whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

جلسه فدرال رزرو و تاثیر آن بر قیمت ارزهای دیجیتال

1401/03/02 ساعت 04:32


سازمان فدرال رزرو (FRS) که معمولاً از آن به اختصار با Fed یاد می شود، بانک مرکزی ایالات متحده و تاثیرگذارترین موسسه مالی جهان است. هدف از تاسیس این سازمان فراهم کردن یک نظام پولی و مالی ایمن، منعطف و با ثبات برای آمریکا بوده است. این سازمان از دوازده بانک فدرال ایالتی که هر کدام مسئول ناحیه خاصی از این کشور هستند، تشکیل شده است. اصلی ترین وظایف این سازمان اجرای سیاست های پولی ملی، نظارت بر بانک ها و تنظیم آنها، حفظ ثبات مالی و ارائه خدمات بانکی است.

با توجه به تاثیر گذاری سازمان فدرال رزرو بر روی بازار کریپتو و محبوب ترین سکه آن، بیت کوین، در این مقاله به بررسی این سازمان و نحوه تاثیرگذاری آن بر ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

 

سازمان Fed

معرفی سازمان فدرال رزرو

فدرال رزرو یک سازمان مالی است که روی تولید و توزیع پول و اعتبار برای یک یا چند کشور نظارت می کند. بانک مرکزی آمریکا مسئول تدوین سیاست های پولی و تنظیم بانک های تحت پوشش خود می باشد. همانگونه که پیشتر بیان کردیم Fed از 12 بانک فدرال ایالتی که هر کدام مسئول یک منطقه جغرافیایی مشخص از ایالات متحده هستند، تشکیل شده است. 

فدرال رزرو به دنبال تصویب قانونی با همین نام، در 23 دسامبر 1913 در زمان ریاست جمهوری وودرو ویلسون تاسیس شد. این سازمان به دنبال بحران مالی سال 1907 و به منظور چاره اندیشی برای اجتناب از وقوع موقعیت های مشابه ایجاد شد.

به فدرال رزرو قدرت نامحدودی داده شده است. هدف از تخصیص این قدرت، استفاده از آن برای تضمین ثبات مالی و تنظیم بانک هایی که به عضویت آن در آمده اند، می باشد. این سازمان به اعضایی که به وام نیاز داشته و نمی توانند از محل دیگری آن را تهیه کنند، وام پرداخت می کند. اطمینان حاصل کردن از ثبات مالی سازمان بر عهده Fed می باشد. به علاوه این سازمان اصلی ترین تنظیم کننده موسسات مالی آمریکا می باشد. 12 بانک فدرال ایالتی این سازمان، در شهرهای بوستون، نیویورک، فیلادلفیا، کلیولند، ریچموند، آتلانتا، شیکاگو، سنت لوئیس، مینیاپولیس، کانزاس سیتی، دالاس و سانفرانسیسکو بنا شده اند.

 

بانک فدرال ایالتی در بوستون

ساختار، تعهدات و وظایف

فدرال رزرو از هفت متخصص که به وسیله رئیس جمهور آمریکا معرفی و در مجلس سنا تایید می شوند، تشکیل شده است. به علاوه هر کدام از بانک های ایالتی نیز روسای خود را دارند. این سازمان وظیفه دارد برای رسیدن به شرایط اقتصادی و حداکثر اشتغال پایدار، سیاست های پولی مناسبی را اتخاذ نماید. این وظایف همچنین شامل اجرای سیاست پولی ملی برای اطمینان از  نرخ بهره بلندمدت مناسب، نظارت بر موسسات بانکی و تنظیم آنها برای اطمینان از ایمنی سیستم بانکی و مالی ایالات متحده و حمایت از حقوق اعتباری مصرف کنندگان، حفظ ثبات سیستم مالی و ... می باشد.

