whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال DYDX

1400/11/20 ساعت 04:15


صرافی های معروف زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال داریم که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. امروز قصد داریم به معرفی و آموزش صرافی DYDX و رمزارز آن بپردازیم. این صرافی منحصر به فرد، به خاطر معاملات غیرمتمرکز مارجین و فیوچرزش شهرت دارد و مزایای زیادی دارد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

 

image

صرافی DYDX

معرفی صرافی DYDX

صرافی DYDX، یک بستر غیرمتمرکز معاملات مارجین و مشتقات است که رمزارزهای متنوعی از جمله بیت کوین، سولانا، اتر و غیره ... در آن مبادله میشوند. DYDX، در واقع یک پلتفرم غیرمتمرکز لایه 2 است که بر روی شبکه اتریوم راه اندازی شده است. به تعریفی ساده تر، نقش صرافی DYDX، ترکیب دفترچه سفارشاتِ خارج از زنجیره با یک لایه پرداختیِ داخل زنجیره ای است تا یک معامله دو سویه را شکل دهد. علاوه بر این امکان وام دهی و دریافت وام را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.

هیاهوی زیادی بر سر صرافی DYDX ایجاد شد، زیرا به هر حال رقیبی سرسخت برای صرافی های متمرکزی همچون BitMex، Bitfinex، FTX و سایر صرافی های این چنینی محسوب میشود. هیاهوی دیگر بر سر ایردراپ DYDX بود که برای برخی از کاربران از 100 هزار دلار نیز ارزشش فراتر رفت. هدف کلی صرافی DYDX، ارائه خدمات معاملاتی ایمن و با کارمزد گس پایین است. در حال حاضر، این پلتفرم به کمک StarkWare به سمت لایه 2 حرکت می کند تا به این ترتیب مقیاس پذیری خود را به طور چشمگیری افزایش دهد.

مهندس آنتونیو جولیانو، کسی بود که بنیاد DYDX را در سال 2017 در سوئیس تاسیس کرد. این بنیاد از پروتکل لایه 2 DYDX حمایت می کند و راه اندازی توکن DYDX نیز اولین قدم جدی در مسیر تمرکززدایی این پروژه محسوب میشود.

توکن DYDX

 

image

توکن DYDX

ارز دیجیتال DYDX، یک توکن ERC20 مبتنی بر شبکه اتریوم است که در سال 2021 از دل پروژه صرافی DYDX برخاست. از توکن DYDX، میتوان به عنوان توکن حاکمیتی و همینطور تخفیف در هزینه های پروتکل DYDX استفاده کرد. هولدرهای این توکن میتوانند در رابطه با طرح های آینده این پلتفرم نظر دهند و تاثیر موثری روی آن داشته باشند. از جمله مزایای برجسته هولد کردن این توکن، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

-کسب جوایز معاملاتی: این پاداش، تریدرها را ترغیب می کند تا در پروتکل لایه 2 DYDX بیشتر مشارکت کنند و بالطبع تخفیفات بیشتری نیز در کارمزدهای معاملاتی خود بگیرند.

-جوایز تامین کنندگان نقدینگی: این پاداش ها برای آدرس های فعال اتریومی که واجد شرایط باشند، در نظر گرفته شده است تا به این ترتیب نقدینگی DYDX در بلند مدت نیز حفظ شود.

-دریافت پاداش استخراج: این پاداش مختص افرادی است که روی لایه 2 پلتفرم معامله می کنند و مدت طولانی است که از این پلتفرم استفاده می کنند.

نحوه کار صرافی DYDX

پلتفرم صرافی DYDX به طور کلی به دو لایه تقسیم بندی میشود که در هر لایه محصولات متنوع دیفای را به کاربران ارائه میدهد. برای فعالیت در این صرافی غیرمتمرکز نیازی به ثبت نام و احراز هویت نیست و هر کس به راحتی و بدون نظارت شخص ثالث، میتواند از خدمات و امکانات این پلتفرم بهره بگیرد.

-معاملات مارجین و اسپات در این پلتفرم در لایه 1 اتریوم اجرا میشوند. این معاملات بر روی قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم صورت می گیرند و بدون هیچ واسطه ای، امکان معامله دارایی های دیجیتال متنوع را برای کاربران فراهم می کنند. علاوه بر این، خدمات وام دهی و یا استقراض نیز در همین لایه صورت می گیرد و برای این منظور از سه دارایی عمده اتریوم، دای و USDC پشتیبانی می کند.

برای انجام معاملات مارجین در این پلتفرم، پس از ورود به سایت dydx.exchange، کافی است به بخش Trade و سپس بخش Margin روید. بعد کیف پول دیجیتال خود را به این پلتفرم وصل کنید. سپس جفت ارز دلخواه خود را از یکی از روش های Cross Margin و یا Isolated Margin معامله کنید.

-معاملات قراردادهای آتی دائمی (Perpetuals Trading) نیز در لایه 2 توسط Starkware که اخیراً منتشر شده است، صورت می گیرند.

ویژگی های منحصر به فرد صرافی DYDX

 

 image

*ویژگی های صرافی DYDX

 

علاوه بر وام دهی و استقراض، ویژگی منحصر به فرد دیگری که صرافی DYDX را برای طرفداران بازارهای غیرمتمرکز جذاب کرده است، گزینه فروش استقراضی در این پلتفرم است که به نوعی یک ویژگی کاربردی مهم برای پوشش ریسک بسیاری از معاملات کاربران می باشد. مورد بعدی نیز وام های کم ریسکی است که این پلتفرم با وثیقه های با درصد پایین (نسبت به سایر صرافی های غیرمتمرکز) در اختیار کاربران خود قرار میدهد. این آپشن ها، به علاوه بسیاری گزینه های برجسته دیگر موجب شده تا صرافی DYDX در بین صرافی های غیرمتمرکز و در حوزه دیفای جایگاهی برجسته داشته باشد و به یکی از قدرتمندترین و پرطرفدارترین صرافی های این حوزه مبدل شود.

کلام آخر

اگر به دنبال یک وب سایت ایده آل برای دریافت بهترین سیگنال ارز دیجیتال و یا استعلام قیمت ارزهای دیجیتال می گردید، پرشین الیت بهترین گزینه ممکن برای شماست. این مجموعه، با سالها تجربه و دانش در حوزه دارایی های دیجیتال، بهترین های بازار ارز دیجیتال را گلچین کرده و در اختیار شما قرار میدهد. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.