whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

صرافی غیر متمرکز چیست و چه تفاوتی با صرافی متمرکز دارد؟

1400/09/10 ساعت 08:10


صرافی غیر متمرکز یکی از دو نوع صرافی می باشد که نسبت به نوع دیگر آن از امنیت و سرعت بیشتری برخوردار می‌باشد. تعداد بسیار زیادی از صرافی ‌ها هستند که به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کنند و کاربران بسیار زیادی دارند.

پرشین الیت برای شما کلید ورود به دنیای سبد ارز دیجیتال را آماده کرده است. با سیگنال‌ فیوچرز و سیگنال فارکس، همیشه یک قدم جلوتر باشید. کانال سیگنال ارز دیجیتال، مشاوره بازارهای مالی و احراز هویت بایننس نیز در کنار شما هستند.

 

صرافی غیرمتمرکز چیست؟

در حالت کلی صرافی‌ های غیرمتمرکز تا حد بسیار زیادی بهتر از صرافی ‌های متمرکز می باشند، این صرافی‌ها از ویژگی های زیادی برخوردار هستند که از جمله مهم ترین آنها امنیت آنها می باشد که به دلیل اینکه اطلاعات آنها در جای خاصی ذخیره نمی شود و هیچ شخصی حتی سازندگان آن صرافی نمی‌توانند به اطلاعات تراکنش ‌های کاربران دسترسی پیدا کنند. از دیگر ویژگی ‌های صرافی غیرمتمرکز این می باشد که این نوع صرافی‌ محدودیت‌ هایی که صرافی متمرکز برای کاربران قرار می دهد را ندارد.

این موضوع به این معنی است که شما برای استفاده از این نوع صرافی ها نیاز ندارید تا حساب خود را احراز هویت کنید. یکی دیگر از ویژگی ‌های این صرافی ها این می باشد که شما بدون ثبت نام در آنها می توانید به فعالیت بپردازید فقط برای انجام فعالیت خود باید یک کیف پول امن و معتبر را به این صرافی ها متصل نمایید. 

 

image

صرافی غیر متمرکز

در حالت کلی صرافی های غیر متمرکز رابط کاربری بسیار کاربر دوستانه ای دارند به گونه‌ای که به راحتی می توانید با آنها کار کنید و برای انجام یک کار نیاز به گذراندن فرایند های پیچیده ندارید این موضوع در رابطه با صرافی های متمرکز کاملاً برعکس می باشد. یکی دیگر از ویژگی ‌های صرافی‌ غیر متمرکز این می باشد که شما هنگامی که یک ارز دیجیتال را در آنجا خریداری می کنید نیاز ندارید تا آن ارز دیجیتال را به کیف پول خود منتقل کنید. زیرا خود صرافی به صورت خودکار این کار را انجام می دهد.

بر روی صرافی ‌های غیر متمرکز هیچ نهاد و سازمان و یا حتی شخصی کنترل ندارد و همانطور که گفتیم حتی سازنده این صرافی‌ ها نمی ‌تواند تراکنش های درون صرافی را دستکاری کند و این موضوع باعث شده است تا امنیت این صرافی ها تا حد بسیار بیشتری نسبت به صرافی های غیر متمرکز باشد. ما در ادامه قصد داریم تا به بررسی برخی از بهترین صرافی ها بپردازیم پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

 

بررسی صرافی غیر متمرکز یونی سوآپ (UniSwap)

شاید خیلی از شما ها نام صرافی غیر متمرکز یونی سوآپ را شنیده باشید این صرافی یک صرافی غیر متمرکز بسیار پیشرفته و پرسرعت می باشد که یک ارز دیجیتال به همین نام نیز دارد. صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ در سال ۲۰۱۸ با استفاده از بلاک چین اتریوم فعالیت خود را آغاز کرد. این صرافی بر پایه شبکه اتریوم که ERC20 نام دارد فعالیت می‌کند.

