whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تعریف معاملات فیوچرز

1400/12/19 ساعت 18:45


برای شناختن معاملات فیوچرز، ابتدا باید با معاملات مشتقه یا فرعی آشنا شوید. آن دسته از قراردادهای مالی که ارزش آنها وابسته به قیمت اقلام مالی دیگر باشد را مشتقات یا فرعیات می گویند. قیمت یک معامله مشتقه از قیمت معامله اصلی خود پیروی می کند.

معاملات فیوچرز اغلب برای محافظت در برابر ریسک نوسانات قیمت کالا یا برای بهره بردن از نوسان قیمت استفاده می شود. به وسیله این نوع قراردادها، سرمایه گذار نیازی به پرداخت کل مبلغ برای یک قرارداد ندارد. تنها کافیست مقدار کمی پیش پرداخت به طرف دیگر معامله پرداخت کند.

قرارداد فیوچرز یکی از ابزارهای مالی است که در آن قرارداد یا توافقنامه ای بین خریدار و فروشنده منعقد می شود. در این قرارداد طرف خریدار تعهد می دهد که کالای مشتقه یا شاخصی را در زمان مشخصی در آینده با قیمت ثابت خریداری کند.

معامله به روش فیوچرز

با گذشت زمان، قیمت قرارداد نسبت به قیمت ثابتی که معامله در آن انجام شده است تغییر می‌کند و این برای طرفین معامله موجب سود یا زیان می شود. تمام قراردادها توسط صرافی های مرتبط نظارت می شوند.

برای دریافت جدیدترین اخبار ارز دیجیتال و همچنین استعلام قیمت ارزهای دیجیتال به صورت لحظه ای به سایت اینترنتی پرشین الیت مراجعه نمایید.

چگونگی انجام معاملات فیوچرز

معاملات فیوچرز همانگونه که بیان شد، برای حفاظت در برابر نوسان و همچنین بهره بردن از نوسان قیمت، به جای خرید یا فروش واقعی و نقد کالا که با سهام انجام می گیرد، استفاده می شود. قراردادهای فیوچرز برای چهار دارایی مختلف استفاده می شوند. سهام، شاخص، جفت ارز و کالا.

دو طرف اصلی در معاملات فیوچرز وجود دارد. تامین کننده ها و سفته گذار. تامین کننده ها از معاملات فیوچرز برای محافظت در برابر تغییرات غیرمنطقی یا سریع قیمت در آینده در کالای نقدی اصلی استفاده می کنند. آنها معمولاً مشاغل یا افرادی هستند که در مکان یا زمان دیگری با کالای نقدی اصلی معامله می کنند.

دومین گروه عمده از طرف های معاملات فیوچرز سفته گذاران هستند. این افراد تاجران و سرمایه گذاران مستقل هستند. تاجران مستقل که "تاجر محلی" نیز نامیده می شوند، با حساب های خود به انجام معامله می پردازند. کارگزاران نیز معاملات را برای مشتریان شخصی یا شرکت های کارگزاری خود انجام می دهند.

مزایای معاملات فیوچرز نسبت به خرید و فروش سهام

تفاوت معاملات فیوچرز با سایر ابزارهای مالی

ارزش معاملات فیوچرز به ارزش مشتق مورد معامله بستگی دارد، بنابراین به تنهایی ارزشی ندارد. قرارداد فقط برای یک دوره زمانی خاص است و برخلاف سایر ابزارهای مالی تاریخ انقضا دارد.

سهام خریداری شده، نشان دهنده حقوق صاحبان سهام در یک شرکت است و می تواند برای مدت طولانی نگهداری شود. در حالی که معاملات فیوچرز یک دوره زمانی ثابت دارند. به همین دلیل است که جهت گیری و زمان بندی بازار در هنگام عقد قراردادهای فیوچرز بسیار مهم است. شاید مهمترین تفاوت بین معاملات فیوچرز و سایر ابزارهای مالی در استفاده از اهرم باشد.

اهرم در معاملات فیوچرز

معاملات فیوچرز، قراردادهایی برای سرمایه گذاری در یک کالای مشتقه هستند. از این رو مطابق صحبت قبلی پس از ایجاد این نوع از قراردادها، سرمایه گذار نیازی به پرداخت کل مبلغ برای یک قرارداد ندارد. این یک بودجه اولیه از ارزش کل است که برای شروع قرارداد لازم است. بودجه اولیه و ارزش نگهداری توسط صرافی ها تعیین می شود. این یکی از مهمترین ویژگی هایی است که فیوچرز را از سایر ابزارهای مالی متمایز می کند.

