ارزش آن‌ها به صورت خودکار براساس ورنی که دارند در استخر، تعیین می‌شود.

 

توکن CAKE چیست و چه نقشی در پلتفرم Pancakeswap دارد؟

زمانی که وارد صرافی پنکیک سواپ می‌شوید، بیشتر و بیشتر احساس می‌کنید که وارد یک شهربازی غیر متمرکز شده‌اید. تنوع زیاد ویژگی‌ها و اجزای مختلف برای مبادله کردن ارزهای دیجیتال، افزایش سود، استخر‌های سیروپ و ... همه از مواردی هستند که در این پلتفرم می‌بینید. این پلتفرم و ابزارهایی که دارد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باعث وسوسه کاربر برای استفاده از آن‌ها می‌شود.

 

قابلیت‌های پلتفرم و صرافی Pancakeswap

برای اینکه بتوانید در صرافی پنکیک سواپ عملکرد خوبی داشته باشید، باید قبل از انجام هر گونه‌ای معامله‌ای با قسمت‌های مختلف و قابلیت‌های این پلتفرم آشنا شوید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا مبادلات بهتری را انجام دهید و در نتیجه سود قابل قبولی کسب کنید.

• خانه

به صفحه اصلی صرافی پنکیک سواپ بروید، در این قسمت که به خانه یا صفحه اصلی معروف است، می‌توانید به اطلاعاتی از جمله اطلاعات شخصی و اطلاعات معاملاتی خود دست پیدا کنید. از جمله مواردی که در این قسمت از پلتفرم Pancakeswap درج می‌شود می‌توان به وضعیت سپرده‌گذاری در مزارع این صرفی و پلتفرم اشاره کرد. همچنین می‌توانید مقدار توکن‌هایی که در کیف پول دارید را دریافت کنید. از دیگر مواردی که در پلتفرم Pancakeswap نشان داده می‌شود، میزان دارایی‌های قفل شده است. لازم به ذکر است می‌توانید میزان توکن‌های از دست داده را نیز در صفحه اصلی این صرافی غیر متمرکز ببینید. 

• معامله کردن

قسمت معامله به سه قسمت تقسیم می‌شود و با نام‌های Swap، Liquidity و Bridge نشان داده می‌شود. از بخش مبادله یا همان سواپ در صرافی پنکیک سواپ برای تبدیل توکن است، قسمت نقدینگی برای ارائه نقدینگی در استخرهای مبادله است. قسمت پل نیز برای انتقال ارزهای دیجیتال از شبکه‌های بومی و شبکه‌های هوشمند استفاده می‌کند.

• مزارع

در صرافی پنکیک سواپ و در بخش مزارع می‌توانید توکن‌های اختصاصی را از استخری به استخری دیگر جابه‌جا کنید، تا براساس نرخ بهره ثابت بتوانید سودی را دریافت کنید. در واقع مزارع Pancakeswap مکانی برای رشد و افزایش سود نقدینگی سیروپ‌ها هستند. با واریز کردن توکن‌های lp به مزارع مرتبط شما به پلتفرم یک تعهد می‌دهید. در این تعهد شما حق استفاده از استخرهای نقدینگی برای برداشت توکن‌هیا اصلی را ندارید. 

• استخر سیروپ

شاید تصور کنید که این بخش بسیار بخشنده است ( و یک استخر شربت است ) چرا که شما می‌توانید از هر مبادله توکن، یک توکن جدید از بخش اکوسیستم هوشمند بایننس دریافت کنید. اما در حقیقت این پروژه‌های جدید با اختصاص دادن برخی از توکن‌های سهامداران به پذیرش توکن‌های خود سرعت می‌بخشند.

• بخت آزمایی

کاربران صرافی پنکیک سواپ می‌توانند با استفاده از توکن‌های مبادله خود در لاتاری یا همان بخت آزمایی پلتفرم شرکت کنند. هر شخص می‌تواند با داشتن هر نشان اختصاصی یک بلیط دریافت کنند. در واقع اتفاقی که در این بخش می‌افتد پاداش دادن به افرادی است که بلیط دارند.

• صفحه کاربری و پروفایل شما

بخش دیگر صرافی پنکیک سواپ، قسمت پروفایل شخصی است. شما در صورتی که 1.5 توکن اختصاصی داشته باشید می‌توانید در این قسمت برای خود تصویری را برای پروفایل انتخاب کنید. همچنین در این قسمت شما امکان تکمیل کردن اطلاعات شخصی و فردی خود را نیز دارد.

 

image

صرافی پنکیک سواپ

 

بازده معامله در Pancakeswap

بازده معامله کردن به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید مقدار نقدینگی خود را به عنوان پاداش یا سود ذخیره کنید. همچنین می‌توانید پاداش‌هایی را که دریافت کرده‌اید به عنوان سود دوباره به استخر نقدینگی خود واریز کنید. حتی در برخی از مواقع می‌توانید با کمک پروتکل‌های مختلف برای داشتن یک سود بیشتر آن را منتقل کنید.

اما به یاد داشته باشید که این کار می‌تواند باعث از بین رفتن تمام سرمایه و دارایی شما شود، چرا که نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به سرعت می‌تواند سود شما را به ضرر تبدیل کند. پس در صورتی که با سیستم عامل‌های Diffie آشنایی چندانی ندارید از مبادله کردن و منتقل کردن پاداش‌های خود دست بکشید. برای به دست آوردن سود در Pancakeswap باید توکن‌های LP را در استخر نقدینگی خود داشته باشید. بعد از اینکه از دارا بودن توکن‌های خاص اطمینان پیدا کرید می‌توانید این توکن‌های خودکار را به مزارع مرتبط وارد کنید تا پاداش مبادله شما تعیین شود.

 

image

 

چگونگی استفاده از استخر سیروپ

از دیگر موارد مهم در استفاده از پلتفرم صرافی پنکیک سواپ، آشنایی با نحوه کار کردن با استخر سیروپ است. بعد از دریافت توکن‌های کیک یا خاص در استخر سیروپ، کاربران پاداش‌هایی را از سوی اکوسیستم هوشمند بایننس در نرخ جذاب یک مقطع می‌گیرند. با دیدن اطلاعات هر یک از استخرها می‌توانید تصمیم بگیرید که شما کدام استخر را می‌خواهید. برای اینکه ریسک کمتری در این مرحله برای شما ایجاد شود پیشنهاد می‌کنیم از حوضچه نقدینگی استفاده کنید که از آینده و ارزش توکن‌های آن مطمئن هستید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را به صورت کلی با صرافی پنکیک سواپ و شیوه‌های مبادله و معامله در این پلتفرم آشنا کنید. اما این نکته مهم را به یاد داشته باشید، تمامی این مراحل نیاز به دانش و تجربه بالایی دارند در غیر این صورت می‌توانند ضررهای جبران ناپذیری را به سرمایه شما وارد کنند. اگر دوست دارید معاملات خود را خیلی راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهید و به نتیجه بهتری برسید، اشتراک vip پرشین الیت را امتحان کنید. 

به علاوه، می‌توانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال از بهترین تحلیل‌های روزانه ارز دیجیتال مطلع شوید. همچنین می‌توانید بدون کوچک‌ترین مشکلی در بایننس و صرافی‌های دیگر، احراز هویت بایننس کنید تا بدون دردسر معاملات خود را انجام دهید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.