کارمزدی که صرافی یونی سوآپ از کاربران خود دریافت می‌کند چیزی در حدود ۳ دهم درصد از مبلغ کل معامله می باشد. بنیانگذار صرافی و ارز دیجیتال یونی سوآپ شخصی به نام هایدن آدامز می باشد که این شخص در زمینه ارز های دیجیتال از تجربه بسیار زیادی برخوردار می باشد.

صرافی پنکیک سوآپ (PancakeSwap)

صرافی پنکیک سوآپ در ابتدا بر پایه شبکه ارز دیجیتال بایننس کوین ساخته شد و در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در همان زمان نیز ارز دیجیتال این صرافی منتشر شد که در کمتر از شش ماه توانست به قیمتی در حدود 40 دلار دست پیدا کند.

این صرافی رابط کاربری بسیار زیبایی دارد و همچنین امکانات بسیار زیادی را در خود جای داده است که از جمله مهم ‌ترین آنها می ‌توان به قابلیت استیکینگ (Staking) اشاره نمود. همچنین این صرافی در نظر دارد تا در آینده بخش Futures را راه اندازی کند. در صرافی پنکیک سوآپ به طور روزانه چیزی در حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار تراکنش انجام می‌شود.

 

image

صرافی پنکیک سوآپ

صرافی غیرمتمرکز بیکری سوآپ (BakerySwap)

صرافی غیر متمرکز بیکری سوآپ یکی دیگر از صرافی های غیر متمرکز می باشد که به عنوان یکی از اولین پروژه ها در زمینه صرافی های غیر متمرکز شناخته می شود که نام یک غذا را دارد. صرافی بیکری سوآپ بر روی شبکه زنجیره هوشمند بایننس که BSC نام دارد فعالیت خود را آغاز کرد. این صرافی از NFT ها یا توکن های غیر مثلی نیز پشتیبانی می‌کند که این موضوع تا حد بسیار زیادی باعث محبوبیت این صرافی شده است.

این صرافی یک ارز دیجیتال نیز به نام BAKE دارد. همانطور که قبلا اشاره کردیم صرافی بیکری سوآپ یکی از بهترین بازار ها برای انجام معاملات مربوط به NFT ها می باشد.

یکی دیگر از ویژگی ‌های این صرافی استخر نقدینگی آن می ‌باشد که این موضوع به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از سرمایه‌گذاری بتوانند سود بسیار زیادی را به دست آورند و بدین صورت به دارایی خود بیفزایند. یکی دیگر از امکاناتی که صرافی بیکری سوآپ در خود جای داده است بازی ها می باشد که کاربران می‌توانند مقداری از سرمایه خود را درون این بازی ‌ها قرار دهند و با بازی کردن آنها سرمایه خود را چند برابر کنند.

 

بررسی صرافی غیر متمرکز وان اینچ (1inch)

یکی دیگر از صرافی های غیرمتمرکز که بسیار محبوب می باشد صرافی وان اینچ می باشد. این صرافی در سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در همان سال نیز ارز دیجیتال خود را به بازار ارز های دیجیتال معرفی نمود و توانست پس از گذشت چند ماه موفقیت های بسیار زیادی را به دست آورد. صرافی وان اینچ دارای دو بنیانگذار به نام‌های Sergej Kunz و Anton Bukov می باشد.

این دو شخص در سال ۲۰۱۹ در جریان یکی از همایش های مربوط به حوزه ارز های دیجیتال با یکدیگر آشنا شدند و پس از گذشت تقریباً چهار ماه تصمیم گرفتند تا یک صرافی و یک ارز دیجیتال را بسازند، بدین صورت صرافی و ارز دیجیتال وان اینچ را ساختند. نکته‌ای که باید در رابطه با صرافی وان اینچ بگوییم این می باشد که این صرافی بر روی پلتفرم اتریوم که ERC20 نام دارد فعالیت خود را آغاز کرد. به طور روزانه در صرافی وان اینچ چیزی در حدود ۲۷۷ میلیون دلار تراکنش انجام می‌شود که این رقم به خوبی نشان دهنده محبوبیت و شهرت این صرافی در بازار ارز های دیجیتال می باشد.