مزایای تجارت با معاملات فیوچرز

معاملات فیوچرز یک قراردادها یا توافقاتی بین دو طرف برای انجام معامله با قیمت ثابت از پیش تعیین شده در زمانی در آینده هستند. این معامله شبیه به شرط بندی بر روی آینده یک سهام است. صرف نظر از قیمت سهام یا کالا در زمان تعیین شده، دو طرف معامله مواضع متضادی اتخاذ می کنند. یکی تعهد میدهد سهام را بخرد و دیگری تعهد میدهد که سهام را به قیمت معینی در آینده بفروشد.

به هر حال دو مزیت ویژگی مهم برای معاملات فیوچرز وجود دارد. اهرمی که دریافت می‌کنید و کاهش ریسک آن.

تجارت با بودجه اولیه اندک در قراردادهای فیوچرز

بودجه و اهرم

همانطور که گفته شد، در معاملات فیوچرز برای خرید یا فروش فقط باید درصدی از کل ارزش قرارداد را پرداخت کرد. این درصد بودجه نامیده می شود و برای معاملات فیوچرز سهام و کالای مختلف، متفاوت است. بنابراین شما می توانید با مقدار مشخصی پول، سهام بسیار بیشتری خریداری کرده یا بفروشید. به عنوان مثال، اگر 20% بودجه برای معاملات فیوچرز در یک سهام ثابت شود، می توان 5 برابر بیشتر سهام خرید و فروش کرد. این نسبت، اهرم نامیده می شود. به این ترتیب، با 20 درصد بودجه، اهرم 5 است. اهرم یک شمشیر دو لبه است. درست است که سود را چند برابر می کند اما همین کا را درباره زیان نیز انجام می دهد.

اگر معاملات فیوچرز در سهام خاصی دارای اهرم 5 باشند، به این معنی است که سود پنج آن برابر سود سهام است. اگر سهام سود 20 درصدی را به دست آورد، معاملات فیوچرز بازدهی 100 درصدی را ارائه می دهند. زیرا تنها کسری از قیمت خرید فیوچرز (بودجه) پرداخت شده است. اما تلفات نیز به همان اندازه بزرگتر می شود. از دست دادن 20% حقوق صاحبان سهام باعث زیان 100% در معاملات فیوچرز با اهرم پنج می شود.

حفاظت در برابر ریسک نوسان

از معاملات فیوچرز می توان برای کاهش یا محافظت در برابر ریسک سیستمیک سرمایه گذاری در یک یا چند سهم استفاده کرد. حفاظت ریسک برای یک سهم را می توان به راحتی با فروش فیوچرز ها با قیمتی بالاتر از قیمت خرید سهم انجام داد. تعداد فیوچرز های فروخته شده باید برابر با تعداد سهامی باشد که در اختیار یک نفر است. بنابراین، اگر قیمت ها کاهش یابد، سود حاصل از سفارش فروش فیوچرز سهام، کاهش ارزش حقوق صاحبان سهام را جبران می کند و بالعکس. سود ثابت تضمین شده است و نوسانات بازار بر بازدهی آن تاثیری ندارد. از معاملات فیوچرز می توان برای محافظت در برابر ریسک های سرمایه گذاری در مجموعه ای از سهام نیز استفاده کرد.

 

کاهش ریسک در معامله با فیوچرز

طرز کار معاملات فیوچرز

در واقعیت، مردم واقعاً برای انجام معاملات فیوچرز سهام را مبادله نمی کنند. بلکه تفاوت قیمت را که برابر با تفاوت بین قیمت بازار و قیمت فیوچرز توافق شده است، می پردازند.

کاربر می تواند سفارش خرید بدهد که به معنای تعهد به خرید سهام با قیمت ثابتی در آینده است. همچنین میتواند سفارش فروش را ثبت کند که به معنای تعهد به فروش سهام در آینده به همان قیمت مشخص است.

صرافی، خریداران و فروشندگان را به هم متصل می کند و به این ترتیب یک قرارداد فیوچرز بین آنها ایجاد می شود.

موضع خریدار در مورد قیمت سهام موضعی صعودی است در حالی که یک فروشنده موضعی نزولی را اتخاذ می کند. به عبارتی خریدار با فرض رشد کالا نسبت به خرید آن اقدام میکند و فروشنده با فرض کاهش ارزش کالا، آن را می فروشد.