جلسات، بیانیه ها و صورتجلسات

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC در طول سال به صورت منظم هشت جلسه برنامه ریزی شده را برگزار می کند. به علاوه در صورت نیاز، جلسات دیگری نیز خارج از برنامه توسط این کمیته برگزار می شود. لینک بیانیه ها و صورتجلسات تمام این نشست ها را می توانید سه هفته پس از تشکیل هر جلسه در سایت رسمی آن با آدرس https://www.federalreserve.gov/monetarypolicy/fomccalendars.htm  ملاحظه کنید. 

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو موظف است بر اساس قانون آزادی دسترسی به اطلاعات دولتی، FOIA، گزارشی را از عملکرد سالانه سازمان تهیه کرده و در دسترس عموم قرار دهد. 

 

پذیرش استیبل کوین ها توسط Fed

نقش سازمان فدرال رزرو در بازار ارزهای دیجیتال

جروم پاول، رئیس سازمان فدرال رزرو، در 14 جولای 2022 اعلام کرد ایالات متحده آمریکا فاقد یک چارچوب قانونی برای نظارت بر ارزهای دیجیتال است. او وجود چنین ساختار نظارتی برای ارزهای رمزنگاری شده را در صورتی که برخی از این سکه های دیجیتالی به یک جریان اصلی مالی تبدیل شوند، ضروری دانست. دولت ایالات متحده همچنان به تلاش خود در ایجاد زمینه های بیشتر برای وضع مقررات نظارت بر ارزهای دیجیتال در آینده ادامه می دهد.

جروم پاول، همچنین از تمایل فدرال رزرو به تنظیم استیبل کوین ها و ایجاد یک ارز دیجیتال برای بانک مرکزی (CBDC) خبر داد. استیبل کوین ها دسته ای از ارزهای رمزنگاری شده هستند که ارزش آنها بر اساس یک ارز فیات موجود، مانند دلار آمریکا، تعیین می شود. این رابطه به ثبات ارزش آنها کمک می کند. همچنین موجب می شود، برخلاف دارایی های دیجیتالی با نوسان بالا مانند بیت کوین، به سکه های مناسب تری برای پرداخت های دیجیتالی تبدیل شوند. در یک شرایط ایده‌آل، ثبات ارزش این سکه ها با ذخیره ارز فیاتی که به آن وابسته هستند، تضمین می شود. با این حال همچنان قوانین خاصی برای نظارت بر عملکرد آنها وجود ندارد. 

رئیس سازمان فدرال رزرو، استیبل کوین ها را همچون صندوق های بازار پول یا سپرده های بانکی که دارای چارچوب نظارتی قوی در ایالات متحده هستند، دانست. او افزود در حال حاضر این چارچوب ها برای استیبل کوین ها وجود ندارد. اما با توجه به پتانسیل آنها برای تبدیل شدن به بخش قابل توجهی از سیستم پرداخت مالی، لازم است در آینده مقرراتی برای نظارت بر عملکرد آنها وضع شود.

 

احتمال ایجاد یک ارز دیجیتال برای بانک مرکزی آمریکا

تاثیر مثبت اقدامات فدرال رزرو روی کریپتو

یکی از راه هایی که فدرال رزرو با آن بر بازارهای مالی تاثیر می گذارد، تعیین نرخ بهره و کاهش یا افزایش دادن خرید اوراق بهادار موسسات مالی به منظور کنترل تورم است. در اصل Fed برای حمایت از بازار های مالی در زمان بحران نرخ بهره را کاهش داده و خرید اوراق بهادار موسسات مالی آنها را افزایش میدهد. پس از برطرف شدن بحران و به منظور کنترل تورم، از طریق افزایش نرخ بهره و کاهش خرید این اوراق بهادار عمل می کند.