image

صرافی غیر متمرکز وان اینچ

بررسی صرافی سوشی سوآپ (SushiSwap)

صرافی سوشی سوآپ یکی دیگر از صرافی‌ های غیر متمرکز می باشد که توسط دو شخص با نام‌های Chef Nomi و 0xMaki ساخته شد. این صرافی فعالیت خود را در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. صرافی سوشی سوآپ یک ارز دیجیتال نیز به همین نام دارد. در این صرافی همانند سایر صرافی ‌های غیرمتمرکز شما می توانید بدون احراز هویت فعالیت کنید و همچنین احتمال هک شدن حساب شما تا حد بسیار زیادی پایین می باشد.

یکی دیگر از ویژگی ‌های صرافی سوشی سوآپ استخرهای پاداش این صرافی می باشد بدین صورت که شما می توانید مقداری از سرمایه خود را درون این استخرها قرار دهید و پس از چند مدت سود سرمایه خود را دریافت کنید. صرافی سوشی سوآپ یک سری محدودیت ها نیز دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به این موضوع اشاره کرد که این صرافی از تعداد کمی از ارز های دیجیتال پشتیبانی می کند و همچنین این صرافی برای حجم معاملات یکسری محدودیت ها را قرار داده است.

یکی دیگر از معایب این صرافی این می باشد که این صرافی از شما کارمزد زیادی را دریافت می کند. در صرافی سوشی سوآپ به طور روزانه چیزی در حدود ۵۳۲ میلیون دلار تراکنش انجام می ‌شود که این رقم بسیار عالی می باشد و به خوبی نشان دهنده محبوبیت این صرافی است.

 

image

صرافی سوشی سوآپ

بررسی صرافی dYdX

صرافی dYdX یکی دیگر از صرافی های غیر متمرکز می باشد که بر اساس شبکه قدرتمند و پیشرفته اتریوم پایه‌گذاری شده است. این صرافی به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند معاملات اسپات و مارجین را انجام دهند. از دیگر قابلیت ‌های مهم صرافی dYdX می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این صرافی سیستم وام‌دهی و وام گیری را در خود جای داده است. صرافی dYdX به صورت اپن‌سورس فعالیت می‌کند.

صرافی dYdX دارای سه بنیانگذار به نام‌ های لوکاس وی، دیوید گوگل و آنتونیو جولیانو می باشد. این اشخاص در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفتند تا یک صرافی غیر متمرکز را راه ‌اندازی کنند و بدین صورت در همان سال توانستند صرافی dYdX را به صورت کامل به بازار ارز های دیجیتال معرفی کنند.

صرافی dYdX همچنین یک توکن دارد که توکن خود را به صورت یک ایر دراپ به بازار ارز های دیجیتال عرضه کرد که این ایر دراپ به تعداد زیادی از افراد سود خیلی زیادی رساند. در صرافی dYdX به طور روزانه چیزی در حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تراکنش انجام می‌شود که این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که این صرافی در بین کاربران از محبوبیت و شهرت خاصی برخوردار می باشد.

 

image

صرافی dYdX

معرفی و بررسی صرافی غیرمتمرکز OpenOcean

صرافی غیر متمرکز OpenOcean یکی دیگر از صرافی های غیر متمرکز می باشد. این صرافی از تعداد زیادی از بلاک چین ها مانند اتریوم، بایننس اسمارت چین (BSC) و سایر بلاک چین ها پشتیبانی می کند و همچنین از تعداد زیادی از ارز ها نیز پشتیبانی می کند.

این صرافی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون توانست موفقیت زیادی را به دست آورد. صرافی OpenOcean در ابتدا فعالیت خود را بر اساس بلاک چین بایننس اسمارت چین، اتریوم و ترون آغاز کرد که این موضوع باعث شد تا تعداد زیادی از کاربران به سمت این صرافی جذب شوند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.