هر قرارداد در آخرین پنجشنبه هر ماه منقضی می‌شود و تمامی پرداخت ها همراه با ایجاد قراردادهای جدید تسویه می شوند.

زمانی که کاربر یک سهام را به روش معاملات فیوچرز خریداری کرد، می‌تواند آن را به سایر فعالان بازار بفروشد. قیمت فیوچرز با افزایش ارزش سهام افزایش می یابد و زمانی که ارزش سهام کاهش می یابد کاهش می یابد.

معاملات فیوچرز را فقط می توان در تعداد زیاد خریداری نمود. اندازه سهام بین فیوچرز های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، این مقدار زیاد می تواند 25، 50 یا 125 سهم باشد.

 

تجارت پرسود با معاملات فیوچرز

سیگنال ارز دیجیتال 

ارز دیجیتال با فراز و فرود‌هایی که دارد ممکن است باعث سود یا زیان و موفقیت یا شکست کاربران‌ شود به همین دلیل برای افزایش سود آوری و کاهش احتمال شکست، فیوچرز در ارز دیجیتال تولید شد. سیگنال ارز دیجیتال یک ابزار بسیار دقیق برای تعیین و ارزیابی ارز دیجیتال و تشخیص حرکت آن به سمت کاهش یا افزایش و زیان آوری یا سود آوردی است. 

سیگنال‌های ارز دیجیتال نوعی سیگنال هستند که ارزهای دیجیتال، قیمت‌ها، صعودی و نزولی بودن آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند. این سیگنال می‌تواند قیمت‌های ارز دیجیتالی را پیش بینی نماید. افرادی که در این زمینه موفق هستند و این کار سود زیادی برای آن‌ها به همراه دارد، معمولا از این سیگنال‌ها برای تحلیل ارز‌ها و پیش بینی قیمت استفاده می‌کنند. 

با کمک تحلیل سیگنال‌های ارز دیجیتالی می‌توانید موقعیت‌های مناسب برای خرید و فروش ارز را پیدا کنید و در بهترین موقعیت اقدام به خرید یا فروش ارز دیجیتالی خود کنید تا بیشترین سود را از این کار کسب نمایید. این سیگنال ها به علت عملکرد قوی و کارکرد مثبتی که دارند، توانسته‌اند بسیاری از کاربران را به خود جذب نمایند. اغلب کاربران نیز با تحلیل درست این سیگنال‌ها توانسته‌اند به سودهای کلانی دست پیدا کنند. 

این سیگنال‌ها به طور کلی متنوع زیادی دارند و دارای نام های گوناگونی هستند اما کانال سیگنال فیوچرز رایگان یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین آن ها است. این سیگنال باعث افزایش سوددهی کاربران در خرید و فروش ارز های دیجیتالی می‌شود و کارکرد بسیار خوبی دارد. 

شما با استفاده از کانال سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید تا حد امکان جلوی ضرر‌های ناشی از خرید ارزهای دیجیتال را کنترل کنید و با تحلیل دقیق و پیش بینی درست، در بهترین زمان درست ترین کار را انجام دهید تا به سود دهی بالایی دست یابید. 

افرادی که متخصص تحلیل این سیگنال‌ها هستند با کمک آن‌ها توانسته‌اند ارزهای دیجیتال را به شکل دقیق تحلیل کنند و موقعیت‌های مناسبی برای خرید و فروش ارز دیجیتال به دست آورند.  

با کمک تحلیل این سیگنال‌ها می‌توان بهترین موقعیت را برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال شناخت و قیمت ارز های دیجیتال را در لحظه پیش بینی کرد. این سیگنال‌ها با توجه به عملکرد قوی که دارند، توانسته‌اند حجم زیادی از کاربران را به خود جذب کنند.
از میان این سیگنال‌ها، سیگنال فیوچرز کوینکس یا سیگنال فیوچرز کوکوین محبوبیت بیشتری در بین کاربران پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند باعث افزایش سوددهی کاربران شوند.

 سودآوری به کمک سیگنال ارزهای دیجیتال

 سودآوری به کمک سیگنال ارزهای دیجیتال

انواع سیگنال‌های ارز دیجیتال

دقت داشته باشید سیگنال‌های ارز دیجیتال توسط متخصصان و کسانی که در این زمینه دانش کافی را دارند تهیه و تولید می شود. در ادامه همراه ما بمانید تا چند مورد از رایج ترین انواع آن را نام ببریم.