در چند سال گذشته، به دلیل ایجاد بحران های مالی، برای مدت 21 ماه، فدرال رزرو از طریق چاپ پول، موجب پایین آمدن نرخ بهره شد. به این ترتیب پول آمریکا ارزش مناسبی پیدا کرد و شرایطی فراهم شد که بتوان به سادگی برای گرفتن وام اقدام نمود. این شرایط یکی از مهمترین دلایل سرازیر شدن سرمایه به دارایی های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال و سهام بود. همچنین رشد و پیشرفته سریع این دارایی ها را رقم زد.

افزایش نرخ بهره چگونه بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد؟

در جلسات اخیر فدرال رزرو تصمیم گرفته شد که نرخ بهره افزایش یابد. این افزایش موجب شده ارزش ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های پرخطر کاهش یابد. ارزهای دیجیتال معمولاً به عنوان راهی برای مبارزه با مشکلات مالی و کاهش درآمدهای ناشی از تورم، کاهش قدرت خرید مردم، کاهش ارزش دلار و ... محسوب می شد. سرمایه گذاری در بازار کریپتو تا زمانی که ارزش دارایی های دیجیتالی در حال رشد بود، بدون توجه به سایر طبقه های دارایی، راه نجاتی برای مقابله با این مشکلات بود. 

 

تاثیر تصمیمات Fed بر کریپتو

به گفته کالب تاکر مدیر استراتژی سهام موسسه مشاوران مالی مریت در آتلانتا پس از تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، رفتار ارزهای دیجیتال، که پیش از این به عنوان راه حلی برای تورم بر شمرده می شدند، بیشتر شبیه سایر دارایی های ریسک پذیر مانند سهام شده است. امکان در نظر گرفتن نرخ های بهره بالاتر برای دارایی های رمزنگاری شده در آینده، تاثیرات منفی بیشتری بر روی این بازار خواهد داشت. مانند دیگر دارایی های ریسک پذیر، بازار ارزهای دیجیتال نیز زمانی که Fed در نوامبر 2021 تصمیم خود برای کاهش خرید اوراق قرضه و افزایش نرخ بهره را اعلام کرد، به کاهش نقدینگی واکنش نشان داد.

چرا دولت ها از کریپتو می ترسند؟

به دلیل استفاده از روش های مالی غیر متمرکز در تجارت ارزهای دیجیتال، دولت ها توان کنترل این سیستم های مالی را ندارند. فناوری پایه بلاک چین سکه های دیجیتالی مانند بیت کوین، به سازمان مرکزی اجازه دخالت در معاملات خود را نمی دهد. به این ترتیب دولت ها قدرت خود را در اجرای سیاست های پولی و تنظیم موسسات مالی آنها از دست می دهند. این مهمترین دلیلی که باعث می شود بانک های مرکزی و دولت ها در برابر تجارت کریپتو از خود مقاومت نشان دهند. 

آیا دولت آمریکا می تواند تجارت ارزهای دیجیتال را متوقف کند؟

هیچ شخص و سازمانی توانایی کنترل ارزهای دیجیتال و بیت کوین را ندارد. این مهم به واسطه فناوری غیر متمرکز بلاک چین به دست آمده است. در نتیجه تنها راهی که دولت ها می توانند از آن برای پایان بخشیدن به کار شبکه ارزهای دیجیتال استفاده کنند، بازداشتن شهروندان از خرید این سکه ها و شرکت در معاملات آنهاست. البته همانطور که قبلاً برای کالای با ارزش طلا در استفاده از این روش تجربه شده است، این کار برای دولت ها سودی نخواهد داشت.

 

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا

کلام آخر

اکنون، همه سرمایه گذاران و فعالان در بازارهای مالی در انتظار انتشار گزارش فدرال رزرو در اوایل سپتامبر 2022 می باشند. پاول گفته است که این سازمان همچنان به تلاش خود برای کنترل و نظارت بر ارزهای دیجیتال ادامه می دهد. همچنین این سازمان در حال بررسی امکان ایجاد ارز دیجیتال CBDC و چگونگی تبعات آن می باشد

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.