  • سیگنال فیوچرز یا سیگنال آتی
  • سیگنال کریپتو
  • سیگنال اسپات
  • سیگنال اسکالپ
  • سیگنال پابجی

ویژگی‌ها و مزایای سیگنال فیوچرز 

سیگنال که به معاملات فیوچرز نیز معروف است یکی از سیگنال‌های پرطرفدار و معروف است. معاملات فیوچرز قرارداد رمز نگاری است که معمولا بین دو نفر انجام می‌شود. در این معاملات در ابتدا هیچ سرمایه و پولی بین دو شخص رد و بدل نمی‌شود و در واقع این معامله یک نوع قرار دادی است که بر روی قیمت کالاها و دارایی‌ها بسته می‌شود.

این معاملات دارای قوانین مشخصی هستند و باید در هنگام سر رسید قرارداد، هر دو طرف به خوبی قوانین را رعایت کنند. همچنین لازم است از قبل به خوبی آموزش کانال سیگنال فیوچرز را فرا گرفته باشید تا بعدا به مشکل برنخورید. 

توجه داشته باشید سیگنال فیوچرز یک نوع سیگنال رمز ارز گذاری است که اطلاعات درونی و مفید برای که برای کمک به کسب سود بالاتر و پیش گیری از صرر و زیان به کاربران می‌دهد. 

یکی از مزایای استفاده از این سیگنال، این است که برخلاف سایر سیگنال‌های موجود به شما امکان معامله دو طرفه می‌دهد یعنی در واقع این امکان را به شما می‌دهد که با افزایش قیمت‌ها، سود بالایی بگیرید و اگر قیمت‌ها سیر نزولی داشت نیز شما سود ببرید.  در اصل شما با استفاده از کانال سیگنال فیوچرز ایرانی به هیچ وجه و در هیچ صورتی ضرر نخواهید کرد و همیشه مقداری سود خواهید کرد.

این نوع معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال آینده هستند و به شما کمک می‌کنند هنگامی که می‌خواهید ارز دیجیتال خود را به صورت فیوچرز معامله کنید، به شما مقدار قیمت، نقطه ورود، نقطه خروج و رمز ارز را می‌دهد و با تشخیص مقدار قیمت باعث می‌شود با ریسک کمتری وارد معامله شوید. در این نوع معاملات هیچ پولی در همان لحظه معامله یا رد و بدل نمی‌شود بلکه این قرار داد بر اساس یک دارایی بسته می‌شود و تا زمان سر رسید قرار داد، یک قیمت معین ما بین دو طرف قرار داد رد و بدل می‌شود و هر دو طرف ملزم هستند که به این قوانین و مقررات پایبند باشند. 

در کل اگر کاربران بتوانند تحلیل درستی از این معاملات داشته باشند، از مزیت‌های بسیاری مانند مدیریت ریسک، جذب سرمایه و معامله کالا غیر فیزیکی برای خود بهره خواهند برد. این سیگنال برای کاهش ریسک مورد استفاده قرار می گیرد و خطرات ناشی از ضرر و زیان شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

قیمت‌ها و بهای کالاها در حین عقد قرار داد و معامله در این سیگنال مشخص می‌شود. استفاده از این ‌معاملات و کانال سیگنال فیوچرز ایران یکی از مناسب ترین راه حل‌های جذب نقدینگی است. معمولا این معاملات برای کسب و کار‌های خاص بسیار مفید و سود ده است و کاربران دیگر نگرانی بابت از بین رفتن سرمایه‌شان نخواهند داشت.  

 امکان معامله دو طرفه در سگنال فیوچرز (مزیت) 

 امکان معامله دو طرفه در سگنال فیوچرز (مزیت)


نحوه انجام معاملات فیوچرز

در اکثر مواقع معاملات فیوچرز به صورت آنلاین انجام می‌شود و اگر کسی بخواهد وارد این معاملات شود، باید از طریق صرافی‌های آنلاین اقدام نماید. تعداد صرافی‌هایی که در حال انجام این معاملات هستند، بسیار زیاد است اما صرافی کوینکس، صرافی نوبیتکس و صرافی کوکوین از جمله معروف ترین و محبوب ترین صرافی‌هایی هستند که اقدام به این معاملات می‌کنند.

معایب معاملات فیوچرز

فراموش نکنید گاهی اوقات کانال سیگنال فیوچرز پابجی ممکن است شامل برخی معایب هم باشد. برخی مواقع احتمال دارد کاربران به دلیل استفاده از اهرم آتی، بیش از مبلغ سرمایه اولیه خود را از دست بدهند. همچنین سرمایه گذاری در این معاملات امکان دارد از حرکت قیمت به سوی قیمت‌های مطلوب جلوگیری کند.

تفاوت معاملات فیوچرز با معاملات اسپات 

دقت داشته باشید با انتخاب بهترین کانال سیگنال فیوچرز می‌توانید به سود بسیار زیادی برسید و اجازه ندهید سرمایه‌تان هدر برود. در معاملات کانال سیگنال فیوچرز اسپات با پرداخت هزینه، کالای مورد نظر را در همان لحظه و به صورت آنی دریافت می‌کنید. در این معاملات فقط از بالا رفتن قیمت‌ها سود می‌کنید. در صورتی که در معاملات فیوچرز چه در صورت افزایش قیمت و چه در صورت کاهش قیمت، شما سود خواهید کرد.
 

سود دهی فیوچرز در افزایش قیمت و روند افزایش قیمت
سود دهی فیوچرز در افزایش قیمت و روند افزایش قیمت

تفاوت معامله آپشن و فیوچرز 

معامله آپشن نوعی دیگر از معاملات بر روی کالا ، سهام و ارزهای دیجیتال است که به خریداران و فروشندگان این امکان را می‌دهد که در زمان مشخص در آینده یک دارایی را با قیمت مشخص بخرند یا بفروشند اما هیچ اجباری برای انجام این کار برای معامله گران وجود ندارد.

بهتر است افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، به دنبال راه و روشی برای به دست آوردن تحلیل های آماده این سیگنال ها باشند. در سراسر دنیا افرادی هستند که به طور حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند و کار آن‌ها تجزیه و تحلیل انواع سیگنال‌ها و ارزهای دیجیتال است. 

شما می‌توانید خیلی راحت از آن‌ها کمک بگیرید و بهترین معامله را در بهترین زمان ممکن انجام دهید. در چنین شرایطی بیشترین سود را از معامله خود به دست می‌آورید و ریسک ضرر را به کمترین حالت خواهید رساند. 

همچنین می‌توانید با دنبال کردن کانال‌های ایرانی و خارجی مرتبط با این سیگنال‌ها و رمز ارز‌ها به این تجزیه و تحلیل‌ها که توسط افراد حرفه‌ای انجام شده است دسترسی پیدا کنید. در واقع با معاملات فیوچرز از نوسانات و بالا و پایین رفتن قیمت‌ها در بازار در امان هستید و مطمئن هستید و می‌توانید معاملاتی بدون ضرر و زیان داشته باشید.

در این معاملات تریدرها میزان و حجم خاصی از دارایی‌های خود را طی قرار داد تعیین می‌کنند تا در زمان مشخص به شخص مقابل خود بدهند. کسانی هم که کار احراز هویت بایننس را به صورت اصولی انجام دهند، می‌توانند سرمایه گذاری بهتری داشته باشند.

با یافتن یک کانال ایرانی مطمئن ارز دیجیتال به سود بیشتر و با کمترین ضرر دست می یابید. سیگنال‌های ارز دیجیتالی انواع فراوانی دارند و روش تجزیه و تحلیل هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت است. از این رو کاربران و سرمایه گذاران به تنهایی نمی‌توانند کانال سیگنال فیوچرز اسکالپ را تجزیه و تحلیل کنند و اگر این کار را بکنند ممکن است که درصد خطای بسیار بالایی در معاملات خود داشته باشند که در نهایت منجر به ضرر و زیان آن‌ها خواهد شد. 
پس شما با انتخاب کانال سیگنال مطمئن می‌توانید سرمایه گذاری ایمنی داشته باشید و به سود زیادی برسید. از جمله ابن کانال ها کانال ارز دیجیتال پرشین الیت است که می‌تواند نسبت به سایر کانال ها خدمات مطلوب‌تری به شما ارائه کند تا به موفقیت‌های بیشتری نیز دست یابید.

کلام آخر

اکنون با معاملات فیوچرز و مزایا و خطرات و همچنین نحوه عملکرد آن آشنا شدید. اکنون میتوانید نسبت به نوع تجارت و معاملات خود در حوزه ارز دیجیتال تصمیم بگیرید کارشناسان و مشاوران پرشین الیت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما  هستند.

به علاوه می‌توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان فروش پرشین الیت از خدمات بی نظیری همچون خرید به صرفه و ارزان قیمت انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز، اندیکاتور اسکالپ ترید و همچنین احراز هویت بایننس برخوردار